Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 73 << Forrige 1 2    Neste >>

2023
1 Aas, Hanne Kristin; Uthus, Marit; Løhre, Audhild.
Inclusive education for students with challenging behaviour: development of teachers’ beliefs and ideas for adaptations through Lesson Study. European Journal of Special Needs Education 2023 ;Volum 39.(1) s. 64-78
NTNU Untitled
 
2022
2 Løhre, Audhild; Østerlie, Ove; Hjemdal, Odin; Grambaite, Ramune.
Attention and target shooting practice: Longitudinal results in a controlled mixed method study on adolescents in Norway. International Journal of Educational Research Open 2022 ;Volum 3.
NTNU Untitled
 
3 Uthus, Marit; Løhre, Audhild.
Autonomy and well-being in self-regulated learning for students with impaired concentration. ECER, European Conference on Educational Research Associations; 2022-09-10 - 2022-09-10
NTNU Untitled
 
4 Veelo, Nicole Christine; Løhre, Audhild.
Lærerstudenten i kontekst. 16. Nordiske Læreruddannelseskonference 2022; 2022-05-03 - 2022-05-05
NTNU Untitled
 
2021
5 Løhre, Audhild.
Attention and Learning Disabilities. I: Learning Disabilities - Neurobiology, Assessment, Clinical Features and Treatments. IntechOpen 2021 ISBN 978-1-83968-588-0.
NTNU Untitled
 
6 Løhre, Audhild.
Do Children, Parents, and Teachers Agree in Reports on Victimization and Internalizing Symptoms? Cross-Sectional Triangulation and a Two-Year Prediction. Scandinavian Journal of Educational Research 2021 s. -
NTNU Untitled
 
7 Løhre, Audhild.
Target shooting practice: Schools and volunteers going hand in hand for adolescents' best. The 6th International Conference on Salutogenesis; 2021-06-17 - 2021-06-18
NTNU Untitled
 
8 Løhre, Audhild; Kaluza, Alex; Larsen, Ann Sylvi.
Salutogenic processes in relationships between Zambian schools and a Norwegian teacher education. The 11th IUHPE European Conference on Health Promotion; 2021-06-14 - 2021-06-16
NTNU Untitled
 
9 Løhre, Audhild; Vedul-Kjelsås, Vigdis; Østerlie, Ove.
Enjoyment as a learning resource: Stories told by students with harmful concentration problems.. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk 2021 ;Volum 7. s. 81-98
NTNU Untitled
 
2020
10 Larsen, Ann Sylvi; Løhre, Audhild.
Norske lærerstudenters erfaringer med praksisopphold i Zambia: Interkulturell kompetanse og global forståelse. Internasjonal utveksling i lærerutdanning; 2020-10-29 - 2020-10-30
NTNU Untitled
 
11 Løhre, Audhild.
Identity Formation in Adolescents with Concentration Problems, High Levels of Activity or Impulsiveness: A Pragmatic Qualitative Study. International Journal of Educational Psychology 2020 ;Volum 9.(1) s. 1-23
NTNU Untitled
 
12 Løhre, Audhild.
The TROLIMO History. Norwegian - Zambian School Collaboration 2007-2020. Trondheim: Department of Teacher Education, Norwegian University of Science and Technology 2020 (ISBN 978 82 7923 090 8) 92 s.
NTNU Untitled
 
13 Løhre, Audhild; Etnan, Randi; Moen, Elin Tronsaune.
Tilhørighet under klassens himmel: Lærerstudenter midtveis i profesjonsutdanningen. I: Studenten skal bli lærer: Kunnskap, identitet og profesjonsutvikling. Cappelen Damm Akademisk 2020 ISBN 978-82-02-65237-1. s. 137-157
NTNU Untitled
 
14 Løhre, Audhild; Larsen, Ann Sylvi.
Norske lærerstudenters erfaringer med praksisopphold i Zambia: Kontraster åpner for nye perspektiv. Internasjonal utveksling i lærerutdanning; 2020-10-29 - 2020-10-30
NTNU Untitled
 
15 Løhre, Audhild; Lund, Anne Carine Bonnevie.
Studenten skal bli lærer: Kunnskap, identitet og profesjonsutvikling. Cappelen Damm Akademisk 2020 (ISBN 978-82-02-65237-1) 157 s.
NTNU Untitled
 
16 Madsen, Anders Aasgaard; Tangen, Truls Nilsen; Løhre, Audhild.
Skjønn som profesjonell kompetanse hos lærerstudenter. I: Studenten skal bli lærer: Kunnskap, identitet og profesjonsutvikling. Cappelen Damm Akademisk 2020 ISBN 978-82-02-65237-1. s. 119-135
NTNU Untitled
 
17 Page, Alexander Gamst; Lund, Anne Carine Bonnevie; Løhre, Audhild.
Introduksjon: Om ProfILU, antologien og nye utfordringer. I: Studenten skal bli lærer: Kunnskap, identitet og profesjonsutvikling. Cappelen Damm Akademisk 2020 ISBN 978-82-02-65237-1. s. 9-24
NTNU Untitled
 
2019
18 Andersen, Marit; Rønningen, Grete Eide; Løhre, Audhild.
Listen to the voices of the students! The role of peers in academic and social school connectedness. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk 2019 ;Volum 5. s. 147-161
NTNU USN Untitled
 
19 Etnan, Randi; Løhre, Audhild.
Engasjement og faglig tilfredshet i klasserommet. Norsk pedagogisk tidsskrift 2019 ;Volum 103.(1) s. 16-28
NTNU Untitled
 
20 Østerlie, Ove; Løhre, Audhild; Haugan, Gørill.
The Situational Motivational Scale (SIMS) in physical education: A validation study among Norwegian adolescents. Cogent Education 2019 ;Volum 6:1603613. s. 1-15
NTNU Untitled
 
2018
21 Bækkelien, Bente; Løhre, Audhild.
Er støtte fra medelever viktigere enn lærerstøtte for ensomme elever? En kvantitativ studie av elever i videregående skole. FoU i praksis; 2018-10-24 - 2018-10-25
NTNU Untitled
 
22 Grimsmo, Anders; Løhre, Audhild; Røsstad, Tove Garåsen; Gjerde, Ingunn; Heiberg, Ina Heidi; Steinsbekk, Aslak.
Disease-specific clinical pathways - are they feasible in primary care? : a mixed-methods study. Scandinavian Journal of Primary Health Care 2018 ;Volum 36.(2) s. 152-160
UNN HIM NTNU Untitled
 
23 Haugan, Gørill; Moksnes, Unni Karin; Løhre, Audhild.
Quality of life in cognitively intact nursing home patients. 5th Nursing Home Research - LONG-TERM CARE RESEARCH; 2018-09-13 - 2018-09-14
NTNU Untitled
 
24 Løhre, Audhild.
Fra mentalt kaos til mental ro. En kvalitativ studie av erfarte endringer hos elever med konsentrasjonsvansker etter sju måneder med skytetrening. FoU i praksis; 2018-10-24 - 2018-10-25
NTNU Untitled
 
25 Løhre, Audhild.
Om resultater fra Skyting for mestring, Berkåk. Adresseavisen [Avis] 2018-05-06
NTNU Untitled
 
26 Løhre, Audhild.
Skyting for mestring: Resultater. Åpent informasjonsmøte om Skyting for mestring; 2018-03-14 - 2018-03-14
NTNU Untitled
 
27 Løhre, Audhild.
Skyting for mestring: Skytetrening har stor effekt https://radio.nrk.no/serie/norgesglasset/DMTA01008018/23-04-2018#t=1h8m4.08s. NRK Norgesglasset [Radio] 2018-04-23
NTNU Untitled
 
28 Løhre, Audhild.
Tilhørighet til skolen. Betydningen av ensomhet og vennskap.. I: Ungdom, danning og fellesskap. Samfunns- og kulturpedagogiske perspektiv. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 978-82-02-50363-5. s. 107-131
NTNU Untitled
 
29 Løhre, Audhild; Rygg, Lisbeth Østgaard; Grimsmo, Anders.
Når pasienten ikke stemmer med oppskriften – pasientforløp i primærhelsetjenesten.. Best Practice – Diabetes/Hjerte-karsykdommer 2018 ;Volum 28.(8)
NTNU NORD Untitled
 
30 Løhre, Audhild; Sløgedal, Simen.
Hvorfor virker Skyting for mestring? En kvalitativ studie av tilrettelagt skytetrening som skoletilbud for elever med konsentrasjonsvansker. FoU i praksis; 2018-10-24 - 2018-10-25
NTNU Untitled
 
31 Løhre, Audhild; Sløgedal, Simen; Østerlie, Ove.
Shooting for Mastery in schools: The role of a nongovernmental organization in implementing the program. 10th IUHPE - Health Promotion in the Life Course; 2018-09-24 - 2018-09-26
NTNU Untitled
 
32 Tangen, Truls Nilsen; Madsen, Anders; Løhre, Audhild.
Pedagogikkfagets kraft for lærerstudenter i profesjonsutdanningen. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk 2018 ;Volum 4. s. 32-49
NTNU Untitled
 
33 Østerlie, Ove; Buaas, Ingrid Østgaard; Vedul-Kjelsås, Vigdis; Løhre, Audhild.
Skytetrening for elever med konsentrasjonsvansker; Evaluering av et tiltak i skolen. Trondheim: NTNU 2018 (ISBN 978-82-7923-081-6) 64 s.
NTNU Untitled
 
34 Østerlie, Ove; Løhre, Audhild; Haugan, Gørill.
The Expectancy-Value Questionnaire in Physical Education – a validation study among Norwegian adolescents. Scandinavian Journal of Educational Research 2018 s. 1-15
NTNU Untitled
 
2017
35 Rygg, Lisbeth Østgaard; Løhre, Audhild; Hellzèn, Per Ove.
Lifestyle Changes in Diet and Physical Activities after Group Education for Type 2 Diabets - The Active Ingredient in the Education. A Qualitative Study. Open Journal of Nursing 2017 (7) s. 1181-1195
NTNU NORD Untitled
 
2016
36 Etnan, Randi; Løhre, Audhild.
Assosiations to academic satisfaction among school children.. Health Promotion Research - An International Forum. "Next Society"; 2016-09-28 - 2016-09-30
NTNU Untitled
 
37 Etnan, Randi; Løhre, Audhild.
The longitudinal role of academic support in school connectedness: Aroad to healt equity?. The 22nd IUHPE World Conference on Health Promotion; 2016-05-22 - 2016-05-26
NTNU Untitled
 
38 Grimsmo, Anders; Løhre, Audhild; Røsstad, Tove; Gjerde, Ingunn; Heiberg, Ina Heidi; Steinsbekk, Aslak.
Helhetlige pasientforløp – gjennomføring i primærhelsetjenesten. Tidsskrift for omsorgsforskning 2016 ;Volum 2.(2) s. 78-87
UNN NTNU HIM Untitled
 
39 Haugan, Gørill; Moksnes, Unni Karin; Løhre, Audhild.
Intrapersonal self-transcendence, meaning-in-life and nurse–patient interaction: powerful assets for quality of life in cognitively intact nursing-home patients. Scandinavian Journal of Caring Sciences 2016 ;Volum 30.(4) s. 790-801
NTNU Untitled
 
40 Løhre, Audhild; Moen, Elin; Etnan, Randi; Andersen, Marit; Uthus, Marit.
Verdier, engasjement og tilhørighet som drivkrefter i lærerstudenters yrkesvalg og utvilking av læreridentitet. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk 2016 ;Volum 2.(1) s. 73-87
NTNU Untitled
 
41 Østerlie, Ove; Buaas, Ingrid Østgaard; Løhre, Audhild.
Shooting training for pupils with concentration difficulties; Evaluation of an intervention in school. Health Promotion Research - An International Forum; 2016-09-28 - 2016-09-30
NTNU Untitled
 
2015
42 Etnan, Randi; Løhre, Audhild.
Hvordan kan samarbeid støtte opp om helsefremmende læring?. SALUS 2015 Samvärkan för hälsa; 2015-10-15 - 2015-10-16
NTNU Untitled
 
43 Kvande, Marianne N.; Reidunsdatter, Randi Johansen; Løhre, Audhild; Nielsen, Michael Engelbrecht; Espnes, Geir Arild.
Religiousness and Social Support: A Study in Secular Norway. Review of religious research 2015 ;Volum 57.(1) s. 87-109
NTNU Untitled
 
44 Løhre, Audhild; Grimsmo, Anders.
Samhandling og pasientforløp i støpeskjeen. Sluttrapport. Trondheim: Intistutt for samfunnsmedisin, DMF, NTNU 2015 12 s.
NTNU Untitled
 
45 Løhre, Audhild; Grimsmo, Anders.
Samhandling og pasientforløp i støpeskjeen (SPIS). Trondheim: Institutt for samfunnsmedisin og sykepleie 2015 15 s.
NTNU Untitled
 
46 Løhre, Audhild; Moen, Elin; Uthus, Marit.
Hvor vil den ferske lærerstudenten - og hvordan komme dit?. FoU i praksis 2015; 2015-04-09 - 2015-04-10
NTNU Untitled
 
2014
47 Etnan, Randi.
Tilfredshet med skolearbeidet i et salutogent perspektiv. En kvantitativ undersøkelse av grunnskoleelever fra 1.-10.klasse.. Trondheim: NTNU 2014 73 s.
NTNU Untitled
 
48 Grimsmo, Anders; Løhre, Audhild.
Erfaringer med etablering av kommunalt øyeblikkelig hjelp døgntilbud. Utposten 2014 ;Volum 43.(4) s. 14-17
NTNU Untitled
 
49 Haugan, Gørill; Moksnes, Unni Karin; Løhre, Audhild.
Nurse-patient-interaction and meaning-in-life: powerful predictors of Quality of life in cognitively intact nursing-home patients. 8th ICN INP/APNN Advanced Nursing Practice: Expanding access and improving health care outcomes; 2014-08-18 - 2014-08-20
NTNU Untitled
 
50 Løhre, Audhild; Kvande, Marianne Nilsen; Hjemdal, Odin; Lillefjell, Monica.
A two-year perspective: Who may ease the burden of girls' loneliness in school?. Child and Adolescent Psychiatry and Mental Health (CAPMH) 2014 ;Volum 8.(10) s. -
NTNU Untitled
 
    Vis neste liste