2022
|
1. |
Hovdenak, Sylvi Stenersen; Heldal, Janicke. Hva skjer med skolen? : en kunnskapssosiologisk analyse av nyere norsk utdanningspolitikk. Fagbokforlaget 2022 (ISBN 9788245041149) 230 s. UiO MF
Untitled
|
2020
|
2. |
Hatlevik, Ida Katrine R; Hovdenak, Sylvi Stenersen. Promoting students' sense of coherence in medical education using transformative learning activities. Advances in Medical Education and Practice 2020 ;Volum 11. s. 807-816 UiO UiT
Untitled
|
2019
|
3. |
Hovdenak, Sylvi Stenersen; Hatlevik, Ida Katrine R; Bartnes, Kristian; Bjerkli, Inger-Heidi; Norderval, Stig; Nordøy, Tone. The Practically Wise Medical Teacher: Medical Education at the University of Tromsø – A Norwegian Case. Health Science Journal 2019 ;Volum 13.(4) s. - UiO UNN
Untitled
|
2018
|
4. |
Hovdenak, Sylvi Stenersen; Leganger-Krogstad, Heid. Religion som fag - sett fra elevperspektiv "RLE er egentlig et av de viktigste fagene". Prismet 2018 ;Volum 69.(1) s. 27-50 MF UiO
Untitled
|
|
5. |
Hovdenak, Sylvi Stenersen; Wiese, Eline F.. Promoting Professional Development in Medical education: perspectives from the Norwegian Medical School in Tromsoe. Society, Health & Vulnerability 2018 ;Volum 9. s. - UiT UiO
Untitled
|
|
6. |
Tiplic, Dijana; Hovdenak, Sylvi Stenersen. Strategic Curricular Change: A Case of the Norwegian Medical School in Tromsø. Health Science Journal 2018 ;Volum 12.(3) UiO
Untitled
|
2017
|
7. |
Hovdenak, Sylvi Stenersen; Wiese, Eline F.. Fronesis: veien til profesjonell lærerutdanning?. UNIPED 2017 (2) s. 170-184 UiO
Untitled
|
2016
|
8. |
Hovdenak, Sylvi Stenersen. Fronesis som kunnskapsform i legeutdanningen. UNIPED 2016 ;Volum 39.(4) s. 330-344 UiT UiO
Untitled
|
2015
|
9. |
Hovdenak, Sylvi Stenersen; Risør, Torsten. Profesjonalitet i legeutdanningen: Om kunnskapskoder, praktiske synteser og koherens. En analyse av studieplanen for profesjonsstudiet i medisin ved Universitetet i Tromsø, Norges arktiske universitet. UNIPED 2015 (3) s. 213-228 UiO UiT
Untitled
|
|
10. |
Hovdenak, Sylvi Stenersen; Stray, Janicke Heldal. Hva skjer med skolen? En kunnskapssosiologisk analyse av norsk utdanningspolitikk fra 1990-tallet og frem til i dag. Fagbokforlaget 2015 (ISBN 978-82-321-0299-0) 171 s. MF UiO
Untitled
|
2014
|
11. |
Fosse, Britt Oda; Hovdenak, Sylvi Stenersen. Lærerutdanning og lærerprofesjonalitet i spenningsfeltet mellom ulike kunnskapsformer. Norsk pedagogisk tidsskrift 2014 (2) s. 66-79 UiO
Untitled
|
|
12. |
Hovdenak, Sylvi Stenersen. Pedagogikk som fag i en profesjonell lærerutdanning. I: Profesjonsutvikling i skolen. Universitetsforlaget 2014 ISBN 978-82-15-02355-7. s. 59-76 UiO
Untitled
|
|
13. |
Hovdenak, Sylvi Stenersen. Utdanningspolitikk, forskning og kunnskapsformer. Norsk pedagogisk tidsskrift 2014 ;Volum 6. s. 395-409 UiO
Untitled
|
2013
|
14. |
Brekke, Øystein; Hovdenak, Sylvi Stenersen. Elever vil lære om religion. Klassekampen 2013 OSLOMET UiO
Untitled
|
2012
|
15. |
Hovdenak, Sylvi Stenersen. Kunnskap og danning i skolen. Om relasjonen mellom ulike kunnskapsformer. I: Utdanning mellom styring og danning. Et nordisk panorama. Akademika forlag 2012 ISBN 978-82-519-2929-5. s. 47-60 UiO
Untitled
|
2011
|
16. |
Andreassen, Inga H; Hovdenak, Sylvi Stenersen. Utdanningsvalg i nasjonal og internasjonal sammenheng. I: Utdanningsvalg som skoleutvikling. Fagbokforlaget 2011 ISBN 978-82-450-1069-5. s. 153-170 HVL UiO
Untitled
|
|
17. |
Andreassen, Inga H; Hovdenak, Sylvi Stenersen. Utdanningsvalg på ungdomstrinnet - erfaringer fra Bergensprosjektet. I: Utdanningsvalg som skoleutvikling. Fagbokforlaget 2011 ISBN 978-82-450-1069-5. s. 9-19 HVL UiO
Untitled
|
|
18. |
Bø, Anne Kristin; Hovdenak, Sylvi Stenersen. Elever som verdensborgere. Norsk pedagogisk tidsskrift 2011 ;Volum 95.(3) s. 216-227 UiO
Untitled
|
|
19. |
Bø, Anne Kristin; Hovdenak, Sylvi Stenersen. Faglig og personlig støtte: Om betydningen av en god relasjon mellom lærer og elev sett fra elevens ståsted. Tidsskrift for ungdomsforskning 2011 ;Volum 11.(1) s. 69-85 UiO
Untitled
|
|
20. |
Hovdenak, Sylvi Stenersen. Utdanningssosiologi - fra teori til praksis i skolen. Tapir Akademisk Forlag 2011 (ISBN 9788251926706) 77 s. UiO
Untitled
|
|
21. |
Hovdenak, Sylvi Stenersen; Wilhelmsen, Britt Unni. Utdanningsvalg som samarbeid og skoleutvikling : erfaringer fra grunnskole og høgskole. I: Utdanningsvalg som skoleutvikling. Fagbokforlaget 2011 ISBN 978-82-450-1069-5. s. 125-152 HVL UiO
Untitled
|
|
22. |
Hovdenak, Sylvi Stenersen; Wilhelmsen, Britt Unni. Utdanningsvalg som skoleutvikling. Fagbokforlaget 2011 (ISBN 978-82-450-1069-5) 172 s. HVL UiO
Untitled
|
2010
|
23. |
Erstad, Ola; Hovdenak, Sylvi Stenersen. Kunnskap på dagsorden. I: Kunnskap i skolen. Tapir Akademisk Forlag 2010 ISBN 978-82-519-2504-4. UiO
Untitled
|
|
24. |
Hovdenak, Sylvi Stenersen. Access to knowledge in education: Students' perspectives. ECER; 2010-08-24 - 2010-08-27 UiO
Untitled
|
|
25. |
Hovdenak, Sylvi Stenersen. Den profesjonelle lærer i dagens skole: Krav, forventninger og muligheter. Mellom forskning og politikk. I: Læreren i skolen og samfunnet. Tapir Akademisk Forlag 2010 ISBN 978-82-519-2356-9. s. 17-43 UiO
Untitled
|
|
26. |
Hovdenak, Sylvi Stenersen. Forms of knowledge in education: Students' and teachers' perspectives. NERA's 38th Congress; 2010-03-11 UiO
Untitled
|
|
27. |
Hovdenak, Sylvi Stenersen; Bø, Anne Kristin. Kunnskapsteoretiske tilnærminger relatert til elev- og lærerperspektiv. I: Kunnskap i skolen. Tapir Akademisk Forlag 2010 ISBN 978-82-519-2504-4. s. 17-39 UiO
Untitled
|
|
28. |
Hovdenak, Sylvi Stenersen; Erstad, Ola. Kunnskap i skolen. Tapir Akademisk Forlag 2010 (ISBN 978-82-519-2504-4) 222 s. UiO
Untitled
|
|
29. |
Hovdenak, Sylvi Stenersen; Riksaasen, Rita. Pedagogiske diskurser og identiteter. I: Læreren i skolen og samfunnet. Tapir Akademisk Forlag 2010 ISBN 978-82-519-2356-9. s. 194-209 NTNU UiO
Untitled
|
2009
|
30. |
Hovdenak, Sylvi Stenersen. Den profesjonelle lærer i dagens skole: krav, forventninger og muligheter. Mellom forskning og politikk. Forskerseminar, forskergruppen TransAction; 2009-03-10 - 2009-03-10 UiO
Untitled
|
|
31. |
Hovdenak, Sylvi Stenersen. Kunnskapsteoretiske tilnærminger relatert til elev- og lærerperspektiv. Forskerseminar TransAction; 2009-12-07 - 2009-12-07 UiO
Untitled
|
|
32. |
Hovdenak, Sylvi Stenersen. Pedagogic identities: curriculum foci and youth experiences. International symposium, Learning Lives; 2009-05-14 - 2009-05-16 UiO
Untitled
|
|
33. |
Hovdenak, Sylvi Stenersen. Tilpasset opplæring i mat og helse. I: Mat og helse i skolen. En fagdidaktisk innføring. Fagbokforlaget 2009 ISBN 978-82-450-0824-1. s. 233-244 UiO
Untitled
|
|
34. |
Hovdenak, Sylvi Stenersen; Eggen, Astrid Birgitte; Elstad, Eyvind. Kunnskapsløftet - fra ord til handling. rapport fra et skoleutviklingsprosjekt til utdanningsetaten i Oslo. Oslo: Institutt for lærerutdanning og skoleutvikling 2009 (ISBN 9788290904901) 309 s. (3) UIA
Untitled
|
|
35. |
Hovdenak, Sylvi Stenersen; Elstad, Eyvind; Eggen, Astrid Birgitte. Kunnskapsløftet - fra ord til handling. Rapport fra et skoleprosjekt for Utdanningsetaten i Oslo. : Acta Didactica Oslo 2009 277 s. Acta Didactica(3) UiO
Untitled
|
2008
|
36. |
Andreassen, Inga H.; Andreassen, Inga H.; Hovdenak, Sylvi Stenersen; Swahn, Eva. Utdanningsvalg - identitet og karriereveiledning. Fagbokforlaget 2008 (ISBN 9788245007398) 163 s. HVL HINN
Untitled
|
|
37. |
Andreassen, Inga H.; Hovdenak, Sylvi Stenersen. Utdanningsvalg - identitet og karriereveiledning. Nordisk forskerkonferanse om innovasjon og entreprenørskap i den nordiske skolen; 2008-08-11 - 2008-08-13 HVL
Untitled
|
|
38. |
Hovdenak, Sylvi Stenersen. Education and identity, curriculum experiences in Norway. I: Educação e cultura. Portugal: Universidade de Madeira, Departamento de Ciências da Educação 2008 ISBN 978-989-95857-1-3. s. 291-301 UiO
Untitled
|
|
39. |
Hovdenak, Sylvi Stenersen. External Assessment of Study Programmes of Higher Education in Lithuania. Lithuania: Centre for Quality Assessment in Higher Education, Lithuania 2008 60 s. UiO
Untitled
|
|
40. |
Hovdenak, Sylvi Stenersen. Knowledge production and identity construction - school as part of different growing-up environments. TransActions seminar; 2008-10-08 - 2008-10-09 UiO
Untitled
|
|
41. |
Hovdenak, Sylvi Stenersen. Skoleutvikling: hva, hvorfor, hvordan. Internt seminar; 2008-10-30 - 2008-10-30 UiO
Untitled
|
|
42. |
Hovdenak, Sylvi Stenersen. Skoleutvikling: hva, hvorfor, hvordan. Seminar om Kunnskapsløftet - fra ord til handling.; 2008-10-23 - 2008-10-23 UiO
Untitled
|
|
43. |
Hovdenak, Sylvi Stenersen. Utdanningsvalg - identitet og karriereveiledning. Pedagogisk entreprenørskap; 2008-08-11 - 2008-08-13 UiO
Untitled
|
|
44. |
Hovdenak, Sylvi Stenersen; Andreassen, Inga H.; Swhan, Ewa. Utdanningsvalg - identitet og karriereveiledning. Fagbokforlaget 2008 (ISBN 978-82-450-0739-8) 163 s. UiO
Untitled
|
|
45. |
Wilhelmsen, Britt Unni; Hovdenak, Sylvi Stenersen. Kompetanseutvikling for programfag til valg: samarbeid grunnskole - høgskole. Den 10.nordiske lærerutdanningskongress; 2008-05-21 - 2008-05-24 HVL
Untitled
|
2007
|
46. |
Hovdenak, Sylvi Stenersen. Innledning. I: Musikk - mulighetenes fag. Fagbokforlaget 2007 ISBN 978-82-450-0661-2. s. 9-13 UiO
Untitled
|
|
47. |
Hovdenak, Sylvi Stenersen. Introduksjon til Basil Bernsteins teoretiske rammeverk. I: Klasse, kode og identitet. Bernstein i norsk forskning. Tapir Akademisk Forlag 2007 ISBN 978-82-519-2244-9. s. 9-17 UiO
Untitled
|
|
48. |
Hovdenak, Sylvi Stenersen. Musikk - mulighetenes fag. I: Musikk - mulighetenes fag. Fagbokforlaget 2007 ISBN 978-82-450-0661-2. s. 13-21 UiO
Untitled
|
|
49. |
Hovdenak, Sylvi Stenersen. Pedagogiske identiteter - blant læreplaner og ungdom: i ideologisk og eksistensielt perspektiv. I: Klasse, kode og identitet. Bernstein i norsk forskning. Tapir Akademisk Forlag 2007 ISBN 978-82-519-2244-9. s. 31-47 UiO
Untitled
|
|
50. |
Hovdenak, Sylvi Stenersen. Skole, samfunn og individ. I: Lektor-adjunkt-lærer: Innføringsbok i praktisk-pedagogisk utdanning. Universitetsforlaget 2007 ISBN 978-82-15-01182-0. s. 49-64 UiO
Untitled
|