Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 Norsk versjon


 
Mainpage
Research results/NVI
Researchers
Projects
Research units
Log in
About Cristin
 
 
   
Back to search     Short format     Full format    
Export to


Showing results 1-50 of 111 << Previous 1 2 3    Next >>

2020
1 Holen, Solveig; Lødding, Berit; Helgøy, Ingrid; Homme, Anne.
Implementing a Targeted, Nationwide Intervention to Promote Upper Secondary School Completion: Does it Have the Potential to Strengthen Students’ Achievement?. Scandinavian Journal of Educational Research 2020 p. -
RBUP-ØS NIFU NORCE Untitled
 
2019
2 Alexiadou, Nafsika; Helgøy, Ingrid; Homme, Anne.
Lost in transition – policies to reduce early school leaving and encourage further studying in Europe. Comparative Education 2019 ;Volume 55.(3) p. 297-307
NORCE Untitled
 
3 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne; Holen, Solveig; Lødding, Berit.
'One size fits all'? Ensretting av nasjonale tiltak for å hindre frafall i videregående opplæring i Norge. Tilfellet Ny GIV Overgangsprosjektet. Nordiske organisasjonsstudier 2019 ;Volume 21.(1) p. 58-80
RBUP-ØS NORCE NIFU Untitled
 
4 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne; Lundahl, Lisbeth; Rönnberg, Linda.
Combating low completion rates in Nordic welfare states: policy design in Norway and Sweden. Comparative Education 2019 ;Volume 55.(3) p. 308-325
NORCE Untitled
 
5 Homme, Anne; Helgøy, Ingrid.
Styring og organisering for økt gjennomføring i videregående skole. Nordiske organisasjonsstudier 2019 (1) p. 3-7
NORCE Untitled
 
2017
6 Fløtten, Tone; Helgøy, Ingrid; Skule, Sveinung; Storsul, Tanja.
Norges gull må være tilgjengelig for forskning. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2017
ISF NIFU NORCE FAFO Untitled
 
7 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne.
Increasing parental participation at school level: a ‘citizen to serve’ or a ‘customer to steer’?. Nordic Journal of Studies in Educational Policy 2017 p. 1-11
NORCE Untitled
 
2016
8 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne.
Educational reforms and marketization in Norway – A challenge to the tradition of the social democratic, inclusive school?. Research in Comparative and International Education 2016 ;Volume 11.(1) p. 52-68
NORCE Untitled
 
9 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne; Hope, Kristin Lofthus.
Dropout policies in the transition between lower and upper secondary school in Norway. Lost in Transition Workshop; 2016-10-23 - 2016-10-25
NORCE Untitled
 
10 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne; Hope, Kristin Lofthus.
Dropout prevention policies in the transition between lower and upper secondary school.. EGPA annual conference; 2016-08-24 - 2016-08-26
NORCE Untitled
 
11 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne; Hope, Kristin Lofthus.
Governance capacity for reducing dropout from upper secondary education. Lost in Transition Workshop; 2016-10-23 - 2016-10-25
NORCE Untitled
 
2015
12 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D.
Empowered or Accountable? Policy-making at school-level in order to increase parental participation in school. EGPA Annual Conference; 2015-08-26 - 2015-08-28
NORCE Untitled
 
13 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D.
Hjem-skole-samarbeid for et godt læringsmiljø. Evaluering av lokale hjem-skole-prosjekter og gjennomføring av forsterket hjem-skole-samarbeid. Bergen: Uni Research Rokkansenteret 2015 (ISBN 9788280951021) 99 p.
NORCE Untitled
 
14 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D.
Path-dependent Implementation of the European Qualifications Framework in Education. A Comparison of Norway, Germany and England. Journal of Comparative Policy Analysis 2015 ;Volume 17.(2) p. 124-139
NORCE Untitled
 
2014
15 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D.
Evaluering av Ny GIV Overgangsprosjektet. Konsekvenser for skolen som organisasjon. Seminar forskergruppen Kunnskap, politikk og organisering (KPO), Institutt for administrasjon og organisasjonsvitenskap, Universitetet i Bergen; 2014-01-24 - 2014-01-24
NORCE Untitled
 
16 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D.
Økt innsats for læringsmiljøet. Evaluering av den nasjonale satsingen Bedre læringsmiljø. Delrapport 5. Bergen: Uni Research Rokkansenteret 2014 (ISBN 978-82-8095-096-3) 84 p.
NORCE Untitled
 
2013
17 Christensen, Dag Arne; Midtbø, Tor; Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D.
Har satsningen Bedre læringsmiljø hatt betydning for elevenes oppfatning av læringsmiljøet? Evaluering av den nasjonale satsningen Bedre læringsmiljø. Bergen: Uni Rokkansenteret 2013 24 p.
NORCE UiB Untitled
 
18 Ervik, Rune; Helgøy, Ingrid.
Policy paradigms and ideological frames in British and Norwegian ageing policy processes. I: The Making of Ageing Policy: Theory and Practice in Europe. Edward Elgar Publishing 2013 ISBN 9781781952474. p. 179-204
NORCE Untitled
 
19 Ervik, Rune; Helgøy, Ingrid; Lindén, Tord Skogedal.
Strategies to meet long-term care needs in Norway, the UK and Germany: a changing mix of institutional responsibility. I: The Making of Ageing Policy: Theory and Practice in Europe. Edward Elgar Publishing 2013 ISBN 9781781952474. p. 231-256
NORCE Untitled
 
20 Helg?y, Ingrid; Homme, Anne D.
Ansvar, innsats og praksis i arbeidet for bedre læringsmiljø. Evaluering av den nasjonale satsningen Bedre læringsmiljø. Delrapport 3. Bergen: Uni Rokkansenteret 2013 (ISBN 978-82-8095-089-5) 106 p.
NORCE Untitled
 
21 Helgøy, Ingrid.
Discussant, ECPR General Conference Reykjavik Iceland 24-28.08.2011. ECPR General Conference Reykjavik Iceland 24-28.08.2011; 2013-08-24 - 2013-08-28
NORCE Untitled
 
22 Helgøy, Ingrid.
Ny GIV Overgangsprosjektet - konsekvenser for skolen. Nasjonal erfaringskonferanse; 2013-11-27 - 2013-11-28
NORCE Untitled
 
23 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D.
Ny GIV Overgangsprosjektet - konsekvenser for skolen. Evaluering av Ny GIV Overgangsprosjektet. Bergen: Uni Rokkansenteret 2013 (ISBN 978-82-8095-091-8) 110 p.
NORCE Untitled
 
24 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D.
One size fits all? Street –Level Implementation of the National Program “New Possibilities” in Different School Contexts. International Conference on Public Policy; 2013-06-26 - 2013-06-28
NORCE Untitled
 
25 Kildal, Nanna; Helgøy, Ingrid; Nilssen, Even.
"Utvikling av en arbeidsrettet spesialistrolle i Nav". Tidsskrift for velferdsforskning 2013 ;Volume 16.(3) p. 141-156
NORCE Untitled
 
2012
26 Ervik, Rune; Helgøy, Ingrid.
Paradigms and Ideological Frames in British and Norwegian Ageing Policy Processes. Ideas and practices of ageing policies: European and national perspectives; 2012-03-01 - 2012-03-02
NORCE Untitled
 
27 Ervik, Rune; Helgøy, Ingrid; Lindén, Tord Skogedal.
Strategies to meet Long Term Care needs in the UK, Norway and Germany: A changing mix of institutional responsibility?. Ideas and practices of ageing policies: European and national perspectives; 2012-03-01 - 2012-03-02
NORCE Untitled
 
28 Helgøy, Ingrid.
Hvordan iverksettes NY GIV i skoleorganisasjonen?. NyGIV, Overgangsprosjektets samling; 2012-03-22 - 2012-03-23
NORCE Untitled
 
29 Helgøy, Ingrid.
Ny GIV i skiolen: Heftig begeistring - organisatorisk begrensning. Ny GIV Overgangsprosjektets "Kick-off" fase 3; 2012-11-29 - 2012-11-30
NORCE Untitled
 
30 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D.
Ny GIV i skolen: Heftig begeistring - organisatorisk begrensning. Evaluering av Ny GIV Overgangsprosjektet. Bergen: Uni Rokkansenteret 2012 (ISBN 978-82-8095-083-3) 101 p.
NORCE Untitled
 
31 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D.
Preventing dropouts from Norwegian secondary education. Teachers’ role in implementing the national programme New Possibilities at school level. 34th Annual Conference of EGPA; 2012-09-05 - 2012-09-08
NORCE Untitled
 
32 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D.
Sammen for en bedre skole? Evaluering av lokale prosjekter om hjem–skole-samarbeid.Delrapport. Bergen: Uni Rokkansenteret 2012 29 p.
NORCE Untitled
 
2011
33 Børhaug, Kjetil; Helgøy, Ingrid; Homme, Anne Dåsvatn; Lotsberg, Dag Øyvind; Ludvigsen, Kari.
Styring, organisering og ledelse i barnehagen. Fagbokforlaget 2011 (ISBN 978-82-450-1007-7) 237 p.
HVL NORCE UiB Untitled
 
34 Helgøy, Ingrid.
”Reformer og rammebetingelser i barnehagesektoren. Nye utfordringer for styring, organisering og ledelse?”. Fagforbundets styringskonferanse, 12-13.04.2011; 2011-04-12 - 2011-04-13
NORCE Untitled
 
35 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D..
Individual or collective responses to accountability policies. A comparative study of teacher professionalism in Norway and Sweden. Revue Éducation Comparée 2011 ;Volume 5. p. 107-127
NORCE Untitled
 
36 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D..
The implementation of the European Qualifications Framework in education. Comparing Norway, Germany, and England. 2011 EGPA Annual Conference; 2011-09-07 - 2011-09-10
NORCE Untitled
 
37 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne Dåsvatn.
Governing by Dialogue: redefining the central – local government relations?. Nasjonal fagkonferanse i statsvitenskap; 2011-01-05 - 2011-01-07
NORCE Untitled
 
38 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne Dåsvatn.
Systematisk analyse av skolenes prosjektbeskrivelser: mål, virkemidler og kriterier for måloppnåelse. Evaluering av satsingen "Bedre læringsmiljø". Delrapport A. Bergen: Uni Rokkansenteret 2011 24 p.
NORCE Untitled
 
39 Helgøy, Ingrid; Kildal, Nanna; Nilssen, Even.
Ny yrkesrolle i en organisasjon i endring :. Nordiske organisasjonsstudier 2011 ;Volume 13.(3) p. 34-54
NORCE HVL Untitled
 
40 Lindén, Tord Skogedal; Ervik, Rune; Helgøy, Ingrid.
Døden og skattefuten. Klassekampen 2011 p. 16-16
NORCE Untitled
 
2010
41 Ervik, Rune; Helgøy, Ingrid.
Framing ageing policy: Justifying reforms in Norway and the UK. 8th ESPAnet annual conference. Social Policy and the Global Crisis: Consequences and Responses.; 2010-09-02 - 2010-09-04
NORCE Untitled
 
42 Helgøy, Ingrid.
"Styringsutfordringer og lokal praksis i barnehagesektoren". Storbykonferanse Bergen; 2010-10-27 - 2010-10-29
NORCE Untitled
 
43 Helgøy, Ingrid.
"Styringsutfordringer, organisering og ledelse i barnehagesektoren". Forskning om utdanning 2010; 2010-11-08 - 2010-11-08
NORCE Untitled
 
44 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne Dåsvatn.
Skoleeieres og skolelederes oppfatninger om nytte ogrelevans av nasjonalt veiledningsmateriell. Bergen: Uni Rokkansenteret 2010 (ISBN 978-82-8095-073-4) 35 p. Rokkansenteret rapport(7)
NORCE Untitled
 
45 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne Dåsvatn; Ludvigsen, Kari.
Mot nye arbeidsmønstre og autoritetsrelasjoner i barnehagen?. Tidsskrift for velferdsforskning 2010 ;Volume 13.(1) p. 43-57
NORCE Untitled
 
46 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne Dåsvatn; Ludvigsen, Kari.
Økt vekt på læring gir styrket autoritet. Første steg 2010 (2) p. 44-46
NORCE Untitled
 
47 Helgøy, Ingrid; Kildal, Nanna; Nilssen, Even.
Mot en ny yrkesrolle i Nav?. Bergen: Uni Rokkansnenteret Bergen 2010 Rokkansenteret Notat(1)
NORCE Untitled
 
2009
48 Ervik, Rune; Helgøy, Ingrid; Christensen, Dag Arne.
Idées et politiques en matière de veillissement actif en Norvège et au Royaume-Uni. Revue internationale des sciences sociales 2009 ;Volume 190.(4 (2006)) p. 615-630
NORCE Untitled
 
49 Helgøy, Ingrid.
Endring i barnehagen:styringsutfordringer, organisering og ledelse. Trønds utdanningskonferanse; 2009-11-16 - 2009-11-17
NORCE Untitled
 
50 Helgøy, Ingrid.
Hvordan styres barnehagen?. Konferanse; 2009-12-02 - 2009-12-02
NORCE Untitled
 
    Show next list