2022
|
1. |
Bonesrønning, Hans; Finseraas, Henning; Hardoy, Ines; Iversen, Jon Marius Vaag; Nyhus, Ole Henning; Opheim, Vibeke; Salvanes, Kari Vea; Sandsør, Astrid Marie Jorde; Schøne, Pål. Small-group instruction to improve student performance in mathematics in early grades: Results from a randomized field experiment. Journal of Public Economics 2022 ;Volume 216. p. - UiO NIFU NTNU ISF SAMFORSK
Untitled
|
|
2. |
Sørensen, Rune Jørgen; Iversen, Jon Marius Vaag; From, Johan; Bonesrønning, Hans. Parenting styles and school performance: evidence from second-generation immigrants in Norway. Scandinavian Journal of Educational Research 2022 p. - SAMFORSK BI NTNU
Untitled
|
2019
|
3. |
Iversen, Jon Marius Vaag; Bonesrønning, Hans. Kan kommunale skoleeiere bidra til bedre undervisning for elever som strever?. I: Skolen vår!. Gyldendal Akademisk 2019 ISBN 978-82-05-49597-5. p. 229-250 BI NTNU
Untitled
|
2017
|
4. |
Opstad, Leiv; Bonesrønning, Hans; Fallan, Lars. Tar vi opp de rette studentene ved økonomisk-administrative studier?. Samfunnsøkonomen 2017 ;Volume 2017.(1) p. 21-29 NTNU
Untitled
|
2016
|
5. |
Bonesrønning, Hans. Bløff eller uvitenhet?. glåmdalen [Newspaper] 2016-01-30 BI
Untitled
|
|
6. |
Bonesrønning, Hans. Ingen vil ha 1-10 - skule i Lom. gudbrandsdølen [Newspaper] 2016-12-09 NTNU
Untitled
|
|
7. |
Bonesrønning, Hans. Jo mindre penger vi bruker på skole, jo bedre blir det?. fremover [Radio] 2016-12-14 BI
Untitled
|
|
8. |
Bonesrønning, Hans. Sats på elevene - legg ned skolene. fremover [Radio] 2016-12-10 BI
Untitled
|
|
9. |
Bonesrønning, Hans. 1+1= en halv milliard - »Tidenes største skoleforskningsprosjekt. adresseavisa [Newspaper] 2016-10-14 NTNU
Untitled
|
|
10. |
Bonesrønning, Hans. 1-10 skule i Lom. fjuken [Newspaper] 2016-12-15 BI
Untitled
|
|
11. |
Bonesrønning, Hans; Iversen, Jon Marius. Local responses to a national productivity-enhanching reform. CESifo DICE Report 2016 ;Volume 14.(1) p. 61-66 NTNU
Untitled
|
2015
|
12. |
Aardalen, Espen Håkonsløkken; Frantzen, Stian Hervik. Elevpresentasjon og søskenparitet: Empirisk analyse av søskenrekkefølgeeffekt og skoleeffekter. : Institutt for samfunnsøkonomi, NTNU 2015 48 p. NTNU
Untitled
|
|
13. |
Bonesrønning, Hans. Bergenslærere på syketoppen. Bergens Tidende [Newspaper] 2015-07-21 NTNU
Untitled
|
|
14. |
Bonesrønning, Hans. NTNU-professor: Et overveldende antall studier viser ingen effekt av økt lærertetthet. Utdanningsnytt.no [Internet] 2015-04-23 NTNU
Untitled
|
|
15. |
Bonesrønning, Hans. Oslo bruker mest på skole, men har de minst fornøyde innbyggerne. Aftenposten [Newspaper] 2015-07-21 NTNU
Untitled
|
|
16. |
Bonesrønning, Hans. «Oslo har en resultatorientert skole». Aftenposten [Newspaper] 2015-04-13 NTNU
Untitled
|
|
17. |
Bonesrønning, Hans. Oslofolk minst fornøyde med sin egen skole. Adresseavisen [Newspaper] 2015-07-21 NTNU
Untitled
|
|
18. |
Bonesrønning, Hans. Tror lærere lar seg presse til å sette gode karakterer. Aftenposten [Newspaper] 2015-10-13 NTNU
Untitled
|
|
19. |
Bonesrønning, Hans; Opstad, Leiv. Can student effort be manipulated? Does it matter?. Applied Economics 2015 ;Volume 47.(15) p. 1511-1524 NTNU
Untitled
|
|
20. |
Iversen, Jon Marius Vaag; Bonesrønning, Hans. Conditional gender peer effects?. Journal of Behavioral and Experimental Economics 2015 ;Volume 55. p. 19-28 BI NTNU SAMFORSK
Untitled
|
2014
|
21. |
Bonesrønning, Hans. Educating the masses. International Innovation 2014 (133) p. 91-93 NTNU
Untitled
|
|
22. |
Bonesrønning, Hans. Nye roller for skoleeiere. Skoleeiere i Møre og Romsdal; 2014-01-09 - 2014-01-09 NTNU
Untitled
|
|
23. |
Bonesrønning, Hans. Skolen i endring. Nye roller for skoleeiere, skoleledere, lærere og foreldre. Ulstein kommune- utdanningsetat; 2014-04-29 - 2014-04-29 NTNU
Untitled
|
|
24. |
Bonesrønning, Hans. Teamarbeid gir suksess. dn.no [Internet] 2014-08-27 BI
Untitled
|
|
25. |
Bonesrønning, Hans. Teamarbeid gir suksess. Dagens Næringsliv [Newspaper] 2014-08-28 BI
Untitled
|
|
26. |
Bonesrønning, Hans. Vil bli ein betre skuleeigar. Vikebladet [Newspaper] 2014-04-29 BI
Untitled
|
|
27. |
Bonesrønning, Hans. What Works?. Pan European Networks: Science and Techology Magazine 2014 ;Volume 2014.(11) p. 225-225 NTNU
Untitled
|
2013
|
28. |
Bonesrønning, Hans. «Hadde vi bare hatt superlærere, kunne vi hatt samlede klasser». Aftenposten [Newspaper] 2013-06-01 BI
Untitled
|
|
29. |
Bonesrønning, Hans. Hvordan lede skolen mot bedre elevprestasjoner?. Skoleledere i Sogn og Fjordane; 2013-02-13 NTNU
Untitled
|
|
30. |
Bonesrønning, Hans. Kan skolen forbedres? Hva? Hvorfor? Hvordan?. Lærere og skoleledere ved Bergensskoler; 2013-08-14 NTNU
Untitled
|
|
31. |
Bonesrønning, Hans. Lærer best med elever på samme nivå. Aftenposten [Newspaper] 2013-06-01 BI
Untitled
|
|
32. |
Bonesrønning, Hans. Public employees and public sector reform implementation. Public Choice 2013 ;Volume 156.(1-2) p. 309-327 NTNU
Untitled
|
|
33. |
Bonesrønning, Hans. Skoleeierskap for bedre elevprestasjoner. Skoleeiere i Nord-Trøndelag; 2013-03-13 NTNU
Untitled
|
|
34. |
Ellefsen, Karianne. Lokale responser på en nasjonal reform. : institutt for samfunnsøkonomi 2013 BI
Untitled
|
|
35. |
Iversen, Jon Marius Vaag; Bonesrønning, Hans. Disadvantaged students in the early grades: will smaller classes help them?. Education Economics 2013 ;Volume 21.(4) p. 305-324 NTNU
Untitled
|
|
36. |
Johannes, Raustøl. Value of Travel Tme Savings- Estimates on Norwegian Cyclists. Trondheim: NTNU- Institutt for samfunnsøkonomi 2013 BI
Untitled
|
|
37. |
Jon Marius, Vaag Iversen. Disadvantaged students in the early grades: will smaller classes help them?. NTNU: institutt for samfunnsøkonomi 2013 BI
Untitled
|
|
38. |
Jon Marius, Vaag Iversen. School accountability reforms and theuse of special education. NTNU: institutt for samfunnsøkonomi 2013 BI
Untitled
|
|
39. |
Opstad, Leiv; Bonesrønning, Hans; Fallan, Lars. I hvilken grad kan studentenes arbeidsinnsats påvirkes?. UNIPED 2013 ;Volume 36.(2) p. 4-24 NTNU
Untitled
|
2012
|
40. |
Bonesrønning, Hans. Byborna er flinkare på skulen enn dei frå distrikta. NRK [Internet] 2012-02-09 NTNU
Untitled
|
|
41. |
Bonesrønning, Hans. Høyre: Arbeiderpartiet går etter trynefaktor. VG Nett [Internet] 2012-04-27 NTNU
Untitled
|
|
42. |
Bonesrønning, Hans. Implementering og evaluering av moderne skolereformer. Samfunnsøkonomen 2012 ;Volume 126.(9) p. 4-8 NTNU
Untitled
|
|
43. |
Bonesrønning, Hans; Falch, Torberg. Matematikk i skolen: Det som teller. Gemini [Internet] 2012-12-05 NTNU
Untitled
|
|
44. |
Bonesrønning, Hans; Falch, Torberg. Mattekunnskaper viktig for lønn. NRK [Internet] 2012-12-05 NTNU
Untitled
|
|
45. |
Bonesrønning, Hans; Opstad, Leiv. How Much is Students' College Performance Affected by Quantity of Study?. International Review of Economics Education 2012 ;Volume 11.(2) p. 46-63 NTNU
Untitled
|
|
46. |
Gunnes, Trude. Four Essays on the Role of Incentives in Education. Institutt for samfunnsøkonomi: NTNU 2012 (ISBN 9788247136508) 112 p. NTNU
Untitled
|
|
47. |
Haraldsvik, Marianne. Influences on Educational Outcomes: Tree Essays on the Role of Parents, Peers and Choice. Institutt for samfunnsøkonomi: NTNU 2012 (ISBN 9788247140208) 100 p. NTNU
Untitled
|
|
48. |
Olimb, Morten. Effekten av økte standarder på studentinnsats og reultat. Institutt for samfunnsøkonomi: NTNU 2012 NTNU
Untitled
|
|
49. |
Sæther, Marie Husøy. Familiestruktur og elevprestasjoner i den norske skolen. En kausal sammenheng?. Institutt for samfunnsøkonomi: NTNU 2012 NTNU
Untitled
|
2011
|
50. |
Bonesrønning, Hans. – Tettere kontakt gir bedre undervisning. Under Dusken [Newspaper] 2011-02-08 NTNU
Untitled
|