Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 183 << Forrige 1 2 3 4    Neste >>

2023
1 Ervik, Hilde Beate; Strømme, Alex.
Bridging the Gap Between Experience-Based Knowledge and the Scientific Knowledge. International Educational Research (IER) 2023 ;Volum 6.(2)
NTNU Untitled
 
2 Sandvik, Lise Vikan; Angvik, Stine Aarønes; Strømme, John Alexander; Svendsen, Bodil Louise; Smith, Kari; Sommervold, Oda Aasmundstad.
The need for school leadership and assessment capability in disruptive times: Experiences from remote teaching in Norway during Covid-19. School Leadership and Management 2023 ;Volum 44.(1) s. 30-56
NTNU Untitled
 
3 Strømme, Alex; Juvik, Ellen.
Profesjonelt læringsfellesskap mellom praksislærer og fagdidaktiker. I: Samskapt kunnskap i skole og lærerutdanning. Der praksis og teori møtes.. Universitetsforlaget 2023 ISBN 978-82-15-06381-2. s. 168-179
NTNU Untitled
 
4 Sandvik, Lise Vikan; Strømme, Alex.
Endringsverksteder – et PLUSS for lærerutdanningen. I: Samskapt kunnskap i skole og lærerutdanning. Der praksis og teori møtes.. Universitetsforlaget 2023 ISBN 978-82-15-06381-2. s. 105-122
NTNU Untitled
 
5 Svendsen, Bodil Louise; Juel, Lars Arne; Strømme, Alex.
Naturfag for lærere 5-10. Gyldendal Norsk Forlag A/S 2023 (ISBN 9788205570993) 350 s.
NTNU Untitled
 
2022
6 Ervik, Hilde; Østern, Tone Pernille; Strømme, Alex.
A narrative inquiry into fishermen’s experience-based knowledge. Journal for Research in Arts and Sports Education 2022 ;Volum 6.(4) s. 43-58
NTNU Untitled
 
7 Sandvik, Lise Vikan; Svendsen, Bodil; Strømme, Alex; Smith, Kari; Sommervold, Oda Aasmundstad; Angvik, Stine Aarønes.
Assessment during COVID-19: Students and Teachers in Limbo When the Classroom Disappeared. Educational Assessment 2022 ;Volum 28.(1) s. 11-26
NTNU Untitled
 
8 Svendsen, Bodil; Juel, Lars Arne; Strømme, Alex.
Naturfag for lærere Vg1. Gyldendal Norsk Forlag A/S 2022 (ISBN 9788205545922) 318 s.
NTNU Untitled
 
9 Svendsen, Bodil; Strømme, Alex; Juvik, Ellen B..
Bærekraftig kompetanseutvikling – profesjonsfaglig utvikling av vurdering i praktisk arbeid. I: Skoleutvikling i videregående opplæring. Fagbokforlaget 2022 ISBN 9788245039054. s. 109-123
NTNU Untitled
 
2021
10 Ervik, Hilde; Østern, Tone Pernille; Strømme, Alex.
Paper presentation: A narrative inquiry into fishermen’s experience-based knowledge. Bodily Learning Conference 2021; 2021-04-22 - 2021-04-23
NTNU Untitled
 
11 Sandvik, Lise Vikan; Smith, Kari; Strømme, Alex; Svendsen, Bodil; Sommervold, Oda Aasmundstad; Angvik, Stine Aarønes.
Students’ perceptions of assessment practices in upper secondary school during COVID-19. Teachers and Teaching: theory and practice 2021 s. 1-14
NTNU Untitled
 
12 Sjølie, Ela; Strømme, Alex; Boks-Vlemmix, Juliette E P.
Team-skills training and real-time facilitation as a means for developing student teachers’ learning of collaboration. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies 2021 ;Volum 107.
NTNU Untitled
 
13 Strømme, Alex; Østerlie, Ove.
Omvendt undervisning i svømme- og livredningsopplæring i skolen. I: Utendørs svømme- og livredningsopplæring. Universitetsforlaget 2021 ISBN 9788215034423. s. 79-98
NTNU Untitled
 
2020
14 Emstad, Anne Berit; Strømme, Alex; Knutsen, Bård; Lysne, Dag Atle.
Bidrar uteskole i lærerutdanningen til uteskole i første yrkesår?. Acta Didactica Norden (ADNO) 2020 ;Volum 14.(2) s. -
NTNU Untitled
 
15 Letnes, Mari-Ann; Strømme, Alex; Østerlie, Ove.
Temakurs: Video i undervisning. NTNU 2020
NTNU Untitled
 
16 Sandvik, Lise Vikan; Sommervold, Oda Aasmundstad; Angvik, Stine Aarønes; Smith, Kari; Strømme, Alex; Svendsen, Bodil.
Opplevelser av undervisning og vurdering i videregående skole under Covid-19s hjemmeskole (Rapport til skolene). Trondheim: NTNU, Institutt for lærerutdanning 2020 23 s.
NTNU Untitled
 
17 Sandvik, Lise Vikan; Sommervold, Oda Aasmundstad; Angvik, Stine Aarønes; Smith, Kari; Strømme, Alex; Svendsen, Bodil.
Slik gikk det med den digitale undervisningen i skolen. Khrono.no 2020
NTNU Untitled
 
2019
18 Knutsen, Bård; Strømme, Alex.
Utdanning for bærekraftig utvikling. Fagdag for lærere i Rørosregionen; 2019-11-29 - 2019-11-29
NTNU Untitled
 
19 Sjølie, Ela; Strømme, Alex; Boks-Vlemmix, Juliette E P.
‘Teachers In Teams’ – An Intervention Study On Facilitating Student Teachers’ Reflection On Teamwork. AERA; 2019-04-05 - 2019-04-09
NTNU Untitled
 
20 Strømme, Alex.
Naturfag distribuert som meningsskapende mulighet i en flerfaglig praksis. I: Dybde//læring - en flerfaglig, relasjonell og skapende tilnærming. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-02972-6. s. 79-100
NTNU Untitled
 
21 Østerlie, Ove; Gjølme, Egil Galaaen; Strømme, Alex.
Diggilu Online modul, kroppsøving og idrettsfag. NTNU 2019
NTNU Untitled
 
22 Østern, Tone Pernille; Dahl, Thomas; Strømme, Alex; Petersen, Jesper Aagaard; Østern, Maria Anna-Lena Viola; Selander, Staffan.
Dybde//læring - en flerfaglig, relasjonell og skapende tilnærming. Universitetsforlaget 2019 (ISBN 978-82-15-02972-6) 201 s.
NTNU Untitled
 
2018
23 Gjølme, Egil Galaaen; Strømme, Alex.
Omvendt undervisning i svømming og livredning. Nettverkssamling for profesjonsfaglig digital kompetanse i lærerutdanningen; 2018-11-06 - 2018-11-07
NTNU Untitled
 
24 Knutsen, Bård; Emstad, Anne Berit; Strømme, Alex; Lysne, Dag Atle.
Bidrar uteskole i lærerutdanningen til bruk av uteskole i første yrkesår?. FoU i praksis; 2018-10-24 - 2018-10-25
NTNU Untitled
 
25 Peleg, Ran; Østern, Maria Anna-Lena Viola; Strømme, Alex; Tsabari, Ayelet Baram.
Drama As a Learning Medium in Science Education. I: Professional Development for Inquiry-Based Science Teaching and Learning. Springer Nature 2018 ISBN 978-3-319-91405-3. s. 65-86
NTNU Untitled
 
26 Strømme, Alex; Emstad, Anne Berit; Lysne, Dag Atle; Knutsen, Bård.
Bidrar uteskole i lærerutdanningen til uteskole i første yrkesår?. FoU i praksis; 2018-10-24 - 2018-10-25
NTNU Untitled
 
27 Strømme, Alex; Gjølme, Egil Galaaen; Ness, Borgar.
Svømmeopplæring i nåtid og fremtid - hvordan bruke IKT i svømme og livredningsopplæring?. NKUL konferansen 2018; 2018-05-07 - 2019-05-09
NTNU Untitled
 
28 Strømme, Alex; Sjølie, Ela; Boks-Vlemmix, Juliette E P.
Teachers in Team. its21; 2018-06-20 - 2018-06-21
NTNU Untitled
 
2017
29 Dahl, Thomas; Postholm, May Britt; Dehlin, Erlend; Engvik, Gunnar; Irgens, Eirik J.; Normann, Anita; Strømme, Alex.
Skolebasert kompetanseutvikling - veien til skoleutvikling og utvikling av undervisningspraksis?. I: Ungdomstrinn i utvikling: Skoleutvikling og ledelse. Funn og fortellinger. Universitetsforlaget 2017 ISBN 9788215027876. s. 284-302
NTNU Untitled
 
30 Postholm, May Britt; Dahl, Thomas; Dehlin, Erlend; Engvik, Gunnar; Irgens, Eirik J.; Normann, Anita; Strømme, Alex.
Ungdomstrinn i utvikling: Skoleutvikling, lesing, skriving og regning. Funn og fortellinger. Universitetsforlaget 2017 (ISBN 9788215028668) 298 s.
NTNU Untitled
 
31 Postholm, May Britt; Dahl, Thomas; Dehlin, Erlend; Engvik, Gunnar; Irgens, Eirik J.; Normann, Anita; Strømme, Alex.
Ungdomstrinn i utvikling: Skoleutvikling og ledelse. Funn og fortellinger. Universitetsforlaget 2017 (ISBN 9788215027876) 320 s.
NTNU Untitled
 
32 Sjølie, Ela; Strømme, Alex; Boks-Vlemmix, Juliette E P.
‘Teachers in Team’ - a case study of group work in teacher education. Interdisciplinary Teamwork Skills (Its21); 2017-06-13 - 2017-06-14
NTNU Untitled
 
33 Østern, Tone Pernille; Strømme, Alex.
200 Billion and 1 - Deep Learning as Transdisciplinary Distributed Practice. Engaging with Communities: Creative Pedagogies 7th World Arts Alliance for Education Conference; 2017-11-23 - 2017-11-23
NTNU Untitled
 
34 Østern, Tone Pernille; Strømme, Alex; Petersen, Jesper Aagaard.
Jagten på dybdelæring - og evig liv. Det flerfaglige prosjektet 200 mia og 1..
NTNU Untitled
 
2016
35 Østern, Tone Pernille; Strømme, Alex; Petersen, Jesper Aagaard; Eggen, Frode; Staal Pettersen, Arnhild; Della Mea, Luis.
Publikumssamtale etter åpen premiere av 200 milliarder og 1 på Teaterhuset Avant Garden, ledet av kuraterende dramaturg Guro Stugu. Teaterhuset Avant Garden [Internett] 2016-10-08
NTNU Untitled
 
36 Østern, Tone Pernille; Strømme, Alex; Petersen, Jesper Aagaard; Staal Pettersen, Arnhild; Della Mea, Luis.
Foredraget "Døden - og livet etterpå" som del av FoU-prosjektet 200 milliarder og 1. Kulturnatt Trondheim; 2016-09-16 - 2016-09-16
NTNU Untitled
 
2015
37 Korsager, Majken; Strømme, Alex.
Digital kompetanse. I: Biologididaktikk. Cappelen Damm Akademisk 2015 ISBN 978-82-02-41930-1. s. 187-210
NTNU UiO Untitled
 
38 Marion, Peter van; Strømme, Alex.
Biologididaktikk. Cappelen Damm Akademisk 2015 (ISBN 978-82-02-41930-1) 259 s.
NTNU Untitled
 
39 Strømme, Alex.
Apper i naturfag. Realfagkonferansen 2015; 2015-04-27 - 2015-04-27
NTNU Untitled
 
40 Strømme, Alex.
Fire bilder som forandret naturvitenskapen. Naturfagkonferansen; 2015-10-15 - 2015-10-15
NTNU Untitled
 
41 Strømme, Alex.
Reisen til evigheten. Realfagkonferansen; 2015-04-27 - 2015-04-27
NTNU Untitled
 
42 Strømme, Alex.
Solformørkelser - unike anledninger til å forstå naturen. Naturfag 2015
NTNU Untitled
 
43 Strømme, Alex.
Tulp fiction. Tekna styremøte; 2015-04-04 - 2015-04-04
NTNU Untitled
 
2014
44 Strømme, Alex.
Bruk av apper i naturfag. NKUL; 2014-05-07 - 2014-05-09
NTNU Untitled
 
45 Strømme, Alex.
Reisen til evigheten. Naturfagkonefransen; 2014-10-16 - 2014-10-16
NTNU Untitled
 
46 Strømme, Alex.
Reisen til evigheten : design av en multimodal forelesning for ungdomsskoleelever. I: Sanselig didaktisk design. SPACE ME. Fagbokforlaget 2014 ISBN 978-82-321-0308-9. s. -
NTNU Untitled
 
47 Strømme, Alex.
Tulp Fiction...eller..Mysteriet med Musculus flexor digitorum superficialis og den laterale epikondyl. Biolog 2014 ;Volum 3.(4) s. 27-32
NTNU Untitled
 
48 Østern, Tone Pernille; Strømme, Alex.
Forarbeid med foredrag (SPACE ME), Åshem skole, Trondheim. Forarbeid med forelesing, SPACE ME, Åsheim skole; 2014-06-11 - 2014-06-11
NTNU Untitled
 
49 Østern, Tone Pernille; Strømme, Alex.
Forarbeid til SPACE ME, Uggla skole, Trondheim. Forarbeid med forelesing, SPACE ME, Uggla skole; 2014-06-10 - 2014-06-10
NTNU Untitled
 
50 Østern, Tone Pernille; Strømme, Alex.
Jeg og verdensrommet. Undring som veiviser for utvikling av sanselig didaktisk design. I: Sanselig didaktisk design. SPACE ME. Fagbokforlaget 2014 ISBN 978-82-321-0308-9. s. 27-44
NTNU Untitled
 
    Vis neste liste