Kari Thorkildsen
Faculty of Education, Arts and Sports (Senior lecturer) - Western Norway University of Applied Sciences
Academic disciplines
Subjects
Projects
Dramafaglige utfordringer førskolelæreren møter i yrket
Vi trenger hvalsang i utdanningen. Utvikling av førskolelærerutdanning med vekt
på kunstfag.
Linjeorganisert førskolelærerutdanning - med vekt på kunstfag
Kunstfagdidaktikk - didaktikk på kunstfagas premissar. Forskingsprogram.
2009-2015.
"Eventyrlig!" En performativ teaterforestilling
"Forteller-reisen" -om barnsegne fortellinger
"Tenk hvis!" Festuke for barn i Bergen. Av og med førskolelærerstudenter i
klasse 2 H og 2 C.
Lek, spill og deltakende læring.
Kunstfaglig arbeid i barnehagen. Fagområdet kunst, kultur og kreativitet.
Innspill til rammeplan for ny førskolelærerutdanning.
Reise til de fire verdenshjørner.
Kursrekke for omvisere i Bergen Kunstmuseum. "Barn og
billedkunstformidling"
Mythology, folk tale and story-telling in education and pedagogy
Jon Fosses teateradapsjon av edda-dikt 2017. Kultur-, performativitets-, skule og danningsperspektiv
Teaterforskerskole for barn i alderen 7-9 år
Utvikling av ny tverrfaglig linjemodell på FØU. Kunstfaglig linje.
Teater som danning. Kunstfagdidaktiske analyser
"IDEA-2001 in Bergen" - a performance
Brødrene Klaus og andre tildragelser.
Med førskolebarn i utstillingen "Mennesket og tingene", Vestlandske
Kunstindustrimuseum
Med førskolebarn i utstillingen "Mennesket og tingene", Vestlandske
Kunstindustrimuseum
I knehøgde: Den kulturelle bæremeisen
Kunstfaglig arbeid i barnehagen. Fagområdet kunst, kultur og kreativitet.
Trenger vi hvalsang i førskolelærerutdanningen?
Impulser fra en kunstfaglinje
Kursrekke for omvisere i Bergen Kunstmuseum. "Barn og
billedkunstformidling"
Når det surrealistiske faller naturlig. Kunstfagenes møte med barns estetiske
hverdag.
Research Groups
Mytologi, eventyr og forteljing i danning og didaktikk
Lek, spill og deltakende læring