2021
|
1. |
Fjørtoft, Siw Olsen. Skole, utdanning og læring i koronaens tid – erfaringer og muligheter. Læring i en digital tid; 2021-03-12 - 2021-03-12 SINTEF
Untitled
|
|
2. |
Fjørtoft, Siw Olsen; Dahl, Tone Lise. Samskaping av en virtuell læringsressurs- erfaringer fra et FoU-prosjekt. Kunstproduksjon gjennom digitale medium. Ein utviklingsverkstad; 2021-02-04 SINTEF
Untitled
|
2020
|
3. |
Dahl, Tone Lise; Fjørtoft, Siw Olsen; Landmark, Andreas D.. Developing a Conceptual Framework for Smart Teaching: Using VR to Teach Kids How to Save Lives. 7th International KES Conference - Smart Education & E-learning; 2020-06-17 - 2020-06-19 SINTEF
Untitled
|
|
4. |
Dahl, Tone Lise; Fjørtoft, Siw Olsen; Landmark, Andreas Dypvik. Developing a Conceptual Framework for Smart Teaching: Using VR to Teach Kids How to Save Lives. Smart Innovation, Systems and Technologies 2020 ;Volume 188. p. 161-170 SINTEF
Untitled
|
|
5. |
Fjørtoft, Siw Olsen. Fem råd for skoledag på hjemmebane. Gemini 2020 SINTEF
Untitled
|
|
6. |
Fjørtoft, Siw Olsen. Fersk undersøkelse: Slik har lærere undervist under koronakrisa (intervju i Dagsavisen). [Newspaper] 2020-05-14 SINTEF
Untitled
|
|
7. |
Fjørtoft, Siw Olsen. Hva foregikk i undervisningen under koronakrisen? (intervju i Adresseavisen). Adresseavisen [Newspaper] 2020-05-28 SINTEF
Untitled
|
|
8. |
Fjørtoft, Siw Olsen. Kunstig intelligens i norske kommuner. Faglunsj (digital); 2020-11-30 SINTEF
Untitled
|
|
9. |
Fjørtoft, Siw Olsen. "Lærerne jobber mer i koronakrisen" (medieomtale av forskningsprosjekt om hjemmeskole, utdanningsforbundet.no). utdanningsforbundet.no [Internet] 2020-05-14 SINTEF
Untitled
|
|
10. |
Fjørtoft, Siw Olsen. Monitor 2019 - Presentasjon av utvalgte funn på skoleområdet. Nettverk for IKT-veiledere i Trondheim kommune; 2020-01-20 SINTEF
Untitled
|
|
11. |
Fjørtoft, Siw Olsen. Nettpedagogikk – forskning, teori og praksis. Samling for nettlærere i Trøndelag fylkeskommune; 2020-09-29 - 2020-09-29 SINTEF
Untitled
|
|
12. |
Fjørtoft, Siw Olsen. Nær og fjern. Læreres erfaringer med digital hjemmeskole våren 2020.. Trondheim: SINTEF Digital 2020 (ISBN 978-82-14-06583-1) 72 p. SINTEF
Untitled
|
|
13. |
Fjørtoft, Siw Olsen. Når «Google-generasjonen» inntar høgskoler og universiteter – muligheter og utfordringer i undervisning av morgendagens studenter. Læringsfestivalen; 2020-05-04 - 2020-05-05 SINTEF
Untitled
|
|
14. |
Fjørtoft, Siw Olsen. Prensentasjon av utvalgte funn fra forskning på hjemmeskole. Forskerwebinar; 2020-05-25 - 2020-05-25 SINTEF
Untitled
|
|
15. |
Fjørtoft, Siw Olsen. Rapport: Lærenes erfaring med hjemmeskole. utdanningsforbundet.no [Internet] 2020-09-08 SINTEF
Untitled
|
|
16. |
Fjørtoft, Siw Olsen. Teaching in the Time of Corona Crisis: A Study of Norwegian Teachers' Transition into Digital Teaching. Conference proceedings: The Future of Education 2020 ;Volume 1. p. 595-601 SINTEF
Untitled
|
|
17. |
Fjørtoft, Siw Olsen. Teaching in the Time of Corona Crisis: A Study of Norwegian Teachers' Transition into Digital Teaching. The Future of Education International Conference; 2020-06-18 - 2020-06-19 SINTEF
Untitled
|
|
18. |
Fjørtoft, Siw Olsen. When the Google Generation Meets Academia: Digital Skills of Tomorrow's Students. The Future of Education International Conference; 2020-06-18 - 2020-06-19 SINTEF
Untitled
|
|
19. |
Fjørtoft, Siw Olsen. When the Google Generation Meets Academia: Digital Skills of Tomorrow's Students. Conference proceedings: The Future of Education 2020 ;Volume 10.(1) p. 380-386 SINTEF
Untitled
|
|
20. |
Fjørtoft, Siw Olsen; Benjaminsen, Christina. – Hjemmeskolen fungerte greit, men vi vil ikke tilbake. forskning.no [Internet] 2020-09-17 SINTEF
Untitled
|
|
21. |
Fjørtoft, Siw Olsen; Buland, Trond Hallgeir; Mordal, Siri; Midtgård, Trude Mariane; Gjøsund, Gudveig. Digitalisering i Statped. Sluttrapport fra følgeforskning.. Trondheim: SINTEF Digital 2020 (ISBN 978-82-14-06288-5) 132 p. NTNU SAMFORSK SINTEF
Untitled
|
|
22. |
Fjørtoft, Siw Olsen; Egge, Håvard Hagene. Lærere flest har gode erfaringer fra korona-stengningen. gemini.no [Internet] 2020-09-17 SINTEF
Untitled
|
|
23. |
Fjørtoft, Siw Olsen; Thøring, Linn. iMAL som pedagogisk metode i lese- og skriveopplæringen - Oppsummering fra forprosjekt som kunnskapsgrunnlag for videre forskning og praksis. Trondheim: SINTEF Digital 2020 20 p. SINTEF
Untitled
|
|
24. |
Fjørtoft, Siw Olsen; Torvatn, Hans Yngvar. Kan avstand være en fordel? Erfaringer fra et digitaliseringsprosjekt. Digi.no 2020 SINTEF
Untitled
|
|
25. |
jacobsen, siw ellen; Fjørtoft, Siw Olsen. Noen elever likte hjemmeskole veldig godt. ung.forskning.no [Internet] 2020-11-18 SINTEF
Untitled
|
2019
|
26. |
Fjørtoft, Siw Olsen. De leser helst på papir (intervju i Klassekampen). [Newspaper] 2019-10-30 SINTEF
Untitled
|
|
27. |
Fjørtoft, Siw Olsen. Lærebøker byttet ut med 3D-briller (intervju NRK Møre og Romsdal). [Internet] 2019-11-24 SINTEF
Untitled
|
|
28. |
Fjørtoft, Siw Olsen. Tiden er omme for debatt om skjerm eller papir i skolen. Dagens næringsliv 2019 p. 31- SINTEF
Untitled
|
|
29. |
Fjørtoft, Siw Olsen; Thun, Sylvi; Buvik, Marte Pettersen. Datamaskiner på skolepulten forstyrrer stadig færre elever. Gemini 2019 SINTEF
Untitled
|
|
30. |
Fjørtoft, Siw Olsen; Thun, Sylvi; Buvik, Marte Pettersen. Datamaskiner på skolepulten forstyrrer stadig færre elever (innlegg i papiravis og på nett). Adresseavisen 2019 p. - SINTEF
Untitled
|
|
31. |
Fjørtoft, Siw Olsen; Thun, Sylvi; Buvik, Marte Pettersen. Monitor 2019 - En deskriptiv kartlegging av digital tilstand i norske skoler og barnehager. Trondheim: SINTEF Digital 2019 (ISBN 978-82-14-06404-9) 154 p. SINTEF
Untitled
|
|
32. |
Mikalef, Patrick; Fjørtoft, Siw Olsen; Torvatn, Hans Yngvar. Artificial Intelligence in the Public Sector: A Study of Challenges and Opportunities for Norwegian Municipalities. Lecture Notes in Computer Science (LNCS) 2019 ;Volume 11701 LNCS. p. 267-277 NTNU SINTEF
Untitled
|
|
33. |
Mikalef, Patrick; Fjørtoft, Siw Olsen; Torvatn, Hans Yngvar. Developing an artificial intelligence capability: A theoretical framework for business value. Lecture Notes in Business Information Processing 2019 ;Volume 373 LNBIP. p. 409-416 NTNU SINTEF
Untitled
|