2024
|
1. |
Vasset, Frøydis Perny; Ulvund, Ingeborg; Sundal, Hildegunn. Methods to learn clinical pediatric nursing for nurse students. I: Nursing studies : a path to success. IntechOpen 2024 ISBN 978-0-85466-244-9. HIM
Untitled
|
2023
|
2. |
Frilund, Marianne; Fagerstrøm, Lisbeth; Vasset, Frøydis. The challenges of change processes for nurse leaders—a qualitative study of long-term leaders' experiences over 25 years. Nursing Open 2023 ;Volum 10.(8) s. 5423-5432 NTNU HIM
Untitled
|
|
3. |
Hagen, Inger Hilde; Svindseth, Marit Følsvik; Vasset, Frøydis Perny. Association between parents’ perceived mental distress and support and satisfaction in neonatal intensive care units. Klinisk Sygepleje 2023 ;Volum 37.(1) s. 19-33 HIM NTNU
Untitled
|
|
4. |
Vasset, Frøydis Perny; Dahl, Berit Misund; Thunem, Gunhild; Frilund, Marianne Louise. Exploring scientific writing as part of a learning model for interprofessional higher health education – A qualitative study. Social Sciences & Humanities Open 2023 ;Volum 9. HIM NTNU
Untitled
|
|
5. |
Vasset, Frøydis Perny; Fagerstrøm, Lisbeth; Frilund, Marianne Louise. Leader–member exchanges with leaders who have worked for 25 years in health institutions. Nursing Open 2023 ;Volum 10.(6) s. 3659-3665 HIM NTNU
Untitled
|
|
6. |
Vasset, Frøydis Perny; Julnes, Signe Gunn. Praksismodeller for avansert klinisk allmennsykepleier – et essay. Klinisk Sygepleje 2023 ;Volum 37.(4) s. 267-272 HIM
Untitled
|
|
7. |
Vasset, Frøydis Perny; Ødegård, Atle; Iversen, Hans Petter; Almås, Synnøve Hofseth; Willumsen, Anna Elisabeth; Lindqvist, Susanne. University teachers’ experience of students interprofessional education: Qualitative contributions from teachers towards a framework. Social Sciences & Humanities Open 2023 ;Volum 8.(1) s. 1-7 HIM UIS NTNU
Untitled
|
|
8. |
Vasset, Helle; Vasset, Frøydis Perny. Minoritetsforeldres erfaringer med foreldreskap i norsk kultur. Fokus på familien 2023 ;Volum 51.(2) s. 102-119 HIM
Untitled
|
2022
|
9. |
Dahl, Berit Misund; Vasset, Frøydis Perny; Frilund, Marianne Louise. Students’ approaches to scientific essay writing as an educational method in higher education : a mixed methods study. Social Sciences & Humanities Open 2022 ;Volum 7.(1) s. 1-6 NTNU HIM
Untitled
|
|
10. |
Gagnat, Kjersti; Molnes, Sven Inge; Vasset, Frøydis Perny. Helsepersonells fagkompetanse i kommunehelsetjenesten. Klinisk Sygepleje 2022 ;Volum 36.(3) s. 153-171 HIM NTNU
Untitled
|
|
11. |
Julnes, Signe Gunn; Malones, Line Rakvåg; Vasset, Frøydis Perny. «Nei takk!» til avanserte kliniske allmennsykepleiere?. Tidens Krav 2022 s. 9- HIM
Untitled
|
|
12. |
Julnes, Signe Gunn; Malones, Line Rakvåg; Vasset, Frøydis Perny. «Nei takk!» til avanserte kliniske allmennsykepleiere?. Romsdals Budstikke. 2022 HIM
Untitled
|
|
13. |
Sundal, Hildegunn; Vasset, Frøydis Perny. Prosjektbasert læring i pediatrisk sykepleie. Klinisk Sygepleje 2022 ;Volum 36.(4) s. 240-252 HIM
Untitled
|
|
14. |
Sæther, Eva Walderhaug; Iversen, Valentina Cabral; Svindseth, Marit Følsvik; Crawford, Paul; Vasset, Frøydis Perny. Exploring sustainable care pathways : a scoping review. BMC Health Services Research 2022 ;Volum 22. s. 1-23 HIM NTNU
Untitled
|
|
15. |
Vasset, Frøydis Perny; Fagerstrøm, Lisbeth; Frilund, Marianne Louise. Nurse leaders' changing roles over 25 years : a qualitative study. Leadership in Health Services 2022 ;Volum 36.(1) s. 125-139 NTNU HIM
Untitled
|
2021
|
16. |
Helberget, Lindis Kathrine; Vasset, Frøydis Perny; Frilund, Marianne Louise; Teige, Barbro Catharina; Molnes, Sven Inge. A model for guidance and reflection in practice studies for nursing students. International Journal of Educational Research Open 2021 ;Volum 2.(2) s. 1-7 HMR NTNU
Untitled
|
|
17. |
Vasset, Anja; Molnes, Sven Inge; Vasset, Frøydis Perny. Children with breathing problems : a stress situation for prehospital employees?. Nordisk sygeplejeforskning 2021 ;Volum 11.(3) s. 197-207 NTNU HMR HIM
Untitled
|
|
18. |
Vasset, Frøydis Perny. Generell kommunikasjon med eldre mennesker.. I: Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245033588. s. 21-26 NTNU
Untitled
|
|
19. |
Vasset, Frøydis Perny. Kommunikasjon med eldre mennesker som har kognitiv svikt/demenssykdom. I: Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245033588. s. 36-52 NTNU
Untitled
|
|
20. |
Vasset, Frøydis Perny. Kommunikasjon med mennesker som har afasi. I: Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245033588. s. 44-53 NTNU
Untitled
|
|
21. |
Vasset, Frøydis Perny. Kommunikasjon med mennesker som har en utviklingshemning. I: Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245033588. s. 214-219 NTNU
Untitled
|
|
22. |
Vasset, Frøydis Perny. Kommunikasjon med mennesker som har hørsels- og synshemning. I: Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245033588. s. 27-35 NTNU
Untitled
|
|
23. |
Vasset, Frøydis Perny; Fagerström, Lisbeth Maria; Frilund, Marianne Louise. Sustainable nursing leadership in Nordic health care organizations. International Journal of Caring Sciences (IJCS) 2021 ;Volum 14.(2) s. 1527-1532 NTNU HIM
Untitled
|
|
24. |
Vasset, Frøydis Perny; Lervik, Wenche. Kommunikasjon med foreldre på nyfødtintensiv avdeling. I: Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245033588. s. 128-134 NTNU
Untitled
|
|
25. |
Vasset, Frøydis Perny; Molnes, Sven Inge. Forord. I: Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245033588. NTNU
Untitled
|
|
26. |
Vasset, Frøydis Perny; Molnes, Sven Inge. Innledning. I: Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245033588. NTNU
Untitled
|
|
27. |
Vasset, Frøydis Perny; Molnes, Sven Inge. Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid. Fagbokforlaget 2021 (ISBN 9788245033588) 265 s. NTNU
Untitled
|
|
28. |
Vasset, Frøydis Perny; Molnes, Sven Inge. Kommunikasjon med pasienter som har kroniske lidelser. I: Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245033588. NTNU
Untitled
|
|
29. |
Vasset, Frøydis Perny; Molnes, Sven Inge; Helberget, Lindis Kathrine; Teige, Barbro Catharina; Frilund, Marianne Louise. A qualitative study of supervisors' experiences with nursing students in practice, a new guidance model. Nurse Education Today 2021 ;Volum 107:105111. s. 1-6 HIM NTNU HMR
Untitled
|
|
30. |
Vasset, Frøydis Perny; Steinsland, Hege. Models for meeting activities in a public workplace - qualitative study in municipalities. International Journal of Public Sector Performance Management 2021 ;Volum 7.(3) s. 1-14 NTNU
Untitled
|
|
31. |
Vasset, Frøydis Perny; Vasset, Helle. Barnesamtaler i barnevernstjenesten. I: Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245033588. s. 153-161 NTNU
Untitled
|
|
32. |
Vasset, Frøydis Perny; Vasset, Helle. Kommunikasjon i møte med barn og unge med utagerende adferdsvansker. I: Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245033588. s. 163-168 NTNU
Untitled
|
|
33. |
Vasset, Frøydis Perny; Vasset, Helle. Kommunikasjon i NAV. I: Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245033588. s. 207-213 NTNU
Untitled
|
|
34. |
Walderhaug, Nancy; Molnes, Sven Inge; Vasset, Frøydis Perny. Guidance from practice teachers - A qualitative study of nursing students in practice studies. International Journal of Educational Research Open 2021 ;Volum 2.(2) NTNU
Untitled
|
2020
|
35. |
Helberget, Lindis Kathrine; Molnes, Sven Inge; Frilund, Marianne Louise; Vasset, Frøydis Perny; Teige, Barbro Catharina. Modell for veiledning og refleksjon i praksis - evaluering av et pedagogisk prosjekt blant sykepleierstudenter. : Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet og Helse Møre og Romsdal 2020 35 s. HMR NTNU
Untitled
|
|
36. |
Hove, Katrin Mork; Vasset, Frøydis Perny. Palliative teams’ collaborative practice with employees from hospital departments and municipal care. Nordisk sygeplejeforskning 2020 ;Volum 10.(1) s. 45-56 HMR NTNU
Untitled
|
|
37. |
Vasset, Frøydis Perny; Vinje, Marianne. Justice in performance appraisal. International Journal of Public Sector Performance Management 2020 ;Volum 6.(6) s. 843-853 NTNU
Untitled
|
|
38. |
Ødegård, Atle; Sæbjørnsen, Siv Elin Nord; Lindqvist, Susanne; Vasset, Frøydis Perny; Iversen, Hans Petter; Willumsen, Elisabeth; Sirnes, Tore; Almås, Synnøve Hofseth. Tverrprofesjonell samarbeidslæring i profesjonsutdanningene. I: Samskaping : sosial innovasjon for helse og velferd. Universitetsforlaget 2020 ISBN 9788215034089. s. 193-206 HIM HMR NF NTNU UIS
Untitled
|
2019
|
39. |
Almås, Synnøve Hofseth; Vasset, Frøydis Perny. Nursing and biomedical Laboratory science (BMLS) students' interprofessional training in the simulation laboratory. International Network for Health Workforce Education; 2019-01-09 - 2019-01-10 NTNU
Untitled
|
|
40. |
Hammer, Hege; Vasset, Frøydis Perny. Interprofessional Learning in the Simulation Laboratory: Nursing and Pharmacy Students’ Experiences. Journal of Research in Interprofessional Practice and Education 2019 ;Volum 9.(1) s. - NORD NTNU
Untitled
|
|
41. |
Sæther, Eva Walderhaug; Iversen, Valentina Cabral; Svindseth, Marit Følsvik; Crawford, Paul; Vasset, Frøydis Perny. Patients' perspectives on care pathways and informed shared decision making in the transition between psychiatric hospitalization and the community. Journal of Evaluation In Clinical Practice 2019 s. - STO NTNU
Untitled
|
|
42. |
Vasset, Anja; Molnes, Sven Inge; Vasset, Frøydis Perny. Prehospitalt helsepersonell er usikre på luftveishåndtering av barn. Sykepleien Forskning 2019 ;Volum 14. s. 1-19 HMR NTNU
Untitled
|
|
43. |
Vasset, Frøydis Perny; Brynhildsen, Siri Ellen Adelaide; Kvilhaugsvik, Bente. Professional Learning through a Digital Platform. Journal of Research in Interprofessional Practice and Education 2019 ;Volum 9.(1) s. - NTNU HVL HIOF
Untitled
|
2018
|
44. |
Almås, Synnøve Hofseth; Vasset, Frøydis Perny. Rammer. I: Tverrprofesjonell samarbeidslæring (TPS) : for bachelorstudenter i helse- og sosialfag. Fagbokforlaget 2018 ISBN 9788245021103. s. 101-112 NTNU
Untitled
|
|
45. |
Almås, Synnøve Hofseth; Vasset, Frøydis Perny; Ødegård, Atle. Tverrprofesjonell samarbeidslæring (TPS) : for bachelorstudenter i helse- og sosialfag. Fagbokforlaget 2018 (ISBN 9788245021103) 260 s. NTNU UIS HIM
Untitled
|
|
46. |
Brynhildsen, Siri Ellen Adelaide; Vasset, Frøydis Perny; Kvilhaugsvik, Bente. Interprofessional Learning through Virtual Meetings/Tverrprofesjonell samarbeidslæring ved hjelp av virtuelle møter.. TPS nettverkssamling; 2018-06-07 - 2018-06-08 NTNU HVL HIOF
Untitled
|
|
47. |
Lindqvist, Susanne; Vasset, Frøydis Perny; Iversen, Hans Petter; Almås, Synnøve Hofseth; Willumsen, Elisabeth; Ødegård, Atle. University teachers’ views of interprofessional learning and their role in achieving outcomes : a qualitative study. Journal of Interprofessional Care 2018 ;Volum 33.(2) s. 190-199 NTNU UIS HIM
Untitled
|
|
48. |
Vasset, Frøydis Perny. Brukermedvirkning. I: Tverrprofesjonell samarbeidslæring (TPS) : for bachelorstudenter i helse- og sosialfag. Fagbokforlaget 2018 ISBN 9788245021103. s. 49-58 NTNU
Untitled
|
|
49. |
Vasset, Frøydis Perny. Pasientforløp. I: Tverrprofesjonell samarbeidslæring (TPS) : for bachelorstudenter i helse- og sosialfag. Fagbokforlaget 2018 ISBN 9788245021103. s. 25-38 NTNU
Untitled
|
|
50. |
Vasset, Frøydis Perny. Praksissjokket. I: Tverrprofesjonell samarbeidslæring (TPS) : for bachelorstudenter i helse- og sosialfag. Fagbokforlaget 2018 ISBN 9788245021103. s. 131-142 NTNU
Untitled
|