|
|
Norsk
versjon
In order to register data in Cristin, you must be an academic or administrative employee.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2023
|
1. |
Andreassen, Stine Emilie. Ekspressivt vokabular og emosjonell fungering hos barn med Downs syndrom. : Universitetet i Oslo 2023 UiO
Untitled
|
|
2. |
Bredesen, Marit; Næss, Kari-Anne Bottegård. Video Observation of Kindergarten Teachers’ Use of Questions in Picture-Book Reading with Quiet Multilingual Children: A Pilot Study. Education Sciences 2023 ;Volume 13.(10) p. - UiO HVL
Untitled
|
|
3. |
Engevik, Liv Inger; Hokstad, Silje; Næss, Kari-Anne Bottegård. Språktiltak for elevar med Down syndrom. Forkningsdagane 2023 Faglunsj i biblioteket; 2023-09-27 HVL UiO
Untitled
|
|
4. |
Hjetland, Hanne Næss; Hofslundsengen, Hilde Christine; Klem, Marianne; Karlsen, Jannicke; Hagen, Åste Mjelve; Engevik, Liv Inger; Geva, Esther; Norbury, Courtenay Frazier; Monsrud, May-Britt; Næss, Kari-Anne Bottegård. Vocabulary interventions for second language (L2) learners up to six years of age. Cochrane Database of Systematic Reviews 2023 ;Volume 2023.(8) p. - OSLOMET UiO HVL
Untitled
|
|
5. |
Hokstad, Silje; Næss, Kari-Anne Bottegård. Språktiltak for elevar med Down syndrom. Forkningsdagane 2023 Faglunsj i biblioteket; 2023-09-27 UiO
Untitled
|
|
6. |
Hokstad, Silje; Næss, Kari-Anne Bottegård. Stuttering in individuals with Down syndrome: a systematic review of earlier research. Frontiers in Psychology 2023 ;Volume 14. p. 1-16 HINN UiO
Untitled
|
|
7. |
Holmen, Frida Johanne; Haakonsen, Susanne; Næss, Kari-Anne Bottegård. Spørsmålstyper og responser - en studie av bildebokdialoger mellom barnehagelærer og flerspråklige barn. Norsk tidsskrift for logopedi 2023 p. 6-17 HVL UiO
Untitled
|
|
8. |
Kirmess, Melanie; Guttormsen, Linn Stokke; Hofslundsengen, Hilde Christine; Næss, Kari-Anne Bottegård; Kefalianos, Elaina. Norwegian speech-language pathologists treatment practices for preschool children who stutter: An explorative study. Journal of Fluency Disorders 2023 ;Volume 77. p. - UiO OSLOMET HVL
Untitled
|
|
9. |
Krohn Nordhagen, Ingri Aurora. Lingvistisk kvalitet og kvantitet i flerspråklige fireåringers ytringer – en mixed methods-studie av verbale ytringer i bildebokdialog. : Universitetet i Oslo 2023 UiO
Untitled
|
|
10. |
; Gustavsen, Stian. Attention management in shared book reading in kindergarten: an observational study. Dette følges av en slags undertittel: An observational study of 11 individual shared book reading sessions.. : Universitetet i Oslo 2023 UiO
Untitled
|
|
11. |
; Henriksen, May-Liss R; Stevnhoved-Aasheim, Linda. Hvordan måle inferensferdigheter hos barn i barnehagealder? – En vurdering av inferenstesten OPIT og dens sammenheng med alder, vokabular og minne. : Universitetet i Oslo 2023 UiO
Untitled
|
|
12. |
; Huseby, Marjatta; Pelja, Selma. Barnehagelærerens interaksjonsmønstre i bildeboklesing. : Universitetet i Oslo 2023 UiO HVL
Untitled
|
|
13. |
Sjøstrand, Åse; Næss, Kari-Anne Bottegård; Melle, Ane Hestmann; Hoff, Karoline; Hansen, Elisabeth Holm; Guttormsen, Linn Stokke. Treatment for stuttering in preschool aged children– a qualitative content analysis of existing treatment programs. 13th Oxford Dysfluency Conference; 2023-09-19 - 2023-09-22 UiO USN
Untitled
|
|
14. |
Spanne, Kristina Tufteskog. Lytteforståelse og emosjonell fungering hos førsteklassinger med Down syndrom. : Universitetet i Oslo 2023 UiO NTNU
Untitled
|
|
15. |
Sørtømme, Amanda. Operasjonalisering av stamming. Vurderingen av stammefrekvens med to ulike operasjonaliseringer. : Universitetet i Oslo 2023 UiT UiO
Untitled
|
|
16. |
Vinnes, Livia. Operasjonalisering av stamming. En kvantitativ studie med et ikke-eksperimentelt design. : Universitetet i Oslo 2023 UiO UiT
Untitled
|
|
17. |
Wandem, Fredrik Solli; Melby-Lervåg, Monica; Sætherskar, Ida Kristensen; Furnes, Bjarte Reidar; Næss, Kari-Anne Bottegård; Rønneberg, Vibeke; Solheim, Oddny Judith; Wang, Mari Vaage; Gunnerud, Hilde Lowell. Podkast: Spesialpedagogisk spørretime #1. Universitetet i Oslo [Internet] 2023-06-19 NORD UIS UiB UiO
Untitled
|
|
18. |
Wandem, Fredrik Solli; Næss, Kari-Anne Bottegård; Kleppenes, Anne-Merete. Podkast: Hva er god tilrettelegging for barn med utviklingshemming?. Universitetet i Oslo [Internet] 2023-02-13 UiO
Untitled
|
2022
|
19. |
Arnesen, Anne; Hofslundsengen, Hilde Christine; Næss, Kari-Anne Bottegård. Kartlegging av skriveutvikling og skrivevansker på barnetrinnet. I: Skriveutvikling og skrivevansker. Cappelen Damm Akademisk 2022 ISBN 9788202694319. p. 116-136 UiO HVL
Untitled
|
|
20. |
Bakken, Karine; Næss, Kari-Anne Bottegård. Skrivetiltak for elever med utviklingshemming - en systematisk litteraturgjennomgang. I: Skriveutvikling og skrivevansker. Cappelen Damm Akademisk 2022 ISBN 9788202694319. p. 250-273 UiO HVL USN
Untitled
|
|
21. |
Bakken, Karine; Næss, Kari-Anne Bottegård; Garrels, Veerle; Hagen, Åste Mjelve. Single-Case Writing Interventions for Students with Disorders of Intellectual Development: A Systematic Review and Meta-Analysis. Education Sciences 2022 ;Volume 12.(10) USN UiO OSLOMET
Untitled
|
|
22. |
Eide, Marit Aars; Svendsen, Hilde Henriksrud; Næss, Kari-Anne Bottegård. Oppdagende skriving - for hånd og på tastatur. I: Skriveutvikling og skrivevansker. Cappelen Damm Akademisk 2022 ISBN 9788202694319. p. 164-185 UiO HVL
Untitled
|
|
23. |
Guttormsen, Linn Stokke; Næss, Kari-Anne Bottegård. Presentation at Nifs’ annual meeting and conference. UiO
Untitled
|
|
24. |
Hofslundsengen, Hilde Christine; Hjetland, Hanne Næss; Furnes, Bjarte Reidar; Næss, Kari-Anne Bottegård. Tiltak for barn og unge med eller i risiko for skrivevansker - en systematisk litteraturgjennomgang. I: Skriveutvikling og skrivevansker. Cappelen Damm Akademisk 2022 ISBN 9788202694319. p. 232-249 UiO UiB HVL
Untitled
|
|
25. |
Hokstad, Silje; Næss, Kari-Anne Bottegård; Yaruss, J. Scott; Hoff, Karoline; Melle, Ane H.; Lervåg, Arne. Stuttering Behavior in a National Age Cohort of Norwegian First-Graders With Down Syndrome. Journal of Speech, Language and Hearing Research 2022 ;Volume 65.(11) p. 4133-4150 UiO
Untitled
|
|
26. |
Holmen, Frida Johanne; Haakonsen, Susanne. Spørsmålstyper som engasjerer flerspråklige barnehagebarn i bildebokdialoger – en mixed-method studie av spørsmål og responser.. : Universitetet i Oslo 2022 UiO
Untitled
|
|
27. |
Kefalianos, Elaina; Guttormsen, Linn Stokke; Hansen, Elisabeth Holm; Hofslundsengen, Hilde Christine; Næss, Kari-Anne Bottegård; Antypas, Konstantinos; Kirmess, Melanie. Early Childhood Professionals' Management of Young Children Who Stutter: A Cross-Sectional Study. American Journal of Speech-Language Pathology 2022 ;Volume 31.(2) p. 923-941 UiO HVL USN SINTEF
Untitled
|
|
28. |
Næss, Kari-Anne Bottegård. Julekalender spesialpedagogikk 2022. UiO
Untitled
|
|
29. |
Næss, Kari-Anne Bottegård. Julekalender spesialpedagogikk 2022. Julekalender spesialpedagogikk 2022; 2022-12-01 - 2022-12-23 UiO
Untitled
|
|
30. |
Næss, Kari-Anne Bottegård. Narrative ferdigheter hos barn med utviklingshemming. Julekalender spesialpedagogikk 2022; 2022-12-02 - 2022-12-02 UiO
Untitled
|
|
31. |
Næss, Kari-Anne Bottegård; Guttormsen, Linn Stokke. The Effective Stuttering Treatment (EST) project. Norsk interesseforening for stamming sitt årsmøte; 2022-03-19 - 2022-03-20 UiO
Untitled
|
|
32. |
Næss, Kari-Anne Bottegård; Hofslundsengen, Hilde Christine. Skriveutvikling og skrivevansker. Cappelen Damm Akademisk 2022 (ISBN 9788202694319) 322 p. UiO HVL
Untitled
|
|
33. |
Næss, Kari-Anne Bottegård; Hofslundsengen, Hilde Christine; Hjetland, Hanne Næss; Engevik, Liv Inger; Klem, Marianne; Monsrud, May-Britt; Karlsen, Jannicke; Hagen, Åste Mjelve; Heller, Mia Cecilie; Holmen, Frida Johanne; Sundstrøm, Øyvind. Ebildebok med barnehagelærerskript "Ensom" illustrert av Helen Therese Midtun Storetvedt. Universitetet i Oslo 2022 HVL OSLOMET UiO
Untitled
|
|
34. |
Næss, Kari-Anne Bottegård; Hofslundsengen, Hilde Christine; Hjetland, Hanne Næss; Engevik, Liv Inger; Klem, Marianne; Monsrud, May-Britt; Karlsen, Jannicke; Hagen, Åste Mjelve; Heller, Mia Cecilie; Holmen, Frida Johanne; Sundstrøm, Øyvind. Ebildebok med barnehagelærerskript "Fornøyd" illustrert av Nina Skauge. Universitetet i Oslo Oslo 2022 HVL OSLOMET UiO
Untitled
|
|
35. |
Næss, Kari-Anne Bottegård; Hofslundsengen, Hilde Christine; Hjetland, Hanne Næss; Engevik, Liv Inger; Klem, Marianne; Monsrud, May-Britt; Karlsen, Jannicke; Hagen, Åste Mjelve; Heller, Mia Cecilie; Holmen, Frida Johanne; Sundstrøm, Øyvind. Ebildebok med barnehagelærerskript "Forsvare" illustrert av Nina Skauge. Universitetet i Oslo 2022 HVL OSLOMET UiO
Untitled
|
|
36. |
Næss, Kari-Anne Bottegård; Hofslundsengen, Hilde Christine; Hjetland, Hanne Næss; Engevik, Liv Inger; Klem, Marianne; Monsrud, May-Britt; Karlsen, Jannicke; Hagen, Åste Mjelve; Heller, Mia Cecilie; Holmen, Frida Johanne; Sundstrøm, Øyvind. Ebildebok med barnehagelærerskript "Gjenbruk" illustrert av Tordis Karitas Alme. Universitetet i Oslo 2022 HVL OSLOMET UiO
Untitled
|
|
37. |
Næss, Kari-Anne Bottegård; Hofslundsengen, Hilde Christine; Hjetland, Hanne Næss; Engevik, Liv Inger; Klem, Marianne; Monsrud, May-Britt; Karlsen, Jannicke; Hagen, Åste Mjelve; Heller, Mia Cecilie; Holmen, Frida Johanne; Sundstrøm, Øyvind. Ebildebok med barnehagelærerskript "Levende" illustrert av Natalia Mislisz. Universitetet i Oslo 2022 OSLOMET HVL UiO
Untitled
|
|
38. |
Næss, Kari-Anne Bottegård; Hofslundsengen, Hilde Christine; Hjetland, Hanne Næss; Engevik, Liv Inger; Klem, Marianne; Monsrud, May-Britt; Karlsen, Jannicke; Hagen, Åste Mjelve; Heller, Mia Cecilie; Holmen, Frida Johanne; Sundstrøm, Øyvind. Ebildebok med barnehagelærerskript "Misunnelig" illustrert av Nina Skauge. Universitetet i Oslo 2022 HVL OSLOMET UiO
Untitled
|
|
39. |
Næss, Kari-Anne Bottegård; Hofslundsengen, Hilde Christine; Hjetland, Hanne Næss; Engevik, Liv Inger; Klem, Marianne; Monsrud, May-Britt; Karlsen, Jannicke; Hagen, Åste Mjelve; Heller, Mia Cecilie; Holmen, Frida Johanne; Sundstrøm, Øyvind. Ebildebok med barnehagelærerskript "Planlegge" illustrert av Nina Skauge. Universitetet i Oslo 2022 HVL OSLOMET UiO
Untitled
|
|
40. |
Næss, Kari-Anne Bottegård; Hofslundsengen, Hilde Christine; Hjetland, Hanne Næss; Engevik, Liv Inger; Klem, Marianne; Monsrud, May-Britt; Karlsen, Jannicke; Hagen, Åste Mjelve; Heller, Mia Cecilie; Holmen, Frida Johanne; Sundstrøm, Øyvind. Ebildebok med barnehagelærerskript "Sortere" illustrert av Siri Helle. Universitetet i Oslo 2022 HVL OSLOMET UiO
Untitled
|
|
41. |
Næss, Kari-Anne Bottegård; Hofslundsengen, Hilde Christine; Hjetland, Hanne Næss; Engevik, Liv Inger; Klem, Marianne; Monsrud, May-Britt; Karlsen, Jannicke; Hagen, Åste Mjelve; Heller, Mia Cecilie; Holmen, Frida Johanne; Sundstrøm, Øyvind. Ebildebok med barnehagelærerskript "Tro" illustrert av Frida Helen Nilsen. Universitetet i Oslo 2022 HVL OSLOMET UiO
Untitled
|
|
42. |
Næss, Kari-Anne Bottegård; Hofslundsengen, Hilde Christine; Hjetland, Hanne Næss; Engevik, Liv Inger; Klem, Marianne; Monsrud, May-Britt; Karlsen, Jannicke; Hagen, Åste Mjelve; Heller, Mia Cecilie; Holmen, Frida Johanne; Sundstrøm, Øyvind. Ebildebok med barnehagelærerskript "Visne" illustrert av Jan Magnus Kleppe. Universitetet i Oslo 2022 HVL OSLOMET UiO
Untitled
|
|
43. |
Næss, Kari-Anne Bottegård; Hofslundsengen, Hilde Christine; Hjetland, Hanne Næss; Engevik, Liv Inger; Klem, Marianne; Monsrud, May-Britt; Karlsen, Jannicke; Hagen, Åste Mjelve; Heller, Mia Cecilie; Holmen, Frida Johanne; Sundstrøm, Øyvind. Ebildebok med barnehagelærerskript "Vokse" illustrert av Nina Skauge. Universitetet i Oslo 2022 HVL OSLOMET UiO
Untitled
|
|
44. |
Næss, Kari-Anne Bottegård; Hofslundsengen, Hilde Christine; Hjetland, Hanne Næss; Engevik, Liv Inger; Klem, Marianne; Monsrud, May-Britt; Karlsen, Jannicke; Hagen, Åste Mjelve; Heller, Mia Cecilie; Holmen, Frida Johanne; Sundstrøm, Øyvind. Ebildebok med barnehagelærerskript "Å så" illustrert av Katrine Borgenvik. Universitetet i Oslo 2022 HVL OSLOMET UiO
Untitled
|
|
45. |
Næss, Kari-Anne Bottegård; Hofslundsengen, Hilde Christine; Hjetland, Hanne Næss; Engevik, Liv Inger; Klem, Marianne; Monsrud, May-Britt; Karlsen, Jannicke; Hagen, Åste Mjelve; Heller, Mia Cecilie; Holmen, Frida Johanne; Sundstrøm, Øyvind. The Second Language Learners Plus Intervention App (SL+). Universitetet i Oslo 2022 HVL OSLOMET UiO
Untitled
|
|
46. |
Næss, Kari-Anne Bottegård; Hokstad, Silje; Engevik, Liv Inger; Lervåg, Arne; Smith, Elizabeth. A Randomized Trial of the Digital Down Syndrome LanguagePlus (DSL+) Vocabulary Intervention Program. Remedial and special education 2022 UiO HVL
Untitled
|
|
47. |
Næss, Kari-Anne Bottegård; Karlsen, Asgjerd Vea. Multimodal skriving i førsteklasse. I: Skriveutvikling og skrivevansker. Cappelen Damm Akademisk 2022 ISBN 9788202694319. p. 139-163 UiO HVL USN
Untitled
|
|
48. |
Næss, Kari-Anne Bottegård; Sjøstrand, Åse; Guttormsen, Linn Stokke; Melle, Ane Hestmann; Hoff, Karoline; Hofslundsengen, Hilde Christine; Kirmess, Melanie; Kefalianos, Elaina. Common Component Treatment Program. Universitetet i Oslo 2022 UiO HVL
Untitled
|
|
49. |
Næss, Kari-Anne Bottegård; Skar, Gustaf Bernhard Uno; Hofslundsengen, Hilde Christine. Ulike forståelser av vansker med skriving. I: Skriveutvikling og skrivevansker. Cappelen Damm Akademisk 2022 ISBN 9788202694319. p. 55-75 UiO NTNU HVL
Untitled
|
2021
|
50. |
Bakken, Karine; Næss, Kari-Anne Bottegård; Lemons, Christopher J.; Hjetland, Hanne Næss. A systematic review and meta-analysis of reading and writing interventions for students with disorders of intellectual development. Education Sciences 2021 ;Volume 11:638.(10) p. 1-19 USN UiO
Untitled
|
Show next list
|