Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 99 << Forrige 1 2    Neste >>

2020
1 Kanestrøm, Endre; Taraldsen, Eldar.
Å gjøre mer av det elever ikke lykkes med, må være dårlig anvendelse av skolens skrinne budsjett Debatt: Resultatorienteringen i skolen gjør det vanskelig for lærere å skape en god skolekultur for alle elever. Utdanningsnytt.no 2020
NORD Untitled
 
2 Vestheim, Ole Petter; Kanestrøm, Endre.
Lærermangel - et rekrutteringsproblem?. trønderdebatt.no 2020
NTNU NORD Untitled
 
3 Vestheim, Ole Petter; Kanestrøm, Endre.
Nasjonale prøver: Iveren etter gode resultater har sin pris. Adressavisen 2020
NORD NTNU Untitled
 
4 Vestheim, Ole Petter; Kanestrøm, Endre.
Testing i skolen: Hva skal evalueres og ikke?. www.adressa.no 2020
NTNU NORD Untitled
 
2018
5 Kanestrøm, Endre; Taraldsen, Eldar.
Marionettepedagogikk: Opplæringslovens formål betinger frihet og en indrestyrt utvikling av skolekulturen. I: Marionetteskolen. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202569518. s. 15-29
NORD Untitled
 
6 Taraldsen, Eldar; Kanestrøm, Endre.
Innledning. I: Marionetteskolen. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202569518. s. 11-14
NORD Untitled
 
7 Taraldsen, Eldar; Kanestrøm, Endre.
Marionetteskolen. Cappelen Damm Akademisk 2018 (ISBN 9788202569518) 228 s.
NORD Untitled
 
8 Taraldsen, Eldar; Kanestrøm, Endre.
Marionetteskolen. Skoleseminar under Forskningsdagene; 2018-09-25 - 2018-09-25
NORD Untitled
 
9 Taraldsen, Eldar; Kanestrøm, Endre.
Ytrestyrt eller indrestyrt pedagogisk praksis. I: Marionetteskolen. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202569518. s. 217-224
NORD Untitled
 
2016
10 Taraldsen, Eldar; Kanestrøm, Endre.
Pedagogikk eller mekanikk. Bedre Skole 2016 ;Volum 107972.(4) s. 84-88
NORD Untitled
 
2015
11 Bones, Øyvind; Taraldsen, Eldar; Kanestrøm, Endre; Sakshaug, Kjærsti Vekseth; Asp, Pål.
Egge-modellen vekker oppsikt: Reportasje/intervju om Egge-modellen der en ny undervisningsmodell for grunnskolen er utviklet og gjennomført som aksjonsforskningsstudie ved Egge Barneskole med gode resultater i et samarbeid mellom Egge Barneskole og Høgskolen i Nord-Trøndelag. Studien er presentert i "Spesialpedagogikk" nr.07-2014 s.12-17. www.steinkjer-avisa.no 2015 (6) s. jfr.-
NORD Untitled
 
12 Kanestrøm, Endre; Grandemo, Liv Iren; Holmen, Heidi Kristin; Thorshaug, Arve; Myhre, Hege; Taraldsen, Eldar.
Hva vil politikerne? Innlegg omkring HiNTs stilling i forhold til strukturendringer i UH-sektoren med oppfordring til regionens politikere om å komme på banen.. Trønder-avisa 2015 ;Volum 20000.(34) s. 33-33
NTNU NORD Untitled
 
13 Kanestrøm, Endre; Taraldsen, Eldar.
I skyggen av Opplæringslova. Trønder-avisa 2015 ;Volum 19000.(216) s. 3-3
NORD NTNU Untitled
 
14 Kanestrøm, Endre; Taraldsen, Eldar.
Kan pedagogikk bli mekanikk?. Trøndelagskonferansen 2015; 2015-10-22 - 2015-10-23
NORD NTNU Untitled
 
15 Kanestrøm, Endre; Taraldsen, Eldar.
Spesialpedagogiske perspektiver. Inderøy og Levanger: Norsk Pedagogisk Forlag og Høgskolen i Nord-Trøndelag 2015 (ISBN 978-82-93468-01-1) 168 s.
NORD NTNU Untitled
 
16 Kanestrøm, Endre; Taraldsen, Eldar.
Å begripe sin egen rolle og identitet som lærer. I: Lærerens underlige verden. Inderøy, Norge: Norsk Pedagogisk Forlag og Høgskolen i Nord-Trøndelag 2015 ISBN 9788293468004. s. 17-20
NORD NTNU Untitled
 
17 Kanestrøm, Endre; Taraldsen, Eldar.
Å begripe sin egen rolle og identitet som speialpedagog. I: Spesialpedagogiske perspektiver. Inderøy og Levanger: Norsk Pedagogisk Forlag og Høgskolen i Nord-Trøndelag 2015 ISBN 978-82-93468-01-1. s. 11-13
NORD NTNU Untitled
 
18 Taraldsen, Eldar; Kanestrøm, Endre.
Hva vil vi med utdanningene? -Kronikk om universitets- og høgskolereformen. Fremsnakker et midtnorsk profesjonsuniversitet - HiNT, HiST, NTNU og DMMH.. Trønder-avisa 2015 ;Volum 20500.(114) s. 3-3
NORD Untitled
 
19 Taraldsen, Eldar; Kanestrøm, Endre.
Marionettepedagogikk og klok praksis. FoU i praksis; 2015-04-09 - 2015-04-10
NORD Untitled
 
20 Taraldsen, Eldar; Kanestrøm, Endre; Sakshaug, Kjærsti Vekseth; Asp, Pål.
Skoler i Steinkjer blir lagt merke til. www.steinkjer.kommune.no 2015
NORD Untitled
 
21 Taraldsen, Eldar; Kanestrøm, Endre; Thorshaug, Arve.
Lærerens underlige verden. Inderøy, Norge: Norsk Pedagogisk Forlag og Høgskolen i Nord-Trøndelag 2015 (ISBN 9788293468004) 168 s.
NORD NTNU Untitled
 
22 Telhaug, Alfred Oftedal; Kanestrøm, Endre; Taraldsen, Eldar.
Progressiv og essayistisk pedagogikk -Et særdeles utfordrende innlegg i norsk pedagogisk debatt, der forfatterne ønsker seg sydende begeistring og brennende engasjement i klasserom og forelesningssaler.. Utdanning 2015 ;Volum 150241.(2) s. 38-38
NORD NTNU Untitled
 
2014
23 Johansen, Oddbjørn; Bulling, Ingunn Skjesol; Kanestrøm, Endre.
Samhandling rundt barn og unge med sammensatte behov i Overhalla kommune (SARBU) : sluttrapport. Høgskolen i Nord-Trøndelag 2014 (ISBN 978-82-7456-724-5) 43 s. Høgskolen i Nord-Trøndelag. Rapport(100)
NORD Untitled
 
24 Kanestrøm, Endre; Taraldsen, Eldar.
Essayet: Den profesjonelle lærer. I: Å lete etter det skjulte i bokserien "Den profesjonelle lærer". Inderøy: Norsk Pedagogisk Forlag 2014 ISBN 9788299856348. s. 13-28
NORD NTNU Untitled
 
25 Kanestrøm, Endre; Taraldsen, Eldar.
SAL-Studentaktive Arbeidsmodeller i Lærerutdanningen. I: Spesialpedagogisk entré, -ulike innganger til spesialpedagogisk arbeid. Inderøy og Levanger: Norsk Pedagogisk Forlag og Høgskolen i Nord-Trøndelag 2014 ISBN 978-82-998563-8-6. s. 13-15
NORD NTNU Untitled
 
26 Kanestrøm, Endre; Taraldsen, Eldar.
Å lete etter det skjulte i bokserien "Den profesjonelle lærer". Inderøy: Norsk Pedagogisk Forlag 2014 (ISBN 9788299856348) 52 s.
NORD Untitled
 
27 Kanestrøm, Endre; Taraldsen, Eldar; Olsen, Ninni Rotmo.
Spesialpedagogisk entré, -ulike innganger til spesialpedagogisk arbeid. Inderøy og Levanger: Norsk Pedagogisk Forlag og Høgskolen i Nord-Trøndelag 2014 (ISBN 978-82-998563-8-6) 354 s.
NORD Untitled
 
28 Steinsholt, Kjetil; Kanestrøm, Endre; Taraldsen, Eldar.
Profesjonell lærer -muligheter og begrensninger. Bok 2 i serien: Den profesjonelle lærer. Inderøy: Norsk Pedagogisk Forlag 2014 (ISBN 9788299856355) 84 s.
NORD NIH Untitled
 
29 Sundsdal, Einar; Øksnes, Maria; Kanestrøm, Endre; Taraldsen, Eldar.
Klasseledelsens blindflekker. -om uro, klasseledelse og ny-enkel pedagogikk. Bok 3 i serien "Den profesjonelle lærer". Inderøy: Norsk Pedagogisk Forlag 2014 (ISBN 978-82-998563-6-2) 84 s.
NORD NTNU UiO Untitled
 
30 Taraldsen, Eldar; Kanestrøm, Endre.
Ettertanker - en pedagogisk selfie. I: Klasseledelsens blindflekker. -om uro, klasseledelse og ny-enkel pedagogikk. Bok 3 i serien "Den profesjonelle lærer". Inderøy: Norsk Pedagogisk Forlag 2014 ISBN 978-82-998563-6-2. s. 84-84
NORD NTNU Untitled
 
31 Taraldsen, Eldar; Kanestrøm, Endre.
Skolens liv og lære Misforholdet mellom Opplæringslovens krav om å vise elevene tillit og respekt og den økende objektiveringen av elevene (og lærerne) innenfor norsk skoleutvikling. Trønder-avisa 2014 ;Volum 20500.(216) s. 3-3
NORD NTNU Untitled
 
32 Taraldsen, Eldar; Kanestrøm, Endre.
Studenter fra HiNT forfattet egen lærebok. Studentene på Spesialpedagogikk 1, Musikk og Kunst og Håndverk ved Høgskolen i Nord-Trøndelag har dokumentert og offentliggjort sin egen læringsreise gjennom boken "Spesialpedagogisk entré - ulike innganger til spesialpedagogisk arbeid". Adressa.no (kopi hos intervjuobjekt) [Internett] 2014-11-27
NORD Untitled
 
33 Taraldsen, Eldar; Kanestrøm, Endre; Sakshaug, Kjærsti Vekseth; Asp, Pål.
Egge-modellen. Spesialpedagogikk 2014 ;Volum 4500.(7) s. 12-17
NORD Untitled
 
2012
34 Taraldsen, Eldar; Kanestrøm, Endre.
Pedagogisk basiskunnskap (1.del av SAL-prosjektet - en 3-årig aksjonsforskningsstudie for å utvikle studentaktive arbeidsmodeller i lærerutdanningen). Inderøy: Norsk pedagogisk forlag 2012 (ISBN 978-82-998563-3-1) 160 s.
NORD NTNU Untitled
 
35 Taraldsen, Eldar; Kanestrøm, Endre; Leknes, Bjørnar Olav.
Lansering av boka "Pedagogisk Basiskunnskap" ved Høgskolen i Nord-Trøndelag 22.11.2012. Intervju med redaktør Eldar Taraldsen og forfatter og student Ida Aunan Ulvik: http://www.hint.no/aktuelt/nyheter /laererstudenter_med_boklansering. http://www.hint.no/aktuelt/nyheter/laererstudenter_med_bokla [Internett] 2012-11-19
NORD NTNU Untitled
 
2009
36 Selboe, Aud; Kanestrøm, Endre.
Kjønna møteplasser – et segregert ungdomstiltak i integrasjonens tjeneste. Program for barnevernpedagogutdanning: Høgskolen i Sør-Trøndelag 2009 (ISBN 978-82-7877-200-3) 12 s.
NTNU Untitled
 
2008
37 Kanestrøm, Endre; Bromstad, Eldar.
Mobilisering av ansvar. Aksjonsretta tilnærming. Trondheim: NAKU 2008 25 s.
NTNU Untitled
 
38 Selboe, Aud; Kanestrøm, Endre; Bromstad, Eldar.
Prosjekt medborgerskap. Trondheim: NAKU - Nasjonalt kompetansemiljø om utviklingshemning 2008 19 s.
NTNU Untitled
 
2005
39 Kanestrøm, Endre.
Heftige rytmer på Stiklestad - Musikk som forebyggende, sosialpedagogisk, virkemiddel for barn og unge. Trønder-Avisa [Avis] 2005-03-19
NORD NTNU Untitled
 
40 Kanestrøm, Endre.
Hva er primæroppgaven til PPT. Kurs for ansatte i Verdal kommune; 2005-05-03 - 2005-05-03
NORD NTNU Untitled
 
41 Kanestrøm, Endre.
Oppvekstmiljøet i Verdal - nye veier å gå. Prosjektet finansiert av Barne- og familiedepartementet, Nord-Trøndelag fylkeskommune og Verdal vekst AS: Verdal kommune erkjente uheldig samfunnsutvikling særlig innenfor oppvekstsektoren. Ved hjelp av aksjonsrettede, deltakende arbeidsmåter utviklet prosjektet tiltaksstrukturer for å gjenreise renomme og ønsket utvikling. Verdal i Nord-Trøndelag: Verdal kommune 2005 40 s.
NORD NTNU Untitled
 
42 Kanestrøm, Endre.
Skal PPT være flue på veggen og vente på en ytrestyrt anledning - eller skal vi ta ballen?. Kurs for ansatte i Verdal kommune; 2005-06-05 - 2005-06-05
NORD NTNU Untitled
 
43 Kanestrøm, Endre.
Spæll i lag! - en mediepresentasjon våren 2005 der HiNT og Verdal kommune tilrettelegger studium for kulturskolelærere med profil innrettet mot ungdomskulturen med rock som virkemiddel. Verdal kommune Verdal 2005
NORD NTNU Untitled
 
44 Kanestrøm, Endre.
Spælle på lag - Nytt studium i samarbeid mellom Verdal kommune og Høgskolen i Nord-Trøndelag om kultur som tiltak innen folkehelsearbeidet. Adresseavisen [Avis] 2005-01-13
NORD NTNU Untitled
 
45 Kanestrøm, Endre.
Ungdom i Stiklestad vil ha tilbake tilbudene som forsvant - Idedugnad om oppvekstmiljø. Innherreds Folkeblad og Verdalingen [Avis] 2005-01-27
NORD NTNU Untitled
 
46 Kanestrøm, Endre.
"Ungdom i Stiklestad: Vil ha tilbake tilbudene som forsvant". Barn og unge i Stiklestad krets i Verdal kommune ble mobilisert til å utlede behov og ønsker om en aktiv fritid. Innherreds Folkeblad og Verdalingen [Avis] 2005-01-27
NORD NTNU Untitled
 
47 Kanestrøm, Endre.
Unikt kultursamarbeid - Nytt studium i samarbeid mellom Verdal kommune og Høgskolen i Nord-Trøndelag. Studium om kulturskolen som aktør i forhold til barn og unge som sliter i skolen. Trønder-Avisa [Avis] 2005-01-13
NORD NTNU Untitled
 
48 Kanestrøm, Endre; Thorhus, Cathrine; Lines, Kåre Ingebrigt; Hovdal, Knut Arne.
Kommunedemokrati i Innherred samkommune gjennom aktiv medvirkning. Verdal og Levanger: Verdal kommune og Høgskolen i Nord-Trøndelag 2005 19 s.
NORD NTNU Untitled
 
2004
49 Kanestrøm, Endre.
Brosjyre om sosial mestring. Nr.1 - foreldrebrosjyre: Kritisk dømmekraft - oppførsel - sjøloppfatning.
NORD NTNU Untitled
 
50 Kanestrøm, Endre.
Brosjyre om sosial mestring. Nr.2 - Barnehage.
NORD NTNU Untitled
 
    Vis neste liste