Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Søkekriterier:
Fra: 1900   Rapporteringsår   Enhet: Fakultet for humaniora, idretts- og utdanningsvitenskap (USN)   Underkategori: Vitenskapelig artikkel   Underkategori: Vitenskapelig oversiktsartikkel/review   Underkategori: Vitenskapelig monografi   Underkategori: Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel   Alle publ. kanaler

Viser treff 1-50 av 1000 << Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20    Neste >>

2023
1 Aagaard, Toril.
Transforming teacher training through simulation-based practice designs. I: Digitalization and Digital Competence in Educational Contexts A Nordic Perspective from Policy to Practice. Routledge 2023 ISBN 9781003355694. s. 160-174
USN Untitled
 
2 Aamaas, Åsmund; Bjerknes, Anne-Line; Eriksen, Kristin Gregers.
Working with twenty-first-century skills through engaging with indigenous perspectives in teacher education. I: New Perspectives on Educational Resources Learning Materials Beyond the Traditional Classroom. Routledge 2023 ISBN 9781032334530. s. 121-136
USN Untitled
 
3 Aasland, Erik; Ørbæk, Trine.
Elevsentrert undervisning i dans. I: Et anerkjennende kroppsøvingsfag. Cappelen Damm Akademisk 2023 ISBN 9788202763343. s. 165-185
USN UIA Untitled
 
4 Abusalem, Husam.
Land Dignity—Learning from Squatting Movement. I: Design for Partnerships for Change – Proceedings of the UIA World Congress of Architects Copenhagen 2023. Springer 2023 ISBN 9783031369957. s. 141-150
USN Untitled
 
5 Abusalem, Husam.
The Boy and the Parrot He Carries: When Inner Dialogues Meet. I: Design for Inclusivity: Proceedings of the UIA World Congress of Architects Copenhagen 2023. Springer 2023 ISBN 9783031363023. s. 115-122
USN Untitled
 
6 Adwan, Sami; Hognestad, Karin; Sayma, Somaya; Bøe, Marit.
Leadership Responsibilities of Early Childhood Directors in Palestine from the Directors’ Viewpoint. I: Global Perspectives on Leadership in Early Childhood Education. Helsinki University Press (HUP) 2023 ISBN 978-952-369-089-9.
USN Untitled
 
7 Alvestad, Karl Christian.
Street names as monuments and a starting point for teaching historical knowledge. I: New Perspectives on Educational Resources Learning Materials Beyond the Traditional Classroom. Routledge 2023 ISBN 9781032334530. s. 59-72
USN Untitled
 
8 Amundsen, Marie-Lisbet; Garmannslund, Per Einar.
Å snakke om det som ikke skal nevnes!– Om bruken av samtaleverktøyet «LeVel» overfor unge som har utvist skadelig seksuell adferd. Nordisk Tidsskrift for Kriminalvidenskab 2023 ;Volum 110.(2) s. 124-140
NLAH USN Untitled
 
9 Amundsen, Marie-Lisbet; Grøgaard, Jens Brandi.
Elever med skolevegring: Hvilke faktorer kan ha betydning for at de kommer tilbake til skolen?. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk 2023 ;Volum 9. s. 76-87
USN Untitled
 
10 Amundsen, Marie-Lisbet; Grøgaard, Jens Brandi.
Skolevegring og bekymringsmeldinger til barnevernet. Psykologi i kommunen (PIK) 2023 (2)
USN Untitled
 
11 Andersson, Annica; Foyn, Trine Mette; Simensen, Anita Movik; Wagner, David Richard.
Storylines in Voices of Frustration: Implications for Mathematics Teacher Education in Changing Times. Education Sciences 2023 ;Volum 13.(8) s. 1-20
UiT USN Untitled
 
12 Angeltun, Camilla.
Signs of good dialogue. I: Reflective practice research in higher education pedagogies. LIT Verlag 2023 ISBN 978-3-643-91229-9. s. 155-174
USN Untitled
 
13 Arstorp, Ann-Thérèse.
Norwegian Professional Digital Competence and Danish Technology Comprehension in Teacher Education – Two Peas in a Pod?. I: Digitalization and Digital Competence in Educational Contexts A Nordic Perspective from Policy to Practic. Routledge 2023 ISBN 9781003355694. s. 15-27
USN Untitled
 
14 Askeland, Norunn.
Fagartiklar og personleg stemme.. I: 101 skrivegrep - en teoretisk og praktisk skrivedidaktikk. Fagbokforlaget 2023 ISBN 978-82-450-4339-6. s. 149-165
USN Untitled
 
15 Askeland, Norunn; Johannessen, Aud; Sommerseth, Eva.
"Ikke bare rent blod." Kvinners bruk av metaforer om medikamentell abort. Sykepleien Forskning 2023 ;Volum 18.((91724):e-91724) s. 1-15
USN Untitled
 
16 Aslanian, Teresa K..
Being there: observing care through doing nothing in a toddler classroom. I: Postdevelopmental Approaches to Childhood Research Observation. Bloomsbury Academic 2023 ISBN 9781350369740. s. 55-70
USN Untitled
 
17 Aslanian, Teresa K..
Stirring the sleeping embers: Exploring the spiritual foundations of Froebelian concepts. I: The Bloomsbury Handbook to Friedrich Froebel. Bloomsbury Academic 2023 ISBN 9781350323209.
USN Untitled
 
18 Aslanian, Teresa Katherine; Bjerknes, Anne-Line; Andresen, Anne Kristin Hansen.
Children’s holistic learning during self-initiated outdoor play in a Norwegian kindergarten. European Early Childhood Education Research Journal 2023 s. -
USN Untitled
 
19 Aukland, Hannah Inderåk.
Bikldeboka som kunstopplevelse - Underliggjørende virkemidler i Shaun Tans crossover bildebok Sommerregler. Barnelitterært forskningstidsskrift 2023 ;Volum 14.(1) s. 1-14
USN Untitled
 
20 Aurvoll, Cecilie; Damsgaard, Hilde Larsen; Enqvist-Jensen, Cecilie.
Merittering i støpeskjeen - den norske meritteringsordningens utbredelse og betydning.. UNIPED 2023 ;Volum 46.(3) s. 201-212
USN Untitled
 
21 Bakke, Jannike Ohrem.
Skal jeg skrive om Syria på ekte eller om Syria på lat? Elevperspektiv på skriveoppdrag og skriveforløp. I: 101 skrivegrep - en teoretisk og praktisk skrivedidaktikk. Fagbokforlaget 2023 ISBN 978-82-450-4339-6. s. 119-147
USN Untitled
 
22 Bakke, Jannike Ohrem; Lindstøl, Fride.
Dramatiske virkemidler og dramaturgiske innganger. I: Undervisningens dramaturgi. Fortellinger og analyser fra klasserommet. Fagbokforlaget 2023 ISBN 978-82-450-3404-2. s. 41-53
USN Untitled
 
23 Bakke, Jannike Ohrem; Lindstøl, Fride.
Dramaturgi i undervisningen. I: Undervisningens dramaturgi. Fortellinger og analyser fra klasserommet. Fagbokforlaget 2023 ISBN 978-82-450-3404-2. s. 17-39
USN Untitled
 
24 Bakke, Jannike Ohrem; Lindstøl, Fride.
Dramaturgisk metode og analyse. I: Undervisningens dramaturgi. Fortellinger og analyser fra klasserommet. Fagbokforlaget 2023 ISBN 978-82-450-3404-2. s. 169-225
USN Untitled
 
25 Bakke, Jannike Ohrem; Lindstøl, Fride.
Dramaturgiske faser og hendelser. I: Undervisningens dramaturgi. Fortellinger og analyser fra klasserommet. Fagbokforlaget 2023 ISBN 978-82-450-3404-2. s. 71-137
USN Untitled
 
26 Bakke, Jannike Ohrem; Lindstøl, Fride.
Dramaturgiske modeller. I: Undervisningens dramaturgi. Fortellinger og analyser fra klasserommet. Fagbokforlaget 2023 ISBN 978-82-450-3404-2. s. 139-167
USN Untitled
 
27 Bakke, Jannike Ohrem; Lindstøl, Fride.
Profesjonsverkstedet - et rom for dramaturgiske studier av undervisning. I: Undervisningens dramaturgi. Fortellinger og analyser fra klasserommet. Fagbokforlaget 2023 ISBN 978-82-450-3404-2. s. 205-316
USN Untitled
 
28 Bakke, Jannike Ohrem; Lindstøl, Fride.
Undervisningsforløp. I: Undervisningens dramaturgi. Fortellinger og analyser fra klasserommet. Fagbokforlaget 2023 ISBN 978-82-450-3404-2. s. 227-263
USN Untitled
 
29 Bandura, Comille Tapiwa; Giulianotti, Richard; Martin, Jack G.; Bancroft, Angus; Morrow, Stephen; Hunt, Kate; Purves, Richard I..
Alcohol consumption among UK football supporters: Investigating the contested field of the football carnivalesque. Drugs: education prevention and policy 2023 s. -
USN Untitled
 
30 Bang, Lasse; Nordmo, Morten; Nordmo, Magnus; Vrabel, KariAnne; Danielsen, Marit; Rø, Øyvind.
Comparison between the brief seven-item and full eating disorder examination-questionnaire (EDE-Q) in clinical and non-clinical female Norwegian samples. Journal of Eating Disorders 2023 ;Volum 11. s. -
OUS FHI BI USN UiO MODUM HNT Untitled
 
31 Bang-Kittilsen, Gry; Egeland, Jens; Ueland, Thor; Andersen, Eivind; Bigseth, Therese Torgersen; Holmen, Tom Langerud; Mordal, Jon; Holst, Rene; Engh, John Bjarne Abel.
The relationship between the brain-derived neurotrophic factor and neurocognitive response to physical exercise in individuals with schizophrenia. Psychoneuroendocrinology 2023 ;Volum 157.
UiO UiT OUS USN SIV Untitled
 
32 Beal, Charlotte; Hontvedt, Magnus.
Video-based mind maps in higher education: A design-based research study of pre-service teachers' co-construction of shared knowledge. Learning, Culture and Social Interaction 2023 ;Volum 41. s. -
USN Untitled
 
33 Belling, Anders; Telseth, Frode; Augestad, Pål.
The Professionalisation of Youth Football in Norway. Implications for the “Sport for All” Ideal?. I: Football in the Nordic Countries Practices, Equality and Influence. Routledge 2023 ISBN 9781032249131. s. 106-118
USN Untitled
 
34 Berg, Pernille Jahnsen.
Smart statsmakt som ramme for lokalt handlingsrom – en analyse av hard og myk makt i presentasjonen av praksisfellesskap på udir.no. I: Handlingsrom i utdanningsprofesjoner. Universitetsforlaget 2023 ISBN 9788215059808. s. 30-54
USN Untitled
 
35 Berta, Ola Gunhildrud.
Culture or commerce? Craft as an ambiguous construction between culture and economy. Journal of Cultural Economy 2023 s. 1-17
USN Untitled
 
36 Bigseth, Therese Torgersen; Engh, John Bjarne Abel; Andersen, Eivind; Bang-Kittilsen, Gry; Egeland, Jens; Falk, Ragnhild Sørum; Holmen, Tom Langerud; Mordal, Jon; Nielsen, Jimmi; Ueland, Thor; Vang, Torkel; Fredriksen, Mats.
Alterations in inflammatory markers after a 12-week exercise program in individuals with schizophrenia—a randomized controlled trial. Frontiers in Psychiatry 2023 ;Volum 14.
OUS SIV UiO USN UiT Untitled
 
37 Birkeland, Inger.
Discovering Ecologies of Learning in Place-conscious Education.. I: New Perspectives on Educational Resources Learning Materials Beyond the Traditional Classroom. Routledge 2023 ISBN 9781032334530. s. 87-103
USN Untitled
 
38 Birkeland, Ingvild M; Krosshus, Tone Cronblad; Frers, Lars.
Otherness-Togetherness-Aesthetics and what kind of aesthetic learning processes? – a discussion of how aesthetic learning processes are expressed in four different syllabuses. Universitas Gedanensis 2023 ;Volum 63. s. 31-44
USN Untitled
 
39 Bjerknes, Anne-Line; Opdal, Lars; Canrinus, Esther Tamara.
‘I finally understand my mistakes’–the benefits of screencast feedback. Technology, Pedagogy and Education 2023 s. -
UIA USN Untitled
 
40 Bjerknes, Anne-Line; Skalstad, Ingunn; Räpple Freudenreich, Søren.
Conceptual Playworld as a Method of Facilitating Learning Beyond Subject Matter in Elementary School. Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis 2023 ;Volum 17.(2) s. 53-76
USN Untitled
 
41 Bjerknes, Anne-Line; Wilhelmsen, Terese; Foyn-Bruun, Emilie Elisabeth.
A Systematic Review of Curiosity and Wonder in Natural Science and Early Childhood Education Research. Journal of Research in Childhood Education 2023 s. -
USN Untitled
 
42 Valle, Roald; Bjørnsrud, Halvor Inge; Lillejord, Sølvi.
Skoleledernes plass i profesjonsfellesskapet - innenfor eller utenfor?. Norsk pedagogisk tidsskrift 2023 ;Volum 107.(4) s. 295-307
NHH UiB USN Untitled
 
43 Bjørnsrud, Halvor Inge; Nilsen, Sven.
Om styring av handlingsrom for tilpasset opplæring i Fagfornyelsen (LK20) og forslag til ny opplæringslov. I: Handlingsrom i utdanningsprofesjoner. Universitetsforlaget 2023 ISBN 9788215059808. s. 55-79
UiO USN Untitled
 
44 Bloom, Shari.
Missed Connection: A Semi-Liminal Encounter with a Digitized Holocaust Survivor. I: Reflective practice research in higher education pedagogies. LIT Verlag 2023 ISBN 978-3-643-91229-9. s. 191-221
USN Untitled
 
45 Boe, Ole; Dvergsnes, Eli; Magnussen, Leif Inge; Torgersen, Glenn-Egil.
Perceived effects and outcomes of a leadership developmental program within the health sector in Norway. ICERI Proceedings 2023 s. 750-760
HINN USN Untitled
 
46 Boe, Ole; Flåt, Heléne; Bolstad, Sandra Nyborg; Torgersen, Glenn-Egil; Magnussen, Leif Inge.
Training and practice in operational fire service teams in Norway. ICERI Proceedings 2023 s. 1382-1391
HINN USN Untitled
 
47 Book, Robert; Henriksen, Kristoffer; Stambulova, Natalia; Mathorne, Ole Winthereik.
“We are their last chance”: A case study of a college basketball environment in an American underserved community. Journal of Applied Sport Psychology 2023 s. -
USN Untitled
 
48 Borgen, Jorunn Spord; Engelsrud, Gunn.
On investigating phenomena without losing sight of them: The dialectics of observation and the phenomenological gaze in a kindergarten setting. International Journal of Social Research Methodology: Theory and Practice 2023
USN HVL Untitled
 
49 Borgen, Jorunn Spord; Hallås, Bjørg Oddrun.
Conceptualisations of Extra-Curricular Cross-Sector Partnerships in the Context of The Cultural Schoolbag and Physical Activity Health Initiatives in Norwegian Schools. I: From education policy to education practice Unpacking the nexus. Springer Nature 2023 ISBN 978-3-031-36969-8. s. 195-225
HVL USN Untitled
 
50 Borgen, Jorunn Spord; Prøitz, Tine Sophie.
Kunnskapens rolle i lærerutdanning. I: En forskningsbasert skole? Forskningens plass i lærerutdanning og skole. Universitetsforlaget 2023 ISBN 9788215065540. s. 88-106
USN Untitled
 
    Vis neste liste