Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 76 << Forrige 1 2    Neste >>

2024
1 Vasset, Frøydis Perny; Ulvund, Ingeborg; Sundal, Hildegunn.
Methods to learn clinical pediatric nursing for nurse students. I: Nursing studies : a path to success. IntechOpen 2024 ISBN 978-0-85466-244-9.
HIM Untitled
 
2023
2 Frilund, Marianne; Fagerstrøm, Lisbeth; Vasset, Frøydis.
The challenges of change processes for nurse leaders—a qualitative study of long-term leaders' experiences over 25 years. Nursing Open 2023 ;Volum 10.(8) s. 5423-5432
NTNU HIM Untitled
 
3 Hagen, Inger Hilde; Svindseth, Marit Følsvik; Vasset, Frøydis Perny.
Association between parents’ perceived mental distress and support and satisfaction in neonatal intensive care units. Klinisk Sygepleje 2023 ;Volum 37.(1) s. 19-33
HIM NTNU Untitled
 
4 Vasset, Frøydis Perny; Dahl, Berit Misund; Thunem, Gunhild; Frilund, Marianne Louise.
Exploring scientific writing as part of a learning model for interprofessional higher health education – A qualitative study. Social Sciences & Humanities Open 2023 ;Volum 9.
HIM NTNU Untitled
 
5 Vasset, Frøydis Perny; Fagerstrøm, Lisbeth; Frilund, Marianne Louise.
Leader–member exchanges with leaders who have worked for 25 years in health institutions. Nursing Open 2023 ;Volum 10.(6) s. 3659-3665
HIM NTNU Untitled
 
6 Vasset, Frøydis Perny; Julnes, Signe Gunn.
Praksismodeller for avansert klinisk allmennsykepleier – et essay. Klinisk Sygepleje 2023 ;Volum 37.(4) s. 267-272
HIM Untitled
 
7 Vasset, Frøydis Perny; Ødegård, Atle; Iversen, Hans Petter; Almås, Synnøve Hofseth; Willumsen, Anna Elisabeth; Lindqvist, Susanne.
University teachers’ experience of students interprofessional education: Qualitative contributions from teachers towards a framework. Social Sciences & Humanities Open 2023 ;Volum 8.(1) s. 1-7
HIM UIS NTNU Untitled
 
8 Vasset, Helle; Vasset, Frøydis Perny.
Minoritetsforeldres erfaringer med foreldreskap i norsk kultur. Fokus på familien 2023 ;Volum 51.(2) s. 102-119
HIM Untitled
 
2022
9 Dahl, Berit Misund; Vasset, Frøydis Perny; Frilund, Marianne Louise.
Students’ approaches to scientific essay writing as an educational method in higher education : a mixed methods study. Social Sciences & Humanities Open 2022 ;Volum 7.(1) s. 1-6
NTNU HIM Untitled
 
10 Gagnat, Kjersti; Molnes, Sven Inge; Vasset, Frøydis Perny.
Helsepersonells fagkompetanse i kommunehelsetjenesten. Klinisk Sygepleje 2022 ;Volum 36.(3) s. 153-171
HIM NTNU Untitled
 
11 Julnes, Signe Gunn; Malones, Line Rakvåg; Vasset, Frøydis Perny.
«Nei takk!» til avanserte kliniske allmennsykepleiere?. Tidens Krav 2022 s. 9-
HIM Untitled
 
12 Julnes, Signe Gunn; Malones, Line Rakvåg; Vasset, Frøydis Perny.
«Nei takk!» til avanserte kliniske allmennsykepleiere?. Romsdals Budstikke. 2022
HIM Untitled
 
13 Sundal, Hildegunn; Vasset, Frøydis Perny.
Prosjektbasert læring i pediatrisk sykepleie. Klinisk Sygepleje 2022 ;Volum 36.(4) s. 240-252
HIM Untitled
 
14 Sæther, Eva Walderhaug; Iversen, Valentina Cabral; Svindseth, Marit Følsvik; Crawford, Paul; Vasset, Frøydis Perny.
Exploring sustainable care pathways : a scoping review. BMC Health Services Research 2022 ;Volum 22. s. 1-23
HIM NTNU Untitled
 
15 Vasset, Frøydis Perny; Fagerstrøm, Lisbeth; Frilund, Marianne Louise.
Nurse leaders' changing roles over 25 years : a qualitative study. Leadership in Health Services 2022 ;Volum 36.(1) s. 125-139
NTNU HIM Untitled
 
2021
16 Helberget, Lindis Kathrine; Vasset, Frøydis Perny; Frilund, Marianne Louise; Teige, Barbro Catharina; Molnes, Sven Inge.
A model for guidance and reflection in practice studies for nursing students. International Journal of Educational Research Open 2021 ;Volum 2.(2) s. 1-7
HMR NTNU Untitled
 
17 Vasset, Anja; Molnes, Sven Inge; Vasset, Frøydis Perny.
Children with breathing problems : a stress situation for prehospital employees?. Nordisk sygeplejeforskning 2021 ;Volum 11.(3) s. 197-207
NTNU HMR HIM Untitled
 
18 Vasset, Frøydis Perny.
Generell kommunikasjon med eldre mennesker.. I: Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245033588. s. 21-26
NTNU Untitled
 
19 Vasset, Frøydis Perny.
Kommunikasjon med eldre mennesker som har kognitiv svikt/demenssykdom. I: Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245033588. s. 36-52
NTNU Untitled
 
20 Vasset, Frøydis Perny.
Kommunikasjon med mennesker som har afasi. I: Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245033588. s. 44-53
NTNU Untitled
 
21 Vasset, Frøydis Perny.
Kommunikasjon med mennesker som har en utviklingshemning. I: Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245033588. s. 214-219
NTNU Untitled
 
22 Vasset, Frøydis Perny.
Kommunikasjon med mennesker som har hørsels- og synshemning. I: Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245033588. s. 27-35
NTNU Untitled
 
23 Vasset, Frøydis Perny; Fagerström, Lisbeth Maria; Frilund, Marianne Louise.
Sustainable nursing leadership in Nordic health care organizations. International Journal of Caring Sciences (IJCS) 2021 ;Volum 14.(2) s. 1527-1532
NTNU HIM Untitled
 
24 Vasset, Frøydis Perny; Lervik, Wenche.
Kommunikasjon med foreldre på nyfødtintensiv avdeling. I: Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245033588. s. 128-134
NTNU Untitled
 
25 Vasset, Frøydis Perny; Molnes, Sven Inge.
Forord. I: Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245033588.
NTNU Untitled
 
26 Vasset, Frøydis Perny; Molnes, Sven Inge.
Innledning. I: Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245033588.
NTNU Untitled
 
27 Vasset, Frøydis Perny; Molnes, Sven Inge.
Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid. Fagbokforlaget 2021 (ISBN 9788245033588) 265 s.
NTNU Untitled
 
28 Vasset, Frøydis Perny; Molnes, Sven Inge.
Kommunikasjon med pasienter som har kroniske lidelser. I: Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245033588.
NTNU Untitled
 
29 Vasset, Frøydis Perny; Molnes, Sven Inge; Helberget, Lindis Kathrine; Teige, Barbro Catharina; Frilund, Marianne Louise.
A qualitative study of supervisors' experiences with nursing students in practice, a new guidance model. Nurse Education Today 2021 ;Volum 107:105111. s. 1-6
HIM NTNU HMR Untitled
 
30 Vasset, Frøydis Perny; Steinsland, Hege.
Models for meeting activities in a public workplace - qualitative study in municipalities. International Journal of Public Sector Performance Management 2021 ;Volum 7.(3) s. 1-14
NTNU Untitled
 
31 Vasset, Frøydis Perny; Vasset, Helle.
Barnesamtaler i barnevernstjenesten. I: Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245033588. s. 153-161
NTNU Untitled
 
32 Vasset, Frøydis Perny; Vasset, Helle.
Kommunikasjon i møte med barn og unge med utagerende adferdsvansker. I: Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245033588. s. 163-168
NTNU Untitled
 
33 Vasset, Frøydis Perny; Vasset, Helle.
Kommunikasjon i NAV. I: Kommunikasjon i klinisk og sosialt arbeid. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245033588. s. 207-213
NTNU Untitled
 
34 Walderhaug, Nancy; Molnes, Sven Inge; Vasset, Frøydis Perny.
Guidance from practice teachers - A qualitative study of nursing students in practice studies. International Journal of Educational Research Open 2021 ;Volum 2.(2)
NTNU Untitled
 
2020
35 Helberget, Lindis Kathrine; Molnes, Sven Inge; Frilund, Marianne Louise; Vasset, Frøydis Perny; Teige, Barbro Catharina.
Modell for veiledning og refleksjon i praksis - evaluering av et pedagogisk prosjekt blant sykepleierstudenter. : Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet og Helse Møre og Romsdal 2020 35 s.
HMR NTNU Untitled
 
36 Hove, Katrin Mork; Vasset, Frøydis Perny.
Palliative teams’ collaborative practice with employees from hospital departments and municipal care. Nordisk sygeplejeforskning 2020 ;Volum 10.(1) s. 45-56
HMR NTNU Untitled
 
37 Vasset, Frøydis Perny; Vinje, Marianne.
Justice in performance appraisal. International Journal of Public Sector Performance Management 2020 ;Volum 6.(6) s. 843-853
NTNU Untitled
 
38 Ødegård, Atle; Sæbjørnsen, Siv Elin Nord; Lindqvist, Susanne; Vasset, Frøydis Perny; Iversen, Hans Petter; Willumsen, Elisabeth; Sirnes, Tore; Almås, Synnøve Hofseth.
Tverrprofesjonell samarbeidslæring i profesjonsutdanningene. I: Samskaping : sosial innovasjon for helse og velferd. Universitetsforlaget 2020 ISBN 9788215034089. s. 193-206
HIM HMR NF NTNU UIS Untitled
 
2019
39 Almås, Synnøve Hofseth; Vasset, Frøydis Perny.
Nursing and biomedical Laboratory science (BMLS) students' interprofessional training in the simulation laboratory. International Network for Health Workforce Education; 2019-01-09 - 2019-01-10
NTNU Untitled
 
40 Hammer, Hege; Vasset, Frøydis Perny.
Interprofessional Learning in the Simulation Laboratory: Nursing and Pharmacy Students’ Experiences. Journal of Research in Interprofessional Practice and Education 2019 ;Volum 9.(1) s. -
NORD NTNU Untitled
 
41 Sæther, Eva Walderhaug; Iversen, Valentina Cabral; Svindseth, Marit Følsvik; Crawford, Paul; Vasset, Frøydis Perny.
Patients' perspectives on care pathways and informed shared decision making in the transition between psychiatric hospitalization and the community. Journal of Evaluation In Clinical Practice 2019 s. -
STO NTNU Untitled
 
42 Vasset, Anja; Molnes, Sven Inge; Vasset, Frøydis Perny.
Prehospitalt helsepersonell er usikre på luftveishåndtering av barn. Sykepleien Forskning 2019 ;Volum 14. s. 1-19
HMR NTNU Untitled
 
43 Vasset, Frøydis Perny; Brynhildsen, Siri Ellen Adelaide; Kvilhaugsvik, Bente.
Professional Learning through a Digital Platform. Journal of Research in Interprofessional Practice and Education 2019 ;Volum 9.(1) s. -
NTNU HVL HIOF Untitled
 
2018
44 Almås, Synnøve Hofseth; Vasset, Frøydis Perny.
Rammer. I: Tverrprofesjonell samarbeidslæring (TPS) : for bachelorstudenter i helse- og sosialfag. Fagbokforlaget 2018 ISBN 9788245021103. s. 101-112
NTNU Untitled
 
45 Almås, Synnøve Hofseth; Vasset, Frøydis Perny; Ødegård, Atle.
Tverrprofesjonell samarbeidslæring (TPS) : for bachelorstudenter i helse- og sosialfag. Fagbokforlaget 2018 (ISBN 9788245021103) 260 s.
NTNU UIS HIM Untitled
 
46 Brynhildsen, Siri Ellen Adelaide; Vasset, Frøydis Perny; Kvilhaugsvik, Bente.
Interprofessional Learning through Virtual Meetings/Tverrprofesjonell samarbeidslæring ved hjelp av virtuelle møter.. TPS nettverkssamling; 2018-06-07 - 2018-06-08
NTNU HVL HIOF Untitled
 
47 Lindqvist, Susanne; Vasset, Frøydis Perny; Iversen, Hans Petter; Almås, Synnøve Hofseth; Willumsen, Elisabeth; Ødegård, Atle.
University teachers’ views of interprofessional learning and their role in achieving outcomes : a qualitative study. Journal of Interprofessional Care 2018 ;Volum 33.(2) s. 190-199
NTNU UIS HIM Untitled
 
48 Vasset, Frøydis Perny.
Brukermedvirkning. I: Tverrprofesjonell samarbeidslæring (TPS) : for bachelorstudenter i helse- og sosialfag. Fagbokforlaget 2018 ISBN 9788245021103. s. 49-58
NTNU Untitled
 
49 Vasset, Frøydis Perny.
Pasientforløp. I: Tverrprofesjonell samarbeidslæring (TPS) : for bachelorstudenter i helse- og sosialfag. Fagbokforlaget 2018 ISBN 9788245021103. s. 25-38
NTNU Untitled
 
50 Vasset, Frøydis Perny.
Praksissjokket. I: Tverrprofesjonell samarbeidslæring (TPS) : for bachelorstudenter i helse- og sosialfag. Fagbokforlaget 2018 ISBN 9788245021103. s. 131-142
NTNU Untitled
 
    Vis neste liste