2024
|
1. |
Ristad, Tone Mari Teigmo; Witsø, Aud Elisabeth; Horghagen, Sissel; Kvam, Lisbeth; Østvik, Jørn. Studying Disability: A Multi-Stakeholder Perspective on Requesting Accommodation in Higher Education. Social Sciences 2024 ;Volum 13.(3) NTNU
Untitled
|
2023
|
2. |
Ristad, Tone Mari Teigmo; Østvik, Jørn; Horghagen, Sissel; Kvam, Lisbeth; Witsø, Aud Elisabeth. A multi-stakeholder perspective on inclusion in higher education: Ruling on fragile ground. International Journal of Educational Research Open 2023 ;Volum 6. NTNU
Untitled
|
|
3. |
Ristad, Tone Mari Teigmo; Østvik, Jørn; Horghagen, Sissel; Witsø, Aud Elisabeth. The collaboration forum; Multistakeholders’ views on the journey through higher education and onto employment for students with disabilities. NNDR 16th Research Conference; 2023-05-10 - 2023-05-12 NTNU
Untitled
|
|
4. |
Østvik, Jørn. Kommunikasajon hos mennesker med utviklingshemming. I: Helse og omsorg for personer med utviklingshemming. Universitetsforlaget 2023 ISBN 9788215067315. NTNU
Untitled
|
2022
|
5. |
Therrien, Michelle; Rosetti, Zach; Østvik, Jørn. Augmentative and Alternative Communication and Friendships: Considerations for Speech-Language Pathologists. Perspectives of the ASHA Special Interest Groups 2022 NTNU
Untitled
|
|
6. |
Therrien, Michelle; Rosetti, Zach; Østvik, Jørn. Augmentative and Alternative Communication and Friendships: Considerations for Speech-Language Pathologists. Perspectives of the ASHA Special Interest Groups 2022 NTNU
Untitled
|
|
7. |
Østvik, Jørn. Kommunikasjonens inngripen i sosiale relasjoner. 10 år etter ASK-paragrafen. Hvor er vi nå, og hvor skal vi?; 2022-09-07 - 2022-09-07 NTNU
Untitled
|
2021
|
8. |
Ristad, Tone; Witsø, Aud Elisabeth; Østvik, Jørn; Horghagen, Sissel; Kvam, Lisbeth; Mjøen, Odd Morten. Inkludering av studenter med funksjonsnedsettelser i tverrprofesjonelt samlæringsprosjekt. Tjenester for alle; 2021-09-15 - 2021-09-16 UiT NTNU
Untitled
|
|
9. |
Østvik, Jørn; Killi, Eli Marie. Hvem gir vi ordet til? Om agentskap og barn som sosiale aktører i kommunikasjon og sosiale relasjoner. NNFF 9. forskningskonferanse; 2021-06-07 - 2021-06-08 NTNU
Untitled
|
|
10. |
Østvik, Jørn; Witsø, Aud Elisabeth. Håndbok i dynamisk kartlegging av ikke-symbolsk kommunikasjon : Norsk oversettelse. : https://ntnu.box.com/v/snell-loncke2002 2021 88 s. NTNU
Untitled
|
2020
|
11. |
Østvik, Jørn; Skogdal, Signhild; Stadskleiv, Kristine; von Tetzchner, Stephen. Trenger elever å kunne snakke for å lære på skolen?. Adresseavisen 2020 NTNU UiO UiT
Untitled
|
2019
|
12. |
Østvik, Jørn. Agentskap blant elever som bruker ASK. ISAAC Norges 14. nasjonale konferanse; 2019-04-08 - 2019-04-09 NTNU
Untitled
|
|
13. |
Østvik, Jørn. Inkluderende opplæring – janusansikt for vennskap blant elever med behov for ASK?. ISAAC Norges 14. nasjonale konferanse; 2019-04-08 - 2019-04-09 NTNU
Untitled
|
|
14. |
Østvik, Jørn. Viktige, men sårbare relasjoner. Nettverkssamling i Skaun kommune; 2019-03-12 - 2019-03-12 NTNU
Untitled
|
|
15. |
Østvik, Jørn. Viktige, men sårbare relasjoner : Om vennskap blant elever uten funksjonelt talespråk. Nettverkssamling; 2019-04-01 - 2019-04-01 NTNU
Untitled
|
|
16. |
Østvik, Jørn; Killi, Eli Marie. Early intervention among young children using AAC – A systematic literature review. NNDR 2019; 2019-05-08 - 2019-05-10 NTNU
Untitled
|
|
17. |
Østvik, Jørn; Killi, Eli Marie. Tidlig innsats for små barn med behov for ASK. En systematisk litteraturstudie om utfordringsbilde og intervensjonsområder. Oslo: Statped 2019 57 s. NTNU
Untitled
|
2018
|
18. |
Østvik, Jørn. Vennskap blant elever som bruker ASK. Kommunikationsstöd i skolan: Att arbeta för delaktighet, relationer och utveckling; 2018-10-04 - 2018-10-04 NTNU
Untitled
|
|
19. |
Østvik, Jørn. Vennskap blant elever som bruker ASK. Intern forelesning; 2018-12-10 - 2018-12-10 NTNU
Untitled
|
|
20. |
Østvik, Jørn; Balandin, Susan; Ytterhus, Borgunn. Interactional facilitators and barriers in social relationships between students who use AAC and fellow students. Society, Health & Vulnerability 2018 ;Volum 9.(1) s. - NTNU
Untitled
|
|
21. |
Østvik, Jørn; Ytterhus, Borgunn; Balandin, Susan. Gateways to friendships among students who use AAC in mainstream primary school. Scandinavian Journal of Disability Research 2018 ;Volum 20.(1) s. 92-101 NTNU
Untitled
|
2017
|
22. |
Østvik, Jørn. Friendships among students using AAC in Norwegian public mainstream primary schools. : NTNU - Norwegian University of Science and Technology 2017 (ISBN 978-82-326-2630-4) 333 s. Doktoravhandlinger ved NTNU(2017/281) NTNU
Untitled
|
|
23. |
Østvik, Jørn. Marginaliserende praksiser for elever som benytter ASK i skolen. Statpedkonferansen 2017; 2017-03-22 - 2017-03-22 NTNU
Untitled
|
|
24. |
Østvik, Jørn; Balandin, Susan; Ytterhus, Borgunn. A "visitor in the class": Marginalization of students using AAC in mainstream education classes. Journal of Developmental and Physical Disabilities 2017 ;Volum 29.(3) s. 419-441 NTNU
Untitled
|
|
25. |
Østvik, Jørn; Ytterhus, Borgunn; Balandin, Susan. ‘So, how does one define a friendship?’: Identifying friendship among students using AAC in inclusive education settings. European Journal of Special Needs Education 2017 ;Volum 33.(3) s. 334-348 NTNU
Untitled
|
2016
|
26. |
Ytterhus, Borgunn; Østvik, Jørn; Gudkova, Tatiana. Vulnerable and Unequal Childhood: Health - Education - Society. Fusjonseminar for Fakultet for medisin og helsevitenskap, NTNU; 2016-11-10 - 2016-11-11 NTNU
Untitled
|
|
27. |
Østvik, Jørn. Systematiske litteraturstudier. Statped fagfestival 2016; 2016-12-01 - 2016-12-01 NTNU
Untitled
|
|
28. |
Østvik, Jørn; Ytterhus, Borgunn; Balandin, Susan. Friendship between children using augmentative and alternative communication and peers: A systematic literature review. Journal of Intellectual & Developmental Disability 2016 s. - NTNU
Untitled
|
|
29. |
Østvik, Jørn; Ytterhus, Borgunn; Balandin, Susan. Gjestende elever i egen klasse - Premisser for utvikling av vennskap blant elever uten funksjonell tale. Norsk Nettverk for forskning om funksjonshemming sin 7. forskningskonferanse; 2016-05-09 - 2016-05-10 NTNU
Untitled
|
2015
|
30. |
Østvik, Jørn. Review on Friendship Among Children Using Augmentative and Alternative Communication (AAC). NNDR 13th Research Conference; 2015-05-06 - 2015-05-08 NTNU
Untitled
|
2010
|
31. |
Østvik, Jørn; Almås, Hanne. Trenger vi å snakke for å lære på skolen? Eksempler på pedagogisk praksis for elever uten funksjonelt talespråk i en inkluderende skole for alle. Levanger: Trøndelag kompetansesenter 2010 (ISBN 82-8056-029-7) 165 s. NTNU
Untitled
|
1997
|
32. |
Østvik, Jørn; Rundmo, Torbjørn; Sjøberg, Lennart. Associations between safety climate and emotional reactions to platform movements onboard an offshore installation. Safety Science 1997 ;Volum 26.(3) s. 155-168 NTNU
Untitled
|
1996
|
33. |
Østvik, Jørn. Emotional aspects in perceived risk among offshore oil personnel. Trondheim: Psykologisk institutt, NTNU 1996 96 s. NTNU
Untitled
|