2023
|
1. |
Ervik, Hilde Beate; Strømme, Alex. Bridging the Gap Between Experience-Based Knowledge and the Scientific Knowledge. International Educational Research (IER) 2023 ;Volum 6.(2) NTNU
Untitled
|
|
2. |
Sandvik, Lise Vikan; Angvik, Stine Aarønes; Strømme, John Alexander; Svendsen, Bodil Louise; Smith, Kari; Sommervold, Oda Aasmundstad. The need for school leadership and assessment capability in disruptive times: Experiences from remote teaching in Norway during Covid-19. School Leadership and Management 2023 ;Volum 44.(1) s. 30-56 NTNU
Untitled
|
|
3. |
Strømme, Alex; Juvik, Ellen. Profesjonelt læringsfellesskap mellom praksislærer og fagdidaktiker. I: Samskapt kunnskap i skole og lærerutdanning. Der praksis og teori møtes.. Universitetsforlaget 2023 ISBN 978-82-15-06381-2. s. 168-179 NTNU
Untitled
|
|
4. |
Sandvik, Lise Vikan; Strømme, Alex. Endringsverksteder – et PLUSS for lærerutdanningen. I: Samskapt kunnskap i skole og lærerutdanning. Der praksis og teori møtes.. Universitetsforlaget 2023 ISBN 978-82-15-06381-2. s. 105-122 NTNU
Untitled
|
|
5. |
Svendsen, Bodil Louise; Juel, Lars Arne; Strømme, Alex. Naturfag for lærere 5-10. Gyldendal Norsk Forlag A/S 2023 (ISBN 9788205570993) 350 s. NTNU
Untitled
|
2022
|
6. |
Ervik, Hilde; Østern, Tone Pernille; Strømme, Alex. A narrative inquiry into fishermen’s experience-based knowledge. Journal for Research in Arts and Sports Education 2022 ;Volum 6.(4) s. 43-58 NTNU
Untitled
|
|
7. |
Sandvik, Lise Vikan; Svendsen, Bodil; Strømme, Alex; Smith, Kari; Sommervold, Oda Aasmundstad; Angvik, Stine Aarønes. Assessment during COVID-19: Students and Teachers in Limbo When the Classroom Disappeared. Educational Assessment 2022 ;Volum 28.(1) s. 11-26 NTNU
Untitled
|
|
8. |
Svendsen, Bodil; Juel, Lars Arne; Strømme, Alex. Naturfag for lærere Vg1. Gyldendal Norsk Forlag A/S 2022 (ISBN 9788205545922) 318 s. NTNU
Untitled
|
|
9. |
Svendsen, Bodil; Strømme, Alex; Juvik, Ellen B.. Bærekraftig kompetanseutvikling – profesjonsfaglig utvikling av vurdering i praktisk arbeid. I: Skoleutvikling i videregående opplæring. Fagbokforlaget 2022 ISBN 9788245039054. s. 109-123 NTNU
Untitled
|
2021
|
10. |
Ervik, Hilde; Østern, Tone Pernille; Strømme, Alex. Paper presentation: A narrative inquiry into fishermen’s experience-based knowledge. Bodily Learning Conference 2021; 2021-04-22 - 2021-04-23 NTNU
Untitled
|
|
11. |
Sandvik, Lise Vikan; Smith, Kari; Strømme, Alex; Svendsen, Bodil; Sommervold, Oda Aasmundstad; Angvik, Stine Aarønes. Students’ perceptions of assessment practices in upper secondary school during COVID-19. Teachers and Teaching: theory and practice 2021 s. 1-14 NTNU
Untitled
|
|
12. |
Sjølie, Ela; Strømme, Alex; Boks-Vlemmix, Juliette E P. Team-skills training and real-time facilitation as a means for developing student teachers’ learning of collaboration. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies 2021 ;Volum 107. NTNU
Untitled
|
|
13. |
Strømme, Alex; Østerlie, Ove. Omvendt undervisning i svømme- og livredningsopplæring i skolen. I: Utendørs svømme- og livredningsopplæring. Universitetsforlaget 2021 ISBN 9788215034423. s. 79-98 NTNU
Untitled
|
2020
|
14. |
Emstad, Anne Berit; Strømme, Alex; Knutsen, Bård; Lysne, Dag Atle. Bidrar uteskole i lærerutdanningen til uteskole i første yrkesår?. Acta Didactica Norden (ADNO) 2020 ;Volum 14.(2) s. - NTNU
Untitled
|
|
15. |
Letnes, Mari-Ann; Strømme, Alex; Østerlie, Ove. Temakurs: Video i undervisning. NTNU 2020 NTNU
Untitled
|
|
16. |
Sandvik, Lise Vikan; Sommervold, Oda Aasmundstad; Angvik, Stine Aarønes; Smith, Kari; Strømme, Alex; Svendsen, Bodil. Opplevelser av undervisning og vurdering i videregående skole under Covid-19s hjemmeskole (Rapport til skolene). Trondheim: NTNU, Institutt for lærerutdanning 2020 23 s. NTNU
Untitled
|
|
17. |
Sandvik, Lise Vikan; Sommervold, Oda Aasmundstad; Angvik, Stine Aarønes; Smith, Kari; Strømme, Alex; Svendsen, Bodil. Slik gikk det med den digitale undervisningen i skolen. Khrono.no 2020 NTNU
Untitled
|
2019
|
18. |
Knutsen, Bård; Strømme, Alex. Utdanning for bærekraftig utvikling. Fagdag for lærere i Rørosregionen; 2019-11-29 - 2019-11-29 NTNU
Untitled
|
|
19. |
Sjølie, Ela; Strømme, Alex; Boks-Vlemmix, Juliette E P. ‘Teachers In Teams’ – An Intervention Study On Facilitating Student Teachers’ Reflection On Teamwork. AERA; 2019-04-05 - 2019-04-09 NTNU
Untitled
|
|
20. |
Strømme, Alex. Naturfag distribuert som meningsskapende mulighet i en flerfaglig praksis. I: Dybde//læring - en flerfaglig, relasjonell og skapende tilnærming. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-02972-6. s. 79-100 NTNU
Untitled
|
|
21. |
Østerlie, Ove; Gjølme, Egil Galaaen; Strømme, Alex. Diggilu Online modul, kroppsøving og idrettsfag. NTNU 2019 NTNU
Untitled
|
|
22. |
Østern, Tone Pernille; Dahl, Thomas; Strømme, Alex; Petersen, Jesper Aagaard; Østern, Maria Anna-Lena Viola; Selander, Staffan. Dybde//læring - en flerfaglig, relasjonell og skapende tilnærming. Universitetsforlaget 2019 (ISBN 978-82-15-02972-6) 201 s. NTNU
Untitled
|
2018
|
23. |
Gjølme, Egil Galaaen; Strømme, Alex. Omvendt undervisning i svømming og livredning. Nettverkssamling for profesjonsfaglig digital kompetanse i lærerutdanningen; 2018-11-06 - 2018-11-07 NTNU
Untitled
|
|
24. |
Knutsen, Bård; Emstad, Anne Berit; Strømme, Alex; Lysne, Dag Atle. Bidrar uteskole i lærerutdanningen til bruk av uteskole i første yrkesår?. FoU i praksis; 2018-10-24 - 2018-10-25 NTNU
Untitled
|
|
25. |
Peleg, Ran; Østern, Maria Anna-Lena Viola; Strømme, Alex; Tsabari, Ayelet Baram. Drama As a Learning Medium in Science Education. I: Professional Development for Inquiry-Based Science Teaching and Learning. Springer Nature 2018 ISBN 978-3-319-91405-3. s. 65-86 NTNU
Untitled
|
|
26. |
Strømme, Alex; Emstad, Anne Berit; Lysne, Dag Atle; Knutsen, Bård. Bidrar uteskole i lærerutdanningen til uteskole i første yrkesår?. FoU i praksis; 2018-10-24 - 2018-10-25 NTNU
Untitled
|
|
27. |
Strømme, Alex; Gjølme, Egil Galaaen; Ness, Borgar. Svømmeopplæring i nåtid og fremtid - hvordan bruke IKT i svømme og livredningsopplæring?. NKUL konferansen 2018; 2018-05-07 - 2019-05-09 NTNU
Untitled
|
|
28. |
Strømme, Alex; Sjølie, Ela; Boks-Vlemmix, Juliette E P. Teachers in Team. its21; 2018-06-20 - 2018-06-21 NTNU
Untitled
|
2017
|
29. |
Dahl, Thomas; Postholm, May Britt; Dehlin, Erlend; Engvik, Gunnar; Irgens, Eirik J.; Normann, Anita; Strømme, Alex. Skolebasert kompetanseutvikling - veien til skoleutvikling og utvikling av undervisningspraksis?. I: Ungdomstrinn i utvikling: Skoleutvikling og ledelse. Funn og fortellinger. Universitetsforlaget 2017 ISBN 9788215027876. s. 284-302 NTNU
Untitled
|
|
30. |
Postholm, May Britt; Dahl, Thomas; Dehlin, Erlend; Engvik, Gunnar; Irgens, Eirik J.; Normann, Anita; Strømme, Alex. Ungdomstrinn i utvikling: Skoleutvikling, lesing, skriving og regning. Funn og fortellinger. Universitetsforlaget 2017 (ISBN 9788215028668) 298 s. NTNU
Untitled
|
|
31. |
Postholm, May Britt; Dahl, Thomas; Dehlin, Erlend; Engvik, Gunnar; Irgens, Eirik J.; Normann, Anita; Strømme, Alex. Ungdomstrinn i utvikling: Skoleutvikling og ledelse. Funn og fortellinger. Universitetsforlaget 2017 (ISBN 9788215027876) 320 s. NTNU
Untitled
|
|
32. |
Sjølie, Ela; Strømme, Alex; Boks-Vlemmix, Juliette E P. ‘Teachers in Team’ - a case study of group work in teacher education. Interdisciplinary Teamwork Skills (Its21); 2017-06-13 - 2017-06-14 NTNU
Untitled
|
|
33. |
Østern, Tone Pernille; Strømme, Alex. 200 Billion and 1 - Deep Learning as Transdisciplinary Distributed Practice. Engaging with Communities: Creative Pedagogies 7th World Arts Alliance for Education Conference; 2017-11-23 - 2017-11-23 NTNU
Untitled
|
|
34. |
Østern, Tone Pernille; Strømme, Alex; Petersen, Jesper Aagaard. Jagten på dybdelæring - og evig liv. Det flerfaglige prosjektet 200 mia og 1.. NTNU
Untitled
|
2016
|
35. |
Østern, Tone Pernille; Strømme, Alex; Petersen, Jesper Aagaard; Eggen, Frode; Staal Pettersen, Arnhild; Della Mea, Luis. Publikumssamtale etter åpen premiere av 200 milliarder og 1 på Teaterhuset Avant Garden, ledet av kuraterende dramaturg Guro Stugu. Teaterhuset Avant Garden [Internett] 2016-10-08 NTNU
Untitled
|
|
36. |
Østern, Tone Pernille; Strømme, Alex; Petersen, Jesper Aagaard; Staal Pettersen, Arnhild; Della Mea, Luis. Foredraget "Døden - og livet etterpå" som del av FoU-prosjektet 200 milliarder og 1. Kulturnatt Trondheim; 2016-09-16 - 2016-09-16 NTNU
Untitled
|
2015
|
37. |
Korsager, Majken; Strømme, Alex. Digital kompetanse. I: Biologididaktikk. Cappelen Damm Akademisk 2015 ISBN 978-82-02-41930-1. s. 187-210 NTNU UiO
Untitled
|
|
38. |
Marion, Peter van; Strømme, Alex. Biologididaktikk. Cappelen Damm Akademisk 2015 (ISBN 978-82-02-41930-1) 259 s. NTNU
Untitled
|
|
39. |
Strømme, Alex. Apper i naturfag. Realfagkonferansen 2015; 2015-04-27 - 2015-04-27 NTNU
Untitled
|
|
40. |
Strømme, Alex. Fire bilder som forandret naturvitenskapen. Naturfagkonferansen; 2015-10-15 - 2015-10-15 NTNU
Untitled
|
|
41. |
Strømme, Alex. Reisen til evigheten. Realfagkonferansen; 2015-04-27 - 2015-04-27 NTNU
Untitled
|
|
42. |
Strømme, Alex. Solformørkelser - unike anledninger til å forstå naturen. Naturfag 2015 NTNU
Untitled
|
|
43. |
Strømme, Alex. Tulp fiction. Tekna styremøte; 2015-04-04 - 2015-04-04 NTNU
Untitled
|
2014
|
44. |
Strømme, Alex. Bruk av apper i naturfag. NKUL; 2014-05-07 - 2014-05-09 NTNU
Untitled
|
|
45. |
Strømme, Alex. Reisen til evigheten. Naturfagkonefransen; 2014-10-16 - 2014-10-16 NTNU
Untitled
|
|
46. |
Strømme, Alex. Reisen til evigheten : design av en multimodal forelesning for ungdomsskoleelever. I: Sanselig didaktisk design. SPACE ME. Fagbokforlaget 2014 ISBN 978-82-321-0308-9. s. - NTNU
Untitled
|
|
47. |
Strømme, Alex. Tulp Fiction...eller..Mysteriet med Musculus flexor digitorum superficialis og den laterale epikondyl. Biolog 2014 ;Volum 3.(4) s. 27-32 NTNU
Untitled
|
|
48. |
Østern, Tone Pernille; Strømme, Alex. Forarbeid med foredrag (SPACE ME), Åshem skole, Trondheim. Forarbeid med forelesing, SPACE ME, Åsheim skole; 2014-06-11 - 2014-06-11 NTNU
Untitled
|
|
49. |
Østern, Tone Pernille; Strømme, Alex. Forarbeid til SPACE ME, Uggla skole, Trondheim. Forarbeid med forelesing, SPACE ME, Uggla skole; 2014-06-10 - 2014-06-10 NTNU
Untitled
|
|
50. |
Østern, Tone Pernille; Strømme, Alex. Jeg og verdensrommet. Undring som veiviser for utvikling av sanselig didaktisk design. I: Sanselig didaktisk design. SPACE ME. Fagbokforlaget 2014 ISBN 978-82-321-0308-9. s. 27-44 NTNU
Untitled
|