2024
|
1. |
Radisic, Jelena; Buchholtz, Nils Fredrik; Hansen, Kajsa Yang; Liu, Xin; Kaarstein, Hege. Do teachers’ beliefs about the nature and learning of mathematics affect students’ motivation and enjoyment of mathematics? Examining differences between boys and girls across six countries. European Journal of Psychology of Education 2024 UiO
Untitled
|
2023
|
2. |
Liu, Xin; Radisic, Jelena; Yang Hansen, Kajsa; Buchholtz, Nils; Kaarstein, Hege. Teacher Beliefs on the Nature of Mathematics: Do These Affect Students’ Motivation and Enjoyment of Mathematics Across Different European Countries. 2023 European Conference on Educational Research; 2023-08-22 - 2023-08-25 UiO
Untitled
|
2022
|
3. |
Kaarstein, Hege; Nilsen, Trude; Lehre, Anne- Catherine W G. Trend analyses of TIMSS 2015 and 2019: The importance of teachers for performance in mathematics and science. NERA 2022; 2022-06-01 - 2022-06-03 UiO
Untitled
|
|
4. |
Lehre, Anne- Catherine W G; Nilsen, Trude; Kaarstein, Hege. Trend analyses of TIMSS 2015 and 2019: The importance of language for declining performance in mathematics and science. NERA; 2022-06-01 - 2022-06-03 UiO
Untitled
|
|
5. |
Nilsen, Trude; Kaarstein, Hege; Lehre, Anne- Catherine W G. Trend analyses of TIMSS 2015 and 2019: school factors related to declining performance in mathematics. Large-scale Assessments in Education 2022 ;Volume 10.(1) p. - UiO
Untitled
|
2021
|
6. |
Kaarstein, Hege; Nilsen, Trude. Introduksjon. I: Med blikket mot naturfag. Nye analyser av TIMSS-data og trender 2015-2021. Universitetsforlaget 2021 ISBN 9788215045092. p. 9-20 UiO
Untitled
|
|
7. |
Kaarstein, Hege; Nilsen, Trude. Lærerkompetanse, undervisningskvalitet og naturfagprestasjoner fra TIMSS 2015 til TIMSS 2019. I: Med blikket mot naturfag. Nye analyser av TIMSS-data og trender 2015-2021. Universitetsforlaget 2021 ISBN 9788215045092. p. 183-206 UiO
Untitled
|
|
8. |
Lehre, Anne- Catherine W G; Frønes, Tove Stjern; Kaarstein, Hege. TIMSS 2019: Hverdagsspråk og naturfaglig diskurs i elevenes svar på åpne oppgaver. I: Med blikket mot naturfag. Nye analyser av TIMSS-data og trender 2015-2021. Universitetsforlaget 2021 ISBN 9788215045092. p. 73-102 UiO
Untitled
|
|
9. |
Nilsen, Trude; Kaarstein, Hege. Elevenes muligheter til å lære. I: Med blikket mot naturfag. Nye analyser av TIMSS-data og trender 2015-2021. Universitetsforlaget 2021 ISBN 9788215045092. p. 23-45 UiO
Untitled
|
|
10. |
Nilsen, Trude; Kaarstein, Hege. Med blikket mot naturfag. Nye analyser av TIMSS-data og trender 2015-2021. Universitetsforlaget 2021 (ISBN 9788215045092) 260 p. UiO
Untitled
|
|
11. |
Nilsen, Trude; Kaarstein, Hege. Skolemiljø, motivasjon og naturfagprestasjoner fra TIMSS 2015 til TIMSS 2019. I: Med blikket mot naturfag. Nye analyser av TIMSS-data og trender 2015-2021. Universitetsforlaget 2021 ISBN 9788215045092. p. 143-164 UiO
Untitled
|
2020
|
12. |
Kaarstein, Hege; Radišić, Jelena; Lehre, Anne- Catherine W G; Nilsen, Trude; Bergem, Ole Kristian. TIMSS 2019 - Kortrapport. Oslo: Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitetet i Oslo 2020 60 p. UiO
Untitled
|
|
13. |
Nilsen, Trude; Scherer, Ronny; Gustafsson, Jan-Eric; Teig, Nani; Kaarstein, Hege. Teachers’ role in enhancing equity: A multilevel structural equation modeling with mediated moderation.. I: Equity, Equality and Diversity in the Nordic Model of Education. Springer 2020 ISBN 9783030616472. p. 173-196 UiO
Untitled
|
2019
|
14. |
Kaarstein, Hege; Olsen, Rolf Vegar. Fakta om norske skole- resultater. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2019 UiO
Untitled
|
2018
|
15. |
Kaarstein, Hege; Nilsen, Trude. Norske elevers motivasjon for naturfag gjennom 20 år. I: Tjue år med TIMSS og PISA i Norge: Trender og nye analyser. Universitetsforlaget 2018 ISBN 978-82-15-03006-7. p. 35-55 UiO
Untitled
|
|
16. |
Kaarstein, Hege; Radišić, Jelena; Nilsen, Trude. 20 Years of Mathematics Motivation Mirrored Through TIMSS: Example of Norway. Proceedings of the International Groups for the Psychology of Mathematics Education 2018 UiO
Untitled
|
2017
|
17. |
Kaarstein, Hege. Elevers motivasjon - TIMSS 2015. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning 2017 ;Volume 28.(2) p. 17-22 UiO
Untitled
|
2016
|
18. |
Bergem, Ole Kristian; Kaarstein, Hege; Nilsen, Trude. TIMSS 2015. I: Vi kan lykkes i realfag - Resultater og analyser fra TIMSS 2015. Universitetsforlaget 2016 ISBN 978-82-15-02798-2. p. 11-21 UiO
Untitled
|
|
19. |
Bergem, Ole Kristian; Kaarstein, Hege; Nilsen, Trude. Vi kan lykkes i realfag - Resultater og analyser fra TIMSS 2015. Universitetsforlaget 2016 (ISBN 978-82-15-02798-2) 206 p. UiO
Untitled
|
|
20. |
Kaarstein, Hege; Nilsen, Trude. Motivasjon. I: Vi kan lykkes i realfag - Resultater og analyser fra TIMSS 2015. Universitetsforlaget 2016 ISBN 978-82-15-02798-2. p. 63-77 UiO
Untitled
|
|
21. |
Kaarstein, Hege; Nilsen, Trude; Blömeke, Sigrid. Lærerkompetanse. I: Vi kan lykkes i realfag - Resultater og analyser fra TIMSS 2015. Universitetsforlaget 2016 ISBN 978-82-15-02798-2. p. 97-119 UiO
Untitled
|
|
22. |
Kaarstein, Hege; Onstad, Torgeir. TIMSS 2015 Encyclopedia: Education Policy and Curriculum in Mathematics and Science, Country Chapters: Norway - Overview of Education System. I: TIMSS 2015 Encyclopedia: Education Policy and Curriculum in Mathematics and Science. : Boston College 2016 ISBN 978-1-889938-40-0. UiO
Untitled
|
|
23. |
Nilsen, Trude; Kaarstein, Hege. TIMSS og statistiske metoder. I: Vi kan lykkes i realfag - Resultater og analyser fra TIMSS 2015. Universitetsforlaget 2016 ISBN 978-82-15-02798-2. p. 178-199 UiO
Untitled
|
|
24. |
Nilsen, Trude; Kaarstein, Hege; Gustafsson, Jan-Eric. Teacher quality mediating and moderating the relation between SES and achievement in Nordic countries. EARLI SIG18&23; 2016-09-28 - 2016-09-30 UiO
Untitled
|
2014
|
25. |
Kaarstein, Hege. A comparison of three frameworks for measuring knowledge for teaching mathematics. Nordisk matematikkdidaktikk 2014 ;Volume 19.(1) p. 23-52 UiO
Untitled
|
|
26. |
Kaarstein, Hege. Norwegian mathematics teachers’ and educational researchers’ perception of MPCK items used in the TEDS-M study. Nordisk matematikkdidaktikk 2014 ;Volume 19.(3-4) p. 57-82 UiO
Untitled
|