2023
|
1. |
Ulleberg, Hans Petter. Samspill mellom skolens arkitektur, pedagogikk og læring – «Morgendagens skoler». Helsedirektoratets og Folkehelseinstituttets konferanse «Fysisk arbeidsmiljø i barnehager og skoler»; 2023-11-30 - 2023-11-30 NTNU
Untitled
|
|
2. |
Ulleberg, Hans Petter; Saur, Ellen. ‘Moving in’ - students' and teachers' experiences of new school buildings. Relations between school design, educational practices and life at school . 4th annual Relation-Centred Education Network (RCEN)-conference; 2023-06-15 - 2023-06-17 NTNU
Untitled
|
|
3. |
Ulleberg, Hans Petter; Saur, Ellen. ‘Moving in’ - students' and teachers' experiences of new school buildings - The interplay of school design, educational practices and life at school. ECER 2023 "The Value of Diversity in Education and Educational Research"; 2023-08-21 - 2023-08-25 NTNU
Untitled
|
|
4. |
Ulleberg, Hans Petter; van Verseveld, Marloes Denise Alexandra. Fysisk skolemiljø og pedagogikk. En kunnskapsoversikt. SINTEF akademisk forlag 2023 (ISBN 978-82-536-1788-6) 75 s. SINTEF Fag(99) NTNU
Untitled
|
2022
|
5. |
Oldervik, Heidun; Saur, Ellen; Ulleberg, Hans Petter. Cooperation with local community and businesses: quality negotiations in upper secondary education. Nordic Journal of Studies in Educational Policy 2022 ;Volum 8.(1) s. 75-83 NTNU
Untitled
|
|
6. |
Ulleberg, Hans Petter; Saur, Ellen. School design and Education. NERA 2022 Congress; 2022-06-01 - 2022-06-03 NTNU
Untitled
|
|
7. |
Ulleberg, Hans Petter; Saur, Ellen. Skolens fysiske miljø og inkludering. I: Grunnbok i pedagogisk psykologi. Fagbokforlaget 2022 ISBN 978-82-450-3363-2. s. 427-439 NTNU
Untitled
|
2021
|
8. |
Nielsen, Brita Fladvad; Lunde, Merete; Ness, Ottar; Bjerck, Mari; Forshaug, Ann Kristin; Høiseth, Marikken; Andersson, Anders-Petter; Bjørnerås, Anita Blakstad; Witsø, Aud Elisabeth; Kvam, Lisbeth; Langørgen, Eli; Leithaug, Ann-Elén; Horghagen, Sissel; Aasback, Anne Wullum; Dahl-Jørgensen, Tagni; Cappelen, Birgitta; Torkildsby, Anne Britt; Pavel, Nenad; Eggen, Torgrim; Ristad, Tone; Østvik, Jørn; Mjøen, Odd Morten; Goodall, Gemma; Saur, Ellen; Ulleberg, Hans Petter; Begnum, Miriam Eileen Nes; Tøssebro, Jan (red.); Høiseth, Marikken. Tjenester for Alle - Konferanse om universell utforming. : NTNU Open 2021 32 s. AHO OSLOMET NTNU
Untitled
|
|
9. |
Ulleberg, Hans Petter; Saur, Ellen. Velvære, relasjoner og fysisk utforming av skolemiljøer - i en skole for alle?. Tjenester for alle; 2021-09-15 - 2021-09-16 NTNU
Untitled
|
2020
|
10. |
Oldervik, Heidun; Saur, Ellen; Ulleberg, Hans Petter. Et mangfold av kvaliteter i videregående utdanning. Universitetsforlaget 2020 (ISBN 978-82-15-03184-2) 256 s. NTNU
Untitled
|
|
11. |
Oldervik, Heidun; Ulleberg, Hans Petter; Saur, Ellen. Kan skolekvalitet måles? Dagens debatt er for snever!. Adresseavisen 2020 NTNU
Untitled
|
|
12. |
Saur, Ellen; Ulleberg, Hans Petter. Innledning. I: Et mangfold av kvaliteter i videregående utdanning. Universitetsforlaget 2020 ISBN 978-82-15-03184-2. s. 13-24 NTNU
Untitled
|
|
13. |
Ulleberg, Hans Petter; M. Bergschöld, Jenny. Skolebyggets kvaliteter – om samspillet mellom skolebygg og pedagogikk. I: Et mangfold av kvaliteter i videregående utdanning. Universitetsforlaget 2020 ISBN 978-82-15-03184-2. s. 191-206 NTNU SINTEF
Untitled
|
2019
|
14. |
Saur, Ellen; Oldervik, Heidun; Ulleberg, Hans Petter; Utvær, Britt Karin Støen; Ertsås, Turid Irgens; Berglie, Celine. Quality in upper secondary education. NERA 2019; 2019-03-08 - 2019-03-10 NTNU
Untitled
|
|
15. |
Saur, Ellen; Ulleberg, Hans Petter. Det fysiske skolemiljøet. Møte Trøndelag fylkeskommune; 2019-12-06 NTNU
Untitled
|
|
16. |
Ulleberg, Hans Petter. The physical design of schools and the quality of learning environments. NERA congress 2019 University of Uppsala; 2019-03-06 - 2019-03-08 NTNU
Untitled
|
|
17. |
Ulleberg, Hans Petter. The physical design of schools and the quality of learning environments. The interaction between architectural design, pedagogy and the organization of school life - a wider concept of quality in schools. The IPL conference 2019: Quality = Equality?; 2019-05-14 - 2019-05-14 NTNU
Untitled
|
|
18. |
Ulleberg, Hans Petter; M. Bergschöld, Jenny. The physical design of schools and the quality of learning environments. NERA - education in a globalized world; 2019-03-06 NTNU
Untitled
|
2017
|
19. |
Ulleberg, Hans Petter. Den svenska skolgårdens historia. Nordic Journal of Educational History 2017 ;Volum 4.(1) s. v-vi NTNU
Untitled
|
|
20. |
Ulleberg, Hans Petter. Skolebygg - relasjoner, undervisning, læring og opplevelser. Utdanningsdirektoratets nasjonale konferanse for fysisk læringsmiljø i barnehager og skoler; 2017-10-24 - 2017-10-25 NTNU
Untitled
|
|
21. |
Ulleberg, Hans Petter. Skolegården - et viktig sted på skolen. FORM 2017 (2) s. - NTNU
Untitled
|
2016
|
22. |
Ulleberg, Hans Petter. Skolens arkitektur. I: Utdanningshistorie. Grunnskolen som samfunnsintegrerende institusjon.. Gyldendal Akademisk 2016 ISBN 978-82-05-49182-3. s. 207-240 NTNU
Untitled
|
2015
|
23. |
Aspen, Harald; Daugstad, Karoline; Kiik, Riina; Ringdal, Kristen; Rismark, Marit; Ulleberg, Hans Petter. NTNU og samfunnsvitenskapene. Adresseavisen 2015 NTNU
Untitled
|
2014
|
24. |
Buvik, Karin; Cold, Birgit; Høyland, Karin; Ulleberg, Hans Petter. Internevaluering av skoleanlegg : fokus på funksjonelle og estetiske sider. Oslo: SINTEF akademisk forlag 2014 (ISBN 978-82-536-1373-4) 35 s. SINTEF Fag(14) NTNU SINTEF
Untitled
|
2013
|
25. |
Ulleberg, Hans Petter. Skolegården som læringsmiljø. I: Læring • utvikling • læringsmiljø — En innføring i pedagogisk psykologi. Akademika forlag 2013 ISBN 978-82-321-0009-5. s. 307-326 NTNU
Untitled
|
2011
|
26. |
Kjølle, Kari; Hansen, Geir Karsten; Ulleberg, Hans Petter. Undersøkelse av skolebygg i Trondheim. Hovedfunn og trender fra spørreundersøkelse gjennomført ved 12 utvalgte skoler. Trondheim: SINTEF Byggforsk 2011 45 s. NTNU
Untitled
|
2009
|
27. |
Ulleberg, Hans Petter. Discourses of the school playground. The European Conference on Educational Research 2009 Wien; 2009-09-28 - 2009-09-30 NTNU
Untitled
|
|
28. |
Ulleberg, Hans Petter. Skolegården - et diskursivt rom. I: Verden satt ut av spill : postmoderne pedagogiske perspektiver. Tapir Akademisk Forlag 2009 ISBN 978-82-519-2355-2. s. 117-130 NTNU
Untitled
|
|
29. |
Volckmar, Nina; Ulleberg, Hans Petter. Tilbake til 1969 - om lov om grunnskolen av 1969. NRK 1 - Norgesglasset [Radio] 2009-11-19 NTNU
Untitled
|
2008
|
30. |
Volckmar, Nina; Mjaavatn, Per Egil; Ulleberg, Hans Petter. School banners and knowledge regimes in Norwegian education history. Nordic educational research association's (NERA) 36th congress; 2008-03-06 - 2008-03-08 NTNU
Untitled
|
2007
|
31. |
Mjaavatn, Per Egil; Volckmar, Nina; Ulleberg, Hans Petter. School banners - what do they tell us?. ECER 2007 (European Conference on Educational Research; 2007-09-19 - 2007-09-21 NTNU
Untitled
|
|
32. |
Ulleberg, Hans Petter. Diskursanalyse: Et mulig bidrag til utdanningshistorisk forskning. Barn – forskning om barn og barndom i Norden 2007 ;Volum 25.(1) s. 65-80 NTNU
Untitled
|
2006
|
33. |
Ulleberg, Hans Petter. Barn bør bestemme mer i skolegården. Adresseavisen [Avis] 2006-10-09 NTNU
Untitled
|
|
34. |
Ulleberg, Hans Petter. Et vidløftig sted. Byggekunst 2006 ;Volum 88.(08) s. 57-57 NTNU
Untitled
|
|
35. |
Ulleberg, Hans Petter. Et vidløftig sted : en analyse og diskusjon av skolegården som et sted for pedagogisk virksomhet. Trondheim: Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet 2006 (ISBN 82-471-8115-0) 256 s. NTNU
Untitled
|
|
36. |
Ulleberg, Hans Petter. Et vidløftig sted. En analyse og diskusjon av skolegården som et sted for pedagogisk virksomhet. Barn – forskning om barn og barndom i Norden 2006 (4) s. 85-86 NTNU
Untitled
|
|
37. |
Ulleberg, Hans Petter. Skolegården. NRK P1 Norgesglasset [Radio] 2006-10-11 NTNU
Untitled
|
|
38. |
Ulleberg, Hans Petter. Skolegården. NRK P1 Norgesglasset [Radio] 2006-10-10 NTNU
Untitled
|
|
39. |
Ulleberg, Hans Petter. Skolegården. Radio Adressa [Radio] 2006-10-09 NTNU
Untitled
|
|
40. |
Ulleberg, Hans Petter. The school playground: a place for experience, play and education. The 34th congress of the Nordic Educational Resarch Association (NERA); 2006-03-09 - 2006-03-11 NTNU
Untitled
|
2005
|
41. |
Ulleberg, Hans Petter. Skolegården: barnas frirom?. Praksis: arkitektur i skolesekken, barn, ungdom og planlegging 2005 s. 19-20 NTNU
Untitled
|
2002
|
42. |
Ulleberg, Hans Petter. Åpen skole. [Mangler data]; 2002-02-20 NTNU
Untitled
|
2001
|
43. |
Ulleberg, Hans Petter. Betydningen av et godt fysisk arbeidsmiljø for barn. Barns arbeidsmiljø - et søkelys på rettigheter; 2001-11-05 NTNU
Untitled
|
|
44. |
Ulleberg, Hans Petter. Intensjoner og mål for fysisk skolemiljø. Pedagogisk profil 2001 (Årgang 8, nr. 2/2001) s. 6-9 NTNU
Untitled
|
|
45. |
Ulleberg, Hans Petter. Slakter nye skolebygg. Dagbladet [Avis] 2001-01-23 NTNU
Untitled
|
2000
|
46. |
Ulleberg, Hans Petter. Fysisk utforming av skoleanlegg i Norge – en studie av uteareal ved barneskoler i Trondheim kommune. Workshop om krav til skolens utearealer; 2000-08-30 NTNU
Untitled
|
|
47. |
Ulleberg, Hans Petter. Media og sosialisering. Foredrag for Pedagogikkstudenter; 2000-10-05 NTNU
Untitled
|
|
48. |
Ulleberg, Hans Petter. Uteareal ved barneskoler i Trondheim kommune. Barn – forskning om barn og barndom i Norden 2000 s. 71-88 NTNU
Untitled
|
|
49. |
Ulleberg, Hans Petter. Utfordringer for skolens uteareal. Paneldebatt; 2000-05-04 NTNU
Untitled
|
|
50. |
Ulleberg, Hans Petter. Utfordringer tilknyttet skolens uteareal. Ungdomstrinnsmeldingen 2000 - Paneldebatt Lundamo skole; 2000-05-04 NTNU
Untitled
|