2019
|
1. |
Domaas, Ola Erik. En anonym minoritet i klasserommet? Kristne elever i skolens religionsfag.. Prismet 2019 ;Volum 70.(1) s. 5-25 NTNU
Untitled
|
2017
|
2. |
Domaas, Ola Erik. An invisible minority? How are students who identify themselves as Christians included in the classroom?. NCRE 2017; 2017-06-12 - 2017-06-15 NTNU
Untitled
|
|
3. |
Domaas, Ola Erik. Religion og livssyn eller kulturarv og verdier. I: Mangfold gjennom anerkjennelse og inkludering i skolen. Gyldendal Akademisk 2017 ISBN 9788205493926. s. 135-150 NTNU
Untitled
|
2016
|
4. |
Domaas, Ola Erik. Skolegudstjenester: Ja til aktiv påmelding - nei til berøringsangst.. Utdanningsnytt.no 2016 NTNU
Untitled
|
2015
|
5. |
Domaas, Ola Erik. Folkekirkens prioriteringer. Klassekampen 2015 NTNU
Untitled
|
|
6. |
Domaas, Ola Erik. Kom som du er, men bli som oss.. Mandagsseminar på Oppdal bibliotek; 2015-10-19 - 2015-10-19 NTNU
Untitled
|
|
7. |
Domaas, Ola Erik. Majoritetens humor. VG : Verdens gang 2015 NTNU
Untitled
|
|
8. |
Domaas, Ola Erik. Tvil sterkere, kjære biskoper!. Klassekampen 2015 NTNU
Untitled
|
2014
|
9. |
Domaas, Ola Erik. Hva er vitsen med RLE?. I: RLE i klemme: Ein studie av det erfarte RLE-faget. Fagbokforlaget 2014 ISBN 9788232102525. s. 119-134 NTNU
Untitled
|
|
10. |
Domaas, Ola Erik. «I believe in God and Jesus, but not in Eve and Adam! »Handling questions of truth in RLE. IDENTITIES, CULTURES AND WORLD VIEWS - Religious and Spiritual Education in Pluralistic Settings; 2014-08-06 - 2014-08-08 NTNU
Untitled
|
|
11. |
Domaas, Ola Erik. "Jeg tror på Gud og Jesus,men ikke på Eva og Adam!". I: RLE i klemme: Ein studie av det erfarte RLE-faget. Fagbokforlaget 2014 ISBN 9788232102525. s. 135-151 NTNU
Untitled
|
2013
|
12. |
Domaas, Ola Erik. Å lære om eller av religion?. Nordic Conference on Religious Education; 2013-06-10 - 2013-06-13 NTNU
Untitled
|
|
13. |
Domaas, Ola Erik. Å lære om eller av religion? Lærere og elevers synspunkter på hva som er formålet med faget RLE i norsk skole. FoU i praksis 2013; 2013-04-22 - 2014-04-23 NTNU
Untitled
|
2012
|
14. |
Domaas, Ola Erik. Critical literacy in religious education. I: New perspectives on religious and spiritual education. Waxmann Verlag 2012 ISBN 978-3-8309-2700-6. s. 71-85 NTNU
Untitled
|
|
15. |
Domaas, Ola Erik. Illusjonen om nøytrale julemarkeringer i skolen. Utdanningsnytt.no 2012 NTNU
Untitled
|
|
16. |
Domaas, Ola Erik. The objectives and relevance of Religious Education as expressed through teachers views and teacing practices. What is religious and spiritual education good for?; 2012-08-23 - 2012-08-25 NTNU
Untitled
|
2011
|
17. |
Domaas, Ola Erik. Dannelse og dialog. Skriving og skriveformål i RLE. I: På sporet av god skriveopplæring - ei bok for lærere i alle fag. Tapir Akademisk Forlag 2011 ISBN 978-82-519-2748-2. s. 63-74 NTNU
Untitled
|
2010
|
18. |
Domaas, Ola Erik. Aksept for ulikhet. Dagsavisen 2010 s. 4- NTNU
Untitled
|
|
19. |
Domaas, Ola Erik. Bispesaken og kirkeforliket. Adresseavisen 2010 s. 31- NTNU
Untitled
|
|
20. |
Domaas, Ola Erik. Religious literacy through writing?. I: Changing societies - values, religions, and education ; a selection of papaers from a conference at Umeå University, June 2009. Umeå: Umeå school of education 2010 s. 35-42 NTNU
Untitled
|
|
21. |
Jørgensen, Camilla Stabel; Domaas, Ola Erik. I hvilken grad og på hvilken måte gir skriveoppgavene i religions- og livssynsfaget på mellom- og ungdomstrinnet elevene anledning til å utvikle kritisk literacy?. FoU i praksis. Nordisk konferanse om praksisretta FoU i lærerutdanninga; 2010-05-10 - 2010-05-11 NTNU
Untitled
|
|
22. |
Jørgensen, Camilla Stabel; Domaas, Ola Erik. Kritisk literacy i elevers skriving i RLE. I: Skriving i alle fag - innsyn og utspill. Tapir Akademisk Forlag 2010 ISBN 978-82-519-2686-7. s. 89-111 NTNU
Untitled
|
|
23. |
Larsen, Ann Sylvi; Domaas, Ola Erik. Da Anna møtte Josef. Om bruk av en bibelfortelling i en elevs skriving. I: Skriving i alle fag - innsyn og utspill. Tapir Akademisk Forlag 2010 ISBN 978-82-519-2686-7. s. 299-320 NTNU
Untitled
|
2009
|
24. |
Domaas, Ola Erik. Da Anna møtte Josef. Om en elevs møte med en bibelfortelling. Fou i praksis; 2009-04-23 - 2009-04-24 NTNU
Untitled
|
|
25. |
Domaas, Ola Erik. "Religious literacy" through writing?. Literacy as worldmaking - A challenge to educational research, NERA's 37th congress; 2009-03-05 - 2009-03-07 NTNU
Untitled
|
|
26. |
Domaas, Ola Erik. Skriveformål og skrivekontekster i skolens religions- og livssynsfag. I: FoU i praksis 2008. Rapport fra konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning. Tapir Akademisk Forlag 2009 ISBN 978-82-519-2417-7. s. 41-50 NTNU
Untitled
|
2008
|
27. |
Domaas, Ola Erik. Hva er vitsen med religionsundervisning?. Adresseavisen 2008 s. 35- NTNU
Untitled
|
|
28. |
Domaas, Ola Erik. Skriving i kontekst i KRL. FoU i praksis; 2008-04-17 - 2008-04-18 NTNU
Untitled
|
|
29. |
Domaas, Ola Erik; Larsen, Ann Sylvi. En sammenligning av skriving i norsk og KRL på 4. og 5. trinn i norsk grunnskole. I: Den 10. nordiske læreruddannelseskongres: Relationen mellem læreruddannelsen og skoleudviklingen. Kongressrapport. Reykjavik, Island: School of Education, University of Iceland 2008 NTNU
Untitled
|
|
30. |
Domaas, Ola Erik; Larsen, Ann Sylvi. En sammenligning av skriving i norsk og KRL på 4. og 5.trinn i norsk grunnskole. Den 10.nordiske læreruddalseskongræs: Relationen mellem læreruddannelsen og skoleudviklingen; 2008-05-21 - 2008-05-24 NTNU
Untitled
|
|
31. |
Domaas, Ola Erik; Larsen, Ann Sylvi. <Fra mund til hånd> -Om fortelling som inspirasjon for skriving i KRL på 4. trinn. I: Å skrive i alle fag. Universitetsforlaget 2008 s. 239-248 NTNU
Untitled
|
|
32. |
Larsen, Ann Sylvi; Domaas, Ola Erik. Josef og brødrene hans. Om bruk av bibelfortellinger i elevenes skriving. Skriveopplæring i "kunnskapssamfunnet?"; 2008-11-17 - 2008-11-18 NTNU
Untitled
|
2007
|
33. |
Domaas, Ola Erik. Lærerens livssyn som utfordring i KRL-undervisningen. I: FoU i praksis 2006. Tapir Akademisk Forlag 2007 s. 47-59 NTNU
Untitled
|
|
34. |
Jørgensen, Camilla Stabel; Domaas, Ola Erik. En dom og et rundskriv. Adresseavisen 2007 s. 32- NTNU
Untitled
|
2006
|
35. |
Domaas, Ola Erik. Lærerens livssyn som utfordring i KRL-undervisningen. FoU i praksis. Konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning; 2006-04-24 - 2006-04-25 NTNU
Untitled
|
|
36. |
Domaas, Ola Erik. Skolegudstjenesten står sterkt. Adresseavisen 2006 s. 37- NTNU
Untitled
|
2004
|
37. |
Domaas, Ola Erik. Religion og livssyn i norsk presse. Midtnorsk Nettverks (MNNs) FoU-dager for lærerutdanningene; 2004-02-16 - 2004-02-16 NTNU
Untitled
|
2001
|
38. |
Domaas, Ola Erik. Læreres meninger om og holdninger til KRL. Midt-norsk Nettverks FoU-konferanse våren 1999; 2001 NTNU
Untitled
|
|
39. |
Domaas, Ola Erik; Hovde, Oddrun Marie. I år tror jeg at jeg tilhører de midt imellom : om å tilpasse undervisning til elevenes kulturelle og religiøse forut etninger. I: Tilpasning og tilhørighet i en skole for alle. Fagbokforlaget 2001 s. 163-185 NTNU
Untitled
|
2000
|
40. |
Domaas, Ola Erik. Trondheimslærerne og KRL : om grunnskolelærerne i Trondheim sine meninger om KRL-faget. Trondheim: Høgskolen i Sør-Trøndelag. Avdeling for lærerutdanning 2000 (ISBN 8278770050) 1 s. (2) NTNU
Untitled
|
1996
|
41. |
Domaas, Ola Erik. Tradisjonens tro : kristen troslære for lærerstudenter. Oslo: Tano Aschehoug 1996 (ISBN 8251834848) 140 s. NTNU
Untitled
|
1992
|
42. |
Domaas, Ola Erik. Credo : en kort innføring i den kristne tro med utgangspunkt i Den apostoliske trosbekjennelsen. Trondheim: Trondheim Lærerhøgskole 1992 49 s. NTNU
Untitled
|