2023
|
1. |
Çakıroğlu, Erdinç; Kohanová, Iveta; İşler-Baykal, Işıl; Slavickova, Maria; Di Paola, Benedetto; Michal, Jakub; Høynes, Siri-Malén. Mathematics teachers' uses of resources in the context of teaching reasoning-and-proving: Insights from a cross-national study. I: Proceedings of the thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13). European Society for Research in Mathematics Education 2023 ISBN 978-963-7031-04-5. s. 4109-4116 NTNU
Untitled
|
2022
|
2. |
Kohanova, Iveta; Høynes, Siri-Malén. Resources for teaching and conceptions of Norwegian mathematics teachers related to reasoning and proof. Lærekraft 100 - jubileumskonferanse; 2022-10-03 - 2022-10-07 NTNU
Untitled
|
2020
|
3. |
Høynes, Siri-Malén; Nilssen, Vivi Lisbeth. Bruk av elevarbeid i helklassesamtalen. I: Samtaleorientert matematikk: Et samspill mellom didaktiske og adidaktiske situasjoner. Fagbokforlaget 2020 ISBN 9788245031959. s. 253-287 NTNU
Untitled
|
|
4. |
Nilssen, Vivi Lisbeth; Høynes, Siri-Malén. Samtaleorientert matematikk: Et samspill mellom didaktiske og adidaktiske situasjoner. Fagbokforlaget 2020 (ISBN 9788245031959) 300 s. NTNU
Untitled
|
2019
|
5. |
Høynes, Siri-Malén. Professional vocabulary used in mentoring conversations with preservice mathematics teachers. EARLI 2019; 2019-08-12 - 2019-08-16 NTNU
Untitled
|
|
6. |
Høynes, Siri-Malén; Klemp, Torunn; Nilssen, Vivi Lisbeth. Mentoring prospective mathematics teachers as conductors of whole class dialogues - Using video as a tool. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies 2019 ;Volum 77.(January-2019) s. 287-298 NTNU
Untitled
|
|
7. |
Høynes, Siri-Malén; Klemp, Torunn; Nilssen, Vivi Lisbeth. Video som redskap i etterveiledning av matematikksamtaler. Norsk pedagogisk tidsskrift 2019 ;Volum 103.(4) s. 215-226 NTNU
Untitled
|
2018
|
8. |
Friis, Pernille; Dahl, Heidi; Høynes, Siri-Malén. Second grade pupils' understanding of "one half". LaUDiM-konferansen: Eleven i fokus – matematikk på barnetrinnet; 2018-11-28 - 2018-11-29 NTNU
Untitled
|
|
9. |
Høynes, Siri-Malén; Klemp, Torunn; Nilssen, Vivi Lisbeth. Pre-service mathematics teachers' whole-class dialogs during field practice. I: Proceedings of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 3). Umeå, Sweden: International Group for the psychology of Mathematics Education 2018 ISBN 978-91-7601-904-7. s. 123-130 NTNU
Untitled
|
|
10. |
Høynes, Siri-Malén; Klemp, Torunn; Nilssen, Vivi Lisbeth. Pre-service mathematics teachers’ whole-class dialogs during field practice. PME 42; 2018-07-03 - 2018-07-08 NTNU
Untitled
|
|
11. |
Høynes, Siri-Malén; Klemp, Torunn; Nilssen, Vivi Lisbeth. The Contribution of Video as a tool in Mentoring - Student Teachers´ Experiences. AERA; 2018-04-12 - 2018-04-17 NTNU
Untitled
|
|
12. |
Høynes, Siri-Malén; Klemp, Torunn; Nilssen, Vivi Lisbeth. Using video-based mentoring to target the problem of representation in whole class discussions. LaUDiM-konferansen: Eleven i fokus – matematikk på barnetrinnet; 2018-11-28 - 2018-11-29 NTNU
Untitled
|
2017
|
13. |
Høynes, Siri-Malén. Finite-rank Bratteli-Vershik diagrams are expansive—a new proof. Mathematica Scandinavica 2017 ;Volum 120.(2) s. 195-210 NTNU
Untitled
|
|
14. |
Høynes, Siri-Malén. The Melbourne Experience. ILU Mathematics Section Mini-Conference; 2017-05-11 - 2017-05-12 NTNU
Untitled
|
|
15. |
Høynes, Siri-Malén; Nilssen, Vivi Lisbeth; Klemp, Torunn. Pre-service mathematics teachers’ whole class discussions during practicum. Research group; 2017-03-21 - 2017-03-21 NTNU
Untitled
|
|
16. |
Nilssen, Vivi Lisbeth; Klemp, Torunn; Høynes, Siri-Malén. Video som medierende redskap i veiledning. Konferanse; 2017-02-15 - 2017-02-16 NTNU
Untitled
|
2016
|
17. |
Høynes, Siri-Malén. LaUDiM - Språkbruk og språkutvikling i matematikk. Etterutdanningskonferansen 2016; 2016-09-19 - 2016-09-22 NTNU
Untitled
|
|
18. |
Høynes, Siri-Malén. Praksisintervensjon GLU 1-7 - LaUDiM. Etterutdanningskonferansen 2016; 2016-09-19 - 2016-09-22 NTNU
Untitled
|
|
19. |
Høynes, Siri-Malén. Toeplitz flows and their ordered K-theory. Ergodic Theory and Dynamical Systems 2016 ;Volum 36.(6) s. 1892-1921 NTNU
Untitled
|
|
20. |
Høynes, Siri-Malén; Friis, Pernille; Dahl, Heidi. A classroom study of young pupils’ work with mixed numbers. Seksjonsseminar; 2016-09-29 - 2016-09-30 NTNU
Untitled
|
|
21. |
Høynes, Siri-Malén; Friis, Pernille; Dahl, Heidi. A classroom study of young pupils’ work with mixed numbers. ECER; 2016-08-23 - 2016-08-26 NTNU
Untitled
|
|
22. |
Høynes, Siri-Malén; Klemp, Torunn; Nilssen, Vivi Lisbeth. Bruk av video i praksisopplæring i matematikk. Den 14. nordiske lærerutdanningskonferansen; 2016-05-10 - 2016-05-13 NTNU
Untitled
|
|
23. |
Høynes, Siri-Malén; Klemp, Torunn; Nilssen, Vivi Lisbeth. Improving student teaching through use of video recordings as a tool in post lessons conversations. Bringing teacher education forward; 2016-06-08 - 2016-06-10 NTNU
Untitled
|
|
24. |
Høynes, Siri-Malén; Nilssen, Vivi Lisbeth. Preliminary findings from LaUDiM. Seminar in honour of Geir Harald Botten's 70th birthday; 2016-05-26 - 2016-05-26 NTNU
Untitled
|
|
25. |
Klemp, Torunn; Nilssen, Vivi Lisbeth; Høynes, Siri-Malén. Video as a Tool in Prospective Mathematics Teachers’ Professional Development. ECER; 2016-08-23 - 2016-08-26 NTNU
Untitled
|
|
26. |
Nilssen, Vivi Lisbeth; Høynes, Siri-Malén. Lærerstudenters matematiske samtaler med elever - om bruk av video i praksisopplæringa.. Utdanningskonferansen 2016; 2016-11-08 - 2016-11-08 NTNU
Untitled
|
2015
|
27. |
Høynes, Siri-Malén; Torkildsen, Hermund Andre. Hvordan argumenterer lærerstudenter for en matematisk påstand?. Etterutdanningskonferansen for lærerutdannere i matematikk 2015; 2015-09-14 - 2015-09-17 NTNU
Untitled
|
|
28. |
Høynes, Siri-Malén; Torkildsen, Hermund Andre. Student teachers reasoning and proving. Seksjonsseminar; 2015-10-01 - 2015-10-02 NTNU
Untitled
|
2014
|
29. |
; Høynes, Siri-Malen. Bratteli diagrams Associated to Toeplitz flows and expansive Cantor minimal systems. : NTNU 2014 96 s. NTNU
Untitled
|
2012
|
30. |
Høynes, Siri-Malén. Toeplitz dynamical systems and their K-theory. 2012 CMS Summer Meeting; 2012-06-02 - 2012-06-04 NTNU
Untitled
|
|
31. |
Høynes, Siri-Malen. Toeplitz dynamical systems and their K-theory. NSF/CBMS Regional Conference; 2012-05-11 - 2012-05-15 NTNU
Untitled
|
|
32. |
Høynes, Siri-Malén. Toeplitz dynamical systems and their K-theory. Ukentlig seminar; 2012-03-02 - 2012-03-02 NTNU
Untitled
|
2011
|
33. |
Høynes, Siri-Malén. Toeplitz systems and their maximal equicontinous factors. NordForsk junior workshop on Operator algebra and dynamical systems; 2011-09-14 - 2011-09-17 NTNU
Untitled
|
|
34. |
Høynes, Siri-Malén. Toeplitz systems and their maximal equicontinous factors. Joint Oslo-Trondheim Operator Algebra Seminar; 2011-05-30 - 2011-05-31 NTNU
Untitled
|