2018
|
1. |
Golden, Anne. Crossing borders, writing texts, being evaluated. Students with text norms from the East and South writing in the West and North. Sociolinguistic Symposium 22; 2018-06-27 - 2018-06-30 UiO
Untitled
|
|
2. |
Golden, Anne. Tekstproduksjon og tekstvurdering i norsk som andrespråk. Lektormøte ved Institut für Skandinavistik, Frisistik und Allgemeine Sprachwissenschaften (ISFAS); 2018-06-06 - 2018-06-09 UiO
Untitled
|
|
3. |
Golden, Anne. Utvikling av ordforrådet på et andrespråk. I: Norsk som andrespråk - perspektiver på læring og utvikling. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202584702. s. 190-213 UiO
Untitled
|
|
4. |
Golden, Anne. Verb – den viktigste og morsomste ordklassen?. Forelesning for norskstuderende ved SWPS, Warzawa; 2018-04-18 - 2018-04-18 UiO
Untitled
|
|
5. |
Golden, Anne; Jensen, Bård Uri; Kulbrandstad, Lars Anders; Tenfjord, Kari. Lange tekster, lange setninger og lange ord – en suksessoppskrift for språkprøver?. NOA-konferansen 2018: Livslang utdanning og læring; 2018-10-11 - 2018-10-12 HINN UiO UiB
Untitled
|
|
6. |
Golden, Anne; Kulbrandstad, Lars Anders. A1, A2, B1 ... - "den nye tellemåten" på språklæringsfeltet. I: Litterasitet og flerspråklighet: Muligheter og utfordringer for barnehage, skole og lærerutdanning. Fagbokforlaget 2018 ISBN 978-82-450-2350-3. s. 237-260 HINN UiO
Untitled
|
|
7. |
Golden, Anne; Kulbrandstad, Lars Anders. Conceptualization of Language Learning in the CEFR. Annual conference of the American Association of Applied Linguistics; 2018-03-24 - 2018-03-27 HINN UiO
Untitled
|
|
8. |
Golden, Anne; Kulbrandstad, Lars Anders. Evaluation of L2 texts when errors have been corrected: What borders are left?. Sociolinguistic Symposium 22; 2018-06-28 - 2018-06-30 UiO HINN
Untitled
|
|
9. |
Golden, Anne; Kulbrandstad, Lars Anders; Tenfjord, Kari. På spor av en tapt hund – Om samarbeid, dyr og andrespråksskriving. Litterasitet og lærerutdanning Språk og tekst i et flerspråklighetsperspektiv; 2018-06-15 - 2018-06-15 UiO HINN UiB
Untitled
|
|
10. |
Golden, Anne; Steien, Guri Bordal. A la rue, à l'école et entre amis. L'usage du créole dans le passé et à présent présenté dans des récits autobiographiques des Guadeloupéens de la génération 68. XVIème Colloque International des Etudes Créoles. XVIenm Kolok Enternasyonal pour Letid Kreol; 2018-10-28 - 2018-11-02 UiO
Untitled
|
|
11. |
Golden, Anne; Steien, Guri Bordal. «C’est un blasphème de parler le créole.» Metaphors of Creole by speakers from Reunion Island. Sociolinguistics Symposium 22; 2018-06-27 - 2018-06-30 UiO
Untitled
|
|
12. |
Golden, Anne; Steien, Guri Bordal. "Jeg ville overlevd i jungelen hvis jeg traff en norsk misjonær" Aktørskap og humor i samtaler om norsklæring. ASLA-symposiet 2018; 2018-04-12 - 2018-04-13 UiO
Untitled
|
|
13. |
Golden, Anne; Steien, Guri Bordal. Snakke med ved? Snakke med maskin? Voksne flyktningers narrativer om norskopplæring. Acta Didactica Norge 2018 ;Volum 12.(3) s. 1-24 HINN UiO
Untitled
|
|
14. |
Golden, Anne; Steien, Guri Bordal. Talerfokuserte tilnærminger i andrespråksforskningen. NOA-konferansen 2018: Livslang utanning og læring; 2018-10-11 - 2018-10-12 UiO
Untitled
|
|
15. |
Golden, Anne; Tonne, Ingebjørg. Ordmanøvrering i Oslo-skolen. Multilingualism and Education: Interdisciplinary and International Perspectives; 2018-05-07 - 2018-05-08 UiO
Untitled
|
|
16. |
Steien, Guri Bordal; Golden, Anne. "Jeg som har studert lingvistikk, måtte gå i klasse med analfabeter". Narrativer fra norskopplæring.. Litterasitet og lærerutdanning. Språk og tekst i flerspråklighetsperspektiv; 2018-06-15 UiO
Untitled
|
|
17. |
Tonne, Ingebjørg; Golden, Anne. Lesesatsning for lærere i Osloskolen: mulige suksesskriterier. NOA2018 NOA-konferansen 2018: Livslang utdanning og læring; 2018-10-11 - 2018-10-13 UiO
Untitled
|