|
1. |
Krokan, Arne. Corporate blogging. Kapital 2004 (20) NTNU
Untitled
|
|
2. |
Krokan, Arne. Det nye hamskiftet. Kapital 2003 NTNU
Untitled
|
|
3. |
Krokan, Arne. eMarketing krever ny kunnskap. Kapital 2005 (August) p. - NTNU
Untitled
|
|
4. |
Krokan, Arne. E6, E-230 og E-alt annet. Kapital 2003 NTNU
Untitled
|
|
5. |
Krokan, Arne. Fra massemedier til personlige medier. Kapital 2006 ;Volume 36.(3) p. 99- NTNU
Untitled
|
|
6. |
Krokan, Arne. Hvordan finne veriden av informasjon. Kapital 2003 NTNU
Untitled
|
|
7. |
Krokan, Arne. IKT i offentlig sektor. Kapital 2006 (9) p. 107- NTNU
Untitled
|
|
8. |
Krokan, Arne. IT som menneskets forlengelse. Kapital 2004 (8) NTNU
Untitled
|
|
9. |
Krokan, Arne. juleEoverraskelser. Kapital 2006 ;Volume 36.(1) p. 99-99 NTNU
Untitled
|
|
10. |
Krokan, Arne. Kunde2.0 på web2.0. Kapital 2006 (20) p. 99- NTNU
Untitled
|
|
11. |
Krokan, Arne. Kvartalkapitalismens bakside. Kapital 2003 NTNU
Untitled
|
|
12. |
Krokan, Arne. Misbruk av markedsmakt på internett. Kapital 2003 NTNU
Untitled
|
|
13. |
Krokan, Arne. Misbruk av markedsmakt på nettet. Kapital 2004 (16) NTNU
Untitled
|
|
14. |
Krokan, Arne. Mobilsinken Norge : hvem har skyld?. Kapital 2006 (7) p. 131- NTNU
Untitled
|
|
15. |
Krokan, Arne. Nettverk vs. hierarki. Kapital 2004 (18) NTNU
Untitled
|
|
16. |
Krokan, Arne. Norsk Tipping som nasjonalt kompetansesenter for spill. Kapital 2005 NTNU
Untitled
|
|
17. |
Krokan, Arne. Politi og røver - eller musikalsk nytenkning. Kapital 2004 (8) p. 106- NTNU
Untitled
|
|
18. |
Krokan, Arne. Politi og røver, ellers musikalsk nytenkning. Kapital 2004 (8) NTNU
Untitled
|
|
19. |
Krokan, Arne. Skomaker uten lest. Kapital 2005 (10) p. 99- NTNU
Untitled
|
|
20. |
Krokan, Arne. Såkalte virtuelle organisasjoner. Kapital 2004 (12) NTNU
Untitled
|
|
21. |
Krokan, Arne. Teknologi og samfunn : teknologien kan ofte være mer til forbannelse enn velsignelse. Kapital 2005 (1) p. 93- NTNU
Untitled
|
|
22. |
Krokan, Arne. Telefonen er død - leve samtalen. Kapital 2005 (oktober) p. - NTNU
Untitled
|
|
23. |
Krokan, Arne. Vi vil vi vil, men vi får det ikke til. Kapital 2003 NTNU
Untitled
|
|
24. |
Krokan, Arne. BBC så lagt øyet rekker. - Flere av allmennkringkasterne har oppdaget at TV som medium er i endring, og har startet å eksperimentere med ulike nye tjenester. For TV i form av ”levende lyd og bilder” som sendes i henhold til et oppsatt skjema, er under press både av nye tjenester, nye teknologier og nye brukervaner. Kapital 2008 (10) p. 101- NTNU
Untitled
|
|
25. |
Krokan, Arne. Bokbransjen baklengs inn i det digitale nettsamfunnet. Kapital 2011 (april) NTNU
Untitled
|
|
26. |
Krokan, Arne. Canal Digital mangler digital kompetanse - om hvordan etablerte virksomheter fremdeles har svært dårlige nettsider for dem som vil handle på nett. Kapital 2008 (desember) NTNU
Untitled
|
|
27. |
Krokan, Arne. Distribusjon i det digitale nettsamfunnet. Kapital 2007 p. - NTNU
Untitled
|
|
28. |
Krokan, Arne. eForvaltning - store utfordringer. Kapital 2007 (20) p. 107- NTNU
Untitled
|
|
29. |
Krokan, Arne. eNdring tar tid. Kapital 2007 NTNU
Untitled
|
|
30. |
Krokan, Arne. Er YouTube TV? - Tradisjonelt var TV ”levende bilder og lyd” på en skjerm. Tjenesten ble skapt med en helt særskilt teknologi som krevde en infrastruktur som det var svært dyrt å bygge ut. TVen var både en boks og en tjeneste. Kapital 2008 (februar) NTNU
Untitled
|
|
31. |
Krokan, Arne. Facebook og Second Life. Kapital 2007 NTNU
Untitled
|
|
32. |
Krokan, Arne. Hypervekst og nye spilleregler på nettet. Kapital 2008 p. - NTNU
Untitled
|
|
33. |
Krokan, Arne. Om å ha rett og likevel tape - om hvorfor musikkindustrien taper kampen mot fildelerne. Kronikk i kjølvannet av PirateBay-saken. Kapital 2009 NTNU
Untitled
|
|
34. |
Krokan, Arne. San Francisco - papirhelvetet i vest. Kapital 2007 p. - NTNU
Untitled
|
|
35. |
Krokan, Arne. Software or elseware. En kan lett bli litt skeptisk når en åpner en fagbok og første setning sier at ”most e-government projects fail”. Ja dette gjelder i følge empirien så mye som 60-80 % av alle IKT-prosjekter i offentlig sektor, og de er enten helt eller delvis fiaskoer. Kapital 2008 (August) NTNU
Untitled
|
|
36. |
Krokan, Arne. Takk for alt Dagbladet. RIP. Om hvordan avisene prøver å opprettholde gamle forretningsmodeller basert på knapphet på ressurser, i et samfunn der det er overflod av det meste. Også av det Dagbladet selger. Kapital 2010 (4) NTNU
Untitled
|
|
37. |
Krokan, Arne. Tjen penger på gratis.Kommentar med utgangspunkt i Chris Andersons bok om hvorfor alt blir gratis på internett. Kapital 2009 NTNU
Untitled
|
|
38. |
Krokan, Arne. Twitter - om de sosiologiske og praktiske konsekvensene av en ny teknologi eller tjeneste. Kapital 2008 (8) p. - NTNU
Untitled
|
|
39. |
Krokan, Arne. Twitter predikerer salg av film. Om bruk av data fra sosiale medier til å utvikle prediksjonsmarkeder. Kapital 2010 ;Volume Mai. NTNU
Untitled
|
|
40. |
Krokan, Arne. Web2.0 - igjen. Kapital 2007 NTNU
Untitled
|