Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 196 << Forrige 1 2 3 4    Neste >>

2023
1 Anglade, Inka; Dahl, Thomas; Kristensen, Bjørn; Hagemann, Andreas; Malzahn, Arne; Reitan, Kjell Inge.
Biochemical composition of Hediste diversicolor (OF Müller, 1776) (Annelida: Nereidae) reared on different types of aquaculture sludge. Frontiers in Marine Science 2023 ;Volum 10. s. -
NTNU OCEAN Untitled
 
2 Anglade, Inka; Kristensen, Bjørn Stian Broberg; Dahl, Thomas; Hagemann, Andreas; Malzahn, Arne; Reitan, Kjell Inge.
Upcycling of carbon, nitrogen, and phosphorus from aquaculture sludge using the polychaete Hediste diversicolor (OF Müller, 1776) (Annelida: Nereididae). Frontiers in Sustainable Food Systems 2023 ;Volum 7. s. -
NTNU OCEAN Untitled
 
3 Dahl, Thomas; Caspersen, Joakim.
Finsk og norsk lærerutdanning og syn på læreryrket – to forskjellige verdener?. I: En forskningsbasert skole? Forskningens plass i lærerutdanning og skole. Universitetsforlaget 2023 ISBN 9788215065540.
NTNU SAMFORSK OSLOMET Untitled
 
4 Hygen, Beate Wold; Hybertsen, Ingunn Dahler; Røe, Melina; Dahl, Thomas; Buland, Trond Hallgeir; Hermstad, Ingrid Holmedahl; Wendelborg, Christian.
Inkludering og ekskludering i elevers digitale verden : Dypdykk i elevers aktivitet i sosiale medier og gaming og betydning for motivasjon og trivsel på skolen. : NTNU Samfunnsforskning AS 2023 (ISBN 978-82-7570-738-1) 86 s.
SAMFORSK Untitled
 
2022
5 Dahl, Thomas.
Læringsmiljøet i norsk skole: Har pandemien påvirket utviklingen?. Trondheim: NTNU Samfunnsforskning 2022 (ISBN 978-82-7570-672-8) 42 s.
SAMFORSK Untitled
 
6 Dahl, Thomas.
Statistikk, kunstig intelligens og profesjonelt skjønn. Om ulike former for kunnskaping. Universitetsforlaget 2022 (ISBN 9788215057705) 270 s.
NTNU Untitled
 
7 Dahl, Thomas; Irgens, Eirik J..
Organizational learning the Nordic way: learning through participation. Learning Organization 2022 ;Volum 29.(3) s. 229-242
NTNU Untitled
 
8 Dahl, Thomas; Utmo, Ida Fjærestad.
Kunnskap om elevar sitt læringsmiljø: Ein gjennomgang av undersøkingar av læringsmiljøet i skulen i Noreg og fire andre land. Trondheim: NTNU Samfunnsforskning AS 2022 (ISBN 978-82-7570-678-0) 216 s.
SAMFORSK Untitled
 
9 Hermstad, Ingrid Holmedahl; Haraldsvik, Marianne; Dahl, Thomas; Hybertsen, Ingunn Dahler.
Evaluering av KS`Led skole : Skolelederutvikling mellom rammeverk og skreddersøm. : NTNU Samfunnsforskning AS 2022 (ISBN 978-82-7570-689-6) 96 s.
SAMFORSK Untitled
 
10 Hybertsen, Ingunn Dahler; Dahl, Thomas; Hallquist, Ingrid; Røe, Melina; Wendelborg, Christian.
Videregående elevers erfaringer med koronapandemien og konsekvenser for skolehverdagen 2021 : Elevundersøkelsens dypdykk i elevenes læringsmiljø på utvalgte utdanningsprogram. : NTNU Samfunnsforskning 2022 (ISBN 978-82-7570-694-0) 60 s.
SAMFORSK Untitled
 
11 Hygen, Beate Wold; Dahl, Thomas; Wendelborg, Christian.
Voksenopplæringsundersøkelsen i skolen : Analyse av Voksenopplæringsundersøkelsen i skolen for skoleårene 2017/18 til 2021/22. : NTNU Samfunnsforskning AS 2022 (ISBN 978-82-7570-707-7) 30 s.
SAMFORSK Untitled
 
12 Hygen, Beate Wold; Wendelborg, Christian; Dahl, Thomas.
Foreldreundersøkelsen 2021/22 : Analyse av Foreldreundersøkelsen i skolen høst 21 og vår 22. : NTNU Samfunnsforskning AS 2022 (ISBN 978-82-7570-704-6) 130 s.
SAMFORSK Untitled
 
13 Hygen, Beate Wold; Wendelborg, Christian; Dahl, Thomas.
Lærerundersøkelsen 2021/22 : Analyse av Lærerundersøkelsen i skolen høst 21 og vår 22. : NTNU Samfunnsforskning AS 2022 (ISBN 978-82-7570-705-3) 44 s.
SAMFORSK Untitled
 
14 Øyum, Lisbeth; Fjørtoft, Siw Olsen; Letnes, Mari-Ann; Dahl, Thomas; Caspersen, Joakim.
Fagfornyelsen, profesjonsfellesskap og partssamarbeid. Trondheim: SINTEF 2022 (ISBN 978-82-14-07578-6) 98 s. SINTEF Rapport(2022:00963)
NTNU SAMFORSK SINTEF Untitled
 
2021
15 Dahl, Thomas.
Bidrag fra «Utviklingsmidler» under Program for undervisningskvalitet ved Universitetet i Tromsø. Trondheim: Institutt for lærerutdanning, NTNU 2021 (ISBN 978-82-7923-094-6) 40 s.
NTNU Untitled
 
16 Dahl, Thomas.
Hjernen er ikke alene - all læring er kroppslig. I: Kroppslig læring - perspektiver og praksiser. Universitetsforlaget 2021 ISBN 978-82-15-04370-8. s. 31-43
NTNU Untitled
 
17 Dahl, Thomas.
Skoleutvikling i Fosen. En kartlegging av erfaringer med utviklingsarbeid, profesjonsutvikkling og kompetansebehov. Trondheim: Institutt for lærerutdanning, NTNU 2021 (ISBN 978-82-7923-093-9) 40 s.
NTNU Untitled
 
18 Dahl, Thomas; Irgens, Eirik J..
Making Schools into Learning Organizations – Building Capacity for Organizational Learning Through National Competence Programs. I: Current Practices in Workplace and Organizational Learning: Revisiting the Classics and Advancing Knowledge. Springer 2021 ISBN 978-3-030-85059-3. s. 185-201
NTNU Untitled
 
2020
19 Dahl, Thomas.
The epistemology of campus design: Rhizomatic and parasitic or isolated fabrics?. Nordisk arkitekturforskning 2020 ;Volum 32.(2) s. 13-36
NTNU Untitled
 
20 Dahl, Thomas.
The epistemology of campus design: Rhizomatic and parasitic or isolated fabrics?. Nordisk arkitekturforskning 2020 ;Volum 32.(2) s. 13-36
NTNU Untitled
 
21 Dahl, Thomas; Irgens, Eirik J..
Managing and supporting professional judgement – Do we need a more developed epistemology?. NERA 2020; 2020-03-04 - 3030-04-06
NTNU Untitled
 
22 Eliassen, Øyvind; Dahl, Thomas.
Fremtidskompetanse. Klassekampen 2020 s. 20-21
NTNU Untitled
 
23 Schreier, Margrit; Janssen, Markus; Stamann, Christoph; Whittal, Amanda; Dahl, Thomas.
Qualitative Content Analysis: Disciplinary Perspectives and Relationships between Methods—Introduction to the FQS Special Issue "Qualitative Content Analysis II". Forum Qualitative Sozialforschung 2020 ;Volum 21.(1) s. -
NTNU Untitled
 
24 Wendelborg, Christian; Dahl, Thomas; Røe, Melina; Buland, Trond Hallgeir.
Elevundersøkelsen 2019 : Analyse av Utdanningsdirektoratets brukerundersøkelser. : NTNU Samfunnsforskning AS 2020 (ISBN 978-82-7570-622-3) 316 s.
SAMFORSK Untitled
 
2019
25 Dahl, Thomas.
Epilog - Læring gjennom intra-aksjoner. I: Dybde//læring - en flerfaglig, relasjonell og skapende tilnærming. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-02972-6.
NTNU Untitled
 
26 Dahl, Thomas.
Humboldt i betong. Universitas som idé og materialitet. I: Universitetskamp. Scandinavian Academic Press 2019 ISBN 978-82-304-0247-4. s. 332-360
NTNU Untitled
 
27 Dahl, Thomas.
Prepared to Teach for Sustainable Development? Student Teachers’ Beliefs in Their Ability to Teach for Sustainable Development.. Sustainability 2019 ;Volum 11.(7) s. 1-10
NTNU Untitled
 
28 Dahl, Thomas.
The poesis and mimesis of learning. I: Performative Approaches in Arts Education: Artful Teaching, Learning and Research. Routledge 2019 ISBN 978-1-138-33487-8. s. 11-24
NTNU Untitled
 
29 Dahl, Thomas.
Unversitetsskoler - Kunnskapsproduksjon i lærerutdanninga?. I: Universitetsskolen. Mellem forskning, uddannelse og skoleudvikling.. Dafolo Forlag 2019 ISBN 978-87-7160-759-8. s. 51-66
NTNU Untitled
 
30 Dahl, Thomas; Østern, Tone Pernille.
Dybde//læring med overflate og dybde. I: Dybde//læring - en flerfaglig, relasjonell og skapende tilnærming. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-02972-6. s. 39-54
NTNU Untitled
 
31 Dahl, Thomas; Østern, Tone Pernille.
Læring uten kropp - fagfornyelsens kognitivistiske slagside. Bedre Skole 2019 (3)
NTNU Untitled
 
32 Schreier, Margrit; Stamann, Christoph; Janssen, Markus; Dahl, Thomas; Whittal, Amanda.
Qualitative Content Analysis: Conceptualizations and Challenges in Research Practice. Forum Qualitative Sozialforschung 2019 ;Volum 20.(3) s. -
NTNU Untitled
 
33 Østern, Maria Anna-Lena Viola; Dahl, Thomas.
En scenekunstprosess med dybde//læring hos de medskapende kunstnerne. I: Dybde//læring - en flerfaglig, relasjonell og skapende tilnærming. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-02972-6. s. 163-186
NTNU Untitled
 
34 Østern, Tone Pernille; Dahl, Thomas.
Performativ forskning – sentrale teoretiske og analytiske begreper i boka. I: Dybde//læring - en flerfaglig, relasjonell og skapende tilnærming. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-02972-6. s. 29-38
NTNU Untitled
 
2018
35 Dahl, Thomas.
Kjære skoleeier - hvem du enn er. Kommunal rapport 2018
NTNU Untitled
 
36 Dahl, Thomas.
Mobbing er et skolefenomen. Kommunal rapport 2018
NTNU Untitled
 
37 Dahl, Thomas.
Mye snakk - men ellers er alt som før. Kommunal rapport 2018
NTNU Untitled
 
38 Dahl, Thomas.
Må skolen repareres?. Kommunal rapport 2018
NTNU Untitled
 
39 Dahl, Thomas; Engvik, Gunnar.
Universitets- og høgskolemiljøenes involvering i satsingen - læring i UH-sektoren og i skolene?. I: Skole- og utdanningssektoren i utvikling. Fagbokforlaget 2018 ISBN 9788245023671. s. 273-297
NTNU Untitled
 
40 Dahl, Thomas; Postholm, May Britt; Dehlin, Erlend; Engvik, Gunnar; Irgens, Eirik J.; Normann, Anita.
Forskningens design. I: Skole- og utdanningssektoren i utvikling. Fagbokforlaget 2018 ISBN 9788245023671. s. 93-98
NTNU Untitled
 
41 Engvik, Gunnar; Dahl, Thomas; Normann, Anita; Postholm, May Britt.
Ungdomstrinn i utvikling - hva har forskningsrapporter, evalueringer og erfaringer vist så langt?. I: Skole- og utdanningssektoren i utvikling. Fagbokforlaget 2018 ISBN 9788245023671. s. 33-50
NTNU Untitled
 
42 Postholm, May Britt; Normann, Anita; Dahl, Thomas; Dehlin, Erlend; Engvik, Gunnar; Irgens, Eirik J..
Innledning. I: Skole- og utdanningssektoren i utvikling. Fagbokforlaget 2018 ISBN 9788245023671. s. 13-29
NTNU Untitled
 
43 Postholm, May Britt; Normann, Anita; Dahl, Thomas; Dehlin, Erlend; Engvik, Gunnar; Irgens, Eirik J..
Lærerutdanning, nasjonale sentre og ungdomstrinn i utvikling. Læring og implikasjoner for rammer for og organisering av framtidig utviklingsarbeid. I: Skole- og utdanningssektoren i utvikling. Fagbokforlaget 2018 ISBN 9788245023671. s. 299-319
NTNU Untitled
 
44 Postholm, May Britt; Normann, Anita; Dahl, Thomas; Dehlin, Erlend; Engvik, Gunnar; Irgens, Eirik J..
Skole- og utdanningssektoren i utvikling. Fagbokforlaget 2018 (ISBN 9788245023671) 370 s.
NTNU Untitled
 
2017
45 Brumo, John; Dahl, Thomas; Fodstad, Lars August.
Norsklærer – en egen profesjon?. Norsklæreren 2017 (4) s. 70-81
NTNU Untitled
 
46 Dahl, Thomas.
En differensiert lærerrolle?!. Samling for lærerspesialiserter; 2017-01-12 - 2017-01-12
NTNU Untitled
 
47 Dahl, Thomas.
Internationalization of Teacher Education. Future Teachers and the Erasmus+ Programme; 2017-10-26 - 2017-10-27
NTNU Untitled
 
48 Dahl, Thomas.
Kommentarer til utkast til overordnet del av læreplanverket. Høringskonferanse, utkast, overordnet del av læreplan; 2017-04-20 - 2017-04-20
NTNU Untitled
 
49 Dahl, Thomas.
Lærerrollen i endring. Etterutdanningsdag for lærere i Nord- og Sør-Trøndelag; 2017-02-07 - 2017-02-07
NTNU Untitled
 
50 Dahl, Thomas.
Lærerrollen i endring - ny rolle for ledelsen?. Rektorsamling, Hordaland fylkeskommune; 2017-03-29 - 2017-03-29
NTNU Untitled
 
    Vis neste liste