Research group information
Participants
Elisabeth Gording Stang
Åse Broman
Eva Berthling Herberg
Ingeborg Marie Helgeland
Jan Storø
Marianne Tellefsen
May-Britt Solem
Elisabeth Larsen
Helga Johannesdottir
Contact
Pilestredet 35
0130 Oslo
Eva.Berthling-Herberg@sam.hio.no
Research group manager
Eva Berthling Herberg
Responsible units(s)
Description
Publications
Ungdom i alvorlig trøbbel. Veier til forandring
(2009)
Helgeland,
Ingeborg Marie
Universitetsforlaget
KF Førskolebarn i KF Infoserie. Utgiver Kommuneforlaget
(2009)
Tellefsen,
Marianne
Predicting Parenting Stress: Children's Behavioural Problems and Parents' Coping
(2011)
Solem,
May-Britt;Christophersen,
Knut-Andreas;Martinussen,
Monica
Infant and Child Development
"Definisjon av situasjonen" - et metodologisk perspektiv. William Isaac Thomas'studier av atferd,sosiale problemer og sosial endring
(2009)
Helgeland,
Ingeborg Marie
Fontene forskning
What works?A 15-year follow-up study of 85 young people with behavioral problems
(2009)
Helgeland,
Ingeborg Marie
Children and Youth Services Review
Foreldreskap med offentlig sosial støtte
(2009)
Larsen,
Elisabeth
Tidsskrift for velferdsforskning
Fra eftertilsyn til overgang og selvbestemmelse - Ettervern i norsk barnevern gjennom en hundreårs periode
(2009)
Storø,
Jan
Tidsskriftet Norges Barnevern
A Norwegian validity study of parenting stress measured by the Nijmegen Child-Rearing Situation Questionnaire section one
(2009)
Solem,
May-Britt;Christophersen,
Knut-Andreas;Wels,
Paul
Scandinavian Journal of Caring Sciences
Meaning making and avoidance in parenting
(2011)
Solem,
May Britt
Qualitative Social Work
Parenting Stress and Coping Practices. A Salutogenic Approach
(2011)
Solem,
May Britt
Unipub forlag
Affiliated projects/research groups
Parenting Stress and Coping Practices. A Salutogenesis Approach
De som arbeider med ungdommene i overgangen
Oppfølging av pønkermødre etter 20 år.
Hjelpetiltak i barnevernet - (Ph.d.-prosjekt)
Troubled youths – their life course pathways into young adulthood and middle age: A 30 year longitudinal study.
KF Førskolebarn