Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-42 av 42

2019
1 Domaas, Ola Erik.
En anonym minoritet i klasserommet? Kristne elever i skolens religionsfag.. Prismet 2019 ;Volum 70.(1) s. 5-25
NTNU Untitled
 
2017
2 Domaas, Ola Erik.
An invisible minority? How are students who identify themselves as Christians included in the classroom?. NCRE 2017; 2017-06-12 - 2017-06-15
NTNU Untitled
 
3 Domaas, Ola Erik.
Religion og livssyn eller kulturarv og verdier. I: Mangfold gjennom anerkjennelse og inkludering i skolen. Gyldendal Akademisk 2017 ISBN 9788205493926. s. 135-150
NTNU Untitled
 
2016
4 Domaas, Ola Erik.
Skolegudstjenester: Ja til aktiv påmelding - nei til berøringsangst.. Utdanningsnytt.no 2016
NTNU Untitled
 
2015
5 Domaas, Ola Erik.
Folkekirkens prioriteringer. Klassekampen 2015
NTNU Untitled
 
6 Domaas, Ola Erik.
Kom som du er, men bli som oss.. Mandagsseminar på Oppdal bibliotek; 2015-10-19 - 2015-10-19
NTNU Untitled
 
7 Domaas, Ola Erik.
Majoritetens humor. VG : Verdens gang 2015
NTNU Untitled
 
8 Domaas, Ola Erik.
Tvil sterkere, kjære biskoper!. Klassekampen 2015
NTNU Untitled
 
2014
9 Domaas, Ola Erik.
Hva er vitsen med RLE?. I: RLE i klemme: Ein studie av det erfarte RLE-faget. Fagbokforlaget 2014 ISBN 9788232102525. s. 119-134
NTNU Untitled
 
10 Domaas, Ola Erik.
«I believe in God and Jesus, but not in Eve and Adam! »Handling questions of truth in RLE. IDENTITIES, CULTURES AND WORLD VIEWS - Religious and Spiritual Education in Pluralistic Settings; 2014-08-06 - 2014-08-08
NTNU Untitled
 
11 Domaas, Ola Erik.
"Jeg tror på Gud og Jesus,men ikke på Eva og Adam!". I: RLE i klemme: Ein studie av det erfarte RLE-faget. Fagbokforlaget 2014 ISBN 9788232102525. s. 135-151
NTNU Untitled
 
2013
12 Domaas, Ola Erik.
Å lære om eller av religion?. Nordic Conference on Religious Education; 2013-06-10 - 2013-06-13
NTNU Untitled
 
13 Domaas, Ola Erik.
Å lære om eller av religion? Lærere og elevers synspunkter på hva som er formålet med faget RLE i norsk skole. FoU i praksis 2013; 2013-04-22 - 2014-04-23
NTNU Untitled
 
2012
14 Domaas, Ola Erik.
Critical literacy in religious education. I: New perspectives on religious and spiritual education. Waxmann Verlag 2012 ISBN 978-3-8309-2700-6. s. 71-85
NTNU Untitled
 
15 Domaas, Ola Erik.
Illusjonen om nøytrale julemarkeringer i skolen. Utdanningsnytt.no 2012
NTNU Untitled
 
16 Domaas, Ola Erik.
The objectives and relevance of Religious Education as expressed through teachers views and teacing practices. What is religious and spiritual education good for?; 2012-08-23 - 2012-08-25
NTNU Untitled
 
2011
17 Domaas, Ola Erik.
Dannelse og dialog. Skriving og skriveformål i RLE. I: På sporet av god skriveopplæring - ei bok for lærere i alle fag. Tapir Akademisk Forlag 2011 ISBN 978-82-519-2748-2. s. 63-74
NTNU Untitled
 
2010
18 Domaas, Ola Erik.
Aksept for ulikhet. Dagsavisen 2010 s. 4-
NTNU Untitled
 
19 Domaas, Ola Erik.
Bispesaken og kirkeforliket. Adresseavisen 2010 s. 31-
NTNU Untitled
 
20 Domaas, Ola Erik.
Religious literacy through writing?. I: Changing societies - values, religions, and education ; a selection of papaers from a conference at Umeå University, June 2009. Umeå: Umeå school of education 2010 s. 35-42
NTNU Untitled
 
21 Jørgensen, Camilla Stabel; Domaas, Ola Erik.
I hvilken grad og på hvilken måte gir skriveoppgavene i religions- og livssynsfaget på mellom- og ungdomstrinnet elevene anledning til å utvikle kritisk literacy?. FoU i praksis. Nordisk konferanse om praksisretta FoU i lærerutdanninga; 2010-05-10 - 2010-05-11
NTNU Untitled
 
22 Jørgensen, Camilla Stabel; Domaas, Ola Erik.
Kritisk literacy i elevers skriving i RLE. I: Skriving i alle fag - innsyn og utspill. Tapir Akademisk Forlag 2010 ISBN 978-82-519-2686-7. s. 89-111
NTNU Untitled
 
23 Larsen, Ann Sylvi; Domaas, Ola Erik.
Da Anna møtte Josef. Om bruk av en bibelfortelling i en elevs skriving. I: Skriving i alle fag - innsyn og utspill. Tapir Akademisk Forlag 2010 ISBN 978-82-519-2686-7. s. 299-320
NTNU Untitled
 
2009
24 Domaas, Ola Erik.
Da Anna møtte Josef. Om en elevs møte med en bibelfortelling. Fou i praksis; 2009-04-23 - 2009-04-24
NTNU Untitled
 
25 Domaas, Ola Erik.
"Religious literacy" through writing?. Literacy as worldmaking - A challenge to educational research, NERA's 37th congress; 2009-03-05 - 2009-03-07
NTNU Untitled
 
26 Domaas, Ola Erik.
Skriveformål og skrivekontekster i skolens religions- og livssynsfag. I: FoU i praksis 2008. Rapport fra konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning. Tapir Akademisk Forlag 2009 ISBN 978-82-519-2417-7. s. 41-50
NTNU Untitled
 
2008
27 Domaas, Ola Erik.
Hva er vitsen med religionsundervisning?. Adresseavisen 2008 s. 35-
NTNU Untitled
 
28 Domaas, Ola Erik.
Skriving i kontekst i KRL. FoU i praksis; 2008-04-17 - 2008-04-18
NTNU Untitled
 
29 Domaas, Ola Erik; Larsen, Ann Sylvi.
En sammenligning av skriving i norsk og KRL på 4. og 5. trinn i norsk grunnskole. I: Den 10. nordiske læreruddannelseskongres: Relationen mellem læreruddannelsen og skoleudviklingen. Kongressrapport. Reykjavik, Island: School of Education, University of Iceland 2008
NTNU Untitled
 
30 Domaas, Ola Erik; Larsen, Ann Sylvi.
En sammenligning av skriving i norsk og KRL på 4. og 5.trinn i norsk grunnskole. Den 10.nordiske læreruddalseskongræs: Relationen mellem læreruddannelsen og skoleudviklingen; 2008-05-21 - 2008-05-24
NTNU Untitled
 
31 Domaas, Ola Erik; Larsen, Ann Sylvi.
<Fra mund til hånd> -Om fortelling som inspirasjon for skriving i KRL på 4. trinn. I: Å skrive i alle fag. Universitetsforlaget 2008 s. 239-248
NTNU Untitled
 
32 Larsen, Ann Sylvi; Domaas, Ola Erik.
Josef og brødrene hans. Om bruk av bibelfortellinger i elevenes skriving. Skriveopplæring i "kunnskapssamfunnet?"; 2008-11-17 - 2008-11-18
NTNU Untitled
 
2007
33 Domaas, Ola Erik.
Lærerens livssyn som utfordring i KRL-undervisningen. I: FoU i praksis 2006. Tapir Akademisk Forlag 2007 s. 47-59
NTNU Untitled
 
34 Jørgensen, Camilla Stabel; Domaas, Ola Erik.
En dom og et rundskriv. Adresseavisen 2007 s. 32-
NTNU Untitled
 
2006
35 Domaas, Ola Erik.
Lærerens livssyn som utfordring i KRL-undervisningen. FoU i praksis. Konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning; 2006-04-24 - 2006-04-25
NTNU Untitled
 
36 Domaas, Ola Erik.
Skolegudstjenesten står sterkt. Adresseavisen 2006 s. 37-
NTNU Untitled
 
2004
37 Domaas, Ola Erik.
Religion og livssyn i norsk presse. Midtnorsk Nettverks (MNNs) FoU-dager for lærerutdanningene; 2004-02-16 - 2004-02-16
NTNU Untitled
 
2001
38 Domaas, Ola Erik.
Læreres meninger om og holdninger til KRL. Midt-norsk Nettverks FoU-konferanse våren 1999; 2001
NTNU Untitled
 
39 Domaas, Ola Erik; Hovde, Oddrun Marie.
I år tror jeg at jeg tilhører de midt imellom : om å tilpasse undervisning til elevenes kulturelle og religiøse forut etninger. I: Tilpasning og tilhørighet i en skole for alle. Fagbokforlaget 2001 s. 163-185
NTNU Untitled
 
2000
40 Domaas, Ola Erik.
Trondheimslærerne og KRL : om grunnskolelærerne i Trondheim sine meninger om KRL-faget. Trondheim: Høgskolen i Sør-Trøndelag. Avdeling for lærerutdanning 2000 (ISBN 8278770050) 1 s. (2)
NTNU Untitled
 
1996
41 Domaas, Ola Erik.
Tradisjonens tro : kristen troslære for lærerstudenter. Oslo: Tano Aschehoug 1996 (ISBN 8251834848) 140 s.
NTNU Untitled
 
1992
42 Domaas, Ola Erik.
Credo : en kort innføring i den kristne tro med utgangspunkt i Den apostoliske trosbekjennelsen. Trondheim: Trondheim Lærerhøgskole 1992 49 s.
NTNU Untitled