Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-33 av 33

2024
1 Ristad, Tone Mari Teigmo; Witsø, Aud Elisabeth; Horghagen, Sissel; Kvam, Lisbeth; Østvik, Jørn.
Studying Disability: A Multi-Stakeholder Perspective on Requesting Accommodation in Higher Education. Social Sciences 2024 ;Volum 13.(3)
NTNU Untitled
 
2023
2 Ristad, Tone Mari Teigmo; Østvik, Jørn; Horghagen, Sissel; Kvam, Lisbeth; Witsø, Aud Elisabeth.
A multi-stakeholder perspective on inclusion in higher education: Ruling on fragile ground. International Journal of Educational Research Open 2023 ;Volum 6.
NTNU Untitled
 
3 Ristad, Tone Mari Teigmo; Østvik, Jørn; Horghagen, Sissel; Witsø, Aud Elisabeth.
The collaboration forum; Multistakeholders’ views on the journey through higher education and onto employment for students with disabilities. NNDR 16th Research Conference; 2023-05-10 - 2023-05-12
NTNU Untitled
 
4 Østvik, Jørn.
Kommunikasajon hos mennesker med utviklingshemming. I: Helse og omsorg for personer med utviklingshemming. Universitetsforlaget 2023 ISBN 9788215067315.
NTNU Untitled
 
2022
5 Therrien, Michelle; Rosetti, Zach; Østvik, Jørn.
Augmentative and Alternative Communication and Friendships: Considerations for Speech-Language Pathologists. Perspectives of the ASHA Special Interest Groups 2022
NTNU Untitled
 
6 Therrien, Michelle; Rosetti, Zach; Østvik, Jørn.
Augmentative and Alternative Communication and Friendships: Considerations for Speech-Language Pathologists. Perspectives of the ASHA Special Interest Groups 2022
NTNU Untitled
 
7 Østvik, Jørn.
Kommunikasjonens inngripen i sosiale relasjoner. 10 år etter ASK-paragrafen. Hvor er vi nå, og hvor skal vi?; 2022-09-07 - 2022-09-07
NTNU Untitled
 
2021
8 Ristad, Tone; Witsø, Aud Elisabeth; Østvik, Jørn; Horghagen, Sissel; Kvam, Lisbeth; Mjøen, Odd Morten.
Inkludering av studenter med funksjonsnedsettelser i tverrprofesjonelt samlæringsprosjekt. Tjenester for alle; 2021-09-15 - 2021-09-16
UiT NTNU Untitled
 
9 Østvik, Jørn; Killi, Eli Marie.
Hvem gir vi ordet til? Om agentskap og barn som sosiale aktører i kommunikasjon og sosiale relasjoner. NNFF 9. forskningskonferanse; 2021-06-07 - 2021-06-08
NTNU Untitled
 
10 Østvik, Jørn; Witsø, Aud Elisabeth.
Håndbok i dynamisk kartlegging av ikke-symbolsk kommunikasjon : Norsk oversettelse. : https://ntnu.box.com/v/snell-loncke2002 2021 88 s.
NTNU Untitled
 
2020
11 Østvik, Jørn; Skogdal, Signhild; Stadskleiv, Kristine; von Tetzchner, Stephen.
Trenger elever å kunne snakke for å lære på skolen?. Adresseavisen 2020
NTNU UiO UiT Untitled
 
2019
12 Østvik, Jørn.
Agentskap blant elever som bruker ASK. ISAAC Norges 14. nasjonale konferanse; 2019-04-08 - 2019-04-09
NTNU Untitled
 
13 Østvik, Jørn.
Inkluderende opplæring – janusansikt for vennskap blant elever med behov for ASK?. ISAAC Norges 14. nasjonale konferanse; 2019-04-08 - 2019-04-09
NTNU Untitled
 
14 Østvik, Jørn.
Viktige, men sårbare relasjoner. Nettverkssamling i Skaun kommune; 2019-03-12 - 2019-03-12
NTNU Untitled
 
15 Østvik, Jørn.
Viktige, men sårbare relasjoner : Om vennskap blant elever uten funksjonelt talespråk. Nettverkssamling; 2019-04-01 - 2019-04-01
NTNU Untitled
 
16 Østvik, Jørn; Killi, Eli Marie.
Early intervention among young children using AAC – A systematic literature review. NNDR 2019; 2019-05-08 - 2019-05-10
NTNU Untitled
 
17 Østvik, Jørn; Killi, Eli Marie.
Tidlig innsats for små barn med behov for ASK. En systematisk litteraturstudie om utfordringsbilde og intervensjonsområder. Oslo: Statped 2019 57 s.
NTNU Untitled
 
2018
18 Østvik, Jørn.
Vennskap blant elever som bruker ASK. Kommunikationsstöd i skolan: Att arbeta för delaktighet, relationer och utveckling; 2018-10-04 - 2018-10-04
NTNU Untitled
 
19 Østvik, Jørn.
Vennskap blant elever som bruker ASK. Intern forelesning; 2018-12-10 - 2018-12-10
NTNU Untitled
 
20 Østvik, Jørn; Balandin, Susan; Ytterhus, Borgunn.
Interactional facilitators and barriers in social relationships between students who use AAC and fellow students. Society, Health & Vulnerability 2018 ;Volum 9.(1) s. -
NTNU Untitled
 
21 Østvik, Jørn; Ytterhus, Borgunn; Balandin, Susan.
Gateways to friendships among students who use AAC in mainstream primary school. Scandinavian Journal of Disability Research 2018 ;Volum 20.(1) s. 92-101
NTNU Untitled
 
2017
22 Østvik, Jørn.
Friendships among students using AAC in Norwegian public mainstream primary schools. : NTNU - Norwegian University of Science and Technology 2017 (ISBN 978-82-326-2630-4) 333 s. Doktoravhandlinger ved NTNU(2017/281)
NTNU Untitled
 
23 Østvik, Jørn.
Marginaliserende praksiser for elever som benytter ASK i skolen. Statpedkonferansen 2017; 2017-03-22 - 2017-03-22
NTNU Untitled
 
24 Østvik, Jørn; Balandin, Susan; Ytterhus, Borgunn.
A "visitor in the class": Marginalization of students using AAC in mainstream education classes. Journal of Developmental and Physical Disabilities 2017 ;Volum 29.(3) s. 419-441
NTNU Untitled
 
25 Østvik, Jørn; Ytterhus, Borgunn; Balandin, Susan.
‘So, how does one define a friendship?’: Identifying friendship among students using AAC in inclusive education settings. European Journal of Special Needs Education 2017 ;Volum 33.(3) s. 334-348
NTNU Untitled
 
2016
26 Ytterhus, Borgunn; Østvik, Jørn; Gudkova, Tatiana.
Vulnerable and Unequal Childhood: Health - Education - Society. Fusjonseminar for Fakultet for medisin og helsevitenskap, NTNU; 2016-11-10 - 2016-11-11
NTNU Untitled
 
27 Østvik, Jørn.
Systematiske litteraturstudier. Statped fagfestival 2016; 2016-12-01 - 2016-12-01
NTNU Untitled
 
28 Østvik, Jørn; Ytterhus, Borgunn; Balandin, Susan.
Friendship between children using augmentative and alternative communication and peers: A systematic literature review. Journal of Intellectual & Developmental Disability 2016 s. -
NTNU Untitled
 
29 Østvik, Jørn; Ytterhus, Borgunn; Balandin, Susan.
Gjestende elever i egen klasse - Premisser for utvikling av vennskap blant elever uten funksjonell tale. Norsk Nettverk for forskning om funksjonshemming sin 7. forskningskonferanse; 2016-05-09 - 2016-05-10
NTNU Untitled
 
2015
30 Østvik, Jørn.
Review on Friendship Among Children Using Augmentative and Alternative Communication (AAC). NNDR 13th Research Conference; 2015-05-06 - 2015-05-08
NTNU Untitled
 
2010
31 Østvik, Jørn; Almås, Hanne.
Trenger vi å snakke for å lære på skolen? Eksempler på pedagogisk praksis for elever uten funksjonelt talespråk i en inkluderende skole for alle. Levanger: Trøndelag kompetansesenter 2010 (ISBN 82-8056-029-7) 165 s.
NTNU Untitled
 
1997
32 Østvik, Jørn; Rundmo, Torbjørn; Sjøberg, Lennart.
Associations between safety climate and emotional reactions to platform movements onboard an offshore installation. Safety Science 1997 ;Volum 26.(3) s. 155-168
NTNU Untitled
 
1996
33 Østvik, Jørn.
Emotional aspects in perceived risk among offshore oil personnel. Trondheim: Psykologisk institutt, NTNU 1996 96 s.
NTNU Untitled