Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-21 av 21

2023
1 Fetcher, Eva; Hauge, Helene.
Evalueringen av lektorutdanningene sett fra NOKUTs og fra NTNUs perspektiv. Evalueringskonferansen 2023; 2023-09-21 - 2023-09-22
NTNU Untitled
 
2 Hauge, Helene.
Lektorstreng: Helhet og sammenheng i NTNUs lektorutdanning. Nasjonal lektorutdanningskonferanse 2023; 2023-11-16 - 2023-11-17
NTNU Untitled
 
2022
3 Hauge, Helene.
Erfaringer fra evalueringen og veien videre for norsk lektorutdanning. Lansering av sluttrapporten fra evalueringen av lektorutdanningene; 2022-10-20 - 2022-10-20
NTNU Untitled
 
2020
4 Angelsen, Anja Katrine; Hauge, Helene.
Developing language awareness. I: Teaching and Learning English. Cappelen Damm Akademisk 2020 ISBN 9788202671082. s. 322-341
NTNU Untitled
 
2018
5 Hauge, Helene; Angelsen, Anja Katrine.
Developing Language Awareness. I: Teaching and Learning English. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202547615. s. 266-285
NTNU Untitled
 
2014
6 Hauge, Helene.
Språkleg samanlikning i klasserommet. I: Fremmedspråksdidaktikk. Cappelen Damm Akademisk 2014 ISBN 978-82-02-42450-3. s. 87-96
NTNU Untitled
 
2013
7 Angelsen, Anja.K; Hauge, Helene.
Take Credit - fra frittstående til nettverk. Take Credit jubileum 20 år; 2013-06-20 - 2013-06-20
NTNU Untitled
 
8 Brøseth, Heidi; Hauge, Helene; Norbeck, Helene.
"I enjoyed using SRS in the classroom" - A research study of Student Response System in Norwegian classes and in further education of language teachers in Norway. EDEN annual conference 2013 "The joy of learning"; 2013-06-12 - 2013-06-15
NTNU Untitled
 
9 Brøseth, Heidi; Hauge, Helene; Norbeck, Helene.
"I enjoyed using SRS in the classroom" - A research study of Student Response System in Norwegian classes and in further education of language teachers in Norway. I: The Joy of Learning : Enhancing Learning Experience : Improving Learning Quality Proceedings of the European Distance and E-Learning Network 2013 Annual Conference. Oslo: European Distance and E-Learning Network 2013 ISBN 978-963-89559-3-7.
NTNU Untitled
 
2012
10 Brøseth, Heidi; Hauge, Helene.
Komparativ språkanalyse i engelsk og norsk (KOSEN). Norgesuniversitetets høstkonferanse; 2012-09-17 - 2012-09-18
NTNU Untitled
 
2011
11 Gunnestad, Susanna Helene Thuseth.
Putting the national test to the test: A study of the English subject cuRRiculum and how it is reflected in the national test. : Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet 2011 90 s.
NTNU Untitled
 
2010
12 Hauge, Helene.
Take Credit: fra VHS til blogg. Hitech-Lotech; 2010-04-28 - 2010-04-28
NTNU Untitled
 
2006
13 Vulchanova, Mila Dimitrova; Græsli, Bjørn Helge; Hauge, Helene; Midtgård, Tone Victoria.
ENG1101 - English language: An introduction to the structure of English - Coursebook. Trondheim, Norge: NTNU 2006 147 s.
NTNU Untitled
 
2004
14 Hauge, Helene; Et, Al.
English language: An intoduction to the structure of English (Chapter 8-11 Syntax). NTNU: Institutt for moderne fremmedspråk 2004 49 s.
NTNU Untitled
 
2003
15 Hauge, Helene.
Towards a Unified Representation of English and Norwegian Auxiliaries. Nordic Journal of English Studies (NJES) 2003 ;Volum 2. s. 53-75
NTNU Untitled
 
2002
16 Hauge, Helene.
"God is more delighted in adverbs than in nouns". The English Section Research Seminar; 2002-11-08
NTNU Untitled
 
2000
17 Hauge, Helene.
Ergativity: an account of errant subjects. The English Department Research Seminar; 2000-04-10
NTNU Untitled
 
18 Hauge, Helene.
Model construction. Vitenskapsteoretisk seminar; 2000-05-08 - 2000-05-08
NTNU Untitled
 
19 Hauge, Helene.
Stilistisk inversjon in engelsk og presentering i norsk: ei samanlikning. Nordlyd 2000 s. 130-139
NTNU Untitled
 
1999
20 Hauge, Helene.
Stilistisk inversjon i engelsk og presentering i norsk: ei samanlikning. MONS 8 8nde møte om norsk språk; 1999-11-20
NTNU Untitled
 
1998
21 Hauge, Helene.
Adverbials and distributional problems they pose. Sommerskolen i semantikk og pragmatikk; 1998-06-20 - 1998-06-26
NTNU Untitled