|
1. |
Johannessen, Lars E. F.; Rafoss, Tore Witsø; Rasmussen, Erik Børve. Hvordan bruke teori? Nyttige verktøy i kvalitativ analyse. Universitetsforlaget 2018 (ISBN 9788215029016) 344 p. OSLOMET
Untitled
|
|
2. |
Leseth, Anne; Tellmann, Silje Maria. Hvordan lese kvalitativ forskning? (2.utgave). Cappelen Damm AS 2018 (ISBN 9788202576974) 165 p. OSLOMET
Untitled
|
|
3. |
Mausethagen, Sølvi; Prøitz, Tine Sophie; Skedsmo, Guri. Elevresultater. Mellom kontroll og utvikling. Fagbokforlaget 2018 (ISBN 9788245024326) 167 p. OSLOMET USN UiO
Untitled
|
Part of a book/report Chapter
|
4. |
Foyn, Frank; Gunnes, Hebe; Henaug, Inger; Hovdhaugen, Elisabeth; Høst, Håkon; Langhoff, Kristine; Næss, Terje; Sarpebakken, Bo; Sundnes, Susanne Lehmann; Wendt, Kaja Kathrine; Wilhelmsen, Lars; Wiers-Jenssen, Jannecke; Østby, Mona Nedberg. Menneskelige ressurser. I: Indikatorrapporten 2018 : Det norske forsknings- og innovasjonssystemet – statistikk og indikatorer. Lysaker: Norges forskningsråd 2018 ISBN 978-82-12-03738-0. p. - OSLOMET NIFU
Untitled
|
Academic chapter/article/Conference paper
|
5. |
Alpers, Lise-Merete. Sykepleieres kompetansebehov i møte med etniske minoritetspasienter. I: Migrasjon, helse og profesjon. Gyldendal Akademisk 2018 ISBN 9788205513907. p. 26-43 VID OSLOMET OUS LDS
Untitled
|
|
6. |
Byrkjeflot, Haldor; Nygaard, Pål. How and Why Management Has Not Become a Profession. I: Professionalizing Leadership. Debating Education, Certification and Practice. Palgrave Macmillan 2018 ISBN 978-3-319-71784-5. p. 49-68 BI OSLOMET UiO
Untitled
|
|
7. |
Henden, Edmund. Addiction as a Disorder of Self-Control. I: The Routledge Handbook of Philosophy and Science of Addiction. Routledge 2018 ISBN 1138909289. p. 45-53 OSLOMET
Untitled
|
|
8. |
Mangset, Marte. Varying elite identities among top bureaucrats. A study of the role of higher education in France, Great Britain and Norway. I: Elites in education. Routledge 2018 ISBN 9781138827219. p. 216-236 OSLOMET
Untitled
|
|
9. |
Mausethagen, Sølvi. Bruk av elevresultater i skolen og verdidilemmaer som oppstår. I: Å være lærer i en mangfoldig skole: Kulturelt og religiøst mangfold, profesjonsverdier og verdigrunnlag. Gyldendal Akademisk 2018 ISBN 9788205512252. p. 238-253 OSLOMET
Untitled
|
|
10. |
Messel, Jan. «Arbeiderbevegelsen» i arbeiderbevegelsens historie. I: Kollektive bestrebelser. Ei bok til Knut Kjeldstadli på 70-årsdagen. Novus Forlag 2018 ISBN 978-82-8390-000-2. p. - OSLOMET
Untitled
|
|
11. |
Raaen, Finn Daniel. Hva slags vitenskapelighet trenger profesjonsutøvere? Lærerutdanningen som case. I: Vitenskapelighet og kunnskapsforståelse i profesjonene. Universitetsforlaget 2018 ISBN 9788215028644. p. 61-84 OSLOMET
Untitled
|
|
12. |
Schjetne, Espen; Afdal, Hilde Wågsås; Anker, Trine; Johannesen, Nina; Afdal, Geir Sigmund. Empirical moral philosophy and teacher education. I: Ethics in Professional Education. Routledge 2018 ISBN 978-1138562820. p. 29-41 HIOF MF OSLOMET
Untitled
|
|
13. |
Thue, Fredrik W.. University teachers: from civil servants and officials to research professionals. I: Making a modern university. The University of Oslo 1811-2018. Scandinavian Academic Press 2018 ISBN 978-82-304-0212-2. p. 127-179 OSLOMET
Untitled
|
|
14. |
Zlatanovic, Tatjana. Veiledning i læringsprosesser i helse- og sosialfaglige utdanninger- en litteraturoversikt. I: Veiledning i høyere utdanning. En vitenskapelig antologi.. Fagbokforlaget 2018 ISBN 9788245021417. p. 21-36 OSLOMET
Untitled
|
Report/thesis Doctoral dissertation
|
15. |
Gundersen, Eirik Christopher. What We Owe to Our Children. Relationships and Obligations in Public Care.. : OsloMet 2018 229 p. OSLOMET
Untitled
|
|
16. |
Gundersen, Torbjørn. Values and the role of scientists in policymaking. Oslo: OsloMet – Oslo Metropolitan University 2018 (ISBN 978-82-8364-120-2) 193 p. OSLOMET
Untitled
|
|
17. |
Hølmebakk, Inger-Marie. Fra uro til utvikling : universell utforming som linse for studiet av arkitektpraksis som læringsarena. Oslo: Arkitektur- og designhøgskolen i Oslo 2018 AHO OSLOMET
Untitled
|
|
18. |
Johannessen, Lars E. F.. Between standardisation and discretion: The priority setting of triage nurses. : OsloMet – storbyuniversitetet 2018 81 p. OSLOMET
Untitled
|
|
19. |
Nordberg, Tanja Haraldsdottir. Lederen som forvalter av familiepolitikken – mellom kjønnede normer og virksomhetenes målsettinger. : OsloMet Storbyuniversitetet 2018 (ISBN 978-82-8364-125-7) 87 p. OSLOMET NTNU UiO
Untitled
|
|
20. |
Bjerke, Erik; Torstensen, Tom Byberg; Natland, Sidsel; Føleide, Marie; Fossestøl, Knut. Veileder i dialogseminar som metode. Tjenesteutvikling med brukere i sentrum.. : OsloMet - storbyuniversitetet. 2018 22 p. HVL OSLOMET
Untitled
|
|
21. |
Frøyland, Kjetil; Nordberg, Tanja Haraldsdottir; Nedregård, Oda. Nyere kunnskap om inkluderende arbeidsliv (IA). Sammenstilling og vurdering av studier med relevans for IA-avtalens mål og for et godt IA-arbeid, publisert i perioden 2014-2018.. Oslo: Arbeidsforskningsinstituttet, OsloMet 2018 (ISBN 978-82-7609-405-3) ;Volume 2018.55 p. AFI-rapport(6) BI OSLOMET
Untitled
|
|
22. |
Kunnskapsdepartementet, Utdanning/Forskning; Børhaug, Kjetil; Bøe, Marit; Brennås, Helen Berntsen; Fimreite, Hege; Havnes, Anton; Hornslien, Øivind; Moen, Kari Hoås; Moser, Thomas; Myrstad, Anne; Steinnes, Gerd Sylvi. Barnehagelærerrollen i et profesjonsperspektiv – et kunnskapsgrunnlag. Oslo: Kunnskapsdepartementet 2018 309 p. DMMH HVL OSLOMET USN HVO UiB UiT
Untitled
|
|
23. |
Mausethagen, Sølvi; Gundersen, Torbjørn; Larsen, Lars Erik; Osland, Oddgeir. Evaluering av lærerprofesjonens etiske råd. Oslo: OsloMet - storbyuniversitetet 2018 106 p. OSLOMET UiO
Untitled
|
|
24. |
Nedregård, Oda; Abrahamsen, Bente. Frafall fra profesjonsutdanningene ved OsloMet. : OsloMet- storbyuniversitetet 2018 78 p. OSLOMET
Untitled
|
|
25. |
Wernø, Ida Lyngstad; Smeby, Jens-Christian. Profesjonsutdanning og kompetanse – en tabellrapport basert på StudData. Oslo: Senter for profesjonsstudier, OsloMet 2018 54 p. OSLOMET
Untitled
|
Journal publication Academic article
|
26. |
Alpers, Lise-Merete. Distrust and patients in intercultural healthcare: A qualitative interview study. Nursing Ethics 2018 ;Volume 25.(3) p. 313-323 OSLOMET LDS
Untitled
|
|
27. |
Andreassen, Tone Alm. Service user involvement and repositioning of healthcare professionals: A framework for examining implications of different forms of involvement. Nordisk välfärdsforskning | Nordic Welfare Research 2018 ;Volume 3.(1) p. 58-69 OSLOMET
Untitled
|
|
28. |
Arnesen, Sveinung; Bærøe, Kristine; Cappelen, Cornelius; Carlsen, Benedicte. Could information about herd immunity help us achieve herd immunity? Evidence from a population representative survey experiment. Scandinavian Journal of Public Health 2018 ;Volume 46.(8) p. 854-858 UiB NORCE OSLOMET
Untitled
|
|
29. |
Aven, Håvard Brede. Kunnskap, regime og kunnskapsregime. Om bruken av omgrepet kunnskapsregime. Norsk sosiologisk tidsskrift 2018 ;Volume 2.(5) p. 363-380 OSLOMET
Untitled
|
|
30. |
Aven, Håvard Brede; Innset, Ola. Konservatisme, nyliberalisme og statsdrift. Høyres syn på statseid industri 1945–1981. Historisk Tidsskrift (Norge) 2018 ;Volume 97.(2) p. 132-151 OSLOMET
Untitled
|
|
31. |
Bie-Drivdal, Arnhild. Public sector unions’ ideas about employee-driven development: Restricted conceptualization of representative participation in workplaces. Economic and Industrial Democracy: an international journal 2018 OSLOMET
Untitled
|
|
32. |
Caspersen, Joakim; Smeby, Jens-Christian. The relationship among learning outcome measures used in higher education. Quality in Higher Education 2018 ;Volume 24.(2) p. 117-135 OSLOMET SAMFORSK
Untitled
|
|
33. |
Drange, Ida; Helland, Håvard. The Sheltering Effect of Occupational Closure? Consequences for Ethnic Minorities' Earnings. Work and occupations 2018 ;Volume 46.(1) p. 45-89 OSLOMET
Untitled
|
|
34. |
Eriksen, Andreas. Conflicting duties and restitution of the trusting relationship. Journal of Medical Ethics 2018 ;Volume 44.(11) p. 1-6 UiO OSLOMET
Untitled
|
|
35. |
Eriksen, Andreas. Reclaiming Responsibility: The Case of Welfare-to-Work Policy. Journal of Social Policy 2018 p. 1-18 OSLOMET
Untitled
|
|
36. |
Eriksen, Andreas; Molander, Anders. Welfare reform and public justification. Policy Studies 2018 p. 1-20 OSLOMET
Untitled
|
|
37. |
Fekjær, Silje Bringsrud. Old and new methods in police research. Nordisk politiforskning 2018 ;Volume 5.(2) p. 104-123 OSLOMET
Untitled
|
|
38. |
Fekjær, Silje Bringsrud; Petersson, Otto. Producing legalists or dirty Harrys? Police education and field training. Policing and Society: An International Journal of Research and Policy 2018 p. 1-15 OSLOMET PHS
Untitled
|
|
39. |
Flemmen, Magne; Haakestad, Hedda. Class and politics in twenty-first century Norway: a homology of positions and position-taking. European Societies 2018 ;Volume 20.(3) p. 401-423 OSLOMET UiO
Untitled
|
|
40. |
Frøyland, Kjetil; Andreassen, Tone Alm; Innvær, Simon. Contrasting supply-side, demand-side and combined approaches to Labour market integration. Journal of Social Policy 2018 OSLOMET
Untitled
|
|
41. |
Fylkesnes, Sandra; Mausethagen, Sølvi; Nilsen, Anne Birgitta. The Double Meaning Making of the Term Cultural Diversity in Teacher Educator Discourses. Nordic Journal of Comparative and International Education (NJCIE) 2018 ;Volume 2. p. 16-38 OSLOMET
Untitled
|
|
42. |
Gundersen, Torbjørn. Scientists as experts: A distinct role?. Studies in History and Philosophy of Science 2018 ;Volume 69. p. 52-59 UiO OSLOMET
Untitled
|
|
43. |
Havnes, Anton. ECEC Professionalization?challenges of developing professional standards. European Early Childhood Education Research Journal 2018 ;Volume 26.(5) p. 657-673 OSLOMET
Untitled
|
|
44. |
Heggen, Kåre; Raaen, Finn Daniel; Thorsen, Kirsten Elisabeth. Placement schools as professional learning communities in teacher education. European Journal of Teacher Education 2018 ;Volume 41.(3) p. 398-413 HVO OSLOMET
Untitled
|
|
45. |
Helland, Håvard; Heggen, Kåre. Regional Differences in Higher Educational Choice?. Scandinavian Journal of Educational Research 2018 ;Volume 62.(6) p. 884-899 OSLOMET HVO
Untitled
|
|
46. |
Helland, Håvard; Wiborg, Øyvind N. How do parents’ educational fields affect the choice of educational field?. British Journal of Sociology 2018 ;Volume 70.(2) p. 481-501 OSLOMET UiO
Untitled
|
|
47. |
Holst, Cathrine; Molander, Anders. Asymmetry, disagreement and biases: epistemic worries about expertise. Social Epistemology 2018 ;Volume 32.(6) p. 358-371 UiO OSLOMET
Untitled
|
|
48. |
Ihlebæk, Hanna Marie. Blood, Sweat, and Tears: Making Sense of Senses in Expert Nursing. Ethos: Journal of the Society for Psychological Anthropology 2018 ;Volume 46.(4) p. 477-497 OSLOMET
Untitled
|
|
49. |
Johannessen, Lars E. F.. Flertydighet og fleksibilitet: En etnografisk studie av legevaktens profesjonsgrenser. Norsk sosiologisk tidsskrift 2018 ;Volume 2.(3) p. 242-258 OSLOMET
Untitled
|
|
50. |
Johannessen, Lars E. F.. Narratives and gatekeeping: Making sense of triage nurses' practice. Sociology of Health and Illness 2018 ;Volume 40.(5) p. 892-906 OSLOMET
Untitled
|