Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 95 << Forrige 1 2    Neste >>

2023
1 Hiim, Hilde.
Developing teacher professionalism in an era of neo-liberalism. I: Representations of the Academic: Challenging Assumptions in Higher Education. Routledge 2023 ISBN 9781351053372.
OSLOMET Untitled
 
2022
2 Hiim, Hilde.
How Can Collaboration between Schools and Workplaces Contribute to Relevant Vocational Education?: Results of an Action Research Project in the School-based Part of Norwegian Vocational Education and Training. Vocations and Learning 2022 s. -
OSLOMET Untitled
 
3 Hiim, Hilde.
The Quality and status of Norwegian VET. I: The Standing of Vocational Education and the Occupations It Serves Current Concerns and Strategies For Enhancing That Standing. Springer 2022 ISBN 978-3-030-96237-1. s. 201-222
OSLOMET Untitled
 
4 Husebø, Dag; Hiim, Hilde; Gjøtterud, Sigrid; Karlsen, James Tommy; Ludvigsen, Kristine; Grevle, Tessa Eriksen; Rubilar, Kristine Haugen; Holen, Rasa; Teigland, Oliva; Thorvaldsen, Tor.
National AR-network as grounds for building knowledge ecologies and democratization of academic communities . CARN Conference 2022 - Changing Lives through Action Research; 2022-10-28 - 2022-10-30
NMBU UIA UIS VID OSLOMET UiB HVL USN UiT Untitled
 
2021
5 Sylte, Ann Lisa; Hiim, Hilde; Eikeland, Olav.
Lærerutdanningsskoler i yrkesfaglærerutdanning (LUSY). NordYrk 2021; 2021-06-07 - 2021-06-09
OSLOMET Untitled
 
2020
6 Gjøtterud, Sigrid; Hiim, Hilde; Husebø, Dag; Jensen, Liv Helene.
Aksjonsforskning i Norge : Grunnlagstenkning forskerroller og bidrag til endring i ulike kontekster : volum 2. Cappelen Damm Akademisk 2020 (ISBN 9788202652296) 597 s.
OSLOMET USN UIS NMBU Untitled
 
7 Gjøtterud, Sigrid; Hiim, Hilde; Husebø, Dag; Jensen, Liv Helene.
Innledning. I: Aksjonsforskning i Norge : Grunnlagstenkning forskerroller og bidrag til endring i ulike kontekster : volum 2. Cappelen Damm Akademisk 2020 ISBN 9788202652296.
OSLOMET USN UIS NMBU Untitled
 
8 Hiim, Hilde.
Likheter og forskjeller mellom tilnærminger til aksjonsforskning. I: Aksjonsforskning i Norge : Grunnlagstenkning forskerroller og bidrag til endring i ulike kontekster : volum 2. Cappelen Damm Akademisk 2020 ISBN 9788202652296.
OSLOMET Untitled
 
9 Hiim, Hilde.
The quality and standing of school-based Norwegian VET. Journal of Vocational Education and Training 2020 ;Volum 72.(2) s. 228-249
OSLOMET Untitled
 
10 Hiim, Hilde.
Å vurdere yrkeskompetanse. Hva er yrkeskompetanse og hvordan kan den vurderes?. Nordic Journal of Vocational Education and Training 2020 ;Volum 10.(3) s. 45-66
OSLOMET Untitled
 
11 Johnsen, Kjersti Lisbeth; Hiim, Hilde.
Å utvikle yrkeskompetanse gjennom arbeidslivspraksis i helsesekretærutdanningen. Nordic Journal of Vocational Education and Training 2020 ;Volum 11. s. 1-20
OSLOMET Untitled
 
2019
12 Aakernes, Nina; Hiim, Hilde.
Yrkesrelevant skoleopplæring for fremtidens mediegrafikere. Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling 2019 ;Volum 4.(1) s. 81-108
OSLOMET Untitled
 
13 Hiim, Hilde; Eva, Schwencke.
Hvordan kan skoler, bedrifter og universitet samarbeide om å utvikle innhold og kvalitet i yrkesutdanning og yrkesfaglærerutdanning?. forskningskonferanse; 2019-03-13 - 2019-03-13
OSLOMET Untitled
 
2018
14 Hiim, Hilde; Stålhane, Jan.
Yrkesdidaktisk aksjonsforskning Yrkesfaglærere som forskere i et prosjekt om relevant yrkesutdanning. I: Vitenskapelighet og kunnskapsforståelse i profesjonene. Universitetsforlaget 2018 ISBN 9788215028644. s. -
OSLOMET Untitled
 
2017
15 Gjøtterud, Sigrid; Hiim, Hilde; Husebø, Dag; Jensen, Liv Helene; Steen-Olsen, Tove Herborg; Stjernstrøm, Else.
Aksjonsforskning i Norge : teoretisk og empirisk mangfold. Cappelen Damm Akademisk 2017 (ISBN 9788202529819) 471 s.
OSLOMET USN NTNU UIS UiT NMBU Untitled
 
16 Hiim, Hilde.
Developing teacher professionalism through epistemological insight, analyses of pedagogical relations and practitioner research.. forskningskonferanse; 2017-06-13 - 2017-06-16
NTNU Untitled
 
17 Hiim, Hilde.
Ensuring Curriculum Relevance in Vocational Education and Training: Epistemological Perspectives in a Curriculum Research Project. International Journal for Research in Vocational Education and Training 2017 ;Volum 4.(1) Suppl. APR2017 s. 1-19
OSLOMET Untitled
 
18 Hiim, Hilde.
Om å forske i egen praksis. Aksjonsforskning og praktikerforskning. Foredrag på fellesseminar HiOA / LUI og UCC / FoU 28.- 29. september 2017. UCC København.. FoU fellesseminar HiOA / LUI og UCC (University College of Copenhagen); 2017-09-28 - 2017-09-29
NTNU Untitled
 
19 Hiim, Hilde.
Relevant lærerutdanning og aksjonsforskning. I: Aksjonsforskning i Norge : teoretisk og empirisk mangfold. Cappelen Damm Akademisk 2017 ISBN 9788202529819. s. 45-71
HIOA Untitled
 
20 Hiim, Hilde; Eva, Schwencke.
Relevant yrkesutdanning og samarbeid høgskole \ skole \ bedrift. Noen foreløpige resultater fra forskningssamarbeid med masterstudenter. Forskningsformidlingskonferanse; 2017-12-06 - 2017-12-06
NTNU Untitled
 
21 Lensjø, Marit.
Læring og opplæring i rørleggerfaget. En etnografisk studie av fag- og yrkesopplæring i opplæringskontor og på byggeplass.. Roskilde: Roskilde Universitet 2017 307 s.
HIOA Untitled
 
22 Stålhane, Jan; Hiim, Hilde.
Evaluating vocational knowledge: What is vocational knowledge and how can it be evaluated and assessed?. ATEE-konferanse; 2017-10-23 - 2017-10-25
OSLOMET NTNU Untitled
 
2016
23 Breidlid, Anders; Henriksen, Øyvind H.; Hiim, Hilde; Holmarsdottir, Halla Bjørk; Otterstad, Ann Merete; Walseth, Kristin; Rossholt, Nina.
Skandaløs prosess rundt fordeling av stipendiater. Khrono.no 2016
OSLOMET NTNU Untitled
 
24 Hiim, Hilde.
Didaktikk, yrkesdidaktikk og aksjonsforskning i utdanning av yrkesfaglærere.. Keynote, Seminar om didaktikk; 2016-03-03 - 2016-03-04
NTNU Untitled
 
25 Hiim, Hilde.
Educational action Research and the Development of Professional teacher knowledge. I: Action research for democracy: New ideas and perspectives from Scandinavia. Routledge 2016 ISBN 978-1-138-96122-7. s. 147-161
HIOA Untitled
 
26 Hiim, Hilde.
Keynote. Aksjonsforskning og Practitioner Research.. Keynote, Dansk aktionsforskningskonferance; 2016-01-28 - 2016-01-29
NTNU Untitled
 
27 Hiim, Hilde.
Relevant yrkesutdanning og yrkesfaglærerutdanning. Presentasjon av et forskningsprosjekt på HiOA og NTNU.. Keynote, Nettverksamling for fag- og yrkesopplæring i høyere utdanning; 2016-09-14 - 2016-09-15
NTNU Untitled
 
28 Hiim, Hilde.
The Vocational Teacher as Researcher.. Paperpresentasjon, ECER-konferansen 2016; 2016-08-22 - 2016-08-26
NTNU Untitled
 
29 Hiim, Hilde.
Yrkesdidaktiske perspektiver på veiledning i yrkesfaglærerutdanning.. Foredrag, konferanse for praksisveiledere i yrkesfaglærerutdanningen.; 2016-03-15 - 2016-03-15
NTNU Untitled
 
30 Hiim, Hilde; Schwencke, Eva.
Relevant yrkesutdanning og samarbeid høgskole/skole/bedrift. Presentasjon av et forskningsprosjekt. Konferanse for prosjektet Relevant Yrkesutdanning; 2016-10-26 - 2016-10-26
OSLOMET NTNU Untitled
 
31 Hiim, Hilde; Schwencke, Eva.
Relevant yrkesutdanning og yrkesfaglærerutdanning. Presentasjon av et forskningsprosjekt. Presentasjon for høyskolestyret HiOA; 2016-05-10 - 2016-05-10
OSLOMET NTNU Untitled
 
32 Hiim, Hilde; Schwencke, Eva; Stålhane, Jan.
Relevant yrkesutdanning. Et yrkesdidaktisk forsknings- og utviklingsprosjekt i samarbeid mellom høgskoleforskere og yrkesfaglærere på et masterstudium i yrkespedagogikk.. Paperpresentasjon, NORDYRK – konferansen i Roskilde.; 2016-06-08 - 2016-06-10
OSLOMET NTNU UiO Untitled
 
33 Hiim, Hilde; Schwencke, Eva; Stålhane, Jan.
Relevant yrkesutdanning og samarbeid høgskole \ skole \ bedrift. Presentasjon av et forskningsprosjekt.. Keynote, konferansen "Relevant yrkesutdanning”, HiOA, Kjeller; 2016-10-26 - 2016-10-26
OSLOMET NTNU UiO Untitled
 
34 Hiim, Hilde; Stålhane, Jan.
The Vocational Teacher as Researcher. Paperpresentasjon, ECER-konferansen 2016; 2016-08-22 - 2016-08-26
NTNU UiO Untitled
 
35 Schwencke, Eva; Hiim, Hilde.
Relevant yrkesutdanning og yrkesfaglærerutdanning - Et felles prosjekt om yrkesforankret utdanningsinnhold – med fokus på samarbeid mellom høgskoleforskere og yrkesfaglærere på et masterstudium i yrkespedagogikk.. Nordisk forskningskonferanse; 2016-06-07 - 2016-06-09
OSLOMET NTNU Untitled
 
2015
36 Eikeland, Olav; Hiim, Hilde; Schwencke, Eva.
Yrkespedagogiske perspektiver. Gyldendal Akademisk 2015 (ISBN 9788205482661) 270 s.
OSLOMET NTNU Untitled
 
37 Hiim, Hilde.
Erfaringer med practitioner research.. Keynote på felleseminaret UCC \ HIOA: Praksisrelevant forskning i spændningsfeltet mellem forskning, uddannelse og praksis. Et blik på professionshøjskoler.; 2015-09-21 - 2015-09-22
NTNU Untitled
 
38 Hiim, Hilde.
Kvalitet i yrkesutdanningen: Resultater fra et aksjonsforskningsprosjekt om yrkesforankring av innholdet i yrkesutdanningen. Norsk pedagogisk tidsskrift 2015 ;Volum 99.(2) s. 136-148
NTNU Untitled
 
39 Hiim, Hilde.
Læreren som forsker. I: Yrkespedagogiske perspektiver. Gyldendal Akademisk 2015 ISBN 9788205482661. s. 74-93
HIOA Untitled
 
40 Hiim, Hilde.
Praksisbasert yrkesutdanning. Resultater fra et aksjonsforskningsprosjekt.. Foredrag på forskerkonferanse NTNU, YFL 18 juni 2015; 2015-06-18 - 2015-06-18
NTNU Untitled
 
41 Hiim, Hilde.
Relevant Vocational Education and Training (VET). A project on curriculum development in VET and in VET teacher education – the overall project.. Paper presented in symposium at the CARN conference; 2015-11-06 - 2015-11-06
NTNU Untitled
 
42 Hiim, Hilde; Stålhane, Jan.
Relevant Curriculum in VET.. Paper presented at the ECER-conference,; 2015-09-11 - 2015-09-11
OSLOMET NTNU Untitled
 
43 Schwencke, Eva; Hiim, Hilde; Stålhane, Jan; Herudsløkken, Karin; Johnsen, Kjersti Lisbeth; Lensjø, Marit; Aakernes, Nina.
Relevant curriculum Development in vocational education and training (VET). Carn Conference 2015; 2015-11-06 - 2015-11-08
OSLOMET NTNU Untitled
 
2014
44 Hiim, Hilde.
Yrkesretting av fellesfag. Yrkesfaglæreres og elevers erfaringer i forsøk med yrkesretting av fellesfag. I: Profesjonsrettet pedagogikk 8-13. Cappelen Damm Akademisk 2014 ISBN 978-82-02-41927-1. s. 178-200
HIOA Untitled
 
45 Hiim, Hilde; Stålhane, Jan.
Relevant, practice based vocational education. Results from an action research project on curriculum development in Norwegian vocational high school education. Action Research Network of the Americas 2nd Annual Conference. ARNA 2014; 2014-05-22 - 2014-05-24
HIOA Untitled
 
46 Schwencke, Eva; Hiim, Hilde.
"Første PhD-kurs i yrkesdidaktisk forskning - prinsipper, gjennomføring og oppsummering». Nordyrk; 2014-06-10 - 2014-06-12
HIOA Untitled
 
2013
47 Hiim, Hilde.
Frafall og kvalitet i yrkesutdanningen. Utdanning 2013 (17) s. 46-49
OSLOMET Untitled
 
48 Hiim, Hilde.
Praksisbasert yrkesutdanning. Hvordan utvikle relevant yrkesutdanning for elever og arbeidsliv?. Gyldendal Akademisk 2013 (ISBN 978-82-05-45429-3) 358 s.
HIOA Untitled
 
49 Hiim, Hilde.
Relevant praksisbasert yrkesutdanning. NORDYRK 2013; 2013-06-12 - 2013-06-14
HIOA Untitled
 
50 Hiim, Hilde; Stålhane, Jan.
How can university researchers and teachers cooperate on extensive action research projects?. 10th Annual Action Research Conference: Developing our capacity for action research and inquiry through dialogues that matter; 2013-05-03 - 2013-05-04
HIOA Untitled
 
    Vis neste liste