Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 Norsk versjon


 
Mainpage
Research results/NVI
Researchers
Projects
Research units
Log in
About Cristin
 
 
   
Back to search     Short format     Full format    
Export to


Showing results 1-50 of 51 << Previous 1 2    Next >>

2023
1 Eidsvik, Erlend; Buseth, Jill Tove; Pettersen, Anne Rakstad; Sæther, Elin; Løken, Ingrid; Sætre, Per Jarle.
Panelsamtale: Urolige tider i geografien? Statusrapport tre år inn i LK20. Samfunnsfagkonferansen 2023 "Samfunnsfaget i urolege tider"; 2023-11-30 - 2023-12-01
UiT HINN NTNU HVL OSLOMET UiO Untitled
 
2 Furberg, Anniken; Rødnes, Kari Anne; Silseth, Kenneth; Arnseth, Hans Christian; Kvamme, Ole Andreas; Lund, Andreas; Sæther, Elin; Vasbø, Kristin Beate; Ernstsen, Sigrid; Fundingsrud, Marthe Wiseth; Øistad, Jon Hellerud; Slungård, Kristin.
Fagfornyelsen i møte med klasseromspraksiser: Læreres planlegging og gjennomføring av undervisning om tverrfaglige tema. Universitetet i Oslo 2023 (ISBN 978-82-93847-11-3) 162 p.
UiO Untitled
 
3 Heie, Magnus; Pollen, Birgitte Grydeland; Gudmundsdottir, Greta Björk; Mathé, Nora Elise Hesby; Sæther, Elin.
Tre nye meritterte utdannere ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning. www.uv.uio.no [Internet] 2023-12-05
UiO Untitled
 
2022
4 Hidle, Kari-Mette Walmann; Sæther, Elin.
Global policy in national curriculum - a case study of the didactisation of UN efforts to shape a better world for all into social studies education in Norway. Earli Sig 13; 2022-06-15 - 2022-06-15
UIA UiO Untitled
 
5 Hidle, Kari-Mette Walmann; Sæther, Elin.
Samfunnsfagets bidrag til å utvikle potensialet i det tverrfaglige temaet bærekraftig utvikling. Samfunnsfagkonferansen 2022: Mangfold, urfolk og minoriteter i samfunnsfagdidaktikken; 2022-11-24 - 2022-11-25
UIA UiO Untitled
 
6 Hidle, Kari-Mette Walmann; Sæther, Elin.
Sustainability and other good purposes in social studies education: What does it mean to educate for the future?. NOKSA3 Nordisk konferanse i samfunnskunnskapdidaktikk; 2022-04-04 - 2022-04-05
UIA UiO Untitled
 
7 Hidle, Kari-Mette Walmann; Sæther, Elin.
Sustainability in social studies education: What does it mean to educate for the future?. ECER Plus 2022 (30 Environmental and Sustainability Education); 2022-09-01 - 2022-09-10
UIA UiO Untitled
 
8 Knain, Erik; Jornet Gil, Alfredo; Smørdal, Ole; Sæther, Elin.
Nøkkelen FNs klimapanel ikke snakker om. Klassekampen 2022
UiO Untitled
 
9 Sæther, Elin.
Miljø og medborgerskap: Hva betyr det å være medborger når kloden koker?. I: Nye spadestikk i samfunnsfagdidaktikken. Fagbokforlaget 2022 ISBN 9788245037913.
UiO Untitled
 
10 Sæther, Elin; Hidle, Kari-Mette Walmann.
Forenkling og kompleksitet: Bærekraft og samfunnsfagene i norsk skole. POLIS - tidsskrift for samfundsfagdidaktik 2022 ;Volume 3.(5)
UIA UiO Untitled
 
2021
11 Dewilde, Joke; Kjørven, Ole Kolbjørn; Skrefsrud, Thor Andre; Sæther, Elin.
Young people’s experiences and meaning-making at a multicultural festival in Norway. Journal of Peace Education 2021 p. 1-19
UiO HINN Untitled
 
12 Gleiss, Marielle Stigum; Sæther, Elin.
Forskningsmetode for lærerstudenter : å utvikle ny kunnskap i forskning og praksis. Cappelen Damm Akademisk 2021 (ISBN 9788202572525) 224 p.
MF UiO Untitled
 
13 Hidle, Kari-Mette Walmann; Sæther, Elin.
Hegemonisk pluralisme: Bærekraft og andre 'gode formål' i samfunnsfaget.. Nordisk forskningskonferanse om bærekraft i utdanning; 2021-10-21 - 2021-10-22
UiO UIA Untitled
 
14 Hidle, Kari-Mette Walmann; Sæther, Elin.
Thinking Critically through Human Rights Education in Social Studies. NOFA8 - Nordic Conference on Subject Education; 2021-05-18 - 2021-05-20
UIA UiO Untitled
 
15 Kvamme, Ole Andreas; Ødegaard, Marianne; Knain, Erik; Sæther, Elin.
Bærekraft i lærerutdanningen - gi mening til frustrasjon og kompleksitet. NABU-seminaret; 2021-11-23 - 2021-11-23
UiT UiO Untitled
 
16 Mathé, Nora Elise Hesby; Sæther, Elin.
Klasseledelse og utvikling av ytringsnormer i samfunnsfag. I: Samfunnsfagdidaktikk. Universitetsforlaget 2021 ISBN 9788215031019. p. 310-324
UiO Untitled
 
17 Ødegaard, Marianne; Knain, Erik; Kvamme, Ole Andreas; Sæther, Elin.
Making sense of frustration and complexity when introducing sustainability in teacher education. Acta Didactica Norden (ADNO) 2021 ;Volume 15.(3) p. 1-23
UiO Untitled
 
2020
18 Dewilde, Joke; Kjørven, Ole Kolbjørn; Skrefsrud, Thor Andre; Sæther, Elin.
«Det er så koselig her at jeg tar av meg skoene»: Om betydningen av sted i en flerkulturell barne- og ungdomsfestival. I: Rom og sted: Religionfaglige og interdisiplinære bidrag. Cappelen Damm Akademisk 2020 ISBN 978-82-02-69675-7. p. 93-110
HINN UiO Untitled
 
19 Kvamme, Ole Andreas; Sæther, Elin.
Bærekraftdidaktikk – et kritisk og konstruktivt perspektiv. Bærekraftseminaret; 2020-11-03 - 2020-11-03
UiO Untitled
 
2019
20 Biseth, Heidi; Lenz, Claudia; Leming, Tove; Huang, Lihong; Anker, Trine; Erdal, Silje Førland; Sæther, Elin; Kvamme, Ole Andreas; Korbøl, Karsten; Kristiansen, Aslaug; Mathé, Nora Elise Hesby; Wistrøm, Øyvind; Aamaas, Åsmund; Madsen, Janne; Roos, Merethe; Eriksen, Kristin Gregers; Hofmann, Andrea; Hope, Christine; Hauge, Kjellrun Hiis; Lilland, Inger Elin; Abtahi, Yasmine; Johnsen-Høines, Marit; Gøtze, Peter; Kacerja, Suela; Breivega, Kjersti Maria Rongen; Jobst, Solvejg; Berdinesen, Hein; Skårås, Merethe; Sæverot, Herner; Lippe, Marie von der; Moldrheim, Solveig.
La elevene bli rustet til å møte de store samfunnsutfordringene, Jan Tore Sanner!. Forskning.no 2019
UIA HVL OSLOMET USN UIS UiT MF UiB UiO Untitled
 
21 Kjørven, Ole Kolbjørn; Sæther, Elin.
Holding on to multiculturalism: Exploring young people’s discourses at a multicultural festival. ECER; 2019-09-02 - 2019-09-06
UiO HINN Untitled
 
22 Kvamme, Ole Andreas; Sæther, Elin.
Bærekraftdidaktikk. Fagbokforlaget 2019 (ISBN 978-82-450-2427-2) 225 p.
UiO Untitled
 
23 Kvamme, Ole Andreas; Sæther, Elin.
Bærekraftdidaktikk - spenninger og sammenhenger. I: Bærekraftdidaktikk. Fagbokforlaget 2019 ISBN 978-82-450-2427-2. p. 14-40
UiO Untitled
 
24 Kvamme, Ole Andreas; Sæther, Elin; Ødegaard, Marianne.
Bærekraftdidaktikk som forskningsfelt. Acta Didactica Norden (ADNO) 2019 ;Volume 13.(2) p. 1-8
UiO Untitled
 
25 Kvamme, Ole Andreas; Sæther, Elin; Ødegaard, Marianne.
Nye utgivelser på UV: Bærekraft i alle fag. Uniforum - nettavis for Universitetet i Oslo [Newspaper] 2019-10-31
UiO Untitled
 
26 Sæther, Elin.
Bærekraftig handlekraft i samfunnsfag - hva innebærer det?. I: Bærekraftdidaktikk. Fagbokforlaget 2019 ISBN 978-82-450-2427-2. p. 97-114
UiO Untitled
 
27 Sæther, Elin; Erdal, Silje Førland; Faye, Reidun; Moldrheim, Solveig.
Ett skritt frem. Nettressurs for Universitet, Høgskole og Videregående skole.. Dembra www.dembra.no 2019
HVL UiB UiO Untitled
 
28 Sæther, Elin; Kvamme, Ole Andreas.
Fagovergripende perspektiver i en bærekraftdidaktikk. I: Bærekraftdidaktikk. Fagbokforlaget 2019 ISBN 978-82-450-2427-2. p. 190-214
UiO Untitled
 
2018
29 Gudmundsdottir, Greta Björk; Sæther, Elin; Vasbø, Kristin Beate.
Conference paper: Expanding student teachers’ understanding of diversity in Norwegian classrooms. NERA 2018; 2018-03-08 - 2018-03-10
UiO Untitled
 
30 Vasbø, Kristin Beate; Sæther, Elin; Gudmundsdottir, Greta Björk.
Conference paper: Exploring student teachers’ understanding of diversity in Norwegian classrooms. Teacher Education and Diversity Conference; 2018-12-03 - 2018-12-04
UiO Untitled
 
31 Bjønness, Birgitte; Sinnes, Astrid Tonette; Sæther, Elin.
Narratives and representations of agency: Initiating an interdisciplinary ESE project. European Educational Research Association - 2018; 2018-09-04 - 2018-09-07
NMBU UiO Untitled
 
32 Dewilde, Joke; Kjørven, Ole Kolbjørn; Skrefsrud, Thor Andre; Sæther, Elin.
Researching young people's voices at an international children and youth festival. Developing participant- and context-sensitive methodology through "My Memory App". Teacher Education and Diversity; 2018-12-03 - 2018-12-04
UiO HINN Untitled
 
33 Erdal, Silje Førland; Sæther, Elin; Moldrheim, Solveig; Norheim Lillethun, Christine.
22.juli-undervisning og perspektivtaking. Lærerutdanningene fram mot 2025: muligheter og utfordringer for samfunnsfagene; 2018-11-29 - 2018-11-29
UiO UiB Untitled
 
34 Gleiss, Marielle Stigum; Sæther, Elin; Fürst, Kathinka.
Re-theorizing civil society in China: Agency and the discursive politics of civil society engagement. China Information 2018
UiO MF Untitled
 
35 Lenz, Claudia; Korbøl, Karsten; Anker, Trine; Bråten, Oddrun Marie Hovde; Kvamme, Ole Andreas; Sæther, Elin; Døving, Alexa; Erdal, Silje Førland; Jørgensen, Camilla Stabel; Stray, Janicke Heldal; Korsvoll, Nils H.; Nustad, Peder; Lippe, von der, Marie; Eriksen, Eli-Anne Vongraven.
Overstyring av 22. juli-senterets formidlingsvirksomhet. VG : Verdens gang 2018
MF NTNU UiB UiO UiT Untitled
 
36 Moldrheim, Solveig; Sæther, Elin; Erdal, Silje Førland; Norheim, Christine.
Perspektivtakingsmetodikk. Lærerutdanningene fram mot 2025: muligheter og utfordringer for samfunnsfagene; 2018-11-29 - 2018-11-29
UiB UiO Untitled
 
37 Norheim, Christine Lillethun; Erdal, Silje Førland; Sæther, Elin; Moldrheim, Solveig.
Klassesamtaler om etniske og religiøse minoriteter. Lærerutdanningene fram mot 2025: muligheter og utfordringer for samfunnsfagene; 2018-11-29 - 2018-11-29
MF UiB UiO Untitled
 
38 Oxfeldt, Elisabeth; Bakken, Jonas; Tønnesson, Johan; Sæther, Elin.
"Boklunsj: Åpne dører mot verden". Scene HumSam; 2018-04-05 - 2018-04-05
UiO Untitled
 
39 Selboe, Elin; Sæther, Elin.
Økologisk medborgerskap: Norsk ungdoms syn på ansvar og løsninger. I: Grønn omstilling: norske veivalg. Universitetsforlaget 2018 ISBN 978-82-15-02876-7. p. 183-199
UiO Untitled
 
2017
40 Gleiss, Marielle Stigum; Sæther, Elin.
Approaches to civil society in authoritarian states: The case of China. Sociology Compass 2017 ;Volume 11.(12) p. -
MF UiO Untitled
 
41 Sæther, Elin.
Politiske representasjoner og diskurser. I: Samfunnsgeografi: En innføring. Cappelen Damm Akademisk 2017 ISBN 9788202547752. p. 165-174
UiO Untitled
 
42 Sæther, Elin.
Ungdommers meningsskaping i møtet med utdanning for bærekraftig utvikling i samfunnsfag. I: Åpne dører mot verden. Norske ungdommers møte med fortellinger om skyld og privilegier. Universitetsforlaget 2017 ISBN 978-82-15-03022-7. p. 216-231
UiO Untitled
 
2013
43 Svensson, Marina; Sæther, Elin; Zhang, Zhi'an.
Agency, Autonomy and Voice among Chinese Investigative Journalists: Rethinking the Role of Journalism. I: Chinese Investigative Journalists' Dreams: Autonomy, Agency, and Voice. Lexington Books 2013 ISBN 978-0-7391-8987-0. p. 1-16
UiO Untitled
 
44 Svensson, Marina; Sæther, Elin; Zhang, Zhi'an.
Chinese Investigative Journalists' Dreams: Autonomy, Agency, and Voice. Lexington Books 2013 (ISBN 978-0-7391-8987-0) 240 p.
UiO Untitled
 
45 Sæther, Elin.
Speaking for the Weak? Perspectives on Voice Relating to Investigative Journalism in China. I: Chinese Investigative Journalists' Dreams: Autonomy, Agency, and Voice. Lexington Books 2013 ISBN 978-0-7391-8987-0. p. 17-32
UiO Untitled
 
2011
46 Moisio, Sami; Stokke, Kristian; Sæther, Elin; Larsen, Henrik Gutzon; Ek, Richard; Lund Hansen, Anders.
Interventions in Nordic political geographies. Political Geography 2011 ;Volume 30. p. 241-249
UiO Untitled
 
2010
47 Stokke, Kristian; Sæther, Elin.
Political geography in Norway: Current state and future prospects. Norsk Geografisk Tidsskrift 2010 ;Volume 64.(4) p. 211-215
UiO Untitled
 
2008
48 Sæther, Elin.
A New Political Role? Discursive Strategies of CriticalJournalists in China. China aktuell 2008 (4) p. 5-29
UiO Untitled
 
2006
49 Sæther, Elin.
Fieldwork as coping and learning. I: Doing Fieldwork in China. NIAS Press 2006 ISBN 8791114977. p. 42-57
UiO Untitled
 
50 Sæther, Elin.
The polyphony of critical press discourse in Chinese media. Workshop on media politics and investigative journalism in China; 2006-03-09 - 2006-03-10
UiO Untitled
 
    Show next list