2018
|
1. |
Fiskum, Kirsten; Isnes, Anders. Eksempel på progresjonstabell: Alt stoff i universet er bygget opp av veldig små partikler. Naturfag 2018 (1) p. 57-59 UiO
Untitled
|
2017
|
2. |
Guttersrud, Øystein; Isnes, Anders; Vidnes, Bjørn. Rammeverket for vurdering av naturfagkompetanse i TIMSS 2019 i lys av norske læreplaner. Oslo: Nasjonalt senter for naturfag i opplæringen 2017 12 p. UiO
Untitled
|
2014
|
3. |
Angell, Carl; Isnes, Anders; Henriksen, Ellen Karoline. Flere fysikkforlystelser. Faglig-pedagogisk dag ved UiO; 2014-10-30 - 2014-10-30 UiO
Untitled
|
|
4. |
Isnes, Anders; Angell, Carl; Henriksen, Ellen Karoline; Bøe, Maria Vetleseter. Hva er vitsen med forsøk? – fysikkshow. Naturfagkonferansen 2014; 2014-10-16 - 2014-10-16 UiO
Untitled
|
2013
|
5. |
Angell, Carl; Henriksen, Ellen Karoline; Isnes, Anders. Fysikk-forlystelser. Naturfagkonferansen; 2013-10-17 - 2013-10-18 UiO
Untitled
|
2011
|
6. |
Eggen, Per-Odd; Isnes, Anders. Rapporter fra grunnopplæringen Om kjemi i videregående opplæring. Kjemiåret 2011 på Lerchendal Gård; 2011-03-15 NTNU
Untitled
|
2006
|
7. |
Bostrøm, Edgar; Bostrøm, Edgar; Isnes, Anders. Nye læreplaner for programfaget informasjonsteknologi 1 og 2 og IKT for programområdet Samfunnsfag og økonomi. IT-konferansen 2006; 2006-02-14 - 2006-02-15 USN HIOF UiO
Untitled
|
|
8. |
Kolstø, Stein Dankert; Bungum, Berit; Arnesen, Erik; Isnes, Anders; Kristensen, Terje; Mathiassen, Ketil; Mestad, Idar; Quale, Andreas; Tonning, Anne Sissel Vedvik; Ulvik, Marit. Science students' critical examination of scientific information related to socio-scientific issues. Science Education 2006 ;Volume 90.(4) p. 632-655 UiB UiO
Untitled
|
2005
|
9. |
Kristensen, Terje; Erlien, Wenche; Isnes, Anders. Sikkerhet i naturfag - webbasert informasjon. Nasjonalt senter for naturfag i opplæringen Oslo 2005 UiO
Untitled
|
|
10. |
Almendingen, Siv Flæsen; Isnes, Anders. Forskerspiren - tanker og visjoner. Naturfag 2005 (2) p. 18-19 NORD UiO
Untitled
|
|
11. |
Hetland, Karl Torstein; Isnes, Anders; Grimenes, Arne Auen; Henriksen, Ellen; Einevoll, Gaute. Verdens fysikkår i skolen. Oslo: Naturfagsenteret 2005 16 p. UiO NMBU
Untitled
|
2004
|
12. |
Angell, Carl; Henriksen, Ellen Karoline; Isnes, Anders; Guttersrud, Øystein. FUN - en undersøkelse om fysikkutdanning i Norge. I: Naturfagenes didaktikk - en disiplin i forandring? Det 7. nordiske forskersymposiet om undervisning i naturfag i skolen. Cappelen Damm Høyskoleforlaget 2004 ISBN 82-7634-568-9. p. - UiO
Untitled
|
|
13. |
Henriksen, Ellen Karoline; Angell, Carl; Lavonen, Jari; Isnes, Anders. WHY CHOOSE PHYSICS � IN NORWAY AND FINLAND ?. Journal of Baltic Science Education 2004 ;Volume 1. UiO
Untitled
|
|
14. |
Kolstø, Stein Dankert; Bungum, Berit; Arnesen, Erik; Isnes, Anders; Kristensen, Terje; Mathiassen, Ketil; Mestad, Idar; Quale, Andreas; Tonning, Anne Sissel; Ulvik, Marit. Science students' critical examination of scientific information related to socioscientific issues. NARST Conference, 2004; 2004-04-01 - 2004-04-03 UiO
Untitled
|
|
15. |
Quale, Andreas; Isnes, Anders; Kristensen, Terje; Mathiassen, Ketil; Kolstø, Stein Dankert; Ulvik, Marit; Mestad, Idar; Arnesen, Erik; Vedvik, Anne Sissel. Danning, Informasjonsvurdering og Argumentering i naturvitenskap (DIA). Institutt for lærerutdanning og skoleutvikling, UiO: Acta Didactica 2004 (ISBN 82-90904-78-9) 82 p. UiO
Untitled
|
|
16. |
Angell, Carl; Guttersrud, Øystein; Henriksen, Ellen Karoline; Isnes, Anders. Physics: Frightful, but fun - Pupils' and teachers' views of physics and physics teaching. Science Education 2004 (88) p. 683-706 UiO
Untitled
|
|
17. |
Kolstø, Stein Dankert; Isnes, Anders. Kritisk vurdering av naturvitenskapelige påstander i media. I: Naturfagenes didaktikk - en disiplin i forandring? Det 7. nordiske forskersymposiet om undervisning i naturfag i skolen. Cappelen Damm Høyskoleforlaget 2004 ISBN 82-7634-568-9. p. 63-78 UiB UiO
Untitled
|
2003
|
18. |
Angell, Carl; Henriksen, Ellen Karoline; Isnes, Anders. "Hvorfor lære fysikk? det kan andre ta seg av!" Fysikkfaget i norsk utdanning: Innhold - oppfatninger - valg. I: Naturfagdidaktikk. Perspektiver Forskning Utvikling. Gyldendal Akademisk 2003 ISBN 82-05-31477-2. p. 165-198 UiO
Untitled
|
|
19. |
Angell, Carl; Henriksen, Ellen Karoline; Isnes, Anders; Kind, Per Morten. Alt vel i norsk skolefysikk?. Naturfagdidaktikk. Perspektiver � Forskning � Utvikling.; 2003-05-23 - 2003-05-23 UiO
Untitled
|
|
20. |
Henriksen, Ellen Karoline; Angell, Carl; Lavonen, Jari; Isnes, Anders. Why choose physics - in Norway and Finland?. ESERA conference: Research and the Quality of Science Education; 2003-08-19 - 2003-08-23 UiO
Untitled
|
|
21. |
Kolstø, Stein Dankert; Ulvik, Marit; Mestad, Idar; Quale, Andreas; Isnes, Anders; Kristensen, Terje; Mathiassen, Ketil. Danning, Informasjonsvurdering og Argumentering i naturvitenskap (DIA).Sluttrapport fra PLUTO-prosjektet. Bergen: ITU 2003 41 p. UiO
Untitled
|
|
22. |
Kristensen, Terje; Isnes, Anders. Erfaringer fra DoCTA pilot - elevers arbeid med genteknologi. ITU-konferansen; 2003-10-16 - 2003-10-17 UiO
Untitled
|
2002
|
23. |
Kolstø, Stein Dankert; Isnes, Andres. Kritisk vurdering av naturvitenskaplige påstander i media. ved 7th Nordic Conference on Science Education; 2002-06-15 - 2002-06-18 UiB
Untitled
|
|
24. |
Angell, Carl; Henriksen, Ellen Karoline; Isnes, Anders; Guttersrud, Øystein. FUN - en undersøkelse av fysikkutdanning i Norge. Det 7. nordiske forskersymposiet om undervisning i naturfag i skolen; 2002-06-15 UiO
Untitled
|
|
25. |
Isnes, Anders; Kristensen, Terje; Kolstø, Stein Dankert; Mathiassen, Ketil; Quale, Andreas. Åpne forsøk og argumentering i naturfag. Det 7. forskersymposiet om undervisning i naturfag i skolen; 2002-01-01 UiO
Untitled
|
|
26. |
Quale, Andreas; Kristensen, Terje; Mathiassen, Ketil; Isnes, Anders. LIBERAL EDUCATION, INFORMATION ASSESSMENT AND ARGUMENTATION IN SCIENCE ¿ LIA. X IOSTE conference; 2002-01-01 UiO
Untitled
|
2001
|
27. |
Isnes, Anders; Angell, Carl; Henriksen, Ellen Karoline. Physics education: Who comes and why?. Third International Conference of ESERA; 2001-07-31 - 2001-08-04 UiO
Untitled
|
|
28. |
Angell, Carl; Bruvoll, Heidi; Isnes, Anders. Hvordan kan vi få flere fysikere?. Fra Fysikkens Verden 2001 ;Volume Nr 4 - 2001. p. 114-115 UiO
Untitled
|
|
29. |
Angell, Carl; Henriksen, Ellen Karoline; Isnes, Anders. Physics Education in Norway. The 35th Annual Conference of the Finnish Physical Society; 2001-03-01 UiO
Untitled
|
|
30. |
Angell, Carl; Isnes, Anders. Fysikkfaget bør moderniseres. Fra Fysikkens Verden 2001 ;Volume Nr 4 - 2001. p. 113-114 UiO
Untitled
|
|
31. |
Angell, Carl; Isnes, Anders; Henriksen, Ellen Karoline. Er norske fysikkelever skapt i lærerens bilde?. Faglig-pedagogisk dag 2001; 2001-01-03 UiO
Untitled
|
|
32. |
Isnes, Anders. IKT i lærerutdannningen. Pluto-prosjektet. Nasjonal konferanse om IKT i lærerutdanningen; 2001-02-19 UiO
Untitled
|
|
33. |
Isnes, Anders. Muligheter for praktisk arbeid og utforsking i naturfag og teknologi. Operasjon MINERVA: Jenter - matematikk og teknologi; 2001-04-24 UiO
Untitled
|
|
34. |
Isnes, Anders; Håland, Erna; Hernes, Frank Herman. IKT i skolen: Noe informasjon og ingen kommunikasjon. En tilstandsbeskrivelse av IKT-situasjonen i Sør-Trøndelag fylke. : Institutt for lærerutdanning og skoleutvikling 2001 50 p. UiO
Untitled
|
2000
|
35. |
Angell, Carl; Henriksen, Ellen Karoline; Isnes, Anders. Should I stay or should I go. Students' impression of physics and their reasons for choosing it in upper secondary school and university. Physics Teacher Education beyond 2000; 2000-07-31 - 2000-08-04 UiO
Untitled
|
|
36. |
Angell, Carl; Isnes, Anders. Fysikk i Norge og noen EU-land. Fra Fysikkens Verden 2000 ;Volume 62. p. 58-59 UiO
Untitled
|
|
37. |
Henriksen, Ellen Karoline; Angell, Carl; Isnes, Anders. FUN - en undersøkelse om fysikkutdanning i Norge. Landskonferanse for fysikkundervisning; 2000-08-10 UiO
Untitled
|
|
38. |
Henriksen, Ellen Karoline; Angell, Carl; Isnes, Anders. FUN - en undersøkelse om fysikkutdanning i Norge. Fra Fysikkens Verden 2000 ;Volume 62.(4) p. 118-122 UiO
Untitled
|
|
39. |
Henriksen, Ellen Karoline; Isnes, Anders; Angell, Carl. Konferanse om fysikkutdanning i Barcelona. Fra Fysikkens Verden 2000 ;Volume 62.(3) p. - UiO
Untitled
|
|
40. |
Isnes, Anders; Angell, Carl. Metodiske/didaktiske problemstillinger knyttet til IKT i fysikkundervisningen og litt morofysikk. Landskonferanse om fysikkundervisning; 2000-08-01 UiO
Untitled
|
|
41. |
Isnes, Anders; Kristensen, Terje; Tysdahl, Bjørn; Østtveit, Kersti. Lærerveiledning til Helix 10 Natur- og miljøfag for 10.klasse. : Cappelen Forlag 2000 (ISBN 82-02-17100-8) 313 p. UiO
Untitled
|
|
42. |
Kristensen, Terje; Isnes, Anders; Mathiassen, Ketil. Hvordan kan DataLego bidra til bedre naturfagundervisning?. Notoddenseminaret; 2000-10-19 UiO
Untitled
|
1999
|
43. |
Isnes, Anders. EPS prioriterer utdanning. Fra Fysikkens Verden 1999 ;Volume 3/99. p. - UiO
Untitled
|
|
44. |
Isnes, Anders. Fysikkundervisningen i England. Fra Fysikkens Verden 1999 ;Volume 1/99. p. - UiO
Untitled
|
|
45. |
Isnes, Anders. Science-sentre og rekruttering til realfagene. Fra Fysikkens Verden 1999 (nr 2) p. - UiO
Untitled
|
|
46. |
Isnes, Anders. Situasjonen i realfagene i skoleverket og kompetansebehov framover. Noe må gjøres! Realfagene trenger et løft; 1999-06-08 UiO
Untitled
|
|
47. |
Isnes, Anders. Undringsmennesker og annerledestenkere. Apollon : Forskningsmagasin for Universitetet i Oslo 1999 ;Volume 4/99. p. - UiO
Untitled
|
|
48. |
Isnes, Anders; Kristensen, Terje; Bjørg, Tysdahl; Østtveit, Kersti. Helix 9 Lærerveiledning. Natur- og miljøfag for 9. klasse. : Cappelens Forlag as 1999 (ISBN 82-02-17120-2) 277 p. UiO
Untitled
|
|
49. |
Isnes, Anders; Kristensen, Terje; Tysdahl, Bjørn; Østtveit, Kersti. Helix 10 Natur og miljøfag for 10. klasse. Cappelen Damm AS 1999 (ISBN 82-02-17121-0) 360 p. UiO
Untitled
|
1998
|
50. |
Ekern, Trond; Isnes, Anders; Nilsen, Odd Terje. UNIVERS 3FY Fysikk for den videregående skole. Arbeidsbok med laboratorieøvinger. : NKI Forlaget 1998 (ISBN 82-562-3774-0) 164 p. UiO
Untitled
|