2019
|
1. |
Bendiksen, Solveig Åsgard; Østern, Maria Anna-Lena Viola; Belliveau, George. Literacy events in writing play workshops with children aged three to five: A study of agential cuts with the artographic triple dimensions as a lens. International Journal of Education and the Arts 2019 ;Volum 20.(3) s. 1-28 NORD NTNU
Untitled
|
|
2. |
Grønningsæter, Stein Erik; Østern, Maria Anna-Lena Viola. Undersøkende prosesser i oppgaven nonfigurativ sammenføyd treskulptur Grunnskolelærerstudenters stopp-punkter og kreative problemløsning i arbeid med å skape rom gjennom rytme, linje og bevegelse i materialet tre. Techne Serien 2019 ;Volum 26.(2) s. 29-48 NTNU
Untitled
|
|
3. |
Knudsen, Kristian Nødtvedt; Østern, Maria Anna-Lena Viola. Research through the gaze of the dramaturge: narratives from inside the artists' studio. I: Performative Approaches in Arts Education: Artful Teaching, Learning and Research. Routledge 2019 ISBN 978-1-138-33487-8. s. 56-68 NTNU
Untitled
|
|
4. |
Østern, Maria Anna-Lena Viola. Design av tankeredskapet "Trumman" i bruk i storyline - performativa agenter identifierade genom en diffraktiv läsning med teori och data. I: Genom texter och vârldar. Svenska och litteratur med didaktisk inriktning - festskrift till Ria Heilä-Ylikallio. Åbo Akademis Förlag 2019 ISBN 978-951-765-926-0. s. 307-324 NTNU
Untitled
|
|
5. |
Østern, Maria Anna-Lena Viola; Dahl, Thomas. En scenekunstprosess med dybde//læring hos de medskapende kunstnerne. I: Dybde//læring - en flerfaglig, relasjonell og skapende tilnærming. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-02972-6. s. 163-186 NTNU
Untitled
|
|
6. |
Østern, Maria Anna-Lena Viola; Hovde, Sunniva Skjøstad. Untamed stories told by artfully creative artists in Malawi and Norway. I: Performative Approaches in Arts Education: Artful Teaching, Learning and Research. Routledge 2019 ISBN 978-1-138-33487-8. s. 168-192 NTNU
Untitled
|
|
7. |
Østern, Maria Anna-Lena Viola; Kaihovirta, Hannah. Experimenting with experience: searching for 'the middle ground' of artful literature teaching. I: Performative Approaches in Arts Education: Artful Teaching, Learning and Research. Routledge 2019 ISBN 978-1-138-33487-8. s. 96-116 NTNU
Untitled
|
|
8. |
Østern, Maria Anna-Lena Viola; Schøien, Kristin Solli. Professional orality as a special field of knowledge in teacher education – a position paper. Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis 2019 ;Volum 13.(1) s. 111-132 NTNU USN
Untitled
|
|
9. |
Østern, Tone Pernille; Selander, Staffan; Østern, Maria Anna-Lena Viola. Dybde//undervisning - sanselige designteoretiske og dramaturgiske perspektiver. I: Dybde//læring - en flerfaglig, relasjonell og skapende tilnærming. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-02972-6. s. 57-76 NTNU
Untitled
|