Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 Norsk versjon


 
Mainpage
Research results/NVI
Researchers
Projects
Research units
Log in
About Cristin
 
 
   
Back to search     Short format     Full format    
Export to


Search criteria:
From: 2018   To: 2018   Unit: Centre for the Study of Professions (OSLOMET)   Main category: Book   Main category: Report/thesis   Main category: Part of a book/report   sub-category: Academic article   sub-category: Academic literature review   All publishing channels

Showing results 1-50 of 66 << Previous 1 2    Next >>

Book
Academic monograph
1 Johannessen, Lars E. F.; Rafoss, Tore Witsø; Rasmussen, Erik Børve.
Hvordan bruke teori? Nyttige verktøy i kvalitativ analyse. Universitetsforlaget 2018 (ISBN 9788215029016) 344 p.
OSLOMET Untitled
 
2 Leseth, Anne; Tellmann, Silje Maria.
Hvordan lese kvalitativ forskning? (2.utgave). Cappelen Damm AS 2018 (ISBN 9788202576974) 165 p.
OSLOMET Untitled
 
3 Mausethagen, Sølvi; Prøitz, Tine Sophie; Skedsmo, Guri.
Elevresultater. Mellom kontroll og utvikling. Fagbokforlaget 2018 (ISBN 9788245024326) 167 p.
OSLOMET USN UiO Untitled
 
Part of a book/report
Chapter
4 Foyn, Frank; Gunnes, Hebe; Henaug, Inger; Hovdhaugen, Elisabeth; Høst, Håkon; Langhoff, Kristine; Næss, Terje; Sarpebakken, Bo; Sundnes, Susanne Lehmann; Wendt, Kaja Kathrine; Wilhelmsen, Lars; Wiers-Jenssen, Jannecke; Østby, Mona Nedberg.
Menneskelige ressurser. I: Indikatorrapporten 2018 : Det norske forsknings- og innovasjonssystemet – statistikk og indikatorer. Lysaker: Norges forskningsråd 2018 ISBN 978-82-12-03738-0. p. -
OSLOMET NIFU Untitled
 
Academic chapter/article/Conference paper
5 Alpers, Lise-Merete.
Sykepleieres kompetansebehov i møte med etniske minoritetspasienter. I: Migrasjon, helse og profesjon. Gyldendal Akademisk 2018 ISBN 9788205513907. p. 26-43
VID OSLOMET OUS LDS Untitled
 
6 Byrkjeflot, Haldor; Nygaard, Pål.
How and Why Management Has Not Become a Profession. I: Professionalizing Leadership. Debating Education, Certification and Practice. Palgrave Macmillan 2018 ISBN 978-3-319-71784-5. p. 49-68
BI OSLOMET UiO Untitled
 
7 Henden, Edmund.
Addiction as a Disorder of Self-Control. I: The Routledge Handbook of Philosophy and Science of Addiction. Routledge 2018 ISBN 1138909289. p. 45-53
OSLOMET Untitled
 
8 Mangset, Marte.
Varying elite identities among top bureaucrats. A study of the role of higher education in France, Great Britain and Norway. I: Elites in education. Routledge 2018 ISBN 9781138827219. p. 216-236
OSLOMET Untitled
 
9 Mausethagen, Sølvi.
Bruk av elevresultater i skolen og verdidilemmaer som oppstår. I: Å være lærer i en mangfoldig skole: Kulturelt og religiøst mangfold, profesjonsverdier og verdigrunnlag. Gyldendal Akademisk 2018 ISBN 9788205512252. p. 238-253
OSLOMET Untitled
 
10 Messel, Jan.
«Arbeiderbevegelsen» i arbeiderbevegelsens historie. I: Kollektive bestrebelser. Ei bok til Knut Kjeldstadli på 70-årsdagen. Novus Forlag 2018 ISBN 978-82-8390-000-2. p. -
OSLOMET Untitled
 
11 Raaen, Finn Daniel.
Hva slags vitenskapelighet trenger profesjonsutøvere? Lærerutdanningen som case. I: Vitenskapelighet og kunnskapsforståelse i profesjonene. Universitetsforlaget 2018 ISBN 9788215028644. p. 61-84
OSLOMET Untitled
 
12 Schjetne, Espen; Afdal, Hilde Wågsås; Anker, Trine; Johannesen, Nina; Afdal, Geir Sigmund.
Empirical moral philosophy and teacher education. I: Ethics in Professional Education. Routledge 2018 ISBN 978-1138562820. p. 29-41
HIOF MF OSLOMET Untitled
 
13 Thue, Fredrik W..
University teachers: from civil servants and officials to research professionals. I: Making a modern university. The University of Oslo 1811-2018. Scandinavian Academic Press 2018 ISBN 978-82-304-0212-2. p. 127-179
OSLOMET Untitled
 
14 Zlatanovic, Tatjana.
Veiledning i læringsprosesser i helse- og sosialfaglige utdanninger- en litteraturoversikt. I: Veiledning i høyere utdanning. En vitenskapelig antologi.. Fagbokforlaget 2018 ISBN 9788245021417. p. 21-36
OSLOMET Untitled
 
Report/thesis
Doctoral dissertation
15 Gundersen, Eirik Christopher.
What We Owe to Our Children. Relationships and Obligations in Public Care.. : OsloMet 2018 229 p.
OSLOMET Untitled
 
16 Gundersen, Torbjørn.
Values and the role of scientists in policymaking. Oslo: OsloMet – Oslo Metropolitan University 2018 (ISBN 978-82-8364-120-2) 193 p.
OSLOMET Untitled
 
17 Hølmebakk, Inger-Marie.
Fra uro til utvikling : universell utforming som linse for studiet av arkitektpraksis som læringsarena. Oslo: Arkitektur- og designhøgskolen i Oslo 2018
AHO OSLOMET Untitled
 
18 Johannessen, Lars E. F..
Between standardisation and discretion: The priority setting of triage nurses. : OsloMet – storbyuniversitetet 2018 81 p.
OSLOMET Untitled
 
19 Nordberg, Tanja Haraldsdottir.
Lederen som forvalter av familiepolitikken – mellom kjønnede normer og virksomhetenes målsettinger. : OsloMet Storbyuniversitetet 2018 (ISBN 978-82-8364-125-7) 87 p.
OSLOMET NTNU UiO Untitled
 
Report
20 Bjerke, Erik; Torstensen, Tom Byberg; Natland, Sidsel; Føleide, Marie; Fossestøl, Knut.
Veileder i dialogseminar som metode. Tjenesteutvikling med brukere i sentrum.. : OsloMet - storbyuniversitetet. 2018 22 p.
HVL OSLOMET Untitled
 
21 Frøyland, Kjetil; Nordberg, Tanja Haraldsdottir; Nedregård, Oda.
Nyere kunnskap om inkluderende arbeidsliv (IA). Sammenstilling og vurdering av studier med relevans for IA-avtalens mål og for et godt IA-arbeid, publisert i perioden 2014-2018.. Oslo: Arbeidsforskningsinstituttet, OsloMet 2018 (ISBN 978-82-7609-405-3) ;Volume 2018.55 p. AFI-rapport(6)
BI OSLOMET Untitled
 
22 Kunnskapsdepartementet, Utdanning/Forskning; Børhaug, Kjetil; Bøe, Marit; Brennås, Helen Berntsen; Fimreite, Hege; Havnes, Anton; Hornslien, Øivind; Moen, Kari Hoås; Moser, Thomas; Myrstad, Anne; Steinnes, Gerd Sylvi.
Barnehagelærerrollen i et profesjonsperspektiv – et kunnskapsgrunnlag. Oslo: Kunnskapsdepartementet 2018 309 p.
DMMH HVL OSLOMET USN HVO UiB UiT Untitled
 
23 Mausethagen, Sølvi; Gundersen, Torbjørn; Larsen, Lars Erik; Osland, Oddgeir.
Evaluering av lærerprofesjonens etiske råd. Oslo: OsloMet - storbyuniversitetet 2018 106 p.
OSLOMET UiO Untitled
 
24 Nedregård, Oda; Abrahamsen, Bente.
Frafall fra profesjonsutdanningene ved OsloMet. : OsloMet- storbyuniversitetet 2018 78 p.
OSLOMET Untitled
 
25 Wernø, Ida Lyngstad; Smeby, Jens-Christian.
Profesjonsutdanning og kompetanse – en tabellrapport basert på StudData. Oslo: Senter for profesjonsstudier, OsloMet 2018 54 p.
OSLOMET Untitled
 
Journal publication
Academic article
26 Alpers, Lise-Merete.
Distrust and patients in intercultural healthcare: A qualitative interview study. Nursing Ethics 2018 ;Volume 25.(3) p. 313-323
OSLOMET LDS Untitled
 
27 Andreassen, Tone Alm.
Service user involvement and repositioning of healthcare professionals: A framework for examining implications of different forms of involvement. Nordisk välfärdsforskning | Nordic Welfare Research 2018 ;Volume 3.(1) p. 58-69
OSLOMET Untitled
 
28 Arnesen, Sveinung; Bærøe, Kristine; Cappelen, Cornelius; Carlsen, Benedicte.
Could information about herd immunity help us achieve herd immunity? Evidence from a population representative survey experiment. Scandinavian Journal of Public Health 2018 ;Volume 46.(8) p. 854-858
UiB NORCE OSLOMET Untitled
 
29 Aven, Håvard Brede.
Kunnskap, regime og kunnskapsregime. Om bruken av omgrepet kunnskapsregime. Norsk sosiologisk tidsskrift 2018 ;Volume 2.(5) p. 363-380
OSLOMET Untitled
 
30 Aven, Håvard Brede; Innset, Ola.
Konservatisme, nyliberalisme og statsdrift. Høyres syn på statseid industri 1945–1981. Historisk Tidsskrift (Norge) 2018 ;Volume 97.(2) p. 132-151
OSLOMET Untitled
 
31 Bie-Drivdal, Arnhild.
Public sector unions’ ideas about employee-driven development: Restricted conceptualization of representative participation in workplaces. Economic and Industrial Democracy: an international journal 2018
OSLOMET Untitled
 
32 Caspersen, Joakim; Smeby, Jens-Christian.
The relationship among learning outcome measures used in higher education. Quality in Higher Education 2018 ;Volume 24.(2) p. 117-135
OSLOMET SAMFORSK Untitled
 
33 Drange, Ida; Helland, Håvard.
The Sheltering Effect of Occupational Closure? Consequences for Ethnic Minorities' Earnings. Work and occupations 2018 ;Volume 46.(1) p. 45-89
OSLOMET Untitled
 
34 Eriksen, Andreas.
Conflicting duties and restitution of the trusting relationship. Journal of Medical Ethics 2018 ;Volume 44.(11) p. 1-6
UiO OSLOMET Untitled
 
35 Eriksen, Andreas.
Reclaiming Responsibility: The Case of Welfare-to-Work Policy. Journal of Social Policy 2018 p. 1-18
OSLOMET Untitled
 
36 Eriksen, Andreas; Molander, Anders.
Welfare reform and public justification. Policy Studies 2018 p. 1-20
OSLOMET Untitled
 
37 Fekjær, Silje Bringsrud.
Old and new methods in police research. Nordisk politiforskning 2018 ;Volume 5.(2) p. 104-123
OSLOMET Untitled
 
38 Fekjær, Silje Bringsrud; Petersson, Otto.
Producing legalists or dirty Harrys? Police education and field training. Policing and Society: An International Journal of Research and Policy 2018 p. 1-15
OSLOMET PHS Untitled
 
39 Flemmen, Magne; Haakestad, Hedda.
Class and politics in twenty-first century Norway: a homology of positions and position-taking. European Societies 2018 ;Volume 20.(3) p. 401-423
OSLOMET UiO Untitled
 
40 Frøyland, Kjetil; Andreassen, Tone Alm; Innvær, Simon.
Contrasting supply-side, demand-side and combined approaches to Labour market integration. Journal of Social Policy 2018
OSLOMET Untitled
 
41 Fylkesnes, Sandra; Mausethagen, Sølvi; Nilsen, Anne Birgitta.
The Double Meaning Making of the Term Cultural Diversity in Teacher Educator Discourses. Nordic Journal of Comparative and International Education (NJCIE) 2018 ;Volume 2. p. 16-38
OSLOMET Untitled
 
42 Gundersen, Torbjørn.
Scientists as experts: A distinct role?. Studies in History and Philosophy of Science 2018 ;Volume 69. p. 52-59
UiO OSLOMET Untitled
 
43 Havnes, Anton.
ECEC Professionalization?challenges of developing professional standards. European Early Childhood Education Research Journal 2018 ;Volume 26.(5) p. 657-673
OSLOMET Untitled
 
44 Heggen, Kåre; Raaen, Finn Daniel; Thorsen, Kirsten Elisabeth.
Placement schools as professional learning communities in teacher education. European Journal of Teacher Education 2018 ;Volume 41.(3) p. 398-413
HVO OSLOMET Untitled
 
45 Helland, Håvard; Heggen, Kåre.
Regional Differences in Higher Educational Choice?. Scandinavian Journal of Educational Research 2018 ;Volume 62.(6) p. 884-899
OSLOMET HVO Untitled
 
46 Helland, Håvard; Wiborg, Øyvind N.
How do parents’ educational fields affect the choice of educational field?. British Journal of Sociology 2018 ;Volume 70.(2) p. 481-501
OSLOMET UiO Untitled
 
47 Holst, Cathrine; Molander, Anders.
Asymmetry, disagreement and biases: epistemic worries about expertise. Social Epistemology 2018 ;Volume 32.(6) p. 358-371
UiO OSLOMET Untitled
 
48 Ihlebæk, Hanna Marie.
Blood, Sweat, and Tears: Making Sense of Senses in Expert Nursing. Ethos: Journal of the Society for Psychological Anthropology 2018 ;Volume 46.(4) p. 477-497
OSLOMET Untitled
 
49 Johannessen, Lars E. F..
Flertydighet og fleksibilitet: En etnografisk studie av legevaktens profesjonsgrenser. Norsk sosiologisk tidsskrift 2018 ;Volume 2.(3) p. 242-258
OSLOMET Untitled
 
50 Johannessen, Lars E. F..
Narratives and gatekeeping: Making sense of triage nurses' practice. Sociology of Health and Illness 2018 ;Volume 40.(5) p. 892-906
OSLOMET Untitled
 
    Show next list