Research group information
Participants
Gunn Tone Iversen
Trude Fosse
Hege Emma Rimmereide
Elisabeth Lundervold Sørdal
Kjersti Maria Rongen Breivega
Jorunn Aske
Magnhild Selås
Maria-Rosa Raphaela Doublet
Ellen Birgitte Johnsrud
Gro Ulland
Hege Myklebust
Petter Haugereid
Anne Sætersdal Myklestad
Morten Rønning
Marianne Røskeland
Kjartan Sørland
Martha Thunes
Sunniva Petersen Johansen
Marit Rong
Lisbeth Merete Johannesen
Ingvil Brugger Budal
Torbjørn Andersen
Kjersti Sørum Mjelde
Contact
Høgskulen på Vestlandet
krbr@hvl.no
Description
Publications
Skriveboka. Innføring i skriveopplæring
(2018)
Breivega,
Kjersti Maria Rongen;Selås,
Magnhild
Språk teller. Om hvordan elever løser, tenker rundt og skriver om et regnestykke
(2018)
Ulland,
Gro;Røskeland,
Marianne;Herheim,
Rune
Nordic Journal of Literacy Research
Written argumentation - online and off : a study of addressivity in argumentative students texts
(2018)
Myklebust,
Hege;Høisæter,
Sissel M.
Acta Didactica Norge
Jakta på orda som forsvann- studentaktive, tverrfaglege og leikande læringsformar i lærarutdanninga
(2019)
Iversen,
Gunn Tone
Kvifor skal vi lære om kristendom? https://blogg.forskning.no/religion-og-kulturmoter/kvifor-skal-vi-laere-om-kristendom/1636544
(2020)
Breivega,
Kjersti Maria Rongen
Forskning.no
Argumentasjonsanalyse
(2020)
Breivega,
Kjersti Maria Rongen
Refleksjonsloggar i KRLE-faget. Ein studie av reflekterande skriving på niande steget
(2020)
Breivega,
Kjersti Maria Rongen;Myklebust,
Hege
Nordic Journal of Literacy Research
Affiliated projects/research groups
Dybde i ordforråd, dybde i forståelse
Produksjon av regnefortellinger for å fremme matematisk forståelse (PAR).
Matematikk og lyrikk
Skrive for å lære i KRLE
Children's literature project - In-service teachers' professional development through practical and reflective processes