Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-34 av 34

2023
1 Çakıroğlu, Erdinç; Kohanová, Iveta; İşler-Baykal, Işıl; Slavickova, Maria; Di Paola, Benedetto; Michal, Jakub; Høynes, Siri-Malén.
Mathematics teachers' uses of resources in the context of teaching reasoning-and-proving: Insights from a cross-national study. I: Proceedings of the thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13). European Society for Research in Mathematics Education 2023 ISBN 978-963-7031-04-5. s. 4109-4116
NTNU Untitled
 
2022
2 Kohanova, Iveta; Høynes, Siri-Malén.
Resources for teaching and conceptions of Norwegian mathematics teachers related to reasoning and proof. Lærekraft 100 - jubileumskonferanse; 2022-10-03 - 2022-10-07
NTNU Untitled
 
2020
3 Høynes, Siri-Malén; Nilssen, Vivi Lisbeth.
Bruk av elevarbeid i helklassesamtalen. I: Samtaleorientert matematikk: Et samspill mellom didaktiske og adidaktiske situasjoner. Fagbokforlaget 2020 ISBN 9788245031959. s. 253-287
NTNU Untitled
 
4 Nilssen, Vivi Lisbeth; Høynes, Siri-Malén.
Samtaleorientert matematikk: Et samspill mellom didaktiske og adidaktiske situasjoner. Fagbokforlaget 2020 (ISBN 9788245031959) 300 s.
NTNU Untitled
 
2019
5 Høynes, Siri-Malén.
Professional vocabulary used in mentoring conversations with preservice mathematics teachers. EARLI 2019; 2019-08-12 - 2019-08-16
NTNU Untitled
 
6 Høynes, Siri-Malén; Klemp, Torunn; Nilssen, Vivi Lisbeth.
Mentoring prospective mathematics teachers as conductors of whole class dialogues - Using video as a tool. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies 2019 ;Volum 77.(January-2019) s. 287-298
NTNU Untitled
 
7 Høynes, Siri-Malén; Klemp, Torunn; Nilssen, Vivi Lisbeth.
Video som redskap i etterveiledning av matematikksamtaler. Norsk pedagogisk tidsskrift 2019 ;Volum 103.(4) s. 215-226
NTNU Untitled
 
2018
8 Friis, Pernille; Dahl, Heidi; Høynes, Siri-Malén.
Second grade pupils' understanding of "one half". LaUDiM-konferansen: Eleven i fokus – matematikk på barnetrinnet; 2018-11-28 - 2018-11-29
NTNU Untitled
 
9 Høynes, Siri-Malén; Klemp, Torunn; Nilssen, Vivi Lisbeth.
Pre-service mathematics teachers' whole-class dialogs during field practice. I: Proceedings of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 3). Umeå, Sweden: International Group for the psychology of Mathematics Education 2018 ISBN 978-91-7601-904-7. s. 123-130
NTNU Untitled
 
10 Høynes, Siri-Malén; Klemp, Torunn; Nilssen, Vivi Lisbeth.
Pre-service mathematics teachers’ whole-class dialogs during field practice. PME 42; 2018-07-03 - 2018-07-08
NTNU Untitled
 
11 Høynes, Siri-Malén; Klemp, Torunn; Nilssen, Vivi Lisbeth.
The Contribution of Video as a tool in Mentoring - Student Teachers´ Experiences. AERA; 2018-04-12 - 2018-04-17
NTNU Untitled
 
12 Høynes, Siri-Malén; Klemp, Torunn; Nilssen, Vivi Lisbeth.
Using video-based mentoring to target the problem of representation in whole class discussions. LaUDiM-konferansen: Eleven i fokus – matematikk på barnetrinnet; 2018-11-28 - 2018-11-29
NTNU Untitled
 
2017
13 Høynes, Siri-Malén.
Finite-rank Bratteli-Vershik diagrams are expansive—a new proof. Mathematica Scandinavica 2017 ;Volum 120.(2) s. 195-210
NTNU Untitled
 
14 Høynes, Siri-Malén.
The Melbourne Experience. ILU Mathematics Section Mini-Conference; 2017-05-11 - 2017-05-12
NTNU Untitled
 
15 Høynes, Siri-Malén; Nilssen, Vivi Lisbeth; Klemp, Torunn.
Pre-service mathematics teachers’ whole class discussions during practicum. Research group; 2017-03-21 - 2017-03-21
NTNU Untitled
 
16 Nilssen, Vivi Lisbeth; Klemp, Torunn; Høynes, Siri-Malén.
Video som medierende redskap i veiledning. Konferanse; 2017-02-15 - 2017-02-16
NTNU Untitled
 
2016
17 Høynes, Siri-Malén.
LaUDiM - Språkbruk og språkutvikling i matematikk. Etterutdanningskonferansen 2016; 2016-09-19 - 2016-09-22
NTNU Untitled
 
18 Høynes, Siri-Malén.
Praksisintervensjon GLU 1-7 - LaUDiM. Etterutdanningskonferansen 2016; 2016-09-19 - 2016-09-22
NTNU Untitled
 
19 Høynes, Siri-Malén.
Toeplitz flows and their ordered K-theory. Ergodic Theory and Dynamical Systems 2016 ;Volum 36.(6) s. 1892-1921
NTNU Untitled
 
20 Høynes, Siri-Malén; Friis, Pernille; Dahl, Heidi.
A classroom study of young pupils’ work with mixed numbers. Seksjonsseminar; 2016-09-29 - 2016-09-30
NTNU Untitled
 
21 Høynes, Siri-Malén; Friis, Pernille; Dahl, Heidi.
A classroom study of young pupils’ work with mixed numbers. ECER; 2016-08-23 - 2016-08-26
NTNU Untitled
 
22 Høynes, Siri-Malén; Klemp, Torunn; Nilssen, Vivi Lisbeth.
Bruk av video i praksisopplæring i matematikk. Den 14. nordiske lærerutdanningskonferansen; 2016-05-10 - 2016-05-13
NTNU Untitled
 
23 Høynes, Siri-Malén; Klemp, Torunn; Nilssen, Vivi Lisbeth.
Improving student teaching through use of video recordings as a tool in post lessons conversations. Bringing teacher education forward; 2016-06-08 - 2016-06-10
NTNU Untitled
 
24 Høynes, Siri-Malén; Nilssen, Vivi Lisbeth.
Preliminary findings from LaUDiM. Seminar in honour of Geir Harald Botten's 70th birthday; 2016-05-26 - 2016-05-26
NTNU Untitled
 
25 Klemp, Torunn; Nilssen, Vivi Lisbeth; Høynes, Siri-Malén.
Video as a Tool in Prospective Mathematics Teachers’ Professional Development. ECER; 2016-08-23 - 2016-08-26
NTNU Untitled
 
26 Nilssen, Vivi Lisbeth; Høynes, Siri-Malén.
Lærerstudenters matematiske samtaler med elever - om bruk av video i praksisopplæringa.. Utdanningskonferansen 2016; 2016-11-08 - 2016-11-08
NTNU Untitled
 
2015
27 Høynes, Siri-Malén; Torkildsen, Hermund Andre.
Hvordan argumenterer lærerstudenter for en matematisk påstand?. Etterutdanningskonferansen for lærerutdannere i matematikk 2015; 2015-09-14 - 2015-09-17
NTNU Untitled
 
28 Høynes, Siri-Malén; Torkildsen, Hermund Andre.
Student teachers reasoning and proving. Seksjonsseminar; 2015-10-01 - 2015-10-02
NTNU Untitled
 
2014
29 ; Høynes, Siri-Malen.
Bratteli diagrams Associated to Toeplitz flows and expansive Cantor minimal systems. : NTNU 2014 96 s.
NTNU Untitled
 
2012
30 Høynes, Siri-Malén.
Toeplitz dynamical systems and their K-theory. 2012 CMS Summer Meeting; 2012-06-02 - 2012-06-04
NTNU Untitled
 
31 Høynes, Siri-Malen.
Toeplitz dynamical systems and their K-theory. NSF/CBMS Regional Conference; 2012-05-11 - 2012-05-15
NTNU Untitled
 
32 Høynes, Siri-Malén.
Toeplitz dynamical systems and their K-theory. Ukentlig seminar; 2012-03-02 - 2012-03-02
NTNU Untitled
 
2011
33 Høynes, Siri-Malén.
Toeplitz systems and their maximal equicontinous factors. NordForsk junior workshop on Operator algebra and dynamical systems; 2011-09-14 - 2011-09-17
NTNU Untitled
 
34 Høynes, Siri-Malén.
Toeplitz systems and their maximal equicontinous factors. Joint Oslo-Trondheim Operator Algebra Seminar; 2011-05-30 - 2011-05-31
NTNU Untitled