|
1. |
Daland, Hilde Terese Drivenes; Hidle, Kari-Mette Walmann. New Roles for Research Librarians. World Learning Summit 2016; 2016-06-14 - 2016-06-16 UIA
Untitled
|
|
2. |
Daland, Hilde Terese Drivenes; Hidle, Kari-Mette Walmann. New Roles for Research Librarians : Meeting The Expectations For Research Support. Chandos Publishing 2016 (ISBN 9780081005774) 208 p. UIA
Untitled
|
|
3. |
Daland, Hilde Terese Drivenes; Hidle, Kari-Mette Walmann. Nye roller for bibliotekarer i UH-sektoren. Ser inn i spåkulen. Bibliotekaren (Oslo) 2016 (7) p. 16-17 UIA
Untitled
|
|
4. |
Helgesen, Espen; Hidle, Kari-Mette Walmann. Hva er begynneropplæring i samfunnsfag?. VilVite bokseminar; 2023-03-29 - 2023-03-29 HVL UIA
Untitled
|
|
5. |
Helgesen, Espen; Hidle, Kari-Mette Walmann. Introduksjon: Begynneropplæring i samfunnsfag. Forskningsgruppeseminar samfunnsfagdidaktikk; 2023-06-01 - 2023-06-02 HVL UIA
Untitled
|
|
6. |
Hidle, Kari-Mette Walmann. - Skeiv teologi vil ikke bli vanlig. vl.no [Internet] 2016-01-16 UIA
Untitled
|
|
7. |
Hidle, Kari-Mette Walmann. Barnehage, språklæring og trygghet. Vårt land 2014 p. 31-31 UIA
Untitled
|
|
8. |
Hidle, Kari-Mette Walmann. Barnehagelæreres arbeid med fagområdet etikk, religion og filosofi. «Å spørre foreldrene om det er rus, religion eller andre problemer barnehagen bør ta spesielt hensyn til». Forskerforum; 2015-03-25 - 2015-03-25 UIA
Untitled
|
|
9. |
Hidle, Kari-Mette Walmann. Barnehagens arbeid med fagområdet Nærmiljø og samfunn og erfaringer som er relevante for samfunnsfag. Forskergruppen Barnehager, barndom og barnehagelærerutdanning; 2022-02-22 - 2022-02-22 UIA
Untitled
|
|
10. |
Hidle, Kari-Mette Walmann. Barnehagens arbeid med religion - en arena for integrering og demokrati. I: Minoritetsreligioner i barnehagen. Fagbokforlaget 2017 ISBN 978-82-450-2026-7. p. 67-90 UIA
Untitled
|
|
11. |
Hidle, Kari-Mette Walmann. Barnets rettigheter. Klassekampen 2011 p. 39- UIA
Untitled
|
|
12. |
Hidle, Kari-Mette Walmann. Barns tilgang til erfaringer som er relevante for samfunnsfag: En analyse av kontinuitet og progresjon i planverket for småskole og barnehage. Acta Didactica Norden (ADNO) 2022 ;Volume 16.(1) p. - UIA
Untitled
|
|
13. |
Hidle, Kari-Mette Walmann. Barns tilgang til erfaringer som er relevante for samfunnsfag. Presentasjon av en typologi for kontinuitet og progresjon i undervisning.. Seminar forskningsgruppe i samfunnsfagdidaktikk; 2021-06-17 - 2021-06-18 UIA
Untitled
|
|
14. |
Hidle, Kari-Mette Walmann. Bibelens plass i nyere teologiske posisjoner - tre eksempler. Ny Bibel, nye perspektiver; 2011-10-24 - 2011-10-25 UIA
Untitled
|
|
15. |
Hidle, Kari-Mette Walmann. Bibelens rolle i tre nyere teologiske posisjoner. I: Ny bibel, nye perspektiver. Grunntekster, oversettelse og teologi. Portal forlag 2013 ISBN 978-82-92712-76-4. p. 75-90 UIA
Untitled
|
|
16. |
Hidle, Kari-Mette Walmann. Bidrar statens kostholdsråd til fedmeepidemien?. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2017 p. 15 del 2- UIA
Untitled
|
|
17. |
Hidle, Kari-Mette Walmann. Bragder fra Agder. Forskning.no 2012 UIA
Untitled
|
|
18. |
Hidle, Kari-Mette Walmann. Bærekraft i begynneropplæringen – kvalifisering, aktivering eller indoktrinering? - Hva kan elevene møte av bærekrafttematikk i samfunnsfaget når de begynner på skolen?. Bærekraftseminar; 2024-03-18 - 2024-03-18 NLAH
Untitled
|
|
19. |
Hidle, Kari-Mette Walmann. Debatt om seksualundervisning i barnehagen som tiltak mot seksuelle overgrep. NRK P2 / Dagsnytt 18 [Radio] 2013-04-16 UIA
Untitled
|
|
20. |
Hidle, Kari-Mette Walmann. Disputerer for doktorgrad. Lillesandsposten [Newspaper] 2013-05-31 UIA
Untitled
|
|
21. |
Hidle, Kari-Mette Walmann. Ekteskapet som religiøst symbol. Tekstseminaret på Hum-Ped; 2009-10-16 - 2009-10-16 UIA
Untitled
|
|
22. |
Hidle, Kari-Mette Walmann. En analyse av innstillingen fra Bispemøtets samlivsetiske utvalg (2013) med vekt på hvilken rolle allmenn livserfaring bør spille i kristen etisk refleksjon. Prøveforelesning for phd-graden; 2013-06-03 - 2013-06-03 UIA
Untitled
|
|
23. |
Hidle, Kari-Mette Walmann. En statlig norm for livsfortolkning. En analyse av debatten om "felles ekteskapslov for heterofile og homofile par" ved hjelp av Robert C. Nevilles teori om symbolsk engasjement. Kristiansand: Universitetet i Agder 2013 (ISBN 978-82-7117-730-0) UIA
Untitled
|
|
24. |
Hidle, Kari-Mette Walmann. En statlig norm for livsfortolkning. Utdrag. Nordisk Systematiker Konferanse; 2013-01-10 - 2013-01-14 UIA
Untitled
|
|
25. |
Hidle, Kari-Mette Walmann. Ethical implications of poison literacy. Deadly Dreams Workshop Week; 2016-11-21 - 2016-11-25 UIA
Untitled
|
|
26. |
Hidle, Kari-Mette Walmann. Ethical implications of the changing conceptualizations of poison. The Cultural History of Poison, Oppstartseminar; 2016-05-10 - 2016-05-12 UIA
Untitled
|
|
27. |
Hidle, Kari-Mette Walmann. Feil adresse, Horn. Vårt land 2014 p. 20-21 UIA
Untitled
|
|
28. |
Hidle, Kari-Mette Walmann. Feilslått moralisering. Vårt land 2014 p. 23-23 UIA
Untitled
|
|
29. |
Hidle, Kari-Mette Walmann. Felles oppgaveforståelse? – om utvikling av tolkningsfelleskap for vurdering for master i GLU. Nettsamling om vurdering av masteroppgaver; 2022-05-30 - 2022-05-30 UIA
Untitled
|
|
30. |
Hidle, Kari-Mette Walmann. Forskings- og utviklingsbehov i møte med ny læreplan for samfunnsfag - noen synspunkter. Forskningsgruppen for samfunnsfag,; 2022-11-14 - 2022-11-14 UIA
Untitled
|
|
31. |
Hidle, Kari-Mette Walmann. Forskning på barnehagens innhold: Mixed methods – strategisk kombinasjon av metoder i et uutforsket felt. Forskningsgruppe for samfunnsfagdidaktikk og utdanningsforskning; 2022-01-14 - 2022-01-14 UIA
Untitled
|
|
32. |
Hidle, Kari-Mette Walmann. Fryktar religionstabbar. www.vl.no [Internet] 2015-05-10 UIA
Untitled
|
|
33. |
Hidle, Kari-Mette Walmann. Fryktar religionstabbar. Vårt Land [Newspaper] 2015-05-11 UIA
Untitled
|
|
34. |
Hidle, Kari-Mette Walmann. General ethical guidelines and practical solutions in interview data collections, handling and presentation. Formal approval procedures.. Deadly Dreams, Workshop III; 2016-09-22 - 2016-09-23 UIA
Untitled
|
|
35. |
Hidle, Kari-Mette Walmann. Grunnlovsjubileet 1814-2014. Religionsvitenskapens mest og minst demokratiske trekk. https://uia.mediaspace.kaltura.com/ [Internet] 2014-03-20 UIA
Untitled
|
|
36. |
Hidle, Kari-Mette Walmann. Har geistligheten sovet i timen?. Fædrelandsvennen 2012 p. 3-3 UIA
Untitled
|
|
37. |
Hidle, Kari-Mette Walmann; Sæther, Elin. Hegemonisk pluralisme: Bærekraft og andre 'gode formål' i samfunnsfaget.. Nordisk forskningskonferanse om bærekraft i utdanning; 2021-10-21 - 2021-10-22 UiO UIA
Untitled
|
|
38. |
Hidle, Kari-Mette Walmann. Hva betyr det at masteroppgaven skal være profesjonsrettet og ha et fagdidaktisk innhold?. Veiledersamling for masterveiledning i GLU; 2022-03-24 - 2022-03-24 UIA
Untitled
|
|
39. |
Hidle, Kari-Mette Walmann. Hva er mangfoldskompetanse i utdanningsfeltet?. Nettverkskonferanse for samfunnsfagene i norsk skole og lærerutdanning; 2017-11-27 - 2017-11-28 UIA
Untitled
|
|
40. |
Hidle, Kari-Mette Walmann. Hva er sammenhengen mellom teologi og samfunnssyn i Lausannebevegelsens primærdokument fra 1974, Lausannepakten?. Kristiansand: Høgskolen i Agder 2007 128 p. UIA
Untitled
|
|
41. |
Hidle, Kari-Mette Walmann. Hva skal til for at fristen overholdes?. Fædrelandsvennen 2011 p. 4-5 UIA
Untitled
|
|
42. |
Hidle, Kari-Mette Walmann. Hvilken kunnskap og kompetanse trenger "barnehagelektorene"?. Arendalsuka; 2022-08-19 - 2022-08-19 UIA
Untitled
|
|
43. |
Hidle, Kari-Mette Walmann. Hvor kan begynneropplæringen begynne? Sammenheng og progresjon mellom barnehagens fagområder og skolefagene.. Nasjonal samfunnsfagkonferanse: Lærerutdanningene fram mot 2025: muligheter og utfordringer for samfunnsfagene; 2018-11-28 - 2018-11-29 UIA
Untitled
|
|
44. |
Hidle, Kari-Mette Walmann. Hvordan vet du at det er forskning du driver med? - Om å skrive fram en god litteraturoversikt.. Stipendiatsamling før "Grenseløs læring, samfunnet i en digital virkelighet"; 2019-11-19 - 2019-11-19 UIA
Untitled
|
|
45. |
Hidle, Kari-Mette Walmann. Identity on the line - Engaging personal narratives to promote cultural richness, dialogue and diversity in Europe. Seminar with Professor Dr. Mekada Graham, Visiting International Scholar; 2018-09-25 - 2018-09-25 UIA
Untitled
|
|
46. |
Hidle, Kari-Mette Walmann. Intensjonskontekster som konseptualisering for kritisk tenking i menneskerettsopplæringen. Samfunnsfagkonferansen 2021; 2021-11-25 - 2021-11-26 UIA
Untitled
|
|
47. |
Hidle, Kari-Mette Walmann. Interpreting Religious Symbols in a Public Context. Hermeneutics, Compassion and Religious Boundaries; 2009-09-04 - 2009-09-04 UIA
Untitled
|
|
48. |
Hidle, Kari-Mette Walmann. KEY NOTE: Å bygge i høyden? Ulike retningsvalg i samfunnsfagdidaktisk forskning. Samfunnsfagkonferansen 2023; 2023-11-30 - 2023-12-01 UIA
Untitled
|
|
49. |
Hidle, Kari-Mette Walmann. Kontroll, kapasitet og faglig tyngde. Barnehagefolk 2022 ;Volume 39.(3) p. 88-92 UIA
Untitled
|
|
50. |
Hidle, Kari-Mette Walmann. Legers uenighet er bra for pasienten. Fædrelandsvennen 2013 p. 6-6 UIA
Untitled
|