Jorunn Spord Borgen
Institutt for friluftsliv, idrett og kroppsøving (Professor) - Universitetet i Sørøst-Norge
Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag (Professor) - Høgskulen på Vestlandet
Vitenskapsdisipliner
Emner
Prosjekter
Fra faglærer til kunnskapsområdelærer i Kunst, kultur og kreativitet - dialog om endring
RETHINKING PHYSICAL EDUCATION FOR THE FUTURE
Master i kroppsøving og idrettsfag i nye femårige lærerutdanninger
Embodied making and learning (EMAL)
Paraplyprosjektet: Danningsperspektiver: kroppsøving, fysisk fostring og idrett
Kroppsøvingsfaget - historiske perspektiver
Forskning på utdanningspolitikk og utdanningspraksis – SEPP
Forskningsgruppen: Danning - natur, kropp, bevegelse
Forskingsgruppa: Læring, kroppsøving og friluftsliv
Senter for barnehageforskning,utvikling og innovasjon (SEBUTI)
DIDAKTISKE OG HISTORISKE PERSPEKTIVER PÅ FAGGRUPPEN PRAKTISKE OG ESTETISKE FAG
Fagfornyelsen i praktiske og estetiske fag
Møte mellom naturen og teknologi - hverdagslivets bevegelseskultur med turgåing som case
Renewed perspectives on research use in education (RE-POSE)
Hva er det med "gutta" i kunst og håndverk?
De praktiske og estetiske fagene i skole og lærerutdanning
Lek som begrep og fenomen i kroppsøving og idrettsfag i skole og lærerutdanning
CLASS - Comparisons of leadership autonomy in school districts and schools
Følgeforskning femårig læreutdanning LUPE
Forskningsgrupper
Methodologies for Nordic childhood(s) research
Danning - natur, kropp, bevegelse
Embodied Making and Learning
Mytologi, eventyr og forteljing i danning og didaktikk
Forskningssentre
Senter for barnehageforskning,utvikling og innovasjon (SEBUTI)
Forskningsresultater i Cristin
Forskningsresultater i Cristin (161)