Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 Norsk versjon


 
Mainpage
Research results/NVI
Researchers
Projects
Research units
Log in
About Cristin
 
 
   
Back to search     Short format     Full format    
Export to


Showing results 1-26 of 26

2024
1 Radisic, Jelena; Buchholtz, Nils Fredrik; Hansen, Kajsa Yang; Liu, Xin; Kaarstein, Hege.
Do teachers’ beliefs about the nature and learning of mathematics affect students’ motivation and enjoyment of mathematics? Examining differences between boys and girls across six countries. European Journal of Psychology of Education 2024
UiO Untitled
 
2023
2 Liu, Xin; Radisic, Jelena; Yang Hansen, Kajsa; Buchholtz, Nils; Kaarstein, Hege.
Teacher Beliefs on the Nature of Mathematics: Do These Affect Students’ Motivation and Enjoyment of Mathematics Across Different European Countries. 2023 European Conference on Educational Research; 2023-08-22 - 2023-08-25
UiO Untitled
 
2022
3 Kaarstein, Hege; Nilsen, Trude; Lehre, Anne- Catherine W G.
Trend analyses of TIMSS 2015 and 2019: The importance of teachers for performance in mathematics and science. NERA 2022; 2022-06-01 - 2022-06-03
UiO Untitled
 
4 Lehre, Anne- Catherine W G; Nilsen, Trude; Kaarstein, Hege.
Trend analyses of TIMSS 2015 and 2019: The importance of language for declining performance in mathematics and science. NERA; 2022-06-01 - 2022-06-03
UiO Untitled
 
5 Nilsen, Trude; Kaarstein, Hege; Lehre, Anne- Catherine W G.
Trend analyses of TIMSS 2015 and 2019: school factors related to declining performance in mathematics. Large-scale Assessments in Education 2022 ;Volume 10.(1) p. -
UiO Untitled
 
2021
6 Kaarstein, Hege; Nilsen, Trude.
Introduksjon. I: Med blikket mot naturfag. Nye analyser av TIMSS-data og trender 2015-2021. Universitetsforlaget 2021 ISBN 9788215045092. p. 9-20
UiO Untitled
 
7 Kaarstein, Hege; Nilsen, Trude.
Lærerkompetanse, undervisningskvalitet og naturfagprestasjoner fra TIMSS 2015 til TIMSS 2019. I: Med blikket mot naturfag. Nye analyser av TIMSS-data og trender 2015-2021. Universitetsforlaget 2021 ISBN 9788215045092. p. 183-206
UiO Untitled
 
8 Lehre, Anne- Catherine W G; Frønes, Tove Stjern; Kaarstein, Hege.
TIMSS 2019: Hverdagsspråk og naturfaglig diskurs i elevenes svar på åpne oppgaver. I: Med blikket mot naturfag. Nye analyser av TIMSS-data og trender 2015-2021. Universitetsforlaget 2021 ISBN 9788215045092. p. 73-102
UiO Untitled
 
9 Nilsen, Trude; Kaarstein, Hege.
Elevenes muligheter til å lære. I: Med blikket mot naturfag. Nye analyser av TIMSS-data og trender 2015-2021. Universitetsforlaget 2021 ISBN 9788215045092. p. 23-45
UiO Untitled
 
10 Nilsen, Trude; Kaarstein, Hege.
Med blikket mot naturfag. Nye analyser av TIMSS-data og trender 2015-2021. Universitetsforlaget 2021 (ISBN 9788215045092) 260 p.
UiO Untitled
 
11 Nilsen, Trude; Kaarstein, Hege.
Skolemiljø, motivasjon og naturfagprestasjoner fra TIMSS 2015 til TIMSS 2019. I: Med blikket mot naturfag. Nye analyser av TIMSS-data og trender 2015-2021. Universitetsforlaget 2021 ISBN 9788215045092. p. 143-164
UiO Untitled
 
2020
12 Kaarstein, Hege; Radišić, Jelena; Lehre, Anne- Catherine W G; Nilsen, Trude; Bergem, Ole Kristian.
TIMSS 2019 - Kortrapport. Oslo: Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitetet i Oslo 2020 60 p.
UiO Untitled
 
13 Nilsen, Trude; Scherer, Ronny; Gustafsson, Jan-Eric; Teig, Nani; Kaarstein, Hege.
Teachers’ role in enhancing equity: A multilevel structural equation modeling with mediated moderation.. I: Equity, Equality and Diversity in the Nordic Model of Education. Springer 2020 ISBN 9783030616472. p. 173-196
UiO Untitled
 
2019
14 Kaarstein, Hege; Olsen, Rolf Vegar.
Fakta om norske skole- resultater. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2019
UiO Untitled
 
2018
15 Kaarstein, Hege; Nilsen, Trude.
Norske elevers motivasjon for naturfag gjennom 20 år. I: Tjue år med TIMSS og PISA i Norge: Trender og nye analyser. Universitetsforlaget 2018 ISBN 978-82-15-03006-7. p. 35-55
UiO Untitled
 
16 Kaarstein, Hege; Radišić, Jelena; Nilsen, Trude.
20 Years of Mathematics Motivation Mirrored Through TIMSS: Example of Norway. Proceedings of the International Groups for the Psychology of Mathematics Education 2018
UiO Untitled
 
2017
17 Kaarstein, Hege.
Elevers motivasjon - TIMSS 2015. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning 2017 ;Volume 28.(2) p. 17-22
UiO Untitled
 
2016
18 Bergem, Ole Kristian; Kaarstein, Hege; Nilsen, Trude.
TIMSS 2015. I: Vi kan lykkes i realfag - Resultater og analyser fra TIMSS 2015. Universitetsforlaget 2016 ISBN 978-82-15-02798-2. p. 11-21
UiO Untitled
 
19 Bergem, Ole Kristian; Kaarstein, Hege; Nilsen, Trude.
Vi kan lykkes i realfag - Resultater og analyser fra TIMSS 2015. Universitetsforlaget 2016 (ISBN 978-82-15-02798-2) 206 p.
UiO Untitled
 
20 Kaarstein, Hege; Nilsen, Trude.
Motivasjon. I: Vi kan lykkes i realfag - Resultater og analyser fra TIMSS 2015. Universitetsforlaget 2016 ISBN 978-82-15-02798-2. p. 63-77
UiO Untitled
 
21 Kaarstein, Hege; Nilsen, Trude; Blömeke, Sigrid.
Lærerkompetanse. I: Vi kan lykkes i realfag - Resultater og analyser fra TIMSS 2015. Universitetsforlaget 2016 ISBN 978-82-15-02798-2. p. 97-119
UiO Untitled
 
22 Kaarstein, Hege; Onstad, Torgeir.
TIMSS 2015 Encyclopedia: Education Policy and Curriculum in Mathematics and Science, Country Chapters: Norway - Overview of Education System. I: TIMSS 2015 Encyclopedia: Education Policy and Curriculum in Mathematics and Science. : Boston College 2016 ISBN 978-1-889938-40-0.
UiO Untitled
 
23 Nilsen, Trude; Kaarstein, Hege.
TIMSS og statistiske metoder. I: Vi kan lykkes i realfag - Resultater og analyser fra TIMSS 2015. Universitetsforlaget 2016 ISBN 978-82-15-02798-2. p. 178-199
UiO Untitled
 
24 Nilsen, Trude; Kaarstein, Hege; Gustafsson, Jan-Eric.
Teacher quality mediating and moderating the relation between SES and achievement in Nordic countries. EARLI SIG18&23; 2016-09-28 - 2016-09-30
UiO Untitled
 
2014
25 Kaarstein, Hege.
A comparison of three frameworks for measuring knowledge for teaching mathematics. Nordisk matematikkdidaktikk 2014 ;Volume 19.(1) p. 23-52
UiO Untitled
 
26 Kaarstein, Hege.
Norwegian mathematics teachers’ and educational researchers’ perception of MPCK items used in the TEDS-M study. Nordisk matematikkdidaktikk 2014 ;Volume 19.(3-4) p. 57-82
UiO Untitled