Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 Norsk versjon


 
Mainpage
Research results/NVI
Researchers
Projects
Research units
Log in
About Cristin
 
 
   
Back to search     Short format     Full format    
Export to


Showing results 1-50 of 262 << Previous 1 2 3 4 5 6    Next >>

2023
1 Andreassen, Stine Emilie.
Ekspressivt vokabular og emosjonell fungering hos barn med Downs syndrom. : Universitetet i Oslo 2023
UiO Untitled
 
2 Bredesen, Marit; Næss, Kari-Anne Bottegård.
Video Observation of Kindergarten Teachers’ Use of Questions in Picture-Book Reading with Quiet Multilingual Children: A Pilot Study. Education Sciences 2023 ;Volume 13.(10) p. -
UiO HVL Untitled
 
3 Engevik, Liv Inger; Hokstad, Silje; Næss, Kari-Anne Bottegård.
Språktiltak for elevar med Down syndrom. Forkningsdagane 2023 Faglunsj i biblioteket; 2023-09-27
HVL UiO Untitled
 
4 Hjetland, Hanne Næss; Hofslundsengen, Hilde Christine; Klem, Marianne; Karlsen, Jannicke; Hagen, Åste Mjelve; Engevik, Liv Inger; Geva, Esther; Norbury, Courtenay Frazier; Monsrud, May-Britt; Næss, Kari-Anne Bottegård.
Vocabulary interventions for second language (L2) learners up to six years of age. Cochrane Database of Systematic Reviews 2023 ;Volume 2023.(8) p. -
OSLOMET UiO HVL Untitled
 
5 Hokstad, Silje; Næss, Kari-Anne Bottegård.
Språktiltak for elevar med Down syndrom. Forkningsdagane 2023 Faglunsj i biblioteket; 2023-09-27
UiO Untitled
 
6 Hokstad, Silje; Næss, Kari-Anne Bottegård.
Stuttering in individuals with Down syndrome: a systematic review of earlier research. Frontiers in Psychology 2023 ;Volume 14. p. 1-16
HINN UiO Untitled
 
7 Holmen, Frida Johanne; Haakonsen, Susanne; Næss, Kari-Anne Bottegård.
Spørsmålstyper og responser - en studie av bildebokdialoger mellom barnehagelærer og flerspråklige barn. Norsk tidsskrift for logopedi 2023 p. 6-17
HVL UiO Untitled
 
8 Kirmess, Melanie; Guttormsen, Linn Stokke; Hofslundsengen, Hilde Christine; Næss, Kari-Anne Bottegård; Kefalianos, Elaina.
Norwegian speech-language pathologists treatment practices for preschool children who stutter: An explorative study. Journal of Fluency Disorders 2023 ;Volume 77. p. -
UiO OSLOMET HVL Untitled
 
9 Krohn Nordhagen, Ingri Aurora.
Lingvistisk kvalitet og kvantitet i flerspråklige fireåringers ytringer – en mixed methods-studie av verbale ytringer i bildebokdialog. : Universitetet i Oslo 2023
UiO Untitled
 
10 ; Gustavsen, Stian.
Attention management in shared book reading in kindergarten: an observational study. Dette følges av en slags undertittel: An observational study of 11 individual shared book reading sessions.. : Universitetet i Oslo 2023
UiO Untitled
 
11 ; Henriksen, May-Liss R; Stevnhoved-Aasheim, Linda.
Hvordan måle inferensferdigheter hos barn i barnehagealder? – En vurdering av inferenstesten OPIT og dens sammenheng med alder, vokabular og minne. : Universitetet i Oslo 2023
UiO Untitled
 
12 ; Huseby, Marjatta; Pelja, Selma.
Barnehagelærerens interaksjonsmønstre i bildeboklesing. : Universitetet i Oslo 2023
UiO HVL Untitled
 
13 Sjøstrand, Åse; Næss, Kari-Anne Bottegård; Melle, Ane Hestmann; Hoff, Karoline; Hansen, Elisabeth Holm; Guttormsen, Linn Stokke.
Treatment for stuttering in preschool aged children– a qualitative content analysis of existing treatment programs. 13th Oxford Dysfluency Conference; 2023-09-19 - 2023-09-22
UiO USN Untitled
 
14 Spanne, Kristina Tufteskog.
Lytteforståelse og emosjonell fungering hos førsteklassinger med Down syndrom. : Universitetet i Oslo 2023
UiO NTNU Untitled
 
15 Sørtømme, Amanda.
Operasjonalisering av stamming. Vurderingen av stammefrekvens med to ulike operasjonaliseringer. : Universitetet i Oslo 2023
UiT UiO Untitled
 
16 Vinnes, Livia.
Operasjonalisering av stamming. En kvantitativ studie med et ikke-eksperimentelt design. : Universitetet i Oslo 2023
UiO UiT Untitled
 
17 Wandem, Fredrik Solli; Melby-Lervåg, Monica; Sætherskar, Ida Kristensen; Furnes, Bjarte Reidar; Næss, Kari-Anne Bottegård; Rønneberg, Vibeke; Solheim, Oddny Judith; Wang, Mari Vaage; Gunnerud, Hilde Lowell.
Podkast: Spesialpedagogisk spørretime #1. Universitetet i Oslo [Internet] 2023-06-19
NORD UIS UiB UiO Untitled
 
18 Wandem, Fredrik Solli; Næss, Kari-Anne Bottegård; Kleppenes, Anne-Merete.
Podkast: Hva er god tilrettelegging for barn med utviklingshemming?. Universitetet i Oslo [Internet] 2023-02-13
UiO Untitled
 
2022
19 Arnesen, Anne; Hofslundsengen, Hilde Christine; Næss, Kari-Anne Bottegård.
Kartlegging av skriveutvikling og skrivevansker på barnetrinnet. I: Skriveutvikling og skrivevansker. Cappelen Damm Akademisk 2022 ISBN 9788202694319. p. 116-136
UiO HVL Untitled
 
20 Bakken, Karine; Næss, Kari-Anne Bottegård.
Skrivetiltak for elever med utviklingshemming - en systematisk litteraturgjennomgang. I: Skriveutvikling og skrivevansker. Cappelen Damm Akademisk 2022 ISBN 9788202694319. p. 250-273
UiO HVL USN Untitled
 
21 Bakken, Karine; Næss, Kari-Anne Bottegård; Garrels, Veerle; Hagen, Åste Mjelve.
Single-Case Writing Interventions for Students with Disorders of Intellectual Development: A Systematic Review and Meta-Analysis. Education Sciences 2022 ;Volume 12.(10)
USN UiO OSLOMET Untitled
 
22 Eide, Marit Aars; Svendsen, Hilde Henriksrud; Næss, Kari-Anne Bottegård.
Oppdagende skriving - for hånd og på tastatur. I: Skriveutvikling og skrivevansker. Cappelen Damm Akademisk 2022 ISBN 9788202694319. p. 164-185
UiO HVL Untitled
 
23 Guttormsen, Linn Stokke; Næss, Kari-Anne Bottegård.
Presentation at Nifs’ annual meeting and conference.
UiO Untitled
 
24 Hofslundsengen, Hilde Christine; Hjetland, Hanne Næss; Furnes, Bjarte Reidar; Næss, Kari-Anne Bottegård.
Tiltak for barn og unge med eller i risiko for skrivevansker - en systematisk litteraturgjennomgang. I: Skriveutvikling og skrivevansker. Cappelen Damm Akademisk 2022 ISBN 9788202694319. p. 232-249
UiO UiB HVL Untitled
 
25 Hokstad, Silje; Næss, Kari-Anne Bottegård; Yaruss, J. Scott; Hoff, Karoline; Melle, Ane H.; Lervåg, Arne.
Stuttering Behavior in a National Age Cohort of Norwegian First-Graders With Down Syndrome. Journal of Speech, Language and Hearing Research 2022 ;Volume 65.(11) p. 4133-4150
UiO Untitled
 
26 Holmen, Frida Johanne; Haakonsen, Susanne.
Spørsmålstyper som engasjerer flerspråklige barnehagebarn i bildebokdialoger – en mixed-method studie av spørsmål og responser.. : Universitetet i Oslo 2022
UiO Untitled
 
27 Kefalianos, Elaina; Guttormsen, Linn Stokke; Hansen, Elisabeth Holm; Hofslundsengen, Hilde Christine; Næss, Kari-Anne Bottegård; Antypas, Konstantinos; Kirmess, Melanie.
Early Childhood Professionals' Management of Young Children Who Stutter: A Cross-Sectional Study. American Journal of Speech-Language Pathology 2022 ;Volume 31.(2) p. 923-941
UiO HVL USN SINTEF Untitled
 
28 Næss, Kari-Anne Bottegård.
Julekalender spesialpedagogikk 2022.
UiO Untitled
 
29 Næss, Kari-Anne Bottegård.
Julekalender spesialpedagogikk 2022. Julekalender spesialpedagogikk 2022; 2022-12-01 - 2022-12-23
UiO Untitled
 
30 Næss, Kari-Anne Bottegård.
Narrative ferdigheter hos barn med utviklingshemming. Julekalender spesialpedagogikk 2022; 2022-12-02 - 2022-12-02
UiO Untitled
 
31 Næss, Kari-Anne Bottegård; Guttormsen, Linn Stokke.
The Effective Stuttering Treatment (EST) project. Norsk interesseforening for stamming sitt årsmøte; 2022-03-19 - 2022-03-20
UiO Untitled
 
32 Næss, Kari-Anne Bottegård; Hofslundsengen, Hilde Christine.
Skriveutvikling og skrivevansker. Cappelen Damm Akademisk 2022 (ISBN 9788202694319) 322 p.
UiO HVL Untitled
 
33 Næss, Kari-Anne Bottegård; Hofslundsengen, Hilde Christine; Hjetland, Hanne Næss; Engevik, Liv Inger; Klem, Marianne; Monsrud, May-Britt; Karlsen, Jannicke; Hagen, Åste Mjelve; Heller, Mia Cecilie; Holmen, Frida Johanne; Sundstrøm, Øyvind.
Ebildebok med barnehagelærerskript "Ensom" illustrert av Helen Therese Midtun Storetvedt. Universitetet i Oslo 2022
HVL OSLOMET UiO Untitled
 
34 Næss, Kari-Anne Bottegård; Hofslundsengen, Hilde Christine; Hjetland, Hanne Næss; Engevik, Liv Inger; Klem, Marianne; Monsrud, May-Britt; Karlsen, Jannicke; Hagen, Åste Mjelve; Heller, Mia Cecilie; Holmen, Frida Johanne; Sundstrøm, Øyvind.
Ebildebok med barnehagelærerskript "Fornøyd" illustrert av Nina Skauge. Universitetet i Oslo Oslo 2022
HVL OSLOMET UiO Untitled
 
35 Næss, Kari-Anne Bottegård; Hofslundsengen, Hilde Christine; Hjetland, Hanne Næss; Engevik, Liv Inger; Klem, Marianne; Monsrud, May-Britt; Karlsen, Jannicke; Hagen, Åste Mjelve; Heller, Mia Cecilie; Holmen, Frida Johanne; Sundstrøm, Øyvind.
Ebildebok med barnehagelærerskript "Forsvare" illustrert av Nina Skauge. Universitetet i Oslo 2022
HVL OSLOMET UiO Untitled
 
36 Næss, Kari-Anne Bottegård; Hofslundsengen, Hilde Christine; Hjetland, Hanne Næss; Engevik, Liv Inger; Klem, Marianne; Monsrud, May-Britt; Karlsen, Jannicke; Hagen, Åste Mjelve; Heller, Mia Cecilie; Holmen, Frida Johanne; Sundstrøm, Øyvind.
Ebildebok med barnehagelærerskript "Gjenbruk" illustrert av Tordis Karitas Alme. Universitetet i Oslo 2022
HVL OSLOMET UiO Untitled
 
37 Næss, Kari-Anne Bottegård; Hofslundsengen, Hilde Christine; Hjetland, Hanne Næss; Engevik, Liv Inger; Klem, Marianne; Monsrud, May-Britt; Karlsen, Jannicke; Hagen, Åste Mjelve; Heller, Mia Cecilie; Holmen, Frida Johanne; Sundstrøm, Øyvind.
Ebildebok med barnehagelærerskript "Levende" illustrert av Natalia Mislisz. Universitetet i Oslo 2022
OSLOMET HVL UiO Untitled
 
38 Næss, Kari-Anne Bottegård; Hofslundsengen, Hilde Christine; Hjetland, Hanne Næss; Engevik, Liv Inger; Klem, Marianne; Monsrud, May-Britt; Karlsen, Jannicke; Hagen, Åste Mjelve; Heller, Mia Cecilie; Holmen, Frida Johanne; Sundstrøm, Øyvind.
Ebildebok med barnehagelærerskript "Misunnelig" illustrert av Nina Skauge. Universitetet i Oslo 2022
HVL OSLOMET UiO Untitled
 
39 Næss, Kari-Anne Bottegård; Hofslundsengen, Hilde Christine; Hjetland, Hanne Næss; Engevik, Liv Inger; Klem, Marianne; Monsrud, May-Britt; Karlsen, Jannicke; Hagen, Åste Mjelve; Heller, Mia Cecilie; Holmen, Frida Johanne; Sundstrøm, Øyvind.
Ebildebok med barnehagelærerskript "Planlegge" illustrert av Nina Skauge. Universitetet i Oslo 2022
HVL OSLOMET UiO Untitled
 
40 Næss, Kari-Anne Bottegård; Hofslundsengen, Hilde Christine; Hjetland, Hanne Næss; Engevik, Liv Inger; Klem, Marianne; Monsrud, May-Britt; Karlsen, Jannicke; Hagen, Åste Mjelve; Heller, Mia Cecilie; Holmen, Frida Johanne; Sundstrøm, Øyvind.
Ebildebok med barnehagelærerskript "Sortere" illustrert av Siri Helle. Universitetet i Oslo 2022
HVL OSLOMET UiO Untitled
 
41 Næss, Kari-Anne Bottegård; Hofslundsengen, Hilde Christine; Hjetland, Hanne Næss; Engevik, Liv Inger; Klem, Marianne; Monsrud, May-Britt; Karlsen, Jannicke; Hagen, Åste Mjelve; Heller, Mia Cecilie; Holmen, Frida Johanne; Sundstrøm, Øyvind.
Ebildebok med barnehagelærerskript "Tro" illustrert av Frida Helen Nilsen. Universitetet i Oslo 2022
HVL OSLOMET UiO Untitled
 
42 Næss, Kari-Anne Bottegård; Hofslundsengen, Hilde Christine; Hjetland, Hanne Næss; Engevik, Liv Inger; Klem, Marianne; Monsrud, May-Britt; Karlsen, Jannicke; Hagen, Åste Mjelve; Heller, Mia Cecilie; Holmen, Frida Johanne; Sundstrøm, Øyvind.
Ebildebok med barnehagelærerskript "Visne" illustrert av Jan Magnus Kleppe. Universitetet i Oslo 2022
HVL OSLOMET UiO Untitled
 
43 Næss, Kari-Anne Bottegård; Hofslundsengen, Hilde Christine; Hjetland, Hanne Næss; Engevik, Liv Inger; Klem, Marianne; Monsrud, May-Britt; Karlsen, Jannicke; Hagen, Åste Mjelve; Heller, Mia Cecilie; Holmen, Frida Johanne; Sundstrøm, Øyvind.
Ebildebok med barnehagelærerskript "Vokse" illustrert av Nina Skauge. Universitetet i Oslo 2022
HVL OSLOMET UiO Untitled
 
44 Næss, Kari-Anne Bottegård; Hofslundsengen, Hilde Christine; Hjetland, Hanne Næss; Engevik, Liv Inger; Klem, Marianne; Monsrud, May-Britt; Karlsen, Jannicke; Hagen, Åste Mjelve; Heller, Mia Cecilie; Holmen, Frida Johanne; Sundstrøm, Øyvind.
Ebildebok med barnehagelærerskript "Å så" illustrert av Katrine Borgenvik. Universitetet i Oslo 2022
HVL OSLOMET UiO Untitled
 
45 Næss, Kari-Anne Bottegård; Hofslundsengen, Hilde Christine; Hjetland, Hanne Næss; Engevik, Liv Inger; Klem, Marianne; Monsrud, May-Britt; Karlsen, Jannicke; Hagen, Åste Mjelve; Heller, Mia Cecilie; Holmen, Frida Johanne; Sundstrøm, Øyvind.
The Second Language Learners Plus Intervention App (SL+). Universitetet i Oslo 2022
HVL OSLOMET UiO Untitled
 
46 Næss, Kari-Anne Bottegård; Hokstad, Silje; Engevik, Liv Inger; Lervåg, Arne; Smith, Elizabeth.
A Randomized Trial of the Digital Down Syndrome LanguagePlus (DSL+) Vocabulary Intervention Program. Remedial and special education 2022
UiO HVL Untitled
 
47 Næss, Kari-Anne Bottegård; Karlsen, Asgjerd Vea.
Multimodal skriving i førsteklasse. I: Skriveutvikling og skrivevansker. Cappelen Damm Akademisk 2022 ISBN 9788202694319. p. 139-163
UiO HVL USN Untitled
 
48 Næss, Kari-Anne Bottegård; Sjøstrand, Åse; Guttormsen, Linn Stokke; Melle, Ane Hestmann; Hoff, Karoline; Hofslundsengen, Hilde Christine; Kirmess, Melanie; Kefalianos, Elaina.
Common Component Treatment Program. Universitetet i Oslo 2022
UiO HVL Untitled
 
49 Næss, Kari-Anne Bottegård; Skar, Gustaf Bernhard Uno; Hofslundsengen, Hilde Christine.
Ulike forståelser av vansker med skriving. I: Skriveutvikling og skrivevansker. Cappelen Damm Akademisk 2022 ISBN 9788202694319. p. 55-75
UiO NTNU HVL Untitled
 
2021
50 Bakken, Karine; Næss, Kari-Anne Bottegård; Lemons, Christopher J.; Hjetland, Hanne Næss.
A systematic review and meta-analysis of reading and writing interventions for students with disorders of intellectual development. Education Sciences 2021 ;Volume 11:638.(10) p. 1-19
USN UiO Untitled
 
    Show next list