2020
|
1. |
Holen, Solveig; Lødding, Berit; Helgøy, Ingrid; Homme, Anne. Implementing a Targeted, Nationwide Intervention to Promote Upper Secondary School Completion: Does it Have the Potential to Strengthen Students’ Achievement?. Scandinavian Journal of Educational Research 2020 p. - RBUP-ØS NIFU NORCE
Untitled
|
2019
|
2. |
Alexiadou, Nafsika; Helgøy, Ingrid; Homme, Anne. Lost in transition – policies to reduce early school leaving and encourage further studying in Europe. Comparative Education 2019 ;Volume 55.(3) p. 297-307 NORCE
Untitled
|
|
3. |
Helgøy, Ingrid; Homme, Anne; Holen, Solveig; Lødding, Berit. 'One size fits all'? Ensretting av nasjonale tiltak for å hindre frafall i videregående opplæring i Norge. Tilfellet Ny GIV Overgangsprosjektet. Nordiske organisasjonsstudier 2019 ;Volume 21.(1) p. 58-80 RBUP-ØS NORCE NIFU
Untitled
|
|
4. |
Helgøy, Ingrid; Homme, Anne; Lundahl, Lisbeth; Rönnberg, Linda. Combating low completion rates in Nordic welfare states: policy design in Norway and Sweden. Comparative Education 2019 ;Volume 55.(3) p. 308-325 NORCE
Untitled
|
|
5. |
Homme, Anne; Helgøy, Ingrid. Styring og organisering for økt gjennomføring i videregående skole. Nordiske organisasjonsstudier 2019 (1) p. 3-7 NORCE
Untitled
|
2017
|
6. |
Fløtten, Tone; Helgøy, Ingrid; Skule, Sveinung; Storsul, Tanja. Norges gull må være tilgjengelig for forskning. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2017 ISF NIFU NORCE FAFO
Untitled
|
|
7. |
Helgøy, Ingrid; Homme, Anne. Increasing parental participation at school level: a ‘citizen to serve’ or a ‘customer to steer’?. Nordic Journal of Studies in Educational Policy 2017 p. 1-11 NORCE
Untitled
|
2016
|
8. |
Helgøy, Ingrid; Homme, Anne. Educational reforms and marketization in Norway – A challenge to the tradition of the social democratic, inclusive school?. Research in Comparative and International Education 2016 ;Volume 11.(1) p. 52-68 NORCE
Untitled
|
|
9. |
Helgøy, Ingrid; Homme, Anne; Hope, Kristin Lofthus. Dropout policies in the transition between lower and upper secondary school in Norway. Lost in Transition Workshop; 2016-10-23 - 2016-10-25 NORCE
Untitled
|
|
10. |
Helgøy, Ingrid; Homme, Anne; Hope, Kristin Lofthus. Dropout prevention policies in the transition between lower and upper secondary school.. EGPA annual conference; 2016-08-24 - 2016-08-26 NORCE
Untitled
|
|
11. |
Helgøy, Ingrid; Homme, Anne; Hope, Kristin Lofthus. Governance capacity for reducing dropout from upper secondary education. Lost in Transition Workshop; 2016-10-23 - 2016-10-25 NORCE
Untitled
|
2015
|
12. |
Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D. Empowered or Accountable? Policy-making at school-level in order to increase parental participation in school. EGPA Annual Conference; 2015-08-26 - 2015-08-28 NORCE
Untitled
|
|
13. |
Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D. Hjem-skole-samarbeid for et godt læringsmiljø. Evaluering av lokale hjem-skole-prosjekter og gjennomføring av forsterket hjem-skole-samarbeid. Bergen: Uni Research Rokkansenteret 2015 (ISBN 9788280951021) 99 p. NORCE
Untitled
|
|
14. |
Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D. Path-dependent Implementation of the European Qualifications Framework in Education. A Comparison of Norway, Germany and England. Journal of Comparative Policy Analysis 2015 ;Volume 17.(2) p. 124-139 NORCE
Untitled
|
2014
|
15. |
Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D. Evaluering av Ny GIV Overgangsprosjektet. Konsekvenser for skolen som organisasjon. Seminar forskergruppen Kunnskap, politikk og organisering (KPO), Institutt for administrasjon og organisasjonsvitenskap, Universitetet i Bergen; 2014-01-24 - 2014-01-24 NORCE
Untitled
|
|
16. |
Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D. Økt innsats for læringsmiljøet. Evaluering av den nasjonale satsingen Bedre læringsmiljø. Delrapport 5. Bergen: Uni Research Rokkansenteret 2014 (ISBN 978-82-8095-096-3) 84 p. NORCE
Untitled
|
2013
|
17. |
Christensen, Dag Arne; Midtbø, Tor; Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D. Har satsningen Bedre læringsmiljø hatt betydning for elevenes oppfatning av læringsmiljøet? Evaluering av den nasjonale satsningen Bedre læringsmiljø. Bergen: Uni Rokkansenteret 2013 24 p. NORCE UiB
Untitled
|
|
18. |
Ervik, Rune; Helgøy, Ingrid. Policy paradigms and ideological frames in British and Norwegian ageing policy processes. I: The Making of Ageing Policy: Theory and Practice in Europe. Edward Elgar Publishing 2013 ISBN 9781781952474. p. 179-204 NORCE
Untitled
|
|
19. |
Ervik, Rune; Helgøy, Ingrid; Lindén, Tord Skogedal. Strategies to meet long-term care needs in Norway, the UK and Germany: a changing mix of institutional responsibility. I: The Making of Ageing Policy: Theory and Practice in Europe. Edward Elgar Publishing 2013 ISBN 9781781952474. p. 231-256 NORCE
Untitled
|
|
20. |
Helg?y, Ingrid; Homme, Anne D. Ansvar, innsats og praksis i arbeidet for bedre læringsmiljø. Evaluering av den nasjonale satsningen Bedre læringsmiljø. Delrapport 3. Bergen: Uni Rokkansenteret 2013 (ISBN 978-82-8095-089-5) 106 p. NORCE
Untitled
|
|
21. |
Helgøy, Ingrid. Discussant, ECPR General Conference Reykjavik Iceland 24-28.08.2011. ECPR General Conference Reykjavik Iceland 24-28.08.2011; 2013-08-24 - 2013-08-28 NORCE
Untitled
|
|
22. |
Helgøy, Ingrid. Ny GIV Overgangsprosjektet - konsekvenser for skolen. Nasjonal erfaringskonferanse; 2013-11-27 - 2013-11-28 NORCE
Untitled
|
|
23. |
Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D. Ny GIV Overgangsprosjektet - konsekvenser for skolen. Evaluering av Ny GIV Overgangsprosjektet. Bergen: Uni Rokkansenteret 2013 (ISBN 978-82-8095-091-8) 110 p. NORCE
Untitled
|
|
24. |
Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D. One size fits all? Street –Level Implementation of the National Program “New Possibilities” in Different School Contexts. International Conference on Public Policy; 2013-06-26 - 2013-06-28 NORCE
Untitled
|
|
25. |
Kildal, Nanna; Helgøy, Ingrid; Nilssen, Even. "Utvikling av en arbeidsrettet spesialistrolle i Nav". Tidsskrift for velferdsforskning 2013 ;Volume 16.(3) p. 141-156 NORCE
Untitled
|
2012
|
26. |
Ervik, Rune; Helgøy, Ingrid. Paradigms and Ideological Frames in British and Norwegian Ageing Policy Processes. Ideas and practices of ageing policies: European and national perspectives; 2012-03-01 - 2012-03-02 NORCE
Untitled
|
|
27. |
Ervik, Rune; Helgøy, Ingrid; Lindén, Tord Skogedal. Strategies to meet Long Term Care needs in the UK, Norway and Germany: A changing mix of institutional responsibility?. Ideas and practices of ageing policies: European and national perspectives; 2012-03-01 - 2012-03-02 NORCE
Untitled
|
|
28. |
Helgøy, Ingrid. Hvordan iverksettes NY GIV i skoleorganisasjonen?. NyGIV, Overgangsprosjektets samling; 2012-03-22 - 2012-03-23 NORCE
Untitled
|
|
29. |
Helgøy, Ingrid. Ny GIV i skiolen: Heftig begeistring - organisatorisk begrensning. Ny GIV Overgangsprosjektets "Kick-off" fase 3; 2012-11-29 - 2012-11-30 NORCE
Untitled
|
|
30. |
Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D. Ny GIV i skolen: Heftig begeistring - organisatorisk begrensning. Evaluering av Ny GIV Overgangsprosjektet. Bergen: Uni Rokkansenteret 2012 (ISBN 978-82-8095-083-3) 101 p. NORCE
Untitled
|
|
31. |
Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D. Preventing dropouts from Norwegian secondary education. Teachers’ role in implementing the national programme New Possibilities at school level. 34th Annual Conference of EGPA; 2012-09-05 - 2012-09-08 NORCE
Untitled
|
|
32. |
Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D. Sammen for en bedre skole? Evaluering av lokale prosjekter om hjem–skole-samarbeid.Delrapport. Bergen: Uni Rokkansenteret 2012 29 p. NORCE
Untitled
|
2011
|
33. |
Børhaug, Kjetil; Helgøy, Ingrid; Homme, Anne Dåsvatn; Lotsberg, Dag Øyvind; Ludvigsen, Kari. Styring, organisering og ledelse i barnehagen. Fagbokforlaget 2011 (ISBN 978-82-450-1007-7) 237 p. HVL NORCE UiB
Untitled
|
|
34. |
Helgøy, Ingrid. ”Reformer og rammebetingelser i barnehagesektoren. Nye utfordringer for styring, organisering og ledelse?”. Fagforbundets styringskonferanse, 12-13.04.2011; 2011-04-12 - 2011-04-13 NORCE
Untitled
|
|
35. |
Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D.. Individual or collective responses to accountability policies. A comparative study of teacher professionalism in Norway and Sweden. Revue Éducation Comparée 2011 ;Volume 5. p. 107-127 NORCE
Untitled
|
|
36. |
Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D.. The implementation of the European Qualifications Framework in education. Comparing Norway, Germany, and England. 2011 EGPA Annual Conference; 2011-09-07 - 2011-09-10 NORCE
Untitled
|
|
37. |
Helgøy, Ingrid; Homme, Anne Dåsvatn. Governing by Dialogue: redefining the central – local government relations?. Nasjonal fagkonferanse i statsvitenskap; 2011-01-05 - 2011-01-07 NORCE
Untitled
|
|
38. |
Helgøy, Ingrid; Homme, Anne Dåsvatn. Systematisk analyse av skolenes prosjektbeskrivelser: mål, virkemidler og kriterier for måloppnåelse. Evaluering av satsingen "Bedre læringsmiljø". Delrapport A. Bergen: Uni Rokkansenteret 2011 24 p. NORCE
Untitled
|
|
39. |
Helgøy, Ingrid; Kildal, Nanna; Nilssen, Even. Ny yrkesrolle i en organisasjon i endring :. Nordiske organisasjonsstudier 2011 ;Volume 13.(3) p. 34-54 NORCE HVL
Untitled
|
|
40. |
Lindén, Tord Skogedal; Ervik, Rune; Helgøy, Ingrid. Døden og skattefuten. Klassekampen 2011 p. 16-16 NORCE
Untitled
|
2010
|
41. |
Ervik, Rune; Helgøy, Ingrid. Framing ageing policy: Justifying reforms in Norway and the UK. 8th ESPAnet annual conference. Social Policy and the Global Crisis: Consequences and Responses.; 2010-09-02 - 2010-09-04 NORCE
Untitled
|
|
42. |
Helgøy, Ingrid. "Styringsutfordringer og lokal praksis i barnehagesektoren". Storbykonferanse Bergen; 2010-10-27 - 2010-10-29 NORCE
Untitled
|
|
43. |
Helgøy, Ingrid. "Styringsutfordringer, organisering og ledelse i barnehagesektoren". Forskning om utdanning 2010; 2010-11-08 - 2010-11-08 NORCE
Untitled
|
|
44. |
Helgøy, Ingrid; Homme, Anne Dåsvatn. Skoleeieres og skolelederes oppfatninger om nytte ogrelevans av nasjonalt veiledningsmateriell. Bergen: Uni Rokkansenteret 2010 (ISBN 978-82-8095-073-4) 35 p. Rokkansenteret rapport(7) NORCE
Untitled
|
|
45. |
Helgøy, Ingrid; Homme, Anne Dåsvatn; Ludvigsen, Kari. Mot nye arbeidsmønstre og autoritetsrelasjoner i barnehagen?. Tidsskrift for velferdsforskning 2010 ;Volume 13.(1) p. 43-57 NORCE
Untitled
|
|
46. |
Helgøy, Ingrid; Homme, Anne Dåsvatn; Ludvigsen, Kari. Økt vekt på læring gir styrket autoritet. Første steg 2010 (2) p. 44-46 NORCE
Untitled
|
|
47. |
Helgøy, Ingrid; Kildal, Nanna; Nilssen, Even. Mot en ny yrkesrolle i Nav?. Bergen: Uni Rokkansnenteret Bergen 2010 Rokkansenteret Notat(1) NORCE
Untitled
|
2009
|
48. |
Ervik, Rune; Helgøy, Ingrid; Christensen, Dag Arne. Idées et politiques en matière de veillissement actif en Norvège et au Royaume-Uni. Revue internationale des sciences sociales 2009 ;Volume 190.(4 (2006)) p. 615-630 NORCE
Untitled
|
|
49. |
Helgøy, Ingrid. Endring i barnehagen:styringsutfordringer, organisering og ledelse. Trønds utdanningskonferanse; 2009-11-16 - 2009-11-17 NORCE
Untitled
|
|
50. |
Helgøy, Ingrid. Hvordan styres barnehagen?. Konferanse; 2009-12-02 - 2009-12-02 NORCE
Untitled
|