Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 Norsk versjon


 
Mainpage
Research results/NVI
Researchers
Projects
Research units
Log in
About Cristin
 
 
   
Back to search     Short format     Full format    
Export to


Showing results 1-38 of 38

2024
1 Arstorp, Ann-Thérèse.
Lærerrollen i forandring. Asymmetriske og symmetriske lærerroller.. I: Læring og undervisning i en digital verden. Gyldendal Akademisk 2024 ISBN 9788205589636. p. 109-130
USN Untitled
 
2 Arstorp, Ann-Thérèse.
Tensions between the political, institutional, and project levels when developing professional digital competence in teacher education. A cultural historical activity theory analysis of inhibiting and facilitating factors. Teachers and Teaching: theory and practice 2024
USN Untitled
 
2023
3 Arstorp, Ann-Thérèse.
Digital Competence in Norwegian and Danish Teacher Education – representing an ontological turn?. ICERI 2023; 2023-11-13 - 2023-11-15
USN Untitled
 
4 Arstorp, Ann-Thérèse.
Norwegian Professional Digital Competence and Danish Technology Comprehension in Teacher Education – Two Peas in a Pod?. I: Digitalization and Digital Competence in Educational Contexts A Nordic Perspective from Policy to Practic. Routledge 2023 ISBN 9781003355694. p. 15-27
USN Untitled
 
2022
5 Arstorp, Ann-Thérèse.
Digital teknologi som diskursivt artefakt i den norske læreruddannelses policy. Norsk pedagogisk tidsskrift 2022 ;Volume 106.(5) p. 408-421
USN Untitled
 
6 Arstorp, Ann-Thérèse.
Student assistants in future classroom labs moving between figured worlds and becoming a resource for developing professional digital competence in teacher education. Nordic Journal of Digital Literacy 2022 ;Volume 17.(2) p. 123-134
USN Untitled
 
7 Arstorp, Ann-Thérèse; Røkenes, Fredrik Mørk.
Extended editorial. Nordic Journal of Digital Literacy 2022 ;Volume 17.(1) p. 4-15
NTNU USN Untitled
 
2021
8 Arstorp, Ann-Thérèse.
25+ years of ICT in policy documents for teacher education in Norway and Denmark (1992 to 2020): a study of how digital technology is integrated into policy documents. Education Inquiry 2021 ;Volume 12.(4) p. 365-389
USN Untitled
 
9 Arstorp, Ann-Thérèse; Hjorth, Mikkel.
Teknologiforståelse - hva er det? Intervju med Mikkel Hjorth. Digitale Refleksjoner [Radio] 2021-03-01
USN Untitled
 
10 Arstorp, Ann-Thérèse; Lofthus, Liv Gardsjord.
Active Learning Classroom & Fremtidens Klasserom. Digitale Refleksjoner og eDU Podden [Radio] 2021-01-13
USN Untitled
 
11 Olofsson, Anders D.; Ola Lindberg, J.; Pedersen, Alex Young; Arstorp, Ann-Thérèse; Dalsgaard, Christian; Einum, Even; Caviglia, Francesco; Ilomäki, Liisa; Veermans, Marjaana; Häkkinen, Päivi; Willermark, Sara.
Digital competence across boundaries - beyond a common Nordic model of the digitalisation of K-12 schools?. Education Inquiry 2021 ;Volume 12.(4) p. 317-328
USN NTNU Untitled
 
12 Pedersen, Terje; Arstorp, Ann-Thérèse.
I dialog med hele verden i klasserommet - Samtale med Terje Pedersen. Digitale Refleksjoner [Radio] 2021-06-29
USN Untitled
 
2020
13 Arstorp, Ann-Thérèse.
Hva er lærerens profesjonsfaglige digitale kompetanse?. I: 101 digitale grep – en didaktikk for profesjonsfaglig digital kompetanse.. Fagbokforlaget 2020 ISBN 9788245034202. p. 17-32
HIOF Untitled
 
14 Arstorp, Ann-Thérèse; Andreasen, Johan Kristian; Bergan, Ingvild.
ProDig prosjektet på UiA. Samtale med Ingvild Bergan og Johan Andreasen. Digitale Refleksjoner [Radio] 2020-01-28
USN UIA Untitled
 
15 Arstorp, Ann-Thérèse; Stenseth, Tonje.
Podcast "Digitale refleksjoner". Elevers digitale leseferdigheter. Intervju med Tonje Stenseth.. Ann-Thérèse Arstorp 2020
USN Untitled
 
16 Lyngstad, Alexander; Arstorp, Ann-Thérèse.
Studentassistent Aleksander Lyngstad - UiTs FutureLab. Digitale Refleksjoner [Radio] 2020-01-09
USN Untitled
 
2019
17 Amdam, Synnøve Hedemann; Arstorp, Ann-Thérèse.
Digitale refleksjoner - Podcast: DigiGLU-prosjektet på Høgskulen i Volda. Samtale med Synnøve Amdam. https://podtail.com/no/podcast/digitale-refleksjoner/digiglu [Radio] 2019-05-21
USN HVO Untitled
 
18 Arstorp, Ann-Thérèse.
Digital kompetanse. Rammeverk for lærerens profesjonsfaglige digitale kompetanse og europeisk arbeid på området. Dikus nasjonale høstkonferanse; 2019-09-27 - 2019-09-27
USN Untitled
 
19 Arstorp, Ann-Thérèse.
Hvad er status på profesjonsfaglig digital kompetanse i lærerutdanningen?. Faglig seminar ifbm med BETT messen; 2019-01-24 - 2019-01-24
HIOF Untitled
 
20 Arstorp, Ann-Thérèse.
Hvilke kompetanser trenger vi i fremtiden og hvilken rolle spiller teknologien?. ITS Volda; 2019-01-10 - 2019-01-10
HIOF Untitled
 
21 Arstorp, Ann-Thérèse.
Profesjonsfaglig digital kompetanse – muligheter, utfordringer og implikasjoner for lærerutdanningen. Prosjektsamling for DigGiLU prosjektet på lærerutdanningen på NTNU; 2019-09-11 - 2019-09-11
USN Untitled
 
22 Arstorp, Ann-Thérèse.
Teachers Professional Digital Competence in Teacher Education in Norway. Symposium: Teaching and Teacher Education in the light of the digitalized K-12 school – a Nordic perspective; 2019-11-08 - 2019-11-11
USN Untitled
 
23 Arstorp, Ann-Thérèse.
What compentencies do we need for the future, and what role does technology play?. Digitalization in education - future classroom and 21st century skills; 2019-04-10 - 2019-04-12
HIOF Untitled
 
24 Arstorp, Ann-Thérèse; Amdam, Synnøve Hedemann; Thingnes, Josef; Nagel, Ilka; Aagaard, Toril; Andreasen, Johan Kristian; Bergan, Ingvild; Røkenes, Fredrik Mørk; Letnes, Mari-Ann.
Drøftelser rundt og erfaringsdeling fra to nasjonale tiltak: Den teknologiske skolesekken & Digitalisering i lærerutdanning. NKUL19: Nasjonal konferanse om bruk av IKT i utdanning og læring; 2019-05-08 - 2019-05-10
UIA USN HVO HIOF NTNU Untitled
 
25 Arstorp, Ann-Thérèse; Røkenes, Fredrik Mørk; Letnes, Mari-Ann.
DigGiLU prosjektet på NTNU. Samtale med Fredrik M. Røkenes og Mari-Ann Letnes. Digitale refleksjoner [Internet] 2019-05-08
USN NTNU Untitled
 
2018
26 Arstorp, Ann-Thérèse.
Fremtidens klasserom på norske lærerutdanninger: Didaktisk digitalt verksted (DDV). https://www.udir.no/ [Internet] 2018-03-02
HIOF Untitled
 
27 Arstorp, Ann-Thérèse.
Future Classroom Labs in Norwegian Pre-service Teacher Education. Innovative Technologies and Learning, ICITL 2018; 2018-08-27 - 2018-08-29
HIOF Untitled
 
28 Arstorp, Ann-Thérèse.
Hvorfor lage fremtidens klasserom på lærerutdanningen?. Rom for aktiv læring; 2018-11-29 - 2018-11-30
HIOF Untitled
 
29 Arstorp, Ann-Thérèse; Helland, Karianne.
Hvad er lærerens profesjonsfaglige digitale kompetanse i Norge?. Danmarks læringsfestival; 2018-03-13 - 2018-03-14
HIOF Untitled
 
30 Rønningsbakk, Lisbet; Arstorp, Ann-Therese; Bøen, Elin; Scarbocci, Paolo Haaland.
Fremtidens klasserom i lærerutdanningen. NKUL 2018; 2018-05-07 - 2018-05-09
USN HIOF UIS UiT Untitled
 
2017
31 Kelentric, Marijana; Helland, Karianne; Arstorp, Ann-Thérèse.
Rammeverk for lærerens profesjonsfaglige digitale kompetanse. Oslo: Utdanningsdirektoratet 2017 (ISBN 978-82-93378-46-4) 64 p.
HIOF Untitled
 
2015
32 Arstorp, Ann-Thérèse.
Teknologi på læreruddannelsen - en forestillet eller en realiseret praksis? En virksomhedsteoretisk analyse af objekter, motiver og rettetheder på samfunds- institutions- og undervisningsniveau. Aarhus Universitet:  Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU) 2015 329 p.
USN Untitled
 
2014
33 Arstorp, Ann-Thérèse.
At lære at blive lærer med en teknologi. (Rapport om lærerstuderendes praktik med iPads). København: Professionshøjskolen UCC 2014 55 p.
USN Untitled
 
2012
34 Arstorp, Ann-Thérèse.
Læreruddannelsen før og nu - med et særligt blik på teknologi. Working paper til forskningsprojektet Technucation. København: Aarhus Universitet 2012 44 p.
USN Untitled
 
35 Arstorp, Ann-Thérèse; Jørgensen, Tobias Heiberg.
TechTutorer – en ny måde at integrere teknologi i læreruddannelsen?. København: Københavns Professionshøjskole 2012 33 p.
Untitled
 
36 Arstorp, Ann-Thérèse; Schrøder, Vibeke.
Læreres teknologiforståelse: anskueliggjort gennem fire teknologi-perspektiver. I: Teknologiforståelse på skoler og hospitaler. Aarhus Universitetsforlag 2012 ISBN 9788771240436. p. 43-63
Untitled
 
2011
37 Pagaard, Ditte Marie; Skov, Kirsten; Arstorp, Ann-Thérèse; Jørgensen, Tobias Heiberg.
Interaktive tavler i undervisningen – og perspektiver for integrering i læreruddannelsen. København: Professionshøjskolen UCC 2011 35 p.
Untitled
 
2008
38 Arstorp, Ann-Thérèse.
Udbredelse og anvendelse af læremidler - hvad skete der med Netpilot?. Danmarks Pædagogiske Universitet, Aarhus Universitet: Institut for didaktik 2008 22 p.
Untitled