2024
|
1. |
Arstorp, Ann-Thérèse. Lærerrollen i forandring. Asymmetriske og symmetriske lærerroller.. I: Læring og undervisning i en digital verden. Gyldendal Akademisk 2024 ISBN 9788205589636. p. 109-130 USN
Untitled
|
|
2. |
Arstorp, Ann-Thérèse. Tensions between the political, institutional, and project levels when developing professional digital competence in teacher education. A cultural historical activity theory analysis of inhibiting and facilitating factors. Teachers and Teaching: theory and practice 2024 USN
Untitled
|
2023
|
3. |
Arstorp, Ann-Thérèse. Digital Competence in Norwegian and Danish Teacher Education – representing an ontological turn?. ICERI 2023; 2023-11-13 - 2023-11-15 USN
Untitled
|
|
4. |
Arstorp, Ann-Thérèse. Norwegian Professional Digital Competence and Danish Technology Comprehension in Teacher Education – Two Peas in a Pod?. I: Digitalization and Digital Competence in Educational Contexts A Nordic Perspective from Policy to Practic. Routledge 2023 ISBN 9781003355694. p. 15-27 USN
Untitled
|
2022
|
5. |
Arstorp, Ann-Thérèse. Digital teknologi som diskursivt artefakt i den norske læreruddannelses policy. Norsk pedagogisk tidsskrift 2022 ;Volume 106.(5) p. 408-421 USN
Untitled
|
|
6. |
Arstorp, Ann-Thérèse. Student assistants in future classroom labs moving between figured worlds and becoming a resource for developing professional digital competence in teacher education. Nordic Journal of Digital Literacy 2022 ;Volume 17.(2) p. 123-134 USN
Untitled
|
|
7. |
Arstorp, Ann-Thérèse; Røkenes, Fredrik Mørk. Extended editorial. Nordic Journal of Digital Literacy 2022 ;Volume 17.(1) p. 4-15 NTNU USN
Untitled
|
2021
|
8. |
Arstorp, Ann-Thérèse. 25+ years of ICT in policy documents for teacher education in Norway and Denmark (1992 to 2020): a study of how digital technology is integrated into policy documents. Education Inquiry 2021 ;Volume 12.(4) p. 365-389 USN
Untitled
|
|
9. |
Arstorp, Ann-Thérèse; Hjorth, Mikkel. Teknologiforståelse - hva er det? Intervju med Mikkel Hjorth. Digitale Refleksjoner [Radio] 2021-03-01 USN
Untitled
|
|
10. |
Arstorp, Ann-Thérèse; Lofthus, Liv Gardsjord. Active Learning Classroom & Fremtidens Klasserom. Digitale Refleksjoner og eDU Podden [Radio] 2021-01-13 USN
Untitled
|
|
11. |
Olofsson, Anders D.; Ola Lindberg, J.; Pedersen, Alex Young; Arstorp, Ann-Thérèse; Dalsgaard, Christian; Einum, Even; Caviglia, Francesco; Ilomäki, Liisa; Veermans, Marjaana; Häkkinen, Päivi; Willermark, Sara. Digital competence across boundaries - beyond a common Nordic model of the digitalisation of K-12 schools?. Education Inquiry 2021 ;Volume 12.(4) p. 317-328 USN NTNU
Untitled
|
|
12. |
Pedersen, Terje; Arstorp, Ann-Thérèse. I dialog med hele verden i klasserommet - Samtale med Terje Pedersen. Digitale Refleksjoner [Radio] 2021-06-29 USN
Untitled
|
2020
|
13. |
Arstorp, Ann-Thérèse. Hva er lærerens profesjonsfaglige digitale kompetanse?. I: 101 digitale grep – en didaktikk for profesjonsfaglig digital kompetanse.. Fagbokforlaget 2020 ISBN 9788245034202. p. 17-32 HIOF
Untitled
|
|
14. |
Arstorp, Ann-Thérèse; Andreasen, Johan Kristian; Bergan, Ingvild. ProDig prosjektet på UiA. Samtale med Ingvild Bergan og Johan Andreasen. Digitale Refleksjoner [Radio] 2020-01-28 USN UIA
Untitled
|
|
15. |
Arstorp, Ann-Thérèse; Stenseth, Tonje. Podcast "Digitale refleksjoner". Elevers digitale leseferdigheter. Intervju med Tonje Stenseth.. Ann-Thérèse Arstorp 2020 USN
Untitled
|
|
16. |
Lyngstad, Alexander; Arstorp, Ann-Thérèse. Studentassistent Aleksander Lyngstad - UiTs FutureLab. Digitale Refleksjoner [Radio] 2020-01-09 USN
Untitled
|
2019
|
17. |
Amdam, Synnøve Hedemann; Arstorp, Ann-Thérèse. Digitale refleksjoner - Podcast: DigiGLU-prosjektet på Høgskulen i Volda. Samtale med Synnøve Amdam. https://podtail.com/no/podcast/digitale-refleksjoner/digiglu [Radio] 2019-05-21 USN HVO
Untitled
|
|
18. |
Arstorp, Ann-Thérèse. Digital kompetanse. Rammeverk for lærerens profesjonsfaglige digitale kompetanse og europeisk arbeid på området. Dikus nasjonale høstkonferanse; 2019-09-27 - 2019-09-27 USN
Untitled
|
|
19. |
Arstorp, Ann-Thérèse. Hvad er status på profesjonsfaglig digital kompetanse i lærerutdanningen?. Faglig seminar ifbm med BETT messen; 2019-01-24 - 2019-01-24 HIOF
Untitled
|
|
20. |
Arstorp, Ann-Thérèse. Hvilke kompetanser trenger vi i fremtiden og hvilken rolle spiller teknologien?. ITS Volda; 2019-01-10 - 2019-01-10 HIOF
Untitled
|
|
21. |
Arstorp, Ann-Thérèse. Profesjonsfaglig digital kompetanse – muligheter, utfordringer og implikasjoner for lærerutdanningen. Prosjektsamling for DigGiLU prosjektet på lærerutdanningen på NTNU; 2019-09-11 - 2019-09-11 USN
Untitled
|
|
22. |
Arstorp, Ann-Thérèse. Teachers Professional Digital Competence in Teacher Education in Norway. Symposium: Teaching and Teacher Education in the light of the digitalized K-12 school – a Nordic perspective; 2019-11-08 - 2019-11-11 USN
Untitled
|
|
23. |
Arstorp, Ann-Thérèse. What compentencies do we need for the future, and what role does technology play?. Digitalization in education - future classroom and 21st century skills; 2019-04-10 - 2019-04-12 HIOF
Untitled
|
|
24. |
Arstorp, Ann-Thérèse; Amdam, Synnøve Hedemann; Thingnes, Josef; Nagel, Ilka; Aagaard, Toril; Andreasen, Johan Kristian; Bergan, Ingvild; Røkenes, Fredrik Mørk; Letnes, Mari-Ann. Drøftelser rundt og erfaringsdeling fra to nasjonale tiltak: Den teknologiske skolesekken & Digitalisering i lærerutdanning. NKUL19: Nasjonal konferanse om bruk av IKT i utdanning og læring; 2019-05-08 - 2019-05-10 UIA USN HVO HIOF NTNU
Untitled
|
|
25. |
Arstorp, Ann-Thérèse; Røkenes, Fredrik Mørk; Letnes, Mari-Ann. DigGiLU prosjektet på NTNU. Samtale med Fredrik M. Røkenes og Mari-Ann Letnes. Digitale refleksjoner [Internet] 2019-05-08 USN NTNU
Untitled
|
2018
|
26. |
Arstorp, Ann-Thérèse. Fremtidens klasserom på norske lærerutdanninger: Didaktisk digitalt verksted (DDV). https://www.udir.no/ [Internet] 2018-03-02 HIOF
Untitled
|
|
27. |
Arstorp, Ann-Thérèse. Future Classroom Labs in Norwegian Pre-service Teacher Education. Innovative Technologies and Learning, ICITL 2018; 2018-08-27 - 2018-08-29 HIOF
Untitled
|
|
28. |
Arstorp, Ann-Thérèse. Hvorfor lage fremtidens klasserom på lærerutdanningen?. Rom for aktiv læring; 2018-11-29 - 2018-11-30 HIOF
Untitled
|
|
29. |
Arstorp, Ann-Thérèse; Helland, Karianne. Hvad er lærerens profesjonsfaglige digitale kompetanse i Norge?. Danmarks læringsfestival; 2018-03-13 - 2018-03-14 HIOF
Untitled
|
|
30. |
Rønningsbakk, Lisbet; Arstorp, Ann-Therese; Bøen, Elin; Scarbocci, Paolo Haaland. Fremtidens klasserom i lærerutdanningen. NKUL 2018; 2018-05-07 - 2018-05-09 USN HIOF UIS UiT
Untitled
|
2017
|
31. |
Kelentric, Marijana; Helland, Karianne; Arstorp, Ann-Thérèse. Rammeverk for lærerens profesjonsfaglige digitale kompetanse. Oslo: Utdanningsdirektoratet 2017 (ISBN 978-82-93378-46-4) 64 p. HIOF
Untitled
|
2015
|
32. |
Arstorp, Ann-Thérèse. Teknologi på læreruddannelsen - en forestillet eller en realiseret praksis? En virksomhedsteoretisk analyse af objekter, motiver og rettetheder på samfunds- institutions- og undervisningsniveau. Aarhus Universitet: Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU) 2015 329 p. USN
Untitled
|
2014
|
33. |
Arstorp, Ann-Thérèse. At lære at blive lærer med en teknologi. (Rapport om lærerstuderendes praktik med iPads). København: Professionshøjskolen UCC 2014 55 p. USN
Untitled
|
2012
|
34. |
Arstorp, Ann-Thérèse. Læreruddannelsen før og nu - med et særligt blik på teknologi. Working paper til forskningsprojektet Technucation. København: Aarhus Universitet 2012 44 p. USN
Untitled
|
|
35. |
Arstorp, Ann-Thérèse; Jørgensen, Tobias Heiberg. TechTutorer – en ny måde at integrere teknologi i læreruddannelsen?. København: Københavns Professionshøjskole 2012 33 p.
Untitled
|
|
36. |
Arstorp, Ann-Thérèse; Schrøder, Vibeke. Læreres teknologiforståelse: anskueliggjort gennem fire teknologi-perspektiver. I: Teknologiforståelse på skoler og hospitaler. Aarhus Universitetsforlag 2012 ISBN 9788771240436. p. 43-63
Untitled
|
2011
|
37. |
Pagaard, Ditte Marie; Skov, Kirsten; Arstorp, Ann-Thérèse; Jørgensen, Tobias Heiberg. Interaktive tavler i undervisningen – og perspektiver for integrering i læreruddannelsen. København: Professionshøjskolen UCC 2011 35 p.
Untitled
|
2008
|
38. |
Arstorp, Ann-Thérèse. Udbredelse og anvendelse af læremidler - hvad skete der med Netpilot?. Danmarks Pædagogiske Universitet, Aarhus Universitet: Institut for didaktik 2008 22 p.
Untitled
|