2021
|
1. |
Nyhus, Mette Røe; Sandvik, Ninni. De yngste barnas tilnærminger i verden. Smittebærende affekter i kunstmaskineriet StemmeStammen. I: Kunstmøter og estetiske prosesser med de yngste barna (0-3 år). Fagbokforlaget 2021 ISBN 978-82-450-3287-1. s. 217-232 HIOF
Untitled
|
|
2. |
Sandvik, Ninni. Når himmelen faller ned: bortført av estetiske krefter på et barnehagekjøkken. I: Kunstmøter og estetiske prosesser med de yngste barna (0-3 år). Fagbokforlaget 2021 ISBN 978-82-450-3287-1. s. 25-43 HIOF
Untitled
|
2020
|
3. |
Larsen, Ann Sofi; Johannesen, Nina; Ulla, Bente; Sandvik, Ninni. Teaching in higher education: organic methodologies. Discourse: Studies in the Cultural Politics of Education 2020 s. - HIOF
Untitled
|
|
4. |
Sandvik, Ninni Elisabeth; Otterstad, Ann Merete; Nordbrønd, Brit. Barnehagelærere i markedsliberalistisk skvis. Khrono.no 2020 OSLOMET HIOF
Untitled
|
2019
|
5. |
Sandvik, Ninni; Larsen, Ann Sofi; Johannesen, Nina; Ulla, Bente. Working with Text(-ures) in Academia: Be Fast, Even While Standing Still!. I: Academic Writing and Identity Constructions: Performativity, Space and Territory in Academic Workplaces. Palgrave Macmillan 2019 ISBN 978-3-030-01673-9. s. 115-134 HIOF
Untitled
|
|
6. |
Ulla, Bente; Sandvik, Ninni; Larsen, Ann Sofi; Nyhus, Mette Røe; Johannesen, Nina. Sounds of Scissors: Eventicising Curriculum in Higher Education. I: Posthumanism and Higher Education: Reimagining Pedagogy, Practice and Research. Palgrave Macmillan 2019 ISBN 9783030146719. s. 31-53 HIOF
Untitled
|
2018
|
7. |
Sandvik, Ninni. Når hele himmelen faller ned: Tøys og tull blant de yngste barna. Nordiske impulser; 2018-05-07 - 2018-05-07 HIOF
Untitled
|
|
8. |
Sandvik, Ninni. When the whole sky falls down: Minor gestures towards play out-of-place/time in toddler groups. Contemporary Issues in Early Childhood 2018 s. 1-13 HIOF
Untitled
|
|
9. |
Sandvik, Ninni; Ulla, Bente; Johannesen, Nina; Larsen, Ann Sofi; Nyhus, Mette Røe. Slipp grepet, ikke ansvaret: kooperative læringsprosesser. Pedagogikk i barnehagelærerutdanningen. Kooperative læringsrprosesser; 2018-10-08 - 2018-10-08 HIOF
Untitled
|
|
10. |
Ulla, Bente; Nyhus, Mette Røe; Larsen, Ann Sofi; Sandvik, Ninni. Kritisk kroppsklipp. Kooperative læringsformer i barnehagelærerutdanningen. Pedagogikk i barnehagelærerutdanningen; 2018-10-08 - 2018-10-09 HIOF
Untitled
|
|
11. |
Ulla, Bente; Sandvik, Ninni; Larsen, Ann Sofi; Nyhus, Mette Røe. Critical Body Cut: Plaitring poetry, passion and power in Early Childhood Education and Care. 26th RECE Conference 2018; 2018-10-14 - 2018-10-18 HIOF
Untitled
|
2017
|
12. |
Sandvik, Ninni. De yngste barna og deres bidrag i egen hverdag. Barnehagekonferansen i Rogaland; 2017-05-04 - 2017-05-04 HIOF
Untitled
|
|
13. |
Sandvik, Ninni. Utdanningskvalitet. Studentaktive læringsformer. Personalseminar; 2017-01-05 - 2017-01-05 HIOF
Untitled
|
|
14. |
Time, Jon Kåre; Sandvik, Ninni. Posthumanisme i barnehagen. Morgenbladet [Avis] 2017-09-29 HIOF
Untitled
|
2016
|
15. |
Sandvik, Ninni. Barnehagepedagogikk- når de yngste barna bidrar. Pedagogikk i den nye barnehagelærerutdanningen; 2016-09-13 - 2016-09-14 HIOF
Untitled
|
|
16. |
Sandvik, Ninni. Bortenfor skillet mellom lek og læring: tilblivelsesøyeblikk, preferanser og fascinasjoner. I: Småbarnspedagogikkens komplekse komposisjoner. Læring møter filosofi. Fagbokforlaget 2016 ISBN 978-82-450-1518-8. s. 151-175 HIOF
Untitled
|
|
17. |
Sandvik, Ninni. De yngste barnas språklige uttrykk. Innertiern; 2016-04-21 - 2016-04-21 HIOF
Untitled
|
|
18. |
Sandvik, Ninni. Hva er din kommentar til meldingen?. Første steg 2016 (2) s. 24-24 HIOF
Untitled
|
|
19. |
Sandvik, Ninni. Hva handler dette om? En samtale om substans. I: Småbarnspedagogikkens komplekse komposisjoner. Læring møter filosofi. Fagbokforlaget 2016 ISBN 978-82-450-1518-8. s. 33-63 HIOF
Untitled
|
|
20. |
Sandvik, Ninni. Intet er mer som skrift i sand enn løfter om kjærlighet. Barnehagefolk 2016 HIOF
Untitled
|
|
21. |
Sandvik, Ninni. Kooperativ læring: Våre perspektiver og arbeidsmåter med utgangspunkt i arbeidet på Småbarnsstudier (fordypning) og master i barnehage-pedagogikk og småbarnsvitenskap (0-3 år). Studiebesøk fra Högskolan för lärande och kommunikation i Jönköping; 2016-04-26 - 2016-04-26 HIOF
Untitled
|
|
22. |
Sandvik, Ninni. Lyttingens edle kunst. Dagsavisen 2016 HIOF
Untitled
|
|
23. |
Sandvik, Ninni. Småbarnspedagogikkens komplekse komposisjoner i et sammenvevd og uoversiktlig psykologisk, pedagogisk, politisk og økonomisk felt. I: Småbarnspedagogikkens komplekse komposisjoner. Læring møter filosofi. Fagbokforlaget 2016 ISBN 978-82-450-1518-8. s. 9-31 HIOF
Untitled
|
|
24. |
Sandvik, Ninni. Småbarnspedagogikkens komplekse komposisjoner. Læring møter filosofi. Fagbokforlaget 2016 (ISBN 978-82-450-1518-8) 175 s. HIOF
Untitled
|
|
25. |
Sandvik, Ninni. Stopp dvergingen av de yngste barna!. Dagsavisen 2016 HIOF
Untitled
|
|
26. |
Sandvik, Ninni. Stortingsmelding 19 Tid for lek og læring — Bedre innhold i barnehagen: En kritisk gjennomgang. Yrkesforum; 2016-06-10 - 2016-06-10 HIOF
Untitled
|
2015
|
27. |
Andersen, Camilla Eline; Sandvik, Ninni. Gilles Deleuze. Barnehagefolk 2015 ;Volum 32.(3) s. 36-40 HIOF HINN
Untitled
|
|
28. |
Sandvik, Ninni. Hva var viktig for oss (i etableringen av et masterstudium). LÆRERUTDANNINGSKONFERANSEN 2015 – Når utdanning møter yrke; 2015-01-29 - 2015-01-29 HIOF
Untitled
|
|
29. |
Sandvik, Ninni. Posthumanistiske perspektiver. Bidrag til forskningen. I: Metodefestival og øyeblikksrealisme: -eksperimenterende kvalitative forskningspassasjer. Fagbokforlaget 2015 ISBN 978-82-450-1395-5. s. 45-62 HIOF
Untitled
|
|
30. |
Sandvik, Ninni. Stopp jakten på det normale barnet. Forskning.no [Internett] 2015-03-19 HIOF
Untitled
|
|
31. |
Ulla, Bente; Sandvik, Ninni; Larsen, Ann Sofi; Nyhus, Mette Røe; Johannesen, Nina. The tyranny of good intentions: Unspoken imperatives of marginalization. Reconceptualizing Early Childhood Education; 23rd International RECE Conference; 2015-10-29 - 2015-10-31 HIOF
Untitled
|
2014
|
32. |
Larsen, Ann Sofi; Sandvik, Ninni. Cooperative Learning: thinking with theory. 8th Annual NordCrit Conference "Methodology in research on marginalisation, agency and diversity"; 2014-06-03 - 2014-06-04 HIOF
Untitled
|
|
33. |
Sandvik, Ninni. Barndom ingen mangelsykdom. Dagsavisen 2014 s. 5-5 HIOF
Untitled
|
|
34. |
Sandvik, Ninni. Cooperative Learning: Thinking with theory. 8th Annual NordCrit Conference ‘Methodology in research on marginalisation, agency and diversity’; 2014-06-03 - 2014-06-04 HIOF
Untitled
|
|
35. |
Sandvik, Ninni. Læring som bortføringer: Begjær på (ville) vei(er). Workshop med Hillevi Lenz Taguchi; 2014-10-06 - 2014-10-06 HIOF
Untitled
|
|
36. |
Sandvik, Ninni. Når gode intensjoner spenner bein på seg selv. I: Empirisk etikk i pedagogiske praksiser : artikulasjon, forstyrrelse, ekspansjon. Cappelen Damm Akademisk 2014 ISBN 978-82-02-45738-9. s. 52-69 HIOF
Untitled
|
|
37. |
Sandvik, Ninni. Unikt masterstudium ved Høgskolen i Østfold. Første steg [Tidsskrift] 2014-06-04 HIOF
Untitled
|
|
38. |
Sandvik, Ninni. Visual art as potential (diffractive)sensations. Researching tha assemblage og METHODOLOG(IES) at work; 2014-10-17 - 2014-10-17 HIOF
Untitled
|
|
39. |
Sandvik, Ninni; Otterstad, Ann Merete; Bustos, Marcela Montserrat Fonseca; Bloch, Mimi; Lenz Taguchi, Hillevi; Osgood, Jayne. Editorial. Reconceptualizing Educational Research Methodology (RERM) 2014 ;Volum 5.(2) s. 1-4 OSLOMET HIOF UiO
Untitled
|
|
40. |
Ulla, Bente; Sandvik, Ninni; Nyhus, Mette Røe; Larsen, Ann Sofi. Barnehage bedre enn skole for femåringene. Fredrikstad Blad 2014 s. 8-9 HIOF UiO
Untitled
|
2013
|
41. |
Andersen, Camilla Eline; Halmrast, Gudrun Sælen; Østerås, Bergljot; Otterstad, Ann Merete; Sandvik, Ninni Elisabeth. Kortslutninger om barnehagebarns opplevelser og erfaringer. Første steg 2013 (2) s. 50-53 HINN OSLOMET HIOF
Untitled
|
|
42. |
Johannesen, Nina; Larsen, Ann Sofi; Sandvik, Ninni Elisabeth. Med kjærlighet til barnehagefeltet: forskning som vågestykke. I: Ytringer om likeverd, demokrati og relasjonsbygging i barnehagen. Fagbokforlaget 2013 ISBN 978-82-450-1281-1. s. 131-145 HIOF
Untitled
|
|
43. |
Sandvik, Ninni. Masterstudier i julegave. Halden [Avis] 2013-12-19 HIOF
Untitled
|
|
44. |
Sandvik, Ninni Elisabeth. Medvirkning og handlingskraft i pedagogiske praksiser. Horisontalt fremforhandlet innflytelse. Trondheim: Doktoravhandlinger ved NTNU 2013 (ISBN 978-82-471-4386-5) 187 s. Doktoravhandlinger ved NTNU(141) HIOF
Untitled
|
|
45. |
Sandvik, Ninni Elisabeth. Medvirkning og handlingskraft i småbarnspedagogiske praksiser. Horisontalt fremforhandlet innflytelse. Trondheim, Norge: NTNU, SVT-fakultetet, Norsk senter for barneforskning 2013 (ISBN 9788247143865) 187 s. NTNU
Untitled
|
|
46. |
Sandvik, Ninni Elisabeth; Johannesen, Nina. Små barn og barnehagen. Reggio Emiliainstituttets sommersymposium; 2013-06-12 - 2013-06-12 HIOF
Untitled
|
|
47. |
Sandvik, Ninni; Ulla, Bente; Johannesen, Nina; Nyhus, Mette Røe; Larsen, Ann Sofi. Education through cooperative Learning, thinking with theory. Education for the future; 2013-08-22 - 2013-08-25 HIOF UiO
Untitled
|
|
48. |
Ulla, Bente; Sandvik, Ninni; Larsen, Ann Sofi. Frem fra glemselsen: Fokus på de yngste barnehagebarna. I: 50 år med lærerutdanning i Halden: Perioden 2003-2013: Ti år i endring. Halden: Høgskolen i Østfold, Avdeling for lærerutdanning 2013 ISBN 978-82-7825-417-2. s. 40-44 HIOF
Untitled
|
2012
|
49. |
Larsen, Ann Sofi; Sandvik, Ninni Elisabeth. Forskning som vågestykke. Forskningsblikk på mangfold og inkludering. Avsluttningskonferanse for prosjektet "Barnehagens arbeid med inkludering av barn med nedsatt funksjonsevne i profesjonsperspektiv"; 2012-05-21 - 2012-05-22 HIOF NTNU
Untitled
|
|
50. |
Sandvik, Ninni Elisabeth. Medvirkning i et immanent perspektiv: sykkel til begjær. I: Medvirkning i barnehagen- potensialer i det uforutsette. Fagbokforlaget 2012 ISBN 978-82-450-1107-4. s. 101-121 HIOF
Untitled
|