2023
|
1. |
Fasting, Mia Franzisca Ferm; Schofield, Daniel. Snapshots of learning: exploring the meaning making potential of everyday visual literacy practices. Learning, Media & Technology 2023 ;Volum AHEAD-OF-PRINT. s. 1-16 NTNU
Untitled
|
|
2. |
Schofield, Daniel. Fra beskyttelse til forberedelse. Et mulighets-perspektiv på barns digitale hverdag. Foreldremøte; 2023-06-01 NTNU
Untitled
|
|
3. |
Schofield, Daniel. Fra beskyttelse til forberedelse. Et mulighetsperspektiv på ungdoms digitale hverdag. Ungdom og den digitale hverdagen. Ungdomsfaglig nettverksmøte; 2023-05-25 NTNU
Untitled
|
|
4. |
Schofield, Daniel. From black screens to mediating means. A classroom study of Media Literacy 2.0 in higher education. Seminar.net - Media, technology and lifelong learning 2023 ;Volum 19.(2) s. - NTNU
Untitled
|
|
5. |
Schofield, Daniel Rocha Brask; Kupiainen, Reijo Petter; Frantzen, Vegard Marinius; Novak, Anette. Show or tell? A systematic review of media and information literacy measurements. Journal of Media Literacy Education (JMLE) 2023 ;Volum 15.(2) s. 124-138 NTNU
Untitled
|
2022
|
6. |
Frantzen, Vegard Marinius; Schofield, Daniel. Digitale ferdigheter og digitale læringsressurser. Kulturkveld for Utdanningsforbundet Indre Fosen Lokallag; 2022-11-01 NTNU
Untitled
|
|
7. |
Frantzen, Vegard Marinius; Schofield, Daniel. Digitale medier og læringsressurser. Artefakter i nye læringsmiljø. I: Grunnbok i pedagogisk psykologi. Fagbokforlaget 2022 ISBN 978-82-450-3363-2. s. 411-426 NTNU
Untitled
|
|
8. |
Schofield, Daniel. Kritisk mediekompetanse, tillit og danning. IPL-konferansen 2022: Kritisk forskning og kunnskapsproduksjon; 2022-09-22 NTNU
Untitled
|
|
9. |
Schofield, Daniel. Mediene som støpeformer i skole og hverdagsliv: Om medialisering og refleksiv mediekompetanse. I: Digital teknologi for læring og undervisning i skolen. Universitetsforlaget 2022 ISBN 9788215053974. s. 121-141 NTNU
Untitled
|
|
10. |
Schofield, Daniel. Medieproff og medieamatør: Om en mediepedagogikk for fremtiden.. I: Fra panikk til pedagogikk? Mediefag i skolen gjennom 50 år. Et jubileumsskrift for foreningen Mediepedagogene. Oslo: Mediepedagogene 2022 ISBN 978-82-303-5494-0. s. 156-162 NTNU
Untitled
|
|
11. |
Schofield, Daniel. Å bli agent i egen medieverden. Skolens rolle for barn og unge i mediesamfunnet (2.utg). I: Elevenes psykiske helse i skolen. Utdanning til å mestre egne liv.. Gyldendal Akademisk 2022 ISBN 9788205563032. s. 222-245 NTNU
Untitled
|
|
12. |
Schofield, Daniel; Carvajal, Paulina. The Media and Global Imagination: Mediagraphy as a Multimodal Learning Activity in Higher Education. Video Journal of Education and Pedagogy 2022 ;Volum 21.(2) s. 1-21 NTNU
Untitled
|
2021
|
13. |
Aarsand, Pål; Schofield, Daniel. Deltakerperspektiv i studier av barns og unges mediepraksiser. I: Barndomsstudier i norsk kontekst : Tverrfaglige tilnærminger. Gyldendal Akademisk 2021 ISBN 9788205519213. s. 186-209 NTNU
Untitled
|
|
14. |
Fasting, Mia Franzisca Ferm; Schofield, Daniel. Young people's multimodal text productions in everyday life and in school projects. Childhood and Time: The IX Conference on Childhood Studies; 2021-05-10 - 2021-05-10 NTNU
Untitled
|
|
15. |
Schofield, Daniel. Barns digitale hverdagsliv. Skolen i digital utvikling; 2021-10-28 NTNU
Untitled
|
|
16. |
Schofield, Daniel. Digital danning og medborgerskap. Nytt fra forskningen på barns digitale kompetanse; 2021-11-25 NTNU
Untitled
|
|
17. |
Schofield, Daniel. Digital Literacy and Media Literacy in Norway: Concepts, practice and future challenges. SATMEDIA; 2021-03-09 NTNU
Untitled
|
|
18. |
Schofield, Daniel. Mediepedagogikk og mediekompetanse – Kritisk literacy i en ny mediehverdag. NOLES - Tema kritisk literacy; 2021-09-30 - 2021-10-01 NTNU
Untitled
|
|
19. |
Schofield, Daniel. Ytringsfrihet og mediekompetanse i Norge. Møte med Ytringsfrihetskommisjonen. Møte i Ytringsfrihetskommisjonen; 2021-10-20 NTNU
Untitled
|
|
20. |
Schofield, Daniel; Frantzen, Vegard Marinius. Om podkast som læringsaktivitet i høyere utdanning. Læringstreff: Podkast i undervisning; 2021-11-03 - 2021-11-03 NTNU
Untitled
|
|
21. |
Schofield, Daniel; Novak, Anette; Kupiainen, Reijo P.; Frantzen, Vegard Marinius. Towards a Nordic MIL-index. A systematic review of media- and information literacy measurements. NordMedia Conference 2021. Crisis and Resilience: Nordic Media Research on the Frontline; 2021-08-18 - 2021-08-20 NTNU
Untitled
|
2020
|
22. |
Fossland, Trine; Grimstad, Hilde; Schofield, Daniel. Digitalisering av utdanning ved NTNU - med hovedfokus på prosjektet Drive. Trondheim: NTNU 2020 (ISBN 978-82-690813-2-9) 165 s. NTNU UiT
Untitled
|
|
23. |
Kupiainen, Reijo P.; Schofield, Daniel. Nordic Perspectives on the History and Future of Media Education. I: The Handbook of Media Education Research. Wiley-Blackwell 2020 ISBN 9781119166900. s. 259-265 NTNU
Untitled
|
|
24. |
Samoilow, Tatjana Kielland; Kjelaas, Irmelin; Kjørholt, Ingvild Hagen; Schofield, Daniel; Larsen, Ann Sylvi. Innledning. I: Barn og katastrofer. Sosiokulturelle perspektiver på barns tekster og skriveprosesser. Universitetsforlaget 2020 ISBN 9788215036830. s. 13-23 NTNU
Untitled
|
|
25. |
Schofield, Daniel. Barns bruk av digitale medier. Hjem og skole [Fagblad] 2020-11-30 NTNU
Untitled
|
|
26. |
Schofield, Daniel. Medienes rolle i tiendeklassingers tekster om katastrofer. I: Barn og katastrofer. Sosiokulturelle perspektiver på barns tekster og skriveprosesser. Universitetsforlaget 2020 ISBN 9788215036830. NTNU
Untitled
|
|
27. |
Schofield, Daniel. Medienes rolle i tiendeklassingers tekster om katastrofer. I: Barn og katastrofer. Sosiokulturelle perspektiver på barns tekster og skriveprosesser. Universitetsforlaget 2020 ISBN 9788215036830. s. 85-114 NTNU
Untitled
|
|
28. |
Schofield, Daniel. Nå må skolen hjelpe barna til å forstå korona og medieverden. Adresseavisen 2020 NTNU
Untitled
|
|
29. |
Schofield, Daniel. Vaginaegg og kaffeklyster: Derfor får Netflix huden full for Gwyneth Paltrows nye serie. Aftenposten [Avis] 2020-01-14 NTNU
Untitled
|
|
30. |
Schofield, Daniel; Kupiainen, Reijo P.; Frantzen, Vegard Marinius. På vei mot en nordisk MIK-indeks. En forstudie for en nordisk indeks for måling av medie- og informasjonskompetanse, på oppdrag for Statens Medieråd, Sverige. Trondheim: NTNU, Institutt for pedagogikk og livslang læring 2020 149 s. NTNU
Untitled
|
2019
|
31. |
Knudsen, Kristian Nødtvedt; Schofield, Daniel. Performing literacy and social media. I: Drama in education. Exploring key research concepts and effective strategies. Routledge 2019 ISBN 9780429464928. s. 22-35 NTNU UIA
Untitled
|
|
32. |
Schofield, Daniel. Fra selvinnsikt til å "handle i verden" i et medialisert samfunn. I: Selvinnsikt og profesjonalitet. Fagbokforlaget 2019 ISBN 9788245025194. s. 89-106 NTNU
Untitled
|
|
33. |
Schofield, Daniel. Mediegrafi - et verktøy for dybdelæring i mediefag. Hvordan utøver vi mediepedagogikk?; 2019-11-05 NTNU
Untitled
|
|
34. |
Schofield, Daniel. Å leve og lære i en medialisert verden. Barn og unges mediebruk i et pedagogisk perspektiv. Videreutdanning i profesjonsfaglig digital kompetanse; 2019-03-20 - 2019-03-20 NTNU
Untitled
|
|
35. |
Schofield, Daniel. Å leve og lære i mediekulturen. Bruk, deltakelse og kompetanse. Temakveld om spillkultur og mediebruk; 2019-05-07 - 2019-05-07 NTNU
Untitled
|
|
36. |
Schofield, Daniel; Frantzen, Vegard. Demokrati og livsmestring i mediekulturen: Mediepedagogikk for fremtiden. Introduksjon. Demokrati og livsmestring i mediekulturen: Mediepedagogikk for fremtiden; 2019-04-03 - 2019-04-03 NTNU
Untitled
|
|
37. |
Schofield, Daniel; Frantzen, Vegard. Vi kan lære av historien om gameren Mats (25). Adresseavisen 2019 ;Volum 253.(51) s. 48-49 NTNU
Untitled
|
|
38. |
Schofield, Daniel; Frantzen, Vegard Marinius. Demokrati og livsmestring i mediekulturen: Betydningen av fagfornyelsen for medielærere. Fagdag i fagforum for medier og kommunikasjon i Vestfold; 2019-08-14 - 2019-08-14 NTNU
Untitled
|
2018
|
39. |
Frantzen, Vegard; Schofield, Daniel. Innledning. I: Mediepedagogikk og mediekompetanse. Danning og læring i en ny mediekultur. Fagbokforlaget 2018 ISBN 9788245020731. s. 13-20 NTNU
Untitled
|
|
40. |
Frantzen, Vegard; Schofield, Daniel. Mediepedagogikk og mediedidaktikk. I: Mediepedagogikk og mediekompetanse. Danning og læring i en ny mediekultur. Fagbokforlaget 2018 ISBN 9788245020731. s. 47-72 NTNU
Untitled
|
|
41. |
Frantzen, Vegard; Schofield, Daniel. Mediepedagogikk og mediekompetanse. Danning og læring i en ny mediekultur. Fagbokforlaget 2018 (ISBN 9788245020731) 300 s. NTNU
Untitled
|
|
42. |
Frantzen, Vegard; Schofield, Daniel. Workshop: Lansering av Mediepedagogikk og mediekompetanse. Danning og læring i en ny mediekultur. IPL-konferansen #2018 . digital og hybrid pedagogikk; 2018-05-31 - 2018-05-31 NTNU
Untitled
|
|
43. |
Knudsen, Kristian Nødtvedt; Schofield, Daniel. SoMe eller SoWhat?. DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift 2018 NTNU
Untitled
|
|
44. |
Schofield, Daniel. Barn og unges mediebruk - betydning for skole og skolehelsetjeneste. Helsesøsterutdanningen i Trondheim; 2018-01-11 - 2018-01-11 NTNU
Untitled
|
|
45. |
Schofield, Daniel. Digital danning i skolen: Etikk, ansvar og refleksiv kompetanse. I: Mediepedagogikk og mediekompetanse. Danning og læring i en ny mediekultur. Fagbokforlaget 2018 ISBN 9788245020731. s. 145-164 NTNU
Untitled
|
|
46. |
Schofield, Daniel. Digital danning i skolen: Etikk og ansvar. Skolelederdagen 2018 - Skoleledelse og fagfornyelse i en reformtid; 2018-09-14 - 2018-09-14 NTNU
Untitled
|
|
47. |
Schofield, Daniel. Eleven som agent i egen medieverden: Hva er skolens rolle?. Skolen i digital utvikling; 2018-11-08 - 2018-11-09 NTNU
Untitled
|
|
48. |
Schofield, Daniel. Global Imagination: Young Norwegians' Narratives about Identity and Citizenship. Young People’s Civic Engagement in Latin America and the Nordic region; 2018-10-31 - 2018-11-01 NTNU
Untitled
|
|
49. |
Schofield, Daniel. Å leve og lære i en medialisert verden. DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift 2018 ;Volum 55.(2-3) s. 7-11 NTNU
Untitled
|
|
50. |
Schofield, Daniel; Aae, Julie Kristin. Mestring i Ungdomsbedrift: risiko, virkelighetsnærhet og selvregulering. FoU i praksis 2018 ;Volum 12.(2) s. 49-66 NTNU
Untitled
|